Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Zasady przeczytane i musze powiedzieć, że pomimo moich obaw czy wszytko zrozumiem obyło się bez większych problemów. Instrukcja jest napisana bardzo dobrze, wyjaśnia wszystko krok po kroku, podoba mi się umieszczanie odnośników do innych stron wyjaśniających dane zagadnienie i podsumowania na końcach rozdziałów. Przykłady mogły by mieć więcej rysunków. Ogólnie zasady bardzo mi się podobają. Zabieram się za odświeżanie moich zdolności modelarskich. Zastanawiam się tylko gdzie trzymać sklejone modele.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Ja przenosze flote w czyms takim (z gabka wlozona na wszelki wypadek)karawanken pisze:. Zastanawiam się tylko gdzie trzymać sklejone modele.
Prosterplast nor 16

W kwestii przykladow rysunkowych podobno czesc ma bledy - inne statystyki ma model inne sa na przykladzie.
Jest tez blad w opisie 1 scenariusza nalexy uzyc innej formacji dla UNSC.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2015, 08:54 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- raj
- Administrator
- Posty: 5684
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 1003 times
- Kontakt:
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Polecam Safe and Sound.karawanken pisze:Zastanawiam się tylko gdzie trzymać sklejone modele.
https://www.safeandsound.pl/
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Od Safe and Sound mam pudełko dedykowane do x-wingów, więc pewnie będzie to mój wybór. Tylko które pudełko bedzie odpowiednie. Czy wystarczy raster 25mm czy trzeba kupić 68 mm?
- raj
- Administrator
- Posty: 5684
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 1003 times
- Kontakt:
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Na razie chyba powinien wystarczyć 25.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Gdyby ktos chcial nazwac poszczegolne okrety to moze sie przydac
Covenant names ship generator
Autor Kengou http://www.generatorland.com/usergenerator.aspx?id=2590
UNSC ship names autor JekyllTwoNine https://www.dropbox.com/s/4jbl4dirclxqc ... .docx?dl=0

Covenant names ship generator
Autor Kengou http://www.generatorland.com/usergenerator.aspx?id=2590
UNSC ship names autor JekyllTwoNine https://www.dropbox.com/s/4jbl4dirclxqc ... .docx?dl=0

- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Okręty wycięte i sklejone [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] ogólnie klejenie bardzo łatwe, więcej roboty było z wycinaniem tych wszystkich małych jednostek oraz podstawek i kolumn. Jeden zgrzyt to kolumny, które nie wchodzą do końca w podstawkę (ale jak widzę np. na zdjęciu z posta wyżej to normalne). Nie przeszkadza to wcale, okręty siedzą stabilnie w podstawkach, psuje tylko wrażenie estetyczne.
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Trzeba wziąć okrągły pilnik i poszerzyć otwór.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Tylko, że "wtyczki" są kwadratowe. Ale jak znajdę w odmętach piwnicy rodziców mój zestaw pikników modelarskich to spróbuje coś zrobić.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Mam troche zdjec do mojego battle reportu, nie wiem jednak czy powstanie przed weekendem.
Floty na pozycjach

A teraz pokarzemy Przymierzu jak dziala MAC

Ostatnie chwile bitwy abordaz Spartan na OSR [emoji14]

Floty na pozycjach

A teraz pokarzemy Przymierzu jak dziala MAC

Ostatnie chwile bitwy abordaz Spartan na OSR [emoji14]

- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Gdyby ktos jednak chcial malowac to przyklad tego co da sie osiagnac;)

A tu instrukcja jak to osiagnac
https://boardgamegeek.com/thread/141380 ... halo-fleet

A tu instrukcja jak to osiagnac
https://boardgamegeek.com/thread/141380 ... halo-fleet
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Efekty wczorajszej pracy 



Mam nadzieję, że widać moje zdjęcia bo dawno się tyle nie użerałem z komputerem.
Gdyby jednak zdjęcia się nie wyświetlały to dorzucam linki
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg




Mam nadzieję, że widać moje zdjęcia bo dawno się tyle nie użerałem z komputerem.
Gdyby jednak zdjęcia się nie wyświetlały to dorzucam linki

