Zamki Burgundii / Die Burgen von Burgund (Stefan Feld)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1621
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 357 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Fakt gapa ze mnie, no trochę średnio to wygląda, natomiast sam nie wiem czy będę z tego korzystał, jakoś tak ordynarnie wygląda ten plastik, nigdy nie miałem w zamkach problemu z przesuwającymi się kafelkami.
- PytonZCatanu
- Posty: 5114
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 2020 times
- Been thanked: 2623 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Nie ma takiej wtopy, której gracz planszówkowy nie wybaczy, jeśli wcześniej wydał duża ilość golda w ciemno, zanim produkt powstał.
Redukcja dysonansu poznawczego.
Redukcja dysonansu poznawczego.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 27.03.2025
- brazylianwisnia
- Posty: 4626
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 1099 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Troche nie rozumiem tego. To by było bardziej prawdziwe dla gier wideo kupionych cyfrowo. W takim przypadku jak tu po co ma wybaczać jak go to wnerwia?sprzedać z zyskiem i nie ma czego żałować. Miałem gry za które zapłaciłem nie mało, nie siadły mi i odzyskałem kase a najczęściej wyszedłem do przodu. Często jak nie jestem pewien czy gra mi się spodoba to wspieram z założeniem, że jak nie to sprzedam. Oczywiście wspieram tylko takie co do których mam przemianie, że będą więcej warte później. Inaczej bym czekał by kupić późniejPytonZCatanu pisze: ↑21 cze 2023, 20:22 Nie ma takiej wtopy, której gracz planszówkowy nie wybaczy, jeśli wcześniej wydał duża ilość golda w ciemno, zanim produkt powstał.
Redukcja dysonansu poznawczego.![]()

Takze ciężko mi się zgodzić z przekonaniem, że taki efekt ma miejsce często.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Grellenort
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 149 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
W grach wideo w dystrybucji cyfrowej kupujesz produkt, który mogą (ale fakt, nie muszą, vide Redfall) ci z czasem załatać. W planszowym crowdfundingu kupujesz zawsze obietnice, a sprzedawać już możesz właśnie wtopę, czasem tak potężną, że bez obniżki można nie znaleźć chętnego 

Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Hej,
Wiadomo już coś kiedy to cudo od AR bedzie w PL?
Wiadomo już coś kiedy to cudo od AR bedzie w PL?
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
- vnzk
- Posty: 595
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 529 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Wspieraczka - sierpień/wrzesień (do anglojęzycznych już dopływa, inne wersje językowe się produkują/pakują). W sklepach - nie wiadomo.
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Wszystkie wersje były razem produkowane, jeżeli dobrze rozumiem, bez zwykłej przerwy między angielską wersją a pozostałymi językami. Problemem jest teraz transport.
- Grellenort
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 149 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Ja też niecierpliwie czekam, aż wersja AW trafi w końcu na sklepowe półki. Moim nieśmiałym marzeniem chytrego (który zapewne dwa razy traci) jest zobaczyć wtedy wersję Alei na jakiejś wyprzedaży i capnąć po kosztach swój egzemplarz 

Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
brzydka alea lata na promocjach od pierwszych przecieków wersji luxury. zwykle schodzi w okolicę stówki i nie wydaje się aby spadła niżej po premierze elite edition bo brzydki stary bigbox już teraz jest pod inną kieszeń. rebel pchał go w dublecie z Toskanią i sporo tego na olx po rozczłonkowaniu, chytry tam znajdzie swój egzemplarz 

-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 166 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Osobiście wyrwałem za 100 pierwszą edycje z dodatkami + woreczki z BBG Market ktoś sprzedawał w oczekiwaniu na wersje AR, a ja nie zamierzam zamieniać, bo poręczność pierwszej edycji i to jak wszystko zajmuje mało miejsca to jej największa zaleta pośród pozostałych wydańGrellenort pisze: ↑15 lip 2023, 10:24 Ja też niecierpliwie czekam, aż wersja AW trafi w końcu na sklepowe półki. Moim nieśmiałym marzeniem chytrego (który zapewne dwa razy traci) jest zobaczyć wtedy wersję Alei na jakiejś wyprzedaży i capnąć po kosztach swój egzemplarz![]()
- vnzk
- Posty: 595
- Rejestracja: 10 cze 2018, 11:39
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 529 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Ja czekam na dostarczenie edycji od Awaken Realms a i tak nie planuję pozbywać się pierwszej wersji. Trzyma jakiś sentyment i fakt, że uszyłem sobie do niej woreczki dla szybszego setupu i międzyrundzia 

