Carson City - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Carson City - pytania o zasady

Post autor: London-Derry »

mam taką kwestię do roztrzygnięcia:

w jaki sposób zdobywa się rewolwery w Carson City?

bo w isntrukcji jest napisane że np. ranczo oraz kopalnia dają +1 do wartości siły (czyli rewolwery), ale nie jest jednoznaczne razem z tym czy otrzymujemy żetony rewolwerów, a jeśli otrzymujemy to czy co turę za posiadane wtedy takie budynki czy tylko raz gdy stawiamy budynek?
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: CARSON CITY

Post autor: melee »

one na stałe zwiększają ilość rewolwerów
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 252 times

Re: CARSON CITY

Post autor: jax »

kurka wodna!
moderatorzy do mioteł a piszący do wyszukiwarek!

[a tak poza tym błagam o oddzielne podforum z pytaniami o zasady]

nie zauważyłem, że to nowy wątek
przeniosłem
melee
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:03
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: CARSON CITY

Post autor: puniek »

London-Derry pisze:mam taką kwestię do roztrzygnięcia:

w jaki sposób zdobywa się rewolwery w Carson City?

bo w isntrukcji jest napisane że np. ranczo oraz kopalnia dają +1 do wartości siły (czyli rewolwery), ale nie jest jednoznaczne razem z tym czy otrzymujemy żetony rewolwerów, a jeśli otrzymujemy to czy co turę za posiadane wtedy takie budynki czy tylko raz gdy stawiamy budynek?

ja gram tak ,że jak buduje budynek np. ranczo to biorę od razu z zasobów jeden żeton rewolweru. Jest to jednorazowe i rozumiane tak, że dany budynek zwiększa siłę ognia o jeden.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Łukasz Pach »

Dokładnie, żetony są po to byś za każdym razem nie sumował wszystkich budynków. Budujesz budynek i bierzesz żeton.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Re: Carson City

Post autor: London-Derry »

ok dzięki chłopaki. tak graliśmy ostatnio więc jest dobrze widzę:)
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
Jubiletka
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2010, 21:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Jubiletka »

Wy też gracie w ten sposób, że jeśli kupujemy budynek, który daje dodatkowe rewolwery, ale z pewnych powodów nie możemy lub nie chcemy go od razu postawić na planszy, to nie bierzemy jeszcze dodatkowego rewolweru? Bierzecie go dopiero w chwili postawienia budynku na planszy czy natychmiast po kupieniu budynku?

przeniosłem do odpowiedniego działu
melee
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Re: Carson City

Post autor: London-Derry »

my gramy tak że od razu po zakupie bierzemy. ale faktycznie, teraz sam nie wiem czy to dobra metoda.
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
Jubiletka
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2010, 21:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Jubiletka »

My bierzemy rewolwery dopiero w momencie postawienia budynku na planszy i przyznam, że nieco to utrudnia, ale i uatrakcyjnia rozgrywkę. W zasadzie ten element gry został całkowicie pominięty w instrukcji i nie wiadomo jak postępować...
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1738
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Carson City

Post autor: Leser »

W dostępnych na bgg zasadach w wersji angielskiej i niemieckiej (a prawdopodobnie także w hiszpańskiej, francuskiej i włoskiej - przy czym tu wnioskuję tylko z układu tekstu) stoi jak wół, że kolejność pasowania w ostatniej rundzie ma znaczenie tylko w przypadku remisu w punktach zwycięstwa. Tymczasem w polskiej wersji za wcześniejsze pasowanie otrzymuje się punkty.
Pytanie czy ta rozbieżność jest czymś uzasadniona.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Ink »

Proste pytanie:

Jeśli jeden z graczy wystawia kowboja atakującego dany budynek, a drugi NIE wystawia kowboja broniącego, to atak jest automatycznie skuteczny?
Jeśli nie, to co właściwie daje kowboj broniący?
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Jubiletka
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2010, 21:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Jubiletka »

Jeśli ktoś atakuje Twój budynek, a Ty nie postawisz na nim kowboja dla obrony, to atakujący automatycznie zgarnia połowę Twoich zysków (zaokraglając w dół o ile dobrze pamiętam).
Jesli natomiast postawisz na tym budynku kowboja, który będzie go bronić i ktoś zaatakuje ten budynek, to dochodzi do pojedynku i dopiero jak go przegrasz, to atakujący zabiera połowę Twoich zysków z tego budynku.
Awatar użytkownika
puniek
Posty: 182
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:03
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Carson City

Post autor: puniek »

