Tak więc czy armie Ciemności spowiją w mroku Śródziemie, czy może Sojusz Wolnych Ludów pokona Saurona, to już zależy od samych graczy...
PONIŻSZE PLIKI ZAWIERAJĄ FINALNĄ WERSJĘ DODATKU ZE WSZYSTKIMI ZMIANAMI JAKIE ZASZŁY W SAMEJ GRZE, JAK I W SAMEJ INSTRUKCJI.
LINK do plików na BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1228 ... erscien-ko
Jeśli ktoś już ściągnął wcześniej zamieszczone pliki, to proponuję ściągnąć obecne pliki ponieważ ich wcześniejsza wersja nie zawiera obecnych zmian.
LISTA GŁÓWNYCH ZMIAN w stosunku do wcześniej zamieszczonych plików:
> Instrukcja w wersji finalnej, w paru miejscach została poprawiona w celu rozwiania wątpliwości + strony zostały ponumerowane i jest spis treści.
> Karty Saurona i karta Króla Gór zostały bardziej zbalansowane oraz dodatkowo gracze mogą wybrać, który Sauron (słabszy czy silniejszy) będzie brał udział w grze. Dodatkowo zmieniły się warunki dopełnienia przysięgi na karcie Króla Gór na trochę bardziej przychylne dla gracza Wolnych Ludów.
> Podrasowane karty jednostek (Piechota Gondoru i Elfi Łucznicy) mają na celu lepsze zbalansowanie rozgrywki, w szczególności na początku, kiedy to Piechota Gondoru odgrywa ważną rolę podczas próby zatrzymania hord Saurona.
> Doszły nowe karty Wydarzeń zarówno po stronie Wolnych Ludów jak i gracza Cienia i teraz każda ze stron posiada po 52 karty Wydarzeń i 52 karty Bitwy.
> Nazgule zyskały zdolność (podobnie jak Postacie/Sługi), dzięki której mogą "polować" na Postacie/Dowódców Wolnych Ludów.
> Karta Wydarzenia Wolnych Ludów "Królewska Flotylla" i Karta Wydarzenia Cienia "Korsarze z Umbaru" zostały poprawione i są od teraz kartami zagrywanymi na stół.
> Doszły dwie karty, które są czymś w rodzaju kart frakcji Ludu Gór. Jeśli Król Gór dopełni przysięgi złożonej Isildurowi to oprócz jego karty, do gry wchodzą również te karty Ludu Gór (gracz wybiera, którą z kart chce wprowadzić do gry). Wybrana karta daje dodatkowego powera podczas bitew (działa na zasadzie karty zagranej na stół) i jest w grze tak długo jak Król Gór (jeśli on zginie to i karta Ludu Gór opuszcza grę). Karty Ludu Gór wprowadziłem, żeby dać graczom większe odczucie tego, że dołączyli oni do wojny i mają jakiś wyraźniejszy wpływ na toczone boje (gracze mogą również zdecydować na początku gry, żeby nie wprowadzać karty Ludu Gór do gry).
OSOBIŚCIE NIE BĘDĘ WPROWADZAŁ ŻADNYCH ZMIAN. DODATEK ZOSTAŁ NA TYLE PRZETESTOWANY, ŻE ŚMIAŁO MOŻNA GO UZNAĆ ZA WERSJĘ FINALNĄ.
PS: W grze brakuje 4 kości akcji Wolnych Ludów (w podstawce jest 6 kości akcji, a w tym dodatku potrzeba max 10 kości akcji). Jeśli nie ma się możliwości "pożyczenia" tych kości z innego egzemplarza gry, można używać kostek k6 jako zamienników. W tym celu można wykonać zestawy kartoników z symbolami kości akcji Wolnych Ludów, dodatkowo oznaczając na nich (na przykład na odwrocie) ilość oczek odpowiadających zwykłej kości k6. Po rzucie kością k6 bierzemy kartonik z odpowiadającą ilością wyrzuconych oczek na kości. Lub po wykonaniu zestawów kartoników można je umieścić w nieprzeźroczystych pojemniczkach czy woreczkach i losować z nich kartonik.
Wrzucam też link do plików w wersji Microsoft Office Word , które od razu uprzedzam, że ważą 352MB, ale można je edytować i dostosowywać do własnych potrzeb drukowania.
LINK: https://www.dropbox.com/s/tk76ob5ljomqx ... z.rar?dl=1
EDIT: Wrzucam link do żetonów jednostek i dowódców, którymi można ewentualnie zastąpić figurki z podstawki. Posiadanie tych żetonów umożliwia grę bez posiadania "Wojny o Pierścień".
Link: https://www.dropbox.com/s/l5ahhysmdtd07 ... y.rar?dl=1
Link na BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1228 ... erscien-ko
Pozdrawiam i życzę udanej zabawy podczas walki o Śródziemie