- arturmarek
- Posty: 1664
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 301 times
- Been thanked: 830 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Ja ostatnio miałem najgorszą rozgrywkę w Zamki. Grałem na mapie, na której jest beżowy klaster o wielkości 8 (chyba mapa 10). Rozgrywka 2-osobowa. Przez całą rozgrywkę (sic!) nie wyszedł kafelek sprzedaży towarów, ani żółty pozwalający ustawiać te same beżowe w jednym klastrze! No po prostu tak się zdenerwowałem, że szok. Bezsensowana rozgrywka, zupełnie bez szans na zwycięstwo.
Oczywiście w wielu grach jest losowość, ale często jest rozkimna typu "miałem pecha, ale jakbym zagrał tak a tak, to bym wygrał, ale wtedy mogło się zdarzyć to i to, i wtedy moje zagranie byłoby lepsze". Natomiast w tej sytuacji, gdybym całą rozgrywkę mógł ustawiać kości, to i tak bym przegrał...
Oczywiście w wielu grach jest losowość, ale często jest rozkimna typu "miałem pecha, ale jakbym zagrał tak a tak, to bym wygrał, ale wtedy mogło się zdarzyć to i to, i wtedy moje zagranie byłoby lepsze". Natomiast w tej sytuacji, gdybym całą rozgrywkę mógł ustawiać kości, to i tak bym przegrał...
- bogas
- Posty: 2851
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 421 times
- Been thanked: 670 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
No cóż, "widziały gały co brały". Decydując się na wybór tej mapy i przy grze w mniej niż 4 osoby (albo z dodatkowymi kafelkami), gdy wiadomo, że nie wszystkie kafelki pojawią się w grze jest baaardzo ryzykowne. Jak widać na twoim przykładzie ryzyko się nie opłaciło. Z drugiej strony jakby zażarło to byłaby to pewnie najlepsza twoja rozgrywka, o której opowiadałbyś jeszcze swoim wnukomarturmarek pisze: ↑09 sie 2023, 11:02 Ja ostatnio miałem najgorszą rozgrywkę w Zamki. Grałem na mapie, na której jest beżowy klaster o wielkości 8 (chyba mapa 10). Rozgrywka 2-osobowa. Przez całą rozgrywkę (sic!) nie wyszedł kafelek sprzedaży towarów, ani żółty pozwalający ustawiać te same beżowe w jednym klastrze! No po prostu tak się zdenerwowałem, że szok. Bezsensowana rozgrywka, zupełnie bez szans na zwycięstwo.
Oczywiście w wielu grach jest losowość, ale często jest rozkimna typu "miałem pecha, ale jakbym zagrał tak a tak, to bym wygrał, ale wtedy mogło się zdarzyć to i to, i wtedy moje zagranie byłoby lepsze". Natomiast w tej sytuacji, gdybym całą rozgrywkę mógł ustawiać kości, to i tak bym przegrał...

- Wakabayashi
- Posty: 155
- Rejestracja: 03 lut 2021, 17:57
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 19 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Dlatego na 2 graczy zawsze gramy z karczmami.arturmarek pisze: ↑09 sie 2023, 11:02 Ja ostatnio miałem najgorszą rozgrywkę w Zamki. Grałem na mapie, na której jest beżowy klaster o wielkości 8 (chyba mapa 10). Rozgrywka 2-osobowa. Przez całą rozgrywkę (sic!) nie wyszedł kafelek sprzedaży towarów, ani żółty pozwalający ustawiać te same beżowe w jednym klastrze! No po prostu tak się zdenerwowałem, że szok. Bezsensowana rozgrywka, zupełnie bez szans na zwycięstwo.
Oczywiście w wielu grach jest losowość, ale często jest rozkimna typu "miałem pecha, ale jakbym zagrał tak a tak, to bym wygrał, ale wtedy mogło się zdarzyć to i to, i wtedy moje zagranie byłoby lepsze". Natomiast w tej sytuacji, gdybym całą rozgrywkę mógł ustawiać kości, to i tak bym przegrał...
Często ratują
- hipcio_stg
- Posty: 1868
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 372 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Warunki są takie same dla wszystkich graczy. Proponuję wydrukować sobie wszystkie dostępne przez siebie plansze do 4 kopii i granie przez wszystkich tej samej planszy. Plansze między sobą są bardzo zróżnicowane jeżeli chodzi o punktowanie, więc gramy tylko i wyłącznie zawsze na takich samych planszach.arturmarek pisze: ↑09 sie 2023, 11:02 Ja ostatnio miałem najgorszą rozgrywkę w Zamki. Grałem na mapie, na której jest beżowy klaster o wielkości 8 (chyba mapa 10). Rozgrywka 2-osobowa. Przez całą rozgrywkę (sic!) nie wyszedł kafelek sprzedaży towarów, ani żółty pozwalający ustawiać te same beżowe w jednym klastrze! No po prostu tak się zdenerwowałem, że szok. Bezsensowana rozgrywka, zupełnie bez szans na zwycięstwo.
Oczywiście w wielu grach jest losowość, ale często jest rozkimna typu "miałem pecha, ale jakbym zagrał tak a tak, to bym wygrał, ale wtedy mogło się zdarzyć to i to, i wtedy moje zagranie byłoby lepsze". Natomiast w tej sytuacji, gdybym całą rozgrywkę mógł ustawiać kości, to i tak bym przegrał...
- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Odebrałem edycję specjalną - mam nadzieję, że w weekend uda mi się w nią zagrać i zobaczyć jak to wygląda w praktyce. 
Mógłbym tu napisać MASĘ zalet tego wydania, ale w stylu smutnego Polaka skupię się na razie tylko na rzeczach, które mnie na pierwszy rzut oka uwierają
:
- pudło jest komicznie ogromne, nie sądziłem, że to aż będzie takie monstrum
- akrylowe żetony są ciężkie i porządne, ale a) nie są idealnie wycentrowane i b) nadruki na czarnych żetonach mają bardziej przygaszone kolory względem swoich odpowiedników z innych woreczków, jakby ktoś przesunął lekko suwak ekspozycji (zresztą wszystkie akrylowe żetony są lekko ciemniejsze od kartonowych). Generalnie mam wrażenie, że pewne szczegóły obrazków lekko się na nich gubią. Ale może to niuans, mimo że wydruki na kartonowych żetonach są perfekcyjne i szczegółowe to jednak ten akryl naprawdę świetnie leży w łapie i zrobię wszystko, żeby jednak z nim grać
. Fotki robione w kiepskim świetle tego nie uchwycą, zapewne ktoś powie "stary, ale o co chodzi", ale na żywo różnice są widoczne:



- plansza główna jak nie podobała mi się na etapie kampanii, tak nie podoba mi się teraz - nie ma na czym zawiesić oka
. Nie wiem co myśleć o samej macie, bo jest trochę przekontrastowana i nie ma tak ostrych grafik jak tekturowa plansza (ale chyba taki już urok mat). Zobaczę jak to będzie wyglądało podczas grania.
- tak jak ktoś już pisał: nie da się idealnie wycentrować naszej wkładki do planszetki i plastikowej ramki, zawsze jakieś pola będą względem niej niewyrównane. Niby bzdurka, ale jak ktoś ma OCD to go szlag trafi
.
Wywaliłem całe górne piętro plastikowej wypraski i popakowałem wszystko do woreczków żeby przyspieszyć setup
. Mata wchodzi do pudła po przekątnej, wieczko lekko odstaje.
Generalnie wydanie jest znakomite, część rzeczy trochę wkurza (bo chciałoby się, żeby było perfekcyjnie), ale myślę, że całościowo wyszło naprawdę dobrze
.
PS: Wersja retailowa będzie świetna, akryl i mata to tak naprawdę zbędne bajery. Tekturowe żetony są półtnowane, duże i czytelne. Także nie ma co żałować że się nie wsparło - jak coś to bierzcie podstawkę ze sklepów

Mógłbym tu napisać MASĘ zalet tego wydania, ale w stylu smutnego Polaka skupię się na razie tylko na rzeczach, które mnie na pierwszy rzut oka uwierają

- pudło jest komicznie ogromne, nie sądziłem, że to aż będzie takie monstrum
- akrylowe żetony są ciężkie i porządne, ale a) nie są idealnie wycentrowane i b) nadruki na czarnych żetonach mają bardziej przygaszone kolory względem swoich odpowiedników z innych woreczków, jakby ktoś przesunął lekko suwak ekspozycji (zresztą wszystkie akrylowe żetony są lekko ciemniejsze od kartonowych). Generalnie mam wrażenie, że pewne szczegóły obrazków lekko się na nich gubią. Ale może to niuans, mimo że wydruki na kartonowych żetonach są perfekcyjne i szczegółowe to jednak ten akryl naprawdę świetnie leży w łapie i zrobię wszystko, żeby jednak z nim grać




- plansza główna jak nie podobała mi się na etapie kampanii, tak nie podoba mi się teraz - nie ma na czym zawiesić oka

- tak jak ktoś już pisał: nie da się idealnie wycentrować naszej wkładki do planszetki i plastikowej ramki, zawsze jakieś pola będą względem niej niewyrównane. Niby bzdurka, ale jak ktoś ma OCD to go szlag trafi

Wywaliłem całe górne piętro plastikowej wypraski i popakowałem wszystko do woreczków żeby przyspieszyć setup

Generalnie wydanie jest znakomite, część rzeczy trochę wkurza (bo chciałoby się, żeby było perfekcyjnie), ale myślę, że całościowo wyszło naprawdę dobrze

PS: Wersja retailowa będzie świetna, akryl i mata to tak naprawdę zbędne bajery. Tekturowe żetony są półtnowane, duże i czytelne. Także nie ma co żałować że się nie wsparło - jak coś to bierzcie podstawkę ze sklepów

