Dungeon Lords / Władcy Podziemi (Vlaada Chvatil)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Dungeon Lords / Władcy Podziemi (Vlaada Chvatil)

Post autor: Sandman »

Muszę przyznać, że jako fan TtA (a to Ci nowość ;) ) cholernie się napaliłem na Dungeonlords, a że kilka osób w Polsce już grało w prototyp można by prosić o jakieś szczególiki? Da się odnieść do TtA czy to coś z zupełnie innej półki?
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 18:05 przez Sandman, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Dungeonlords

Post autor: melee »

A można odnieść Galaxy Trucker'a do TTA?
Rozumiem, że szukałeś analogii ze względu na autora.
Myślę, że można te dwie gry odnieść jak Dungeon Keeper'a do Civilization.
Co nie znaczy, że nie czekam na Dungeonlords ;)
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dungeonlords

Post autor: Sandman »

Pytanie o analogię było z czystej ciekawości i dotyczy mechanizmów zastosowanych w grze. Zastanawiałem się, czy po sukcesie TtA - bezsprzecznie najlepszej jak dotąd gry Vlaady, autor zaimplikuje niektóre rozwiązania tutaj, nie oczekiwałem kalki TtA, ale skoro gry są kompletnie różne to tym chętniej bym poczytał szczegóły z czym to się je. :roll:
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dungeon lords

Post autor: Sandman »

Można już obejrzeć główną planszę na BGG, jakby kogoś to zainteresowało:
http://www.boardgamegeek.com/image/576319?size=large

Mi się cholernie podoba, mimo, że trochę bije po oczach. Coraz bardziej niecierpliwie czekam na premierę gry.
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Dungeon Lords

Post autor: Dzej »

Wygląda świetnie. Szkoda tylko że tabelki(czy jak to tam nazwać) zasłaniają cześć grafik :|
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: BloodyBaron »

Co fakt, to fakt - wygląda dobrze.
spoksik - czekamy na polską edycję. Jak Portal zbije kupę szmalu na Strongholdzie i C:PW, to może i to wydadzą po naszemu, żeby zarobić jeszcze więcej :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
bart8111
Posty: 691
Rejestracja: 28 wrz 2008, 22:25
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: bart8111 »

Jakoś mi umknęła ta gra, a faktycznie wygląda bardzo zachęcająco. Ciekawe o co w niej będzie chodzić.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 132 times
Been thanked: 57 times

Re: Dungeon Lords

Post autor: poooq »

Jak na moje oko to planszowa wersja Dungeon Keepera, kultowej gierki stajni Bullfrog genialnego Petera Molyneux'a. Popatrzcie na screen'a z wersji PCtowej:

Obrazek

To brak bliźniak ćmy barowej z planszy...

Jeśli moje podejrzenia są realne, to gierka będzie polegała na zgnojeniu dzielnych poszukiwaczy przygód i gnębieniu kanonicznego do urzygu królestwa fantasy...
Ostatnio zmieniony 08 paź 2009, 20:11 przez poooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1181
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 252 times
Been thanked: 280 times

Re: Dungeon Lords

Post autor: siepu »

poooq: tak, dokładnie o to chodzi, możesz to zresztą wyczytać na BGG :)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1237
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 132 times
Been thanked: 57 times

Re: Dungeon Lords

Post autor: poooq »

O, a myślałem że to nowa droga do Indii... :)
Po co piać, gdy można grać?
Marvin
Posty: 113
Rejestracja: 11 gru 2008, 08:37
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: Marvin »

poooq pisze:O, a myślałem że to nowa droga do Indii... :)
:mrgreen: You've made my day, jak mawiaja moi pracodawcy z owych niedoszlych Indii :mrgreen:
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Dungeon Lords

Post autor: draco »

Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: Dabi »

draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?

Gra wygląda baaardzo ciekawie i temat ma też wyjątkowo miodny

Czekam i będę obserwował
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Dungeon Lords

Post autor: draco »

Dabi pisze:
draco pisze:Jeśli od marca coś uprościli w systemie walki, to kupię. Jeśli nie , to będę żerował na bardziej napalonych. :) Samo rozbudowywanie podziemi jest rozwiązane genialnie i eurogrowo. Łączy dalekie od siebie do tej pory mechaniki jednoczesnego wykonywania akcji i zarządzania pracownikami. Mnie bardziej interesuje Stocznia Władka Suchego.
A czemu system walki jest tutaj minusem ? Zbyt skomplikowali jego założenia co spowalnia grę ?
W marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: BloodyBaron »

zdjęcia figurek impów
nie wiem jak dla Państwa, ale dla mnie bomba.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dungeon Lords

Post autor: Sandman »

Genialne. No i najlepsze w tych figurkach jest to, że jaka by gra nie była moja Kobieta na pewno chętnie zagra. :twisted:
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: Dabi »

W marcu połowa czasu gry zeszła nam na ustalaniu kto z kim walczy, ile ran kto i komu zadaje, czy i na kogo działają zaklęcia, pułapki itd. Tu +2, tam -1, to powinno dać +1, ale nie daje bo coś tam. Arytmetyka a nie walka.
Jakoś mnie nie przeraża to za bardzo :-)
Chyba że naprawdę jest pokręcone i nielogiczne wtedy to źle