Leser pisze:W dostępnych na bgg zasadach w wersji angielskiej i niemieckiej (a prawdopodobnie także w hiszpańskiej, francuskiej i włoskiej - przy czym tu wnioskuję tylko z układu tekstu) stoi jak wół, że kolejność pasowania w ostatniej rundzie ma znaczenie tylko w przypadku remisu w punktach zwycięstwa. Tymczasem w polskiej wersji za wcześniejsze pasowanie otrzymuje się punkty.
Pytanie czy ta rozbieżność jest czymś uzasadniona.

ciekawe, sprawdziłem to i rzeczywiście tak jest :shock: Czyżby Bard dodał od siebie ten zapis? W zasadzie to nie mam nic przeciwko, wydaje się ,że to ma sens.
Jubiletka pisze: Jesli natomiast postawisz na tym budynku kowboja, który będzie go bronić i ktoś zaatakuje ten budynek, to dochodzi do pojedynku i dopiero jak go przegrasz, to atakujący zabiera połowę Twoich zysków z tego budynku.
Dzięki za sprostowanie, w sumie jest to logiczne. Okazuje się ,że grałem źle:oops:
Jubiletka pisze:Wy też gracie w ten sposób, że jeśli kupujemy budynek, który daje dodatkowe rewolwery, ale z pewnych powodów nie możemy lub nie chcemy go od razu postawić na planszy, to nie bierzemy jeszcze dodatkowego rewolweru? Bierzecie go dopiero w chwili postawienia budynku na planszy czy natychmiast po kupieniu budynku?
Sprawdziłem na BGG, w wątku z zasadami, ktoś wyjaśnia ,że tak właśnie powinno się grać. Dostaje się rewolwery po postawieniu budynku.
Awatar użytkownika
Dzika Mrówka
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11

Re: Carson City

Post autor: Dzika Mrówka »

Pytanie:

W jaki dokładnie sposób stawia się niewybudowane od razu budynki leżące przed graczem?
Czy robi się to w dowolnej turze po zakończeniu przez jakiegokolwiek gracza akcji stawiania budynku? I czy można w ten sposób postawić kilka budynków (oczywiście stosując się do zasad budowy)
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
mnw
Posty: 319
Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 150 times
Been thanked: 84 times

Re: Carson City

Post autor: mnw »

A ja mam pytanie odnośnie niespójności w instrukcji (polskiej i angielskiej): przy opisie akcji "stawianie budynku" napisano "podczas budowy sklepu,hotelu, kopalni, banku, salonu, kościoła lub więzienia gracz musi także postawić dom" - czyli przy budowie każdego budynku prócz rancza. Natomiast w opisie budynków domy stawia się przy okazji wszystkich budynków z wyjątkiem rancza i kopalni.
Dodam, że czytałem też instrukcję włoską i tam jest ewidentnie wyjaśnione, że razem z ranczem i kopalnią domów nie stawiamy.
Ktoś wie jaka jest ostateczna i prawidłowa wersja? :)
Awatar użytkownika
Dzika Mrówka
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11

Re: Carson City

Post autor: Dzika Mrówka »

mnw pisze:A ja mam pytanie odnośnie niespójności w instrukcji (polskiej i angielskiej): przy opisie akcji "stawianie budynku" napisano "podczas budowy sklepu,hotelu, kopalni, banku, salonu, kościoła lub więzienia gracz musi także postawić dom" - czyli przy budowie każdego budynku prócz rancza.
To jest błąd w instrukcji. Przy budowie rancza i kopalni nie stawiamy domów ani nie musimy pociągnąć do nich drogi.
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
Awatar użytkownika
Jubiletka
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2010, 21:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Jubiletka »

Dzika Mrówka pisze:Pytanie:

W jaki dokładnie sposób stawia się niewybudowane od razu budynki leżące przed graczem?
Czy robi się to w dowolnej turze po zakończeniu przez jakiegokolwiek gracza akcji stawiania budynku? I czy można w ten sposób postawić kilka budynków (oczywiście stosując się do zasad budowy)
Jeśli posiadasz w swoich zasobach niewybudowane budynki, które chcesz właśnie postawić na planszy, to zgodnie z instrukcją musisz odczekać do końca akcji "stawianie budynku" (w dowolnej turze). Wtedy możesz postawić dowolną liczbę budynków ze swoich zasobów.
Awatar użytkownika
Dzika Mrówka
Posty: 150
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:11

Re: Carson City

Post autor: Dzika Mrówka »

Jubiletka pisze: Jeśli posiadasz w swoich zasobach niewybudowane budynki, które chcesz właśnie postawić na planszy, to zgodnie z instrukcją musisz odczekać do końca akcji "stawianie budynku" (w dowolnej turze). Wtedy możesz postawić dowolną liczbę budynków ze swoich zasobów.
Czyli muszę poczekać do czasu aż któryś z graczy postawi ostatni budynek z szeregu? Ten za 3$? (no chyba że nikt go nie chce kupić)
Nie cierpię nie grać w gry planszowe!!
Awatar użytkownika
Jubiletka
Posty: 6
Rejestracja: 01 sty 2010, 21:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Jubiletka »

