Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ArkadS
Posty: 160
Rejestracja: 11 lut 2020, 23:22
Has thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: ArkadS »

Grzess0 pisze: 11 maja 2021, 18:27 Generalnie to jest to samo tylko w takiej kolekcjonerskiej edycji delux.
OK czyli wystarczy kupić Rok Molocha i potem to już same dodatki, armie itp. można dokupywać normalnie.
Matti_C
Posty: 347
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Matti_C »

ArkadS pisze: 11 maja 2021, 19:29 OK czyli wystarczy kupić Rok Molocha i potem to już same dodatki, armie itp. można dokupywać normalnie.
Tak, Rok Molocha zawiera tylko 4 podstawowe armie i resztę armii możesz sukcesywnie/jednorazowo dokupić.
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Czarnyx »

Zastanawiające jest dla mnie to jak bardzo odmienne są moje gusta w stosunku do większości osób na tym forum. Wczoraj wieczorem stwierdziłem, że w "Santiago de Cuba" lepiej mi się gra we 3 niż we 2 graczy, choć inni forumowicze twierdzili, że ta gra najlepiej działa na 2. Dzisiaj natomiast po raz pierwszy postanowiłem zagrać w NH na 3 graczy (w wariancie "każdy na każdego"), czego wcześniej nie robiłem z powodu opinii w tym temacie, że jest to gra najlepiej skrojona na 2. I o dziwo w tym przypadku rozgrywka we 3 również spodobała mi się o wiele bardziej niż dotychczasowe we 2. Mam z tego przynajmniej jedną nauczkę - najlepiej samemu wszystkiego spróbować :D
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 769
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 202 times
Been thanked: 152 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: woytas »

Czarnyx pisze: 26 cze 2021, 23:35 ...Dzisiaj natomiast po raz pierwszy postanowiłem zagrać w NH na 3 graczy (w wariancie "każdy na każdego"), czego wcześniej nie robiłem z powodu opinii w tym temacie, że jest to gra najlepiej skrojona na 2. I o dziwo w tym przypadku rozgrywka we 3 również spodobała mi się o wiele bardziej niż dotychczasowe we 2...
Też uważam, że NH fajnie działa na 3 graczy.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4240
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 413 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

Fajnie tak, ale czy lepiej, niż na dwójkę?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Działać działa, fajna odmiana, ale na 2 osoby jest lepiej wg mnie.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 769
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 202 times
Been thanked: 152 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: woytas »

Zgadzam się, gra najlepiej działa na 2 graczy, ale w 3 osoby też grało mi się bardzo dobrze.
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Czarnyx »

Oczywiście szanuję wasz pogląd, że gra najlepiej działa na 2 osoby, mimo że go nie podzielam. :wink:

Dzisiaj natomiast przetestowałem wariant "gra wieloosobowa na punkty", również na 3 graczy. Muszę przyznać, że rozgrywka w tym wariancie również wygląda mega ciekawie. Wielokrotnie zdarzały się sytuacje, że gracz A chronił sztab gracza B przed jednostką/-ami gracza C, po to by przeszkodzić temu ostatniemu w zdobyciu zbyt wielu punktów. Tym którzy jeszcze nie testowali tego wariantu gorąco polecam to zrobić! :mrgreen: Osobiście zamierzam ogrywać ten wariant, naprzemiennie z wariantem "każdy na każdego", ale najpierw mam w planach przetestowanie wariantów drużynowych.

Wydaje mi się, że teraz rzadko będę ogrywał tę grę we 2. :D
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 474
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 68 times
Been thanked: 149 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grellenort »

Częściej w NH grywam w składzie 3-4 niż we dwójkę, i choć bardzo sobie ją taką chwalę, to jednak uczciwie przyznaję, że w większym gronie (a już zwłaszcza trzyosobowym) boleśnie można doświadczyć efektu punktowej przewagi. Ktoś, komu poszło trochę zbyt dobrze, zostaje przez pozostałych srodze wybatożony niemal na śmierć, a jeśli przeżyje, to w ramach litości przez kilka następnych tur traktowany jest jak maskotka, a nie istotne zagrożenie. Jest to niemal standardowy scenariusz w takim składzie i ratuje przed nim tylko cichociemne trzymanie się peletonu. Tyle że w grze czysto taktycznej bez możliwości planowania działań daleko naprzód to przeważnie kiepski sposób na zwycięstwo :P
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: GrzeL »

