
Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- detrytusek
- Posty: 7542
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 504 times
- Been thanked: 1199 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Ale ale (żartobliwie pisząc) to dawno nie widziałem tak irracjonalnej ..hmmm...no na miano mapy to nie zasługuje bo w sumie jest to prostokąt i kilka kresek 

"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 687
- Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 255 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Tak to moznaby napisac o wielu planszch do gier, ze to prostokat i kilka kresekdetrytusek pisze: ↑22 lis 2021, 16:06 Ale ale (żartobliwie pisząc) to dawno nie widziałem tak irracjonalnej ..hmmm...no na miano mapy to nie zasługuje bo w sumie jest to prostokąt i kilka kresek![]()

Twilight Imperium? Paaaanie prawie sama czern i kilka kolorowych planetek.
- detrytusek
- Posty: 7542
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 504 times
- Been thanked: 1199 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nie no Pamir zjada je na śniadanie pod względem prostoty.dwaduzepe pisze: ↑22 lis 2021, 16:12Tak to moznaby napisac o wielu planszch do gier, ze to prostokat i kilka kresekdetrytusek pisze: ↑22 lis 2021, 16:06 Ale ale (żartobliwie pisząc) to dawno nie widziałem tak irracjonalnej ..hmmm...no na miano mapy to nie zasługuje bo w sumie jest to prostokąt i kilka kresek![]()
W takim Blood Rage na przyklad mapa to tez w sumie kilka kresek tworzacych regiony i jakies szaro-bure tło:)
Twilight Imperium? Paaaanie prawie sama czern i kilka kolorowych planetek.
Mnie to w sumie nie przeszkadza ale chyba już bardziej uprościć się tego nie dało.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
-
- Posty: 2415
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1730 times
- Been thanked: 1057 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Cole w wywiadach mówił, że część zmian mechanicznych, a zwłaszcza końcowej punktacji, była spowodowana chęcią dania większej "agencji" mieszkańcom Afganistanu i uczynienia ich współbohaterami w porównaniu do tego, co miało miejsce w wersji I, gdzie podobno gra była jednak bardziej rozgrywką mocarstw. Nie grałem w pierwszą edycję, więc ciężko mi się wypowiadać, na ile to się udało, ale była to dla mnie interesująca informacja, że za zmianami stała nie tylko chęć usprawnienia samej gry, ale też względy bardziej tematyczno-filozoficzne. Zresztą Cole pod tym względem jest interesującą postacią i lubię posłuchać, co tam opowiada.
- Otorek
- Posty: 917
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 515 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Można też rzucić okiem do instrukcji gry, angielska dostępna na BGG zawiera kulisy powstania pierwszej jak i drugiej edycji.
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Mam wrażenie, że te metalowe monety z wersji KS to już powoli stają się miejskim mitem. One nigdy nie były „gratis”, nawet w pierwszej kampanii były jako add-on za 15$.
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Wie ktoś z czego będą zrobione bloczki w wersji gry od galakty? Chodzi mi o to czy są z drewna czy gliny? Zastanawia mnie jak to będzie z trwałością tego komponentu. Drewniany żeton spadnie na podłogę i nic się nie stanie a gliniany może się rozlecieć. Nie planuje nimi rzucać ale trzeba będzie na nie bardziej uważać.
- Vezyr
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Może mi ktoś odpowiedzieć skąd jest pomysł, że bloczki są z gliny?! Z tego co mi wiadomo to są zrobione z żywicy (a przynajmniej z takiego materiału zrobione były w pierwszym druku), więc o ile nie będzie się tym rzucało o ścianę to nie sądzę, żeby cokolwiek się z tym stało, nawet w przypadku spadnięcia ze stołu.
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
W którejś recenzji słyszałem. Jak żywicą to nie będzie problemu:)Vezyr pisze: ↑25 lis 2021, 21:44 Może mi ktoś odpowiedzieć skąd jest pomysł, że bloczki są z gliny?! Z tego co mi wiadomo to są zrobione z żywicy (a przynajmniej z takiego materiału zrobione były w pierwszym druku), więc o ile nie będzie się tym rzucało o ścianę to nie sądzę, żeby cokolwiek się z tym stało, nawet w przypadku spadnięcia ze stołu.
-
- Posty: 240
- Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 71 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Trudno powiedzieć co to za materiał. W dotyku niepodobny do niczego, taka niby kreda, która się nie kruszy.
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 308 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nie uszkodziły gresu szkliwionego?