https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=3 ... hoto%2cjpg
Ostatnio zmieniony 07 sie 2015, 13:34 przez karawanken, łącznie zmieniany 6 razy.
- raj
- Administrator
- Posty: 5684
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 1003 times
- Kontakt:
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
twoje linki wymagają logowania więc nie widać tych zdjęć
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Parę osób pytało o tournamnets kits. Z tego co wiem na razie Spartan Games tego nie wprowadza, choć może zmieni zdanie pod naciskiem 343.
Jest za to opcją zostania Vanguardem - osobą promująca gry, z tym, że przy innych grach tej firmy był wymóg posiadania dwóch dobrze pomalowanych flot;(. Co jest dużym problemem jak dla mnie.
http://www.spartangames.co.uk/spartan-vanguards
Jest za to opcją zostania Vanguardem - osobą promująca gry, z tym, że przy innych grach tej firmy był wymóg posiadania dwóch dobrze pomalowanych flot;(. Co jest dużym problemem jak dla mnie.
http://www.spartangames.co.uk/spartan-vanguards
Ostatnio zmieniony 12 sie 2015, 10:30 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Raport bitewny z rozgrywki w Halo Fleet Battles
http://www.gamesfanatic.pl/2015/08/12/r ... -of-reach/
http://www.gamesfanatic.pl/2015/08/12/r ... -of-reach/
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Pierwsza gra rozegrana wczoraj. Scenariusz szkoleniowy z kampanii, więc tłumaczenie zasad trwało mniej więcej tyle co gra
Ponieważ zaraz potem zagraliśmy w SW Armadę pokuszę się, o całkowicie subiektywne porównanie tych gier.
Wykonanie: Remis. Obie gry są wykonane staranne. Statki prezentują się wspaniale na stole. Oczywiście w Halo należy samemu poskładać figurki, ale nie przysparza to dużych problemów.
Zawartość pudełka: Zdecydowane zwycięstwo Halo. Za podobną cenę mamy zdecydowanie więcej plastiku, możemy zbudować dwie floty na 1000 punktów, czyli normalne małe floty jakie używa się w tym systemie. Jeśli chodzi o Armadę, to oczywiście mamy zdecydowanie lepsze żetony, plastikowe myśliwce (w Halo tylko żetony), sporo kart i tego całego bogactwa komponentów do którego FFG zdążyła nas przyzwyczaić, to fakt, że docelowo gramy na 300-400 punktów a w zestawie podstawowym uzbieramy flotę za punktów 160 pozostawię bez komentarza.
Klimat : Dla mnie delikatne zwycięstwo Armady, chociaż Halo nie można odmówić sporo klimatu i jest to ocena bardzo subiektywna.
Mechanika: Trudno porównywać gry o całkowicie różnej mechanice. Halo to typowy bitewniak, w którym wszystko wykonujemy przy pomocy jednego narzędzia - miarki calowej. W Armadzie operujemy trzema miarkami: jedna do ruchu okrętów, jedna do ruchu myśliwców i jedna do mierzenia zasięgu. W Halo różnice w broni oddane są tym, że rzucamy różną liczbą kości, przeżuty determinowane są siłą broni (na którą wpływa rodzaj broni, zasięg, przeszkody itd). W Armadzie różne bronie, to inne rodzaje kości. Itd. itd. nie chce tu rozpisywać się nad różnicami w mechanice. Obie mechaniki działają dobrze i sprawdzają się w swoich grach.
Ogólnie Halo jest bardziej strategiczną grą, możemy operować dużymi formacjami okrętów kosmicznych, rozkazy wydajemy całym grupą bojowym. SW Armada jest grą bardziej taktyczną, pełnimy funkcje komodora a nie admirała. Dowodzimy małym związkiem taktycznym, ale w przeciwieństwie do Halo mamy większą kontrolę nad pojedynczym okrętem (różne rodzaje tego samego okrętu, dużo większe możliwości modyfikacji, wydawanie bezpośrednich rozkazów)
Obecnie obie gry podobają mi się porównywalnie i ciesze się, że obie posiadam w kolekcji. Razem ze współgraczem doszliśmy tylko do wniosku, że dla nas obie są lepsze od X-winga

Wykonanie: Remis. Obie gry są wykonane staranne. Statki prezentują się wspaniale na stole. Oczywiście w Halo należy samemu poskładać figurki, ale nie przysparza to dużych problemów.
Zawartość pudełka: Zdecydowane zwycięstwo Halo. Za podobną cenę mamy zdecydowanie więcej plastiku, możemy zbudować dwie floty na 1000 punktów, czyli normalne małe floty jakie używa się w tym systemie. Jeśli chodzi o Armadę, to oczywiście mamy zdecydowanie lepsze żetony, plastikowe myśliwce (w Halo tylko żetony), sporo kart i tego całego bogactwa komponentów do którego FFG zdążyła nas przyzwyczaić, to fakt, że docelowo gramy na 300-400 punktów a w zestawie podstawowym uzbieramy flotę za punktów 160 pozostawię bez komentarza.
Klimat : Dla mnie delikatne zwycięstwo Armady, chociaż Halo nie można odmówić sporo klimatu i jest to ocena bardzo subiektywna.
Mechanika: Trudno porównywać gry o całkowicie różnej mechanice. Halo to typowy bitewniak, w którym wszystko wykonujemy przy pomocy jednego narzędzia - miarki calowej. W Armadzie operujemy trzema miarkami: jedna do ruchu okrętów, jedna do ruchu myśliwców i jedna do mierzenia zasięgu. W Halo różnice w broni oddane są tym, że rzucamy różną liczbą kości, przeżuty determinowane są siłą broni (na którą wpływa rodzaj broni, zasięg, przeszkody itd). W Armadzie różne bronie, to inne rodzaje kości. Itd. itd. nie chce tu rozpisywać się nad różnicami w mechanice. Obie mechaniki działają dobrze i sprawdzają się w swoich grach.
Ogólnie Halo jest bardziej strategiczną grą, możemy operować dużymi formacjami okrętów kosmicznych, rozkazy wydajemy całym grupą bojowym. SW Armada jest grą bardziej taktyczną, pełnimy funkcje komodora a nie admirała. Dowodzimy małym związkiem taktycznym, ale w przeciwieństwie do Halo mamy większą kontrolę nad pojedynczym okrętem (różne rodzaje tego samego okrętu, dużo większe możliwości modyfikacji, wydawanie bezpośrednich rozkazów)
Obecnie obie gry podobają mi się porównywalnie i ciesze się, że obie posiadam w kolekcji. Razem ze współgraczem doszliśmy tylko do wniosku, że dla nas obie są lepsze od X-winga

