NH 4.0 był już i nazywał się Monolith Arena. Skoro go zamknęli to myślę, że pozostaną już przy starszym 3.0.
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- seki
- Moderator
- Posty: 3608
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1456 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
- sliff
- Posty: 1019
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 422 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Ależ box zapewne będzie mieścił wszystko, tylko insert trzeba będzie wywalić 
a Tak bardziej serio to na jakieś liczbie trzeba było zakończyć, a tak 19 ładnie powiela motyw planszy.

a Tak bardziej serio to na jakieś liczbie trzeba było zakończyć, a tak 19 ładnie powiela motyw planszy.
- sillue
- Posty: 468
- Rejestracja: 18 kwie 2012, 14:23
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Co by nie zrobili i tak jazda na Portal zawsze w modzie
Poszło by na KS - doją na tym samym.
Nic poza armiami - odpuszczają temat.
Rok Molocha - patrz posty wyżej.
Zawsze ktoś będzie niezadowolony, a ktoś zachwycony.
Na początku odebrałem to jako edycje zamkniętą i kolekcjonerską.
Kilku osobom, które NH nie mają, a chcą mieć wszystko na raz, podpasuje idealnie.
Kilku osobom, które chcą zamienić oryginał na Rok Molocha też będzie dobrze.
Reszta odpuści i poczeka na coś innego, co ich zadowoli... Albo nie.

Poszło by na KS - doją na tym samym.
Nic poza armiami - odpuszczają temat.
Rok Molocha - patrz posty wyżej.
Zawsze ktoś będzie niezadowolony, a ktoś zachwycony.
Na początku odebrałem to jako edycje zamkniętą i kolekcjonerską.
Kilku osobom, które NH nie mają, a chcą mieć wszystko na raz, podpasuje idealnie.
Kilku osobom, które chcą zamienić oryginał na Rok Molocha też będzie dobrze.
Reszta odpuści i poczeka na coś innego, co ich zadowoli... Albo nie.
- sliff
- Posty: 1019
- Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 422 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Przypominam że armie są do zakupienia osobno

Raz oryginalnie premiera miała być na początku roku i gdyby tak się stało poroblemu by nie było. Dwa edycja to rok molocha także powinna być aktualna na 5 września 2020 :p. Trzy za 2-5 lat będzie 20-lecie wydania rpg/hex także jak gra nie umrze do czego czasu to "aniversary edition" na KS albo GF też się doczekamy

Robienie big boxa do trwającej lini wydawniczej jest pomysłem głupim i karkołomnym i teraz mamy tego konsekwencje. Jednak dla mnie jest to fajny ukłon w stronę fanów, który zwyczajnie należy docenić.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Dokładnie. W 100% się zgadzam. Strzelili sobie w kolano. Zastanawiałem się nad kupnem ale skutecznie mnie zniechęcili swoim podejściem. Na FB napisali, że to pudełko miało obejmować tylko stare armie, a na następną rocznicę zrobią drugie - hahahahaha. Chyba sami nie wiedzą co robią. To jest taki brak szacunku dla graczy. Wcisnąć, sprzedać cokolwiek za zawyżoną cenę w sklepie Portalu bo tam dają jakieś pierdoły których nigdzie nie kupisz. To jest ok od warunkiem, że te pierdoły zawsze są dostępne ale jak masz kupić coś i wiesz, że zawsze czegoś braknie to odechciewa się. Chyba większość woli gry skończone, a nie być dojonym bez przerwy. No i Portal raczej korzysta z Gamefounda nie KS pewnie żeby sami byli mniej dojeni i mogli bardziej doić graczy. Może się zaczną uczyć na przykładzie Robinsona Crusoe, gdzie zrobili całkiem spoko kampanię na Gamefound ale nie zdziwię się, że za jakiś czas znów to zepsują jakimś ekstra rocznicowym wydaniem - daleko nie trzeba szukać - Carcassonne, kup sobie Big Boxa z mini dodatkami, a potem dowiedz się, że wydali edycję jubileuszową z nowymi minidodatkami - wrrrr. Może Rok Molocha to taki ostatni przypadek zanim zaczęli kumać ale raczej wątpię. Musieli by zatrudnić jakiegoś speca bo jeśli Trzewiczek tym kieruje to nie ma szans sądząc po jego występach na YT - ten typ człowieka ma takie podejście, które skutkuje tym co właśnie robią i nic się nie zmieni - takie byle szybko, byle co, byle sprzedać, byle narzucić swoje zdanie i mieć potrzeby klienta w poszanowaniu, a i mało się narobić powielając schematy - Diuna na bazie Detektywa - hahaha ręce opadają, no ale zobaczymy jak to wyjdzie. Chociaż biznesowo jest to OK bo właśnie powielanie schematów jest najbardziej opłacalne. Portal to takie chytre wydawnictwo, ale znam gorsze - Galakta. Za to lubię Czacha Games i Fishbone, które wydają gry na maksa, a nie jakieś okrojone ubogie jak Galakta właśnie lub chytrze i chaotycznie jak Portal.
Proszę bez przekleństw - GrzeL
- Markus
- Posty: 2533
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 630 times
- Been thanked: 311 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Naprawdę bez KS nie potraficie kupić gry? Całe szczęście że NH nie idzie na KS a normalnym trybem.
Wiekszego raka branży planszowej niż rozczłonkowanie gier przez KS to chyba nie widziałem (miliony addonów , ks exlusive it które po 3 miesiacach od wygaśniecia kampanii nie można ogarnać bo sie już nie pamięta)
Portalu nie idź tą drogą
Wiekszego raka branży planszowej niż rozczłonkowanie gier przez KS to chyba nie widziałem (miliony addonów , ks exlusive it które po 3 miesiacach od wygaśniecia kampanii nie można ogarnać bo sie już nie pamięta)
Portalu nie idź tą drogą
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Tak jest - bez okładki, od razu treść

Rozumiem też, że żetony do tej kampanii celowo mają inne rewersy (np. z jednej strony jest jednostka Molocha a z drugiej Posterunku) i nie jest to błąd w druku?
Co do kontrowersji ws. insertu, no mogli dorzucić ze dwa sloty na przyszłe armie, ale mnie boli jeszcze brak dedykowanych miejsc na małe żetony armii (np. znaczniki paraliżu). Teraz wszystko trzeba trzymać na jednej kupce i przy rozgrywce przegrzebywać.
W wersji 3.0 podobały mi się też bardziej tekturki z pomocą - w sensie funkcjonalnym, bo w RM wydane są o wiele ładniej, to trzeba przyznać. Ale wolałem, kiedy opisy wszystkich żetonów były na jednej stronie i nie trzeba było przewracać planszy na drugą.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
A jak się sprawdzają planszetki armii? I czy nowe armię, czyli np. Bestie, też takie mają? Aby pomimo braku na nie miejsca w pudełku, jednak pasowały do pozostałych?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Mogli by taką planszetkę armii włożyć do pudełka z Bestiami. A nie poskładaną kartkę.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Uwielbiam tą grę, partnerka przeciwnie dlatego większość z kilkuset partii rozegrałem cyfrowo.
Wczoraj nie było czasu na większy tytuł i graliśmy kilka partii neuroshimy, przyglądał się temu prawie 7-mio letni syn.
Dziś wyraził chęć zagrania, spoko mówię, wytłumaczę zasady i gramy. Stwierdził, że szkoda czasu na tłumaczenie. No spoko chce dostać baty, nie widzę przeszkód.
Po ośmiu partiach (różne kombinacje armii z podstawki), 3 remisy i 5 moich przegranych moje rozproszenie dezorientacji sięga zenitu.
Kolejna partia syn coś mamrocze nad kartą referencyjną, pytam co tam opowiada, mówi,że liczy ile zostało mi i jemu bitew i jaka jest szansa, że wyjdzie mi bomba (grałem molochem).
I kolejna moja przegrana, głupa ta gra i jakaś losowa, chyba ją spale.
Wczoraj nie było czasu na większy tytuł i graliśmy kilka partii neuroshimy, przyglądał się temu prawie 7-mio letni syn.
Dziś wyraził chęć zagrania, spoko mówię, wytłumaczę zasady i gramy. Stwierdził, że szkoda czasu na tłumaczenie. No spoko chce dostać baty, nie widzę przeszkód.
Po ośmiu partiach (różne kombinacje armii z podstawki), 3 remisy i 5 moich przegranych moje rozproszenie dezorientacji sięga zenitu.
Kolejna partia syn coś mamrocze nad kartą referencyjną, pytam co tam opowiada, mówi,że liczy ile zostało mi i jemu bitew i jaka jest szansa, że wyjdzie mi bomba (grałem molochem).
I kolejna moja przegrana, głupa ta gra i jakaś losowa, chyba ją spale.
Spoiler:
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Powiedziałbym - łatwiejsze.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Ha! Też tak zawsze mamMcNab pisze: ↑09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.

Możesz małemu podłożyć ten jeden pusty kafel, który jest w każdej wyprasce, zamiast np. atomówki albo Juggernauta. W posterunku podmień na tego kolesia w pancerzu wspomaganym.
-
- Posty: 2090
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 556 times
- Been thanked: 915 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
McNab pisze: ↑09 wrz 2021, 22:14 Graliśmy czterema z podstawki, prawdą jest, że miałem za każdym razem słabszą armię np: grałem Molochem (czyli słabszą) przeciwko Posterunkowi, później się zamienialiśmy i grałem Posterunkiem (czyli słabszą) przeciwko Molochowi itp. Spokojnie już wymyśliłem jak wygrać, następnym razem zawiążę mu oczy.

Neuroshima plus 7 latek = kombo jak infinite loop Doomsday machine.
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jak się uzyje stanowiska zmieniającego kierunek strzału oraz 2 roztrajaczy, ustawi wszystkich w kółku to uzyskujesz kombo które zadaje nieskończoną ilosc obrażeń tam gdzie skierowane są roztrajacze bo strzał krąży w kółku nieskonczenie wiele razy ale jako efekt uboczny masz strzały w bok dzięki roztrajaczom i jest to wspomniane w instrukcji do doomsday machine że to nie błąd.
Wyłapałem też na filmiku portalu "biggest portal game" czy jakoś tak, że Ignacy Trzewiczek (o ile dobrze zrozumiałem) zapowiada zakończenie sprzedaży dodatków do neuroshimy w sklepach. Od tej pory ma być tak, że tylko najnowsza armia dodatkowa będzie w sklepach internetowych, a stare armie będzie można dokupić tylko w sklepie portalu. Troche słabo bo skończy się tanie źródło armii.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Ile jest w ogóle obecnie armii? Ostatnio liczyłem ile jesteś sklepie portalu i z bestiami wyszło mi 18, a kojarzy mi się, że gdzieś czytałem o 19. Czegoś nie na w sklepie czy źle policzyłem?
-
- Posty: 744
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 89 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jeżeli policzysz Doomsday Machine to 19 armii. 20 armia to Bestie, które mają wyjść.
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Licząc z Doomsday Machine, Beasts i czterema z podstawki to jest ich 20


Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
-
- Posty: 1184
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 157 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Można by jeszcze doliczyć 4 podstawowe armie z nowymi grafikam (w edycji rok molocha). Dodatkowo na przestrzeni ostatnich lat wyszły chyba również 4 armie z alternatywnymi grafikami, a były do zdobycia jako nagrody w turniejach i w sklepiku. Czyli w edycji 3.0 mamy wybór z pośród 28 zestawów 

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Proszę o rozjaśnienie jednej kwestii w sprawie big boxa. Jak to jest z popiersiem Borga. To był exclusive ze sklepu portalu czy ogólnie z przedsprzedaży, niezależnie od sklepu?
- paracelsus444
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 lut 2020, 09:48
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 55 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Dzisiaj pisałem na facebooku o takiej tabelce która pozwala rozgrywać mecze we wszystkich kombinacjach bez ryzyka że powtórzymy mecz.
Postanowiliśmy sobie taką zrobić do domowego użytku i muszę się pochwalić również na forum a nie tylko na fb.
Żona przygotowała tabelę gdzie każdy ma przypisane armie i wybieramy wg uznania czym chcemy zagrać.
Każda komórka ma tyle miejsca, że można wpisać kilka wyników jesli chcielibyśmy jednak powtórzyć dany mecz tymi samymi armiami.
Zostało też miejsce na ewentualne kolejne dodatki.
Teraz musimy rozegrać wszystkie kombinacje, jesteśmy własnie po partyjce, zostało jeszcze 379 meczy
Postanowiliśmy sobie taką zrobić do domowego użytku i muszę się pochwalić również na forum a nie tylko na fb.
Żona przygotowała tabelę gdzie każdy ma przypisane armie i wybieramy wg uznania czym chcemy zagrać.
Każda komórka ma tyle miejsca, że można wpisać kilka wyników jesli chcielibyśmy jednak powtórzyć dany mecz tymi samymi armiami.
Zostało też miejsce na ewentualne kolejne dodatki.
Teraz musimy rozegrać wszystkie kombinacje, jesteśmy własnie po partyjce, zostało jeszcze 379 meczy

Spoiler:
- Nabuchodonozor
- Posty: 263
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Chciałbym wrócić do tematu Neodżungli.
Od momentu kupienia Babel13 stała się moją ulubioną armią. Mój styl gry opiera się na kontroli pola bitwy, utrudniania życia przeciwnikowi, a Neodżungla świetnie pasuje do tej strategii (ostatnio odkrywam też jak świetna pod tym względem jest Missisipi). Niestety wydaje się, że armia ta zaczyna wyraźnie odstawać od kolejnych, staje się coraz bardziej niezbalansowana i to nie tylko moje zdanie. Przede wszystkim problem stanowi jej podstawowa wada, a mianowicie, że bardzo łatwo zablokować macierz. Przy starych armiach, tę wadę dało się jeszcze w miarę zakryć przez ostrożną grę, ale mam wrażenie, że coraz to nowe armie, są dla Neodżungli niszczycielskie.
Wczoraj dostałem w prezencie jedną z nowszych armii "Sand Runners". Gdy przeczytałem instrukcję to jedna z pierwszych rzeczy jakie pomyślałem, to, że znowu Neodżungla ma przechlapane. Wystarczyłoby przecież w każdej bitwie położyć Burzę Piaskową na sztabie Neodżungli. Tego nie da się w żaden sposób skontrować! Bez macierzy tak naprawdę w Neodżungli możesz tylko liczyć na dobrze użytych trucicieli i sieciarzy, a przeciwko ogarniętemu przeciwnikowi bardzo trudno wykorzystać te atuty tak aby wygrać.
A jakby mało było z ograniczeniem macierzy to przecież są też armie, które można określić jako "dewastujące", które niszczą wielkie obszary pola bitwy. One również poważnie szkodzą Neodżungli.
Czy wy też macie wrażenie, że moje ukochane roślinki potrzebują małego uaktualnienia?
Od