Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- VivoBrezo
- Posty: 873
- Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 642 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Podpisze się pod słowami poprzednika. Umiejętna gra połączonych graczy, spokojnie może nadgonic stratę punktów. Póki co sprawdziłem to na 3 graczy, możliwość wykonywania 2x tej samej akcji daje ogromną kontrolę nad wydarzeniami. Spokojnie poprzejmowalismy wszystkie budynki na których nam zależało, zmieniliśmy kolejność bitew, podzielilismy regiony i w czasie walk, dogoniliśmy pierwszego gracza.
Bałem się tego mechanizmu, ale widzę w nim ogromny potencjał, a strata punktów wynika według mnie z wyważenia tego elementu.
Bałem się tego mechanizmu, ale widzę w nim ogromny potencjał, a strata punktów wynika według mnie z wyważenia tego elementu.
Podcast: KPiB| Handlowiec: Hurt-Rebel
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
- Michałku
- Posty: 413
- Rejestracja: 06 paź 2008, 18:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Czy sama podstawka jest wystarczająca do sensownego grania czy też dodatki (jak np. Faraon) są niezbędne?
Obecnie poza podstawką zdaje się ciężko coś więcej kupić.
Obecnie poza podstawką zdaje się ciężko coś więcej kupić.
Ogólnopolskie Forum A Game Of Thrones
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
W Q1 2022 ma wyjść polska edycja, pewno z kompletem dodatków. Może warto uzbroić się w cierpliwość
co nie zmienia faktu, że pytanie słuszne bo i wtedy warto wiedzieć co fajne a co niekoniecznie.

Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12730
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3717 times
- Been thanked: 3906 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Na bank wyjdzie bez dodatkow
Zadna z gier wydawanych przez portal poza Marvel United nie wyszła do tej pory z dodatkami od razu
Zadna z gier wydawanych przez portal poza Marvel United nie wyszła do tej pory z dodatkami od razu
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Cthulhu: Death May Die wyszło z kozą i Yog-sothothem od razu, ale sezon drugi był później, poza tym z gier spoza stajni CMON wraz z dodatkiem/dodatkami wyszły: Mezo, Terrors of London, Aquatica, Barrage (i Smartphone jako wzmianka honorowa, ale to wyszło z dodatkiem w jednym pudle).
Może przy okazji Ankh Portal będzie chciał wydać dodatki wcześniej - przynajmniej Faraona, pytanie czy CMON i/lub fabryki w Chinach będą miały moce przerobowe na produkcję lokalizacji całości od razu.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12730
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3717 times
- Been thanked: 3906 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Fair point, o tym zapomniałem
Chodziło mi raczej o gry CMON - jesli chodzi o Mezo i reszte to obstawiam, ze zawazyly wzgledy produkcyjne, CMON caly czas robi dodruki, wiec maja wieksza swobode
Ale moze Ankh bedzie niespodzianka na PortalConie
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Dla graczy na pewno możliwość kupna pharaona byłaby dużym plusem. Osobiście mam mieszane uczucia odnośnie dodatku, niby wycięta zawartość, ale bez niej da się bezproblemowo grać. Z faraonem jest fajne uzupełnienie, ale jednocześnie lekki przesyt(w porównaniu do podstawki). Dodatek oceniam bardzo pozytywnie
Spoiler:
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 438 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Powinna być w formie scenariuszy albo jako opcjonalny moduł. Ale nie poradzimy nic na zbieraczkowy trend miliona pudeł i sztuczne rozbijanie kontentu na nibydodatki

- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12730
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3717 times
- Been thanked: 3906 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Ale jest opcjonalnym modułemgrzeslaw90 pisze: ↑07 paź 2021, 10:19 Powinna być w formie scenariuszy albo jako opcjonalny moduł. Ale nie poradzimy nic na zbieraczkowy trend miliona pudeł i sztuczne rozbijanie kontentu na nibydodatki![]()