- raj
- Administrator
- Posty: 5684
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 1003 times
- Kontakt:
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
czemu x-wing zostaje z tyłu?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Z wiekszoscia spotrzezen sie zgodze.
Dopiero 5-6 scenariusz pokazuje pelna rozgrywke, pierwsze scenariusze nie pozwalaja, grze rozwinac skrzydel;)
Przykladowo abordaze, dodatkowo zwiekszaja aspekt taktyczny oraz klimat gry.
W Halo jest wiecej typow broni z roznymi sposobami dzialania.
MAC, Plazma, rakiety, wiazki plazmy.
Dodatkowe ulepszenia / modyfikacje sa dla grup okretow nie dla pojedynczych statkow, jest to opisane w dziale specjalnych grup bojowych.
Dopiero 5-6 scenariusz pokazuje pelna rozgrywke, pierwsze scenariusze nie pozwalaja, grze rozwinac skrzydel;)
Przykladowo abordaze, dodatkowo zwiekszaja aspekt taktyczny oraz klimat gry.
W Halo jest wiecej typow broni z roznymi sposobami dzialania.
MAC, Plazma, rakiety, wiazki plazmy.
Dodatkowe ulepszenia / modyfikacje sa dla grup okretow nie dla pojedynczych statkow, jest to opisane w dziale specjalnych grup bojowych.
zgodze sie, ze SW Armada daje wieksza kontrole nad okretem (choc ogranicza sie to w duzej mierze do manewrowania), ale Halo daje wiecej opcji taktycznych w kwestii kontroli floty dzieki mozliwosci laczenia ognia i zmian formacji w trakcie walki.karawanken pisze: w przeciwieństwie do Halo mamy większą kontrolę nad pojedynczym okrętem (różne rodzaje tego samego okrętu, dużo większe możliwości modyfikacji, wydawanie bezpośrednich rozkazów)
Ostatnio zmieniony 12 sie 2015, 11:49 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Większą przyjemność sprawiło mi dowodzenie większymi okrętami. Jest to ocena całkowicie subiektywna. Mojej żonie na przykład bardziej podoba się x-wing.rajgildia pisze:czemu x-wing zostaje z tyłu?
Rocy7 pisze:
Grales w pelny scenariusz ze wszystkimi zasadami, czy scenariusz z samouczka?
W samouczka, skrzydła i abordaż zostawiam sobie na później

- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
najlepsze zostawiasz sobie na koniec?;)karawanken pisze:abordaż zostawiam sobie na później
Pamietaj nigdy nie stawiaj 5 fregat w zasiegu eksplozji abordazowanego krazownika, bo moze źlesie skonczyc;)
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 01 maja 2014, 11:02
- Has thanked: 1 time
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Jaki obszar zajmuje gra?
Gry, które mogę wziąć ze sobą:
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
http://boardgamegeek.com/collection/user/Adalbertus123
szachy, scrabble
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Scenariusze z samouczka sa przewidziane 4 x 4 stopy, standard to 4 x 6 ( i jest on wskazany dla balansu).
Dla pełnego startera moim zdaniem optymalne jest 4 x 6, choć niektórzy uważają, że 4 x 4 w zupełności wystarczy.
Raz gralem 5 x 4 i bylo w porzadku.
Zasady mowia, ze zaden z wymiarow planszy nie moze byc mniejszy niz 3 stopy.
Dla pełnego startera moim zdaniem optymalne jest 4 x 6, choć niektórzy uważają, że 4 x 4 w zupełności wystarczy.
Raz gralem 5 x 4 i bylo w porzadku.
Zasady mowia, ze zaden z wymiarow planszy nie moze byc mniejszy niz 3 stopy.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2015, 09:19 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Spartan Games właśnie ujawnił sposób, który zwiekszy dostępne możliwości budowy flot nawet bez nowych modeli.
Tak jak przypuszczałem pojawią sie nowe formacje i nowe specjalne grupy bojowe.
http://www.spartangames.co.uk/new-forma ... et-battles
Przykładowe nowe formacje


Tak jak przypuszczałem pojawią sie nowe formacje i nowe specjalne grupy bojowe.
http://www.spartangames.co.uk/new-forma ... et-battles
Przykładowe nowe formacje


- karawanken
- Posty: 2405
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 106 times
Re: Halo: Fleet Battles, The Fall of Reach
Z jednej strony fajnie, że będą nowe formację. Ale konieczność zakupu tych samych statków co w starterze aby dostać tych kilka kartoników z formacjami, zajeżdża praktykami FFG. No ale i tak pewnie w końcu kupie 
