Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.
No i tutaj pojawia się problem.
Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
No i tutaj pojawia się problem.
Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
-
- Posty: 2090
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 556 times
- Been thanked: 915 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Vegas jest sporym twistem, ale słaba na poziomie mechanik, grywalności i słaba "fabularnie". Co do Iron Gang i Uranopolis - to jedne z relatywnie "nowszych" armii, a więc ocena ich przez pryzmat armii, które są ogrywane od wielu lat jest niemiarodajna. Oceniana jest tak naprawdę umiejętność grania nimi i prawdopodobnie ich trudność. Im wyższa "trudność" tym staje się "słabsza" w ocenie.Racuszny pisze: ↑27 sie 2020, 23:52 Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.
No i tutaj pojawia się problem.
Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.
Czynniki decydujące o skuteczności danej armi to oprócz obiektywnych danych jak mechaniki i jednostki to: stopień znajomości armii i jej mechanik, rozumienie armii przeciw której się walczy, to jak dobrze gra przeciwnik, oraz jaki on i my mamy dobór żetonów.
Pamiętam jak swego czasu rozegrałem kilkadziesiąt partii nowy jork vs stalowa policja. Co partia zamienialiśmy się armiami. Wszystkie przegrywałem - a miałem już kilkaset partii różnymi armiami za sobą, więc i spore doświadczenie! Gdybym przypadkiem rozegrał ten maraton tylko jedną armią to sam oceń co bym o niej napisał.
Krótko mówiąc - argument o "nie działaniu", słabości itp armii wynika po prostu z pewnych braków i nieumiejętności.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2020, 07:50 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2090
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 556 times
- Been thanked: 915 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Tła żetonów! Nareszcie zmiana (choć już i w Death Breath to wygląda dobrze) - zmiana względem tego wielkiego g jakie zaprezentowali przy Sand runners i Iron gang. O ile SR i IG to kwintesencja pstrokatej obrzydliwości, mordujacej grafikę, to Troglodyci są zrobieni świetnie. Nie wiem kto im to zaprojektował ale żądam

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Neodżungla to tematycznie moja ulubiona armia i jej mechanika wydaje mi się być bardzo ciekawa, ale moje odczucia podzielają niemal wszyscy ludzie, których o to pytam: w tej armii bez szczęścia w dociągnięciu żetonów jest się na straconej pozycji. Macierz jest bardzo łatwo wyłączyć lub rozbić - żadna inna armia nie jest aż tak mocno zależna od tak łatwej to podważenia taktyki. Jeżeli taki SMART albo inna Stalowa Policja jest w kiepskiej pozycji po którejś z bitew, ciągle może się odbudować. Jeżeli moja Neodżungla była w kiepskiej pozycji po pierwszej bitwie, mogłem się właściwie już tylko poddać, bo wiedziałem, że nie mam szansy zbudować sensownie działającej macierzy, gdy moje pola otaczały szybsze, mocniej atakujące i wytrzymalsze jednostki przeciwnika.
Dam tej armii na pewno jeszcze szansę, ale na razie moje porażki nią były najpoważniejsze z wszystkich gier - zdarzyło mi się w jednej grze stracić sztab nie zadając przeciwnikowi ani jednej rany - nic takiego wcześniej mi się nigdy nie przytrafiło.

- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Czy ktoś planuje zakupić wydanie okolicznościowe z okazji Roku Molocha? Jak zapatrują się na tą wersję fani serii? Warto przepłacić zakładając, że teraz gram tylko na tablecie, a przydałaby się fizyczna wersja?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Grellenort
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 149 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem
Jeżeli nie jesteś jednym z najbardziej oddanych fanów gry, to zakup polecam wyłącznie, jeśli nie posiadasz dotąd "zwykłego" hexa. Limitowane wydanie nie ma w sobie nic, czego nie ma normalna podstawka i co by sprawiło, że odinstalowałbyś appkę na rzecz fizycznej wersji. Ot, ładniejsze cacko wydane stricte jako ukłon dla kolekcjonerów, co sugeruje limitowany (i zapewne jednorazowy) nakład.

Jeżeli nie jesteś jednym z najbardziej oddanych fanów gry, to zakup polecam wyłącznie, jeśli nie posiadasz dotąd "zwykłego" hexa. Limitowane wydanie nie ma w sobie nic, czego nie ma normalna podstawka i co by sprawiło, że odinstalowałbyś appkę na rzecz fizycznej wersji. Ot, ładniejsze cacko wydane stricte jako ukłon dla kolekcjonerów, co sugeruje limitowany (i zapewne jednorazowy) nakład.
- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
I taka argumentacja jak najbardziej do mnie przemawia

Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Mi w tej edycji właśnie najbardziej podoba sie grafika pudełka, jest świetna i ciekaw jestem tej kampanii
a reszta jakoś bardzo sie nie zmienia (chociaż oznaczenie na żetonach pozwalające na gre moloch kontra moloch też wydaje sie dużym plusem ale to dla tych co mają obie wersje) i jeszcze w sumie są plansze żetonów do wszystkich frakcji co też jest fajne bo te składane z dodatków są średnie :/

- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Szkoda, że Portal nie postanowił wydać tej ekstra wersji wraz ze wszystkimi armiami. Nie wiem jak duży byłby koszt wydruku tych kilkuset żetonów, ale wolałbym to niż artbook czy tym bardziej niezbyt potrzebną figurkę. Cena mogłaby być wyższa w razie czego, a przynajmniej wszystko by było jedną całością. Podejrzewam, że Portal mógł mieć taki pomysł, ale z kalkulacji wyszło za drogo i mogli odpuścić.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jest raczej tak jak napisał kolega wyżej - jedynie gdyby zrobili alternatywne grafiki dla wszystkich armii to by miało sens, z tym że koszt zestawu byłby taki, że znając środowisko planszówkowe od razu by było wycie, że drogo.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Niestety, muszę się zgodzić tym co napisaliście. Moja opinia powstała z punktu widzenia osoby, która nie ma fizycznego egzemplarza i ja chętnie bym się szarpnął na deluxa, ale pewnie takich osób nie ma za wiele.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jak coś to jest w sklepie Portalu zestaw wszystkich armii do kupienia - na ile on jest konkurencyjny cenowo to nie wiem do końca, looknij sobie.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Dlaczego armia Doom’s Day Machine nie jest traktowana jako armia turniejowa? Przecież nie jest jakoś szczególnie przegięta czy słaba.
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
A można nieco jaśniej?
Zagrałem tą armią kilkanaście starć na tablecie przeciw AI i jeszcze nie znam jej wszystkich możliwości.

Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Przy odpowiednim ustawieniu żetonów możesz ułożyć combo w postaci nieskończonego ataku co jest problematyczne i nie zaadresowane w zasadach - to jest chyba główny powód.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
- RUNner
- Posty: 4278
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1117 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Pomalowane figurki na wymianę: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic ... 3#p1148253
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam: https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Wg mnie zarówno stara, jak i nowa edycja DDM są niezwykle potężne. Swego czasu na apce robiłem sobie challenge, by pokonać Doomsdaya każdą armią i w niektórych przypadkach było to niełatwe. Oczywiście w Neuroshimie dość łatwo popaść w torowe myślenie. Ja nigdy nie grałem na poziomie turniejowym, może z perspektywy bardziej zaawansowanych graczy armia nie jest tak mocna.
EDIT: Dodam, że DDM to jedna z moich ulubionych armii. Kombosy, które można nią zmontować są bardzo satysfakcjonujące.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1143
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 61 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Podczas wczorajszego PortalConu zapowiedziano nowy dodatek Bestie:
Przewidywana data oficjalnej premiery: jesień 2021
Autorka armii: Joanna KijankaPortal Games pisze:
- Mechanika friendly fire, która może doprowadzić do zniszczenia własnych jednostek
- Wyższa inicjatywa od pozostałych frakcji, specjalna inicjatywa atakowania w momencie śmierci jednostki oraz dodatkowa broń obosieczna
Przewidywana data oficjalnej premiery: jesień 2021
Spoiler:
- Furan
- Posty: 1629
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 248 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Ależ to paskudne. 

jakiCHś - w tym słowie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Great Plains, Moon River, Im Schatten des Kaisers, Arkana Magii, Chartae, Jedzie pociąg z daleka, Paco Sako
(S) Great Plains, Moon River, Im Schatten des Kaisers, Arkana Magii, Chartae, Jedzie pociąg z daleka, Paco Sako
- gotrek992
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 cze 2018, 15:45
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Już wiadomo, że nie ma dedykowanego miejsca na dodatkowe armię, ale Prezes mówił, że pudło jest duże i zmieszczą się w woreczkach strunowych
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Hej
Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0? Nie mam jeszcze tej gry, a zastanawiam się nad zakupem i nie bardzo wiem co i jak. W opisie NH RM jest ze są nowe grafiki ale w obu wydaniach wersja jest oznaczona 3.0. Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Czy będą nowe wydania armii z nowymi grafikami? Widziałem też na YT, że to wydanie NH RM jest trochę ulepszone wzorując się na Monolith Arena. Rozumiem, że są dodatkowe znaczniki ale czy w związku z tym kafle są również większe w NH RM w stosunku do zwykłej wersji?
Dzięki za info.
Może mi ktoś wyjaśnić jak się ma wydanie NH Rok Molocha 3.0 do armii wydawanych w normalnej edycji 3.0? Nie mam jeszcze tej gry, a zastanawiam się nad zakupem i nie bardzo wiem co i jak. W opisie NH RM jest ze są nowe grafiki ale w obu wydaniach wersja jest oznaczona 3.0. Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Czy będą nowe wydania armii z nowymi grafikami? Widziałem też na YT, że to wydanie NH RM jest trochę ulepszone wzorując się na Monolith Arena. Rozumiem, że są dodatkowe znaczniki ale czy w związku z tym kafle są również większe w NH RM w stosunku do zwykłej wersji?
Dzięki za info.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Generalnie to jest to samo tylko w takiej kolekcjonerskiej edycji delux.
Różni się głównie:
Plastikowe znaczniki
wypraska
Tekturowe plansze pomocy gracza (spisy żetonów armii)
I te nowe grafiki
Poza tym rozmiar żetonów itp. Bez zmian