Ja jakos nie mam poczucia ze cos zostało wyciete z gry - jest mocno kompletna, a dodatek rozbudowuje warstwe decyzyjną
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Nilis
- Posty: 836
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 316 times
- Been thanked: 503 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Ja liczę na podstawkę za 300zl i opcjonalne dodatki szczególnie w kwestii potworasów bo w podstawce jest ich mało.
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Jeśli nie śledziliście aktualizacji CMON, to informuję, że wypuścili FAQ 1.0
- Hardkor
- Posty: 5208
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Coś mi świta, że pojawiła się na chwile w sklepach i od razu zniknła. Było za 350 zł. Obstawiam cenę koło 300 zł własnie w sklepach normalnych.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12730
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3717 times
- Been thanked: 3906 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Tyle co Bloodborne teraz kosztuje w sklepach - 285 zł
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Można zapytać po co?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
- SetkiofRaptors
- Posty: 481
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 251 times
- Been thanked: 388 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Jak wrażenia właścicieli po kilku miesiącach? Wraca na stół? Chce się wracać? Czy łapie kurz?
Jestem fanem Rising Sun i przekonują mnie bardzo dobre opinie o trybie 2 osobowym. Słyszałem wiele dobrego – w tym miejsce w top 100 dice tower u Zee właśnie z uwagi na tryb dwuosobowy. A nie muszę mówić że ten typ gry zwykle nie chula na dwie osoby. Czy faktycznie jest o tyle gorsza od dwóch poprzedniczek? O Rising Sun słyszy się w kółko, że w porównaniu w Blood Rage to po latach traci na popularności - ale jakoś tego nie widzę. Znam wielu fanów, dodruki w Portalu w kółko zamawiane. Więc jak to jest? Czy to nie jest po prostu propaganda fanów BR?
Jestem fanem Rising Sun i przekonują mnie bardzo dobre opinie o trybie 2 osobowym. Słyszałem wiele dobrego – w tym miejsce w top 100 dice tower u Zee właśnie z uwagi na tryb dwuosobowy. A nie muszę mówić że ten typ gry zwykle nie chula na dwie osoby. Czy faktycznie jest o tyle gorsza od dwóch poprzedniczek? O Rising Sun słyszy się w kółko, że w porównaniu w Blood Rage to po latach traci na popularności - ale jakoś tego nie widzę. Znam wielu fanów, dodruki w Portalu w kółko zamawiane. Więc jak to jest? Czy to nie jest po prostu propaganda fanów BR?

Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
- Hardkor
- Posty: 5208
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1132 times
- Kontakt:
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Mam od wielu miesięcy i wraca na stół regularnie. Jedyne na co zwróciłem uwagę to, że dalej jestem średni w tę grę oraz umiejętności bogów są średnio zbalansowane. Niektóre prostackie, a bardzo łatwe do wykorzystania, inne znowu bardzo mocne, a inne zaś tylko doświadczony gracz wykorzysta dobrze. A i co do trybu na 2 os to działa, ale stanowczo lepiej jak jesteście minimalnie ograni. Zagrałem tak dwa razy - raz z kolega, któremu tłumaczyłem i chłopaka zniszczyłem co mu się nie podobało, a drugi raz z kolegą, który już raz grał i obaj się super bawiliśmy.SetkiofRaptors pisze: ↑20 lut 2022, 16:10 Jak wrażenia właścicieli po kilku miesiącach? Wraca na stół? Chce się wracać? Czy łapie kurz?
Jestem fanem Rising Sun i przekonują mnie bardzo dobre opinie o trybie 2 osobowym. Słyszałem wiele dobrego – w tym miejsce w top 100 dice tower u Zee właśnie z uwagi na tryb dwuosobowy. A nie muszę mówić że ten typ gry zwykle nie chula na dwie osoby. Czy faktycznie jest o tyle gorsza od dwóch poprzedniczek? O Rising Sun słyszy się w kółko, że w porównaniu w Blood Rage to po latach traci na popularności - ale jakoś tego nie widzę. Znam wielu fanów, dodruki w Portalu w kółko zamawiane. Więc jak to jest? Czy to nie jest po prostu propaganda fanów BR?![]()
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 2005
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
U mnie też regularnie wraca w każdym wariancie osobowym. Pod względem mechanicznym to dla mnie najciekawsza część trylogii. Ale każda z tych gier jest dla mnie świetna i mieści się w kolekcji.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 30 mar 2020, 12:21
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
U nas także wraca co jakiś czas, gdyby nie ilość gier, to pewnie byłaby na stole tak raz w tygodniu. Najczęściej niestety w 2 osoby bo większość znajomych nie przepada za AC, a do tego rzadko udaje się spotkać. Pojedynkowo jest bardzo dobrze, a jak udawało się w większym składzie to było jeszcze ciekawiej. Ale wciąż, na 2 osoby jest świetnie w porównaniu do innych gier tego typu. Rozgrywka przypomina tu trochę szachy, co dla mnie jest plusem, dodatkowo ciągle zaskakuje ilością ciekawych decyzji obecną przy tak prostych zasadach. I te decyzje potrafią mieć naprawdę duże znaczenie, nie raz cos robiłem i za chwilę łapałem się za głowę jak mogłem tego i tego ruchu przeciwnika nie wziąć pod uwagę i tak się wykoleić
. Zgodzę się co do bóstw- na tym etapie nie wiem czym są niezbalansowane, ale wybitnie jednymi gra się dużo efektywniej niż innymi ale to może być kwestia ogrania. Z całej trylogii u mnie minimalnie za RS, sporo wyżej niż Blood Rage. Z gier AC na 2 osoby obecnie przegrywa u nas tylko z Pax Renaissance, ale to z kolei skomplikowana kobyła więc jest git bo wyciągamy jedno lub drugie w zależności czy chcemy gry do przepalenia mózgu, czy trochę lżejszej rozgrywki choć wciąż wymagającej 


- DDP
- Posty: 374
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 21 times
Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)
Jestem fanem gier Langa i na obecną chwilę z "trylogii area control z potworami" najwyżej cenię Rising Sun, niedaleko za nim Ankh a Blood Rage jest na trzecim miejscu. Każda z tych gier posiada w sobie kontrowersyjne elementy, które jednym nie przeszkadzają lub wręcz pasują, podczas gdy innym psują rozgrywkę. Rising Sun ma element negocjacji i sojusze (bez sojuszu nie da się wygrać gry na więcej niż 3 graczy). Blood Rage ma możliwość stworzenia samograja co wymusza hate-draft. Kontrowersją Ankh jest łączenie się graczy.
Ankh z pewnością jest najłatwiejszą grą z całej serii pod względem strategicznym. Najtrudniej się tu udupić w trakcie gry (w Blood Rage jak nie ma się odpowiedniego kombo kart lub nie zbuduje szału którym się płaci za karty to jest ciężko, z kolei w RS jak się nie ma kasy w fazie wojny to można być głównie obserwatorem walk) i masz większe szanse na zrobienie czegoś pożytecznego w walce. Poza tym gracze są najmniej zróżnicowani względem siebie (najbardziej symetryczni) przez co łatwiej kontrolować rozgrywkę. Wynika to z tego że wpływ potworów (tu zwanych guardianami) na wygraną jest najmniejszy ze wszystkich gier z serii, a także że główne zdolności specjalne są wspólne (na planszach graczy) dla wszystkich oraz że do walki wszyscy używają tych samych kart. W Ankh da się w teorii mieć identyczne (poza Bogiem) specjalizacje, co na przykład w Blood Rage jest niemożliwe bo nie ma takich samych kart zdolności/potworów, a w Rising Sun jest to o wiele trudniejsze (zduplikowanie kogoś). O ile nienawidzę eliminacji graczy, o tyle w Ankh nie często do niej dochodzi gdyż wszyscy uciekają z czerwonej strefy lub w tej same rundzie ktoś może dotrzeć do mety punktowej i wygrać. Łączenie się graczy jest już bardziej kontrowersyjne bo koncepcja zakłada, że skoro jesteś z tyłu to nie miałeś szans wygrać ale wciąga w to też przedostatniego gracza, który może być kilka punktów nad ostatni i dosłownie 1 za kolejnym. Niekiedy może się zdarzyć, że merger nie pomaga ostatniemu graczowi (gdy ten był bardziej rozwinięty technologicznie od przedostatniego) a udupia przy tym przedostatniego (punktowo). Przy odpowiednim setupie lub wyrównanej rozgrywce merger nie stanowi jednak wielkiego problemu (poza ewentualnym ego graczy, którzy nie chcą współdzielić gry/zwycięstwa z kimś). Podoba mi się że w Ankh są różne setupy planszy (scenariusze), które zmieniają dość znacząco rozgrywkę no i najlepiej się skaluje ze wszystkich gier z serii.
Ankh z pewnością jest najłatwiejszą grą z całej serii pod względem strategicznym. Najtrudniej się tu udupić w trakcie gry (w Blood Rage jak nie ma się odpowiedniego kombo kart lub nie zbuduje szału którym się płaci za karty to jest ciężko, z kolei w RS jak się nie ma kasy w fazie wojny to można być głównie obserwatorem walk) i masz większe szanse na zrobienie czegoś pożytecznego w walce. Poza tym gracze są najmniej zróżnicowani względem siebie (najbardziej symetryczni) przez co łatwiej kontrolować rozgrywkę. Wynika to z tego że wpływ potworów (tu zwanych guardianami) na wygraną jest najmniejszy ze wszystkich gier z serii, a także że główne zdolności specjalne są wspólne (na planszach graczy) dla wszystkich oraz że do walki wszyscy używają tych samych kart. W Ankh da się w teorii mieć identyczne (poza Bogiem) specjalizacje, co na przykład w Blood Rage jest niemożliwe bo nie ma takich samych kart zdolności/potworów, a w Rising Sun jest to o wiele trudniejsze (zduplikowanie kogoś). O ile nienawidzę eliminacji graczy, o tyle w Ankh nie często do niej dochodzi gdyż wszyscy uciekają z czerwonej strefy lub w tej same rundzie ktoś może dotrzeć do mety punktowej i wygrać. Łączenie się graczy jest już bardziej kontrowersyjne bo koncepcja zakłada, że skoro jesteś z tyłu to nie miałeś szans wygrać ale wciąga w to też przedostatniego gracza, który może być kilka punktów nad ostatni i dosłownie 1 za kolejnym. Niekiedy może się zdarzyć, że merger nie pomaga ostatniemu graczowi (gdy ten był bardziej rozwinięty technologicznie od przedostatniego) a udupia przy tym przedostatniego (punktowo). Przy odpowiednim setupie lub wyrównanej rozgrywce merger nie stanowi jednak wielkiego problemu (poza ewentualnym ego graczy, którzy nie chcą współdzielić gry/zwycięstwa z kimś). Podoba mi się że w Ankh są różne setupy planszy (scenariusze), które zmieniają dość znacząco rozgrywkę no i najlepiej się skaluje ze wszystkich gier z serii.
Zawsze gram o zwycięstwo!