Ostatnio zmieniony 08 wrz 2023, 16:09 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Ja po grze (w wersji bez wodotrysków) mama dwa zarzuty:
- klasztory punktujące za konkretne budynki na mapie są nieczytelne (tej maleńkiej ikonki nie da się zobaczyć z daleka) - tutaj oryginał wypada o wiele lepiej;
- okrągły żeton punktowania (ten niebieski) przy każdym poruszeniu przekrzywia się na stojaczku; brzmi jak pierdoła (bo to pierdoła), ale mnie irytowało, że co chwilę muszę go poprawiać, bo inaczej wypadnie.
Poza tym cud, miód i orzeszki, przepiękna wersja jednej z moich ulubionych gier ever.
- klasztory punktujące za konkretne budynki na mapie są nieczytelne (tej maleńkiej ikonki nie da się zobaczyć z daleka) - tutaj oryginał wypada o wiele lepiej;
- okrągły żeton punktowania (ten niebieski) przy każdym poruszeniu przekrzywia się na stojaczku; brzmi jak pierdoła (bo to pierdoła), ale mnie irytowało, że co chwilę muszę go poprawiać, bo inaczej wypadnie.
Poza tym cud, miód i orzeszki, przepiękna wersja jednej z moich ulubionych gier ever.
- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Nie dali się przekonać na stronie kampanii, żeby zostawić po prostu dużą ikonografię zamiast upychać pomniejszone ikony pod zbędną grafiką klasztoru. Ta mała ikonka to identyczna bolączka wersji jubileuszowej (i tak naprawdę jedyna rzecz, jaka mnie w niej irytuje). Tutaj plus jest taki, że te kafle są jednak nieco większe, a więc i ikonki są jednak lekko powiększone- klasztory punktujące za konkretne budynki na mapie są nieczytelne (tej maleńkiej ikonki nie da się zobaczyć z daleka) - tutaj oryginał wypada o wiele lepiej;

- warlock
- Posty: 4983
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1224 times
- Been thanked: 2376 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
A tak na marginesie, ktoś wrzucał na BGG fotki że na płytkach szlaków handlowych zmienił się jeden symbol - mi to wygląda bardziej na celową zmianę niż pomylenie ikonek, ale podrzucam dla potomnych
https://boardgamegeek.com/thread/3147849/error-found

- dispe
- Posty: 387
- Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
- Lokalizacja: WWA
- Has thanked: 311 times
- Been thanked: 121 times
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Widzę zmiany w tłumaczeniu ale moim zdaniem niepotrzebne i do tego nie przyłożyli się w instrukcji
Towary to teraz Dobra a w opisie akcji np. mowa o sprzedaży towarów i o tym, że za każdy sprzedany kafelek towarów dostajesz srebro
Wszystko bardzo ładne, jak miałbym się przyczepić to zwierzątka na obrazkach są ciut za duże a worki na heksy są strasznie sztywne, nie wiem czy takie miały być ale trochę je trzeba upychać w pudle. Zobaczymy jak się sprawdzą w trakcie gry.
Dzisiaj prawdopodobnie zagramy w wersję 3D na 3 graczy więc dam znać jak się sprawdzają.


Wszystko bardzo ładne, jak miałbym się przyczepić to zwierzątka na obrazkach są ciut za duże a worki na heksy są strasznie sztywne, nie wiem czy takie miały być ale trochę je trzeba upychać w pudle. Zobaczymy jak się sprawdzą w trakcie gry.
Dzisiaj prawdopodobnie zagramy w wersję 3D na 3 graczy więc dam znać jak się sprawdzają.
Re: Die Burgen von Burgund / Zamki Burgundii (Stefan Feld)
Rzeczywiście raz piszą dobra raz towary. Jeśli chodzi o monety to ja nie widzę tęgo błędu.dispe pisze: ↑09 wrz 2023, 12:38 Widzę zmiany w tłumaczeniu ale moim zdaniem niepotrzebne i do tego nie przyłożyli się w instrukcjiTowary to teraz Dobra a w opisie akcji np. mowa o sprzedaży towarów i o tym, że za każdy sprzedany kafelek towarów dostajesz srebro
![]()
Wszystko bardzo ładne, jak miałbym się przyczepić to zwierzątka na obrazkach są ciut za duże a worki na heksy są strasznie sztywne, nie wiem czy takie miały być ale trochę je trzeba upychać w pudle. Zobaczymy jak się sprawdzą w trakcie gry.
Dzisiaj prawdopodobnie zagramy w wersję 3D na 3 graczy więc dam znać jak się sprawdzają.
„(…)Otrzymujesz wtedy 1 srebrną monetę z zapasu niezależnie od tego, ile kafelków towarów sprzedajesz w tej akcji (…)”