Portal opublikował instrukcję do Bestii.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12708
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3707 times
Been thanked: 3889 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: japanczyk »

Poprawcie mnie jesli sie myle - czy w zapowiedziach nie bylo, ze insert edycji jubileuszowej bedzie posiadał miejsca na kolejne armie?
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 404
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 35 times
Been thanked: 270 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: skiba »

japanczyk pisze: 27 sie 2021, 09:49 Poprawcie mnie jesli sie myle - czy w zapowiedziach nie bylo, ze insert edycji jubileuszowej bedzie posiadał miejsca na kolejne armie?
Mi też się takie coś o uszy obiło!
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Ktoś ma już egzemplarz tej edycji? Jest git? ;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

No to niezła wtopa. Portal mógłby sobie darować te nowe armie, przynajmniej na jakiś czas, żeby to duże pudło miało sens. Albo powinien uwzględnić nowe armie, choć to już trochę trudniejszy temat.
Awatar użytkownika
gotrek992
Posty: 93
Rejestracja: 16 cze 2018, 15:45
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: gotrek992 »

Zostaje poczekać na dedykowany wkład do nowego pudła, co by wszystko dotychczas wydane pomieścił, a Portalową wypraskę do śmieci.
_leigam_
Posty: 1023
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 126 times
Been thanked: 213 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: _leigam_ »

Obrazek
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D Niezwiązany z branżą.

NA SPRZEDAŻ Projekt Gaja - nakładki na plansze Res arcana gra+Lux et Tenebrae+Perlae Imperii Brazil Too Many Bones PL + Ghili i inne
Atk
Posty: 1555
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 549 times
Been thanked: 339 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Atk »

japanczyk pisze: 27 sie 2021, 09:49 Poprawcie mnie jesli sie myle - czy w zapowiedziach nie bylo, ze insert edycji jubileuszowej bedzie posiadał miejsca na kolejne armie?
Nie mam gry, nie jestem też wielkim fanem na tyle żeby śledzić ten tytuł przy każdej okazji no i mam duże dziury w głowie, ale z tego co mi się kojarzy mówił, że będzie miejsce na 20+ armii (chyba tyle ile było przy przedsprzedaży) resztę będzie trzeba trzymać w workach bo w planie jest 24 armie? Coś takiego, mogłem również pomieszać z czymś te informacje
Była gdzies o tym mowa albo w planszówkitv albo w dzień molocha.
Nie wie czemu teraz takie zdziwienie jak wyraźnie to było powtarzane
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Ja się dziwię, bo robienie czegoś na pół gwizdka lub byle jak, nosi znamiona amatorszczyzny. Edycja jubileuszowa powinna być zamkniętym produktem i absolutnie wyjątkowym. Kilka nowych armii w woreczku? Super to wygląda. Serio ;)
Awatar użytkownika
gotrek992
Posty: 93
Rejestracja: 16 cze 2018, 15:45
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: gotrek992 »

Pytanie do posiadaczy NH Rok Molocha, czy w waszych egzemplarzach książeczka z kampanią nie ma okładki, tylko zaczyna się od ściany tekstu? Jeśli tak miało być, to moim zdaniem słabo wyszło. Zwłaszcza, że na materiałach promocyjnych jest widoczna okładka.

Obrazek
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4240
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 413 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

@Atk
Zdziwienie stąd, że nie każdy śledzi każdy kanał. Zresztą ja pamiętam zapewnienie, że będzie miejsce na przyszłe armie.

24 armie i koniec? Nawet jeśli gdzieś padła taka informacja to za pewnik bym jej nie brał. Plany Portalu to ... plany Portalu. A zapewnienia Prezesa są tylko tak długo aktualne, jak długo Prezes je wypowiada.

Myślałem, że ten Box będzie mieścił wszystko. Wszystko! A tak nie jest, więc chyba dam sobie spokój, zwłaszcza za tę cenę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Atk
Posty: 1555
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 549 times
Been thanked: 339 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Atk »

tomb pisze: 02 wrz 2021, 20:37 @Atk
Zdziwienie stąd, że nie każdy śledzi każdy kanał. Zresztą ja pamiętam zapewnienie, że będzie miejsce na przyszłe armie.