Tak.
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Carson City

Post autor: traxek »

Witam

Mam takie dwa małe zapytania bo nie wiem, czy dobrze gramy ze znajomymi.
1. Rozumiem, że gracze po wybraniu karty postaci i ustaleniu nowej kolejności gry, robią ruch po kolei po sobie (w znaczeniu np. graja 3 graczy : pierwszy jeden, drugi jeden, trzeci jeden, pierwszy drugi itp. - czy jeden wszystkie i potem drugie wszystkie (co się kłóci z kolejnością pasowania graczy)?

2. Jak się kupiło budynki i są luki - to piszę ściągamy budynki do lewej do tych tańszych (po kolei) i potem na wolne pola dolosowujemy jeden)

Reszta zasad jest w miarę jasna.

Pozdrawiam serdecznie i dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Carson City

Post autor: zephyr »

1 Na raz to chyba nie ma sensu, ja grałem że po jednym gościu
2 też tak grałem, brzmi jak jedyne sensowne rozwiązanie

I coś kojarzę jakiś dziwny bug w instrukcji jakoby punkty za budynki nie były przyznawane za kopalnie... ale to absurd jakiś

btw:
przydałoby się doprecyzować parę rzeczy
np kolejność stawiania dodatkowych budynków, co ma znaczenie np jeśli trzeba postawić dodatkowo chatki a jest mało miejsca przy drogach
tak samo nie wiem czy jest doprecyzowana kolejność rozstrzygania pojedynków na planszy (uznaliśmy że kolejność czytania będzie obowiązująca, rozstrzygane w fazie odpowiedzialnej za daną czynność [zajęcie parceli i dochód])
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
traxek
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Re: Carson City

Post autor: traxek »

Jeśli posiadasz w swoich zasobach niewybudowane budynki, które chcesz właśnie postawić na planszy, to zgodnie z instrukcją musisz odczekać do końca akcji "stawianie budynku" (w dowolnej turze). Wtedy możesz postawić dowolną liczbę budynków ze swoich zasobów
Jest napisane, że można postawić pod koniec następnej akcji "stawianie budynku"
I coś kojarzę jakiś dziwny bug w instrukcji jakoby punkty za budynki nie były przyznawane za kopalnie... ale to absurd jakiś
No właśnie dziwnie z tymi kopalniami, ale tak jest napisane zarówno w polskiej jak i angielskiej instrukcji
nie wiem czy jest doprecyzowana kolejność rozstrzygania pojedynków na planszy (uznaliśmy że kolejność czytania będzie obowiązująca, rozstrzygane w fazie odpowiedzialnej za daną czynność [zajęcie parceli i dochód]
Ja też tak gram, bo to jest raczej sensowne i logiczne

A przy okazji powiedzcie czy też tak gracie. Wyszło to po kilku potyczkach:

Czy jeśli używacie kart postaci to tylko żółtych, czy tylko czerwonych, czy np. mieszacie?

I druga sprawa dość istotna, jak gracie w przypadku kiedy dochód za dany budynek jest większy niż opisująca na nim wartość (czy dopisujecie sobie dodatkową wartość - co jest raczej wg mnie logiczne), czy tylko bierzecie tyle ile wartość karty może pokazać maksymalnie?

Aha. I proponuje żebyście sobie wydrukowali dodatkową kartę postaci Indianina - można sobie ją ściągnąć z BGG. Ostatnio mi bardzo pomogła :D.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Ink »

traxek pisze:I druga sprawa dość istotna, jak gracie w przypadku kiedy dochód za dany budynek jest większy niż opisująca na nim wartość (czy dopisujecie sobie dodatkową wartość - co jest raczej wg mnie logiczne), czy tylko bierzecie tyle ile wartość karty może pokazać maksymalnie?
To co jest na żetonie budynku jest limitem, więcej brać nie można. Tako rzecze projektant: http://www.geekdo.com/article/4303648#4303648
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
DanCo
Posty: 668
Rejestracja: 27 maja 2008, 11:55
Lokalizacja: Zdzieszowice

Re: Carson City

Post autor: DanCo »

Pytanie formalność.

Rewolwery, które użyję do pojedynku - odrzucam?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Carson City

Post autor: zephyr »

Nie?

Nie mam gry ale jak graliśmy to zostawały i przy odrzucaniu rewolwerów więzienie byłoby mocno żałosne.

(czy chodzi Ci o kafel, kafel oczywiście spada)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