Sam udział walki i zaklęć jest dla mnie tylko dodatkową zachętą. Nie lubię rozbudowywania mocno innych fragmentów gry a jedynie sprowadzania walki do jakiejś całkowitej prostoty (wszystko jasne i oczywiste przed rozpoczęciem), bądź prostego turlactwa

Piękne impy :-)

Poczekać do premiery trzeba będzie

Swoją drogą czesi potrafią wykorzystać naprawdę dobre tematy w swoich grach
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Dungeon Lords

Post autor: Michałku »

Fajne :) uwielbiałem komputerowego Dungeon Keepera, ktoś się orientuje, kiedy gra ma się pokazać u nas?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: BloodyBaron »

Przeczytałem instrukcję i jestem napalony na tą grę jak szczerbaty na suchary.

napalony, bo instrukcja jest naprawdę świetnie napisana, śmiałem się w głos czytając, najważniejsze, że po jednokrotnym przeczytaniu sporo z niej zapamiętałem - takie przynajmniej mam wrażenie. Bardzo dobrze opracowane są ikonki i obrazki na kartach i żetonach informujące o mechanice.
Bardzo jestem ciekaw, jak to wszystko będzie działało ze sobą, mechanizmy szalenie mi się podobają, zwłaszcza wybory akcji - niby worker placement, ale nie do końca. Najlepsze jest jednak to, że zasady ociekają klimatem - to nie jest kolejna eurówka z doklejoną fabułą. Ta gra nie mogłaby być o niczym innym. W dodatku flaworki z instrukcji i rozwiązania fabularne bardzo pomagają zapamiętać zawiłości zasad. Jak dla mnie rewelacja.

Trochę osób marudzi o tą walkę, że wygląda na żmudną i skomplikowaną, ale mnie to rozwiązanie na pierwszy rzut oka bardzo się podoba.
1) walka to prawdziwy test dla władcy podziemi - coś więcej niż tylko punkty za komnaty i sługi - tu trzeba naprawdę zrobić dobry loch i zatrudnić właściwych sługusów.
2) wszystkimi elementami można zarządzać, a każdy może wpływać na to z kim walczy, jak się przygotowuje do obrony, ciekawe są sugestie w tekście, po czym poznać, że zaczynać rozumieć, jak grać: np. potrafisz tak zagrać, żeby ściągnąć do siebie paladyna, który ucierpiał wcześniej od innego z graczy.
3) fajnie zmontowany element ryzyka z czarów, z którym można sobie radzić na dwa sposoby: albo podglądać karty albo starać się unikać czarodziejów.

Niestety obawiam się,że trochę jestem jak ten szczerbaty z sucharami, bo zasady wyraźnie ustawione są pod 4 graczy, a boję się, że niestety nie dam rady znaleźć takich hard-core gamerów w gronie, z którym grywam i gra nie będzie zbyt często lądować na stole. Podoba mi się jednak, że autorzy nie patyczkują się z komunikowaniem, kto jest adresatem tej gry: tak to gra dla geeków, pasuje? ok. czytaj dalej. Nie pasuje? sorry, idź sobie grać w Ticket to Ride. Przypomniał mi się South Park i odcinek "The return of the fellowship of the two towers", gdzie Cartman, wkurzony na nieposłuszne mu towarzystwo, rzuca: "Fine, go. Go and play your stupid Harry - butthole pussy - Potter!" :)

Podsumowując: żadna gra nie wzbudziła u mnie takich emocji na podstawie samej tylko instrukcji, co ta - gdzie używa się zabiegów klimatycznych, żeby tłumaczyć reguły, z mnóstwem sugestii, jak uczyć gry innych graczy: to widzę po raz pierwszy, i po czym poznać, ze gra się już nieźle.

Kupię sobie - choćby po to, żeby grać samemu (jakieś zasady dla gry pojedynczej się znajdą) i potem tłuc tych bohaterów. :)
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Dungeon Lords

Post autor: Dzej »

Po obejrzeniu obrazków z Essen , kupuje na 100% :) Wiadomo coś o cenie ?
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Cierń
Posty: 600
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: Cierń »

Na Essen to 35 euro...
Awatar użytkownika
Michałku
Posty: 390
Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Dungeon Lords

Post autor: Michałku »

a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: BloodyBaron »

Michałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed Gwiazdka
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6358
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Dungeon Lords

Post autor: yosz »

zależy ile Czesi wyprodukowali gier i ile sprzedadzą na Essen. Być może sklepy będą czekać na dodruk
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Lords

Post autor: Dabi »

BloodyBaron pisze:
Michałku pisze:a że tak się powtórzę, kiedy można się gry spodziewać u nas?
zdziwilbym sie, gdyby fani Chvatila z Rebela nie sciagneli tej gry przed Gwiazdka
Dopiero na Gwiazdkę ? :| Jak tak to tragicznie.
Spodziewałem się tego jakoś już niebawem w sklepach a tu taki zimny prysznic.
Już bym chętnie pograł

Naprawdę są aż takie opóźnienia między Essen a normalną dostępnością ?
ODPOWIEDZ