24 armie i koniec? Nawet jeśli gdzieś padła taka informacja to za pewnik bym jej nie brał. Plany Portalu to ... plany Portalu. A zapewnienia Prezesa są tylko tak długo aktualne, jak długo Prezes je wypowiada.

Myślałem, że ten Box będzie mieścił wszystko. Wszystko! A tak nie jest, więc chyba dam sobie spokój, zwłaszcza za tę cenę.
No ja akurat śledzę jak nie zapomnę o czymś ale jak coś kupuję to jednak staram się coś o tym przedmiocie dowiedziec, a nie kupować na hura. Tym bardziej, że nie była to informacja ukrywana.

Na moje źle coś kojarzysz, bo jak nic Prezes mówił właśnie nowych armiach trzymanych w workach. Nie mówię, że to super rozwiązanie, nie chwalę portalu za to rozwiązanie, bo też uważam, że lepiej byłoby zrobić tak żeby wszystko pasowało, ale uważam że wieszanie na na nich psów po fakcie jest również słabe. Szkoda, że się scena Neuro nie ocknęła w porę, może zmieniliby projekt. Teraz to trochę słabo wygląda tak samo jak sama wypraska.

Może zakładali podczas planowania, że armii będzie x ale w między czasie powstały nowe pomysły i nowe plany, a projekt już był problem zmienić. Szczerze nie wiem co mogło kierować portalem tak to rozwiązując, bo nikt kto wie, że będzie potrzebował x miejsca w pudle nie robi wielkości mniejszej od x.

Widzisz piszesz sam "myślałem, że..." Ale myśleć można o wszystkim, a sprawdzić jak jest to inna sprawa. Ogółem zawsze mnie dziwi jak ludzie wydają nie małe pieniądze w ciemno, bez sprawdzenia co kupują.

Co do 24 armii to coś mi tak świta, nie bral bym tego za pewnik, ale tak jak mówisz, prezes lubi mówić jedno w danej chwili robić co innego w drugiej. Z drugiej strony jakby miało powstać armii nie wiadomo ile to tym bardziej wypraske nie wiadomo na ile trzeba byłoby robić. zrobiłoby na 30 armii wydali 24 juz widzę ten kwik ludzi, że miejsca więcej niż armii (co akurat jest w drugą stronę). Gra nie jest zakończona armii może przybywac i przybywać, koniec końców każdy insert mógłby kiedyś być za mały. Może ograniczyla ich po prostu wielkość samego pudła? Nie wiem

Na koniec zadam tylko pytanie Czy scena Neuro wolałaby, żeby armii było tyle co miejsca w wyprawce i więcej nie powstało, bo miejsca nie ma i w workach trzeba trzymać? Czy lepiej trzymać w workach i mieć więcej i więcej i więcej i nie ograniczać wydawcy?

Żeby nie było w ekipie nie mamy tylko bestii, które czekają w sklepie na odbiór, a tak jest wszystko chyba co się dało. (Właściciel Neuro jest fanem tej gry) Sry z wyjątkiem oczywiście BB
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4240
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 413 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

Ja nie kupiłem boxa. Rozważałem to, ale jeśli tak wygląda sprawa to chyba zostanę przy pudełku od podstawki z drewnianym insertem, w którym mam wszystko i jeszcze kilka slotów miejsca.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Wg mnie edycja 3.0 powinna zostać zamknięta tym specjalnym boxem. Kolejne armie? Spoko, robimy wersję 4.0 z przedrukiem starych armii plus coś nowego. Wszyscy by byli zadowoleni.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4240
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 375 times
Been thanked: 413 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tomb »

No nie wiem. Ja wolałbym, żeby 3.0 była wersją ostateczną.

Nowe armie mile widziane, ale coraz trudniej je tworzyć, bo muszą być balansowane względem wszystkich poprzednich, czyli będzie coraz trudniej.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4278
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1117 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Też bym wolał, ale czy edycji 2.5 czegoś brakowało że powstała 3.0? Podejrzewam że pomysł na 4.0 się kiedyś pojawi.
ODPOWIEDZ