na półkach (S) errata do 1861/67 (K) 1817/USA
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Aby zakończyć już ten wątek, odpowiadam - zrobione są z kalafiora!
A serio, to wystarczy zerknąć na ks i na stronę wydawcy:
Spoiler:
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
M. in. na podstawie tych informacji odpowiadałem, jak i również na BGG ten temat był wałkowany wiele razy.
-
- Posty: 1128
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 1033 times
- Been thanked: 662 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Kilka stron temu było kilka opinii na ten temat. Zdania są różne ale generalnie panuje pogląd, że tylko na dwie raczej nie warto
- Chudej
- Posty: 443
- Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 371 times
- Been thanked: 362 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Bot jest uciążliwy w obsłudze i nadrabia brak czynnika ludzkiego trochę mocniejszymi akcjami niż gracze. Po odcięciu dopływu pieniędzy dla bota można skupić się na walce z drugim graczem, w co po pewnym czasie i tak będzie się też pakował losowo bot, pomagając jednemu trochę bardziej niż innemu. Można traktować tryb dla 2 graczy w tej grze jak takie wykastrowane demo gry dla 3+ graczy. Moim zdaniem, do gry wyłącznie dla 2 graczy nie warto kupować za te pieniądze.
-
- Posty: 2415
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1730 times
- Been thanked: 1057 times
- detrytusek
- Posty: 7542
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 504 times
- Been thanked: 1199 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
A da się grać bez botów?
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Wieczna Zima, Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
- Vezyr
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 sty 2009, 16:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 20 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Ja swoje wszystkie partie dwu osobowe miałem bez bota, bo nie wiedziałem, że jest potrzebny (tak to jest jak się nie czyta instrukcji od deski do deski). Jak ktoś chce zagrać partię zapoznawczą i znajdzie ochotnika, to spokojnie może zagrać na 2 osoby w celach szkoleniowych. Minus jest taki, że jest to zupełnie inna gra niż na 4-5 osób. Albo bezpiecznie wybierasz taką samą koalicję co twój przeciwnik, albo ryzykujesz wspieranie innej (co może się skończyć tym, że twoja strona zostaje w tyle a ty możesz nie zdążyć zmienić frakcji i gra kończy się przy pierwszym punktowaniu). Ogólnie dynamika gry dwu osobowej jest inna. Myślę, że bot powoduje, że gra jest mniej "szachowa", bo tak jak mówię, na dwie osoby ten cytat dobrze opisuje grę "Przyjaciół trzymaj blisko, ale jeszcze bliżej trzymaj swoich wrogów".
Everyone loves perfectly balanced skill-based gameplay until they realize they're not as skilled as they thought.
kolekcja
kolekcja
- Xenir
- Posty: 357
- Rejestracja: 07 cze 2018, 13:42
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 304 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nic złego nie zrobiłeś - bot na 2 osoby jest kompletnie OPCJONALNY. Grałem 2 razy na 2 osoby z botem. Raz dostał po dupie tak, że nic nie robił (wyniki graczy: 8-2, bot: 2). Drugi raz nas zmiótł (wygrał 10-5-3), ale nie pamiętam co takiego dokładnie odwalił (było to 1.5 roku temu). Wprowadził on straszny chaos i był trochę upierdliwy w obsłudze. To było jeszcze z zasadami z pierwszego druku, w drugim coś chyba przeczyścili z tym botem. W każdym razie na 2 osoby wolałbym grać bez bota. Grałem też kilka razy solo, ale bot nie stanowił większego wyzwania - dało się go wystarczająco stłamsić i wydoić z kasy, że w pewnym momencie niewiele już robił. Albo kupował rzeczy, które od razu odrzucał (limit wyłożonych kart) albo kupował jakiś chłam za 0. Efektem jest 7 wygranych w 7 rozgrywkach solo.Vezyr pisze: ↑30 lis 2021, 09:10 Ja swoje wszystkie partie dwu osobowe miałem bez bota, bo nie wiedziałem, że jest potrzebny (tak to jest jak się nie czyta instrukcji od deski do deski). Jak ktoś chce zagrać partię zapoznawczą i znajdzie ochotnika, to spokojnie może zagrać na 2 osoby w celach szkoleniowych. Minus jest taki, że jest to zupełnie inna gra niż na 4-5 osób. Albo bezpiecznie wybierasz taką samą koalicję co twój przeciwnik, albo ryzykujesz wspieranie innej (co może się skończyć tym, że twoja strona zostaje w tyle a ty możesz nie zdążyć zmienić frakcji i gra kończy się przy pierwszym punktowaniu). Ogólnie dynamika gry dwu osobowej jest inna. Myślę, że bot powoduje, że gra jest mniej "szachowa", bo tak jak mówię, na dwie osoby ten cytat dobrze opisuje grę "Przyjaciół trzymaj blisko, ale jeszcze bliżej trzymaj swoich wrogów".
- bardopondo
- Posty: 752
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 201 times
- Been thanked: 252 times
Re: Pax Pamir/ 2nd Edition (Phil Eklund, Cole Wehrle)
Nie brzmi to dobrze. Solo nie gram, moje jedyne doświadczenie to Projekt Gaja ( i Spirit Island - ale to insza inszość) i tam Automa świetnie symuluje poczynania żywego gracza. Przykleja się, zajmuje planety według celów , ciśnie na trackach tak jak się dzieje w rozgrywach multiplayer.
Nie kupuje jednak tej gry aby grać solo, najwyżej pierwsza gra zapoznawcza dla mnie. Gra w 2 os to najwyżej raz z żoną - pewnie się zniechęci i tyle. Celuje w 3-4 pl.
Nie kupuje jednak tej gry aby grać solo, najwyżej pierwsza gra zapoznawcza dla mnie. Gra w 2 os to najwyżej raz z żoną - pewnie się zniechęci i tyle. Celuje w 3-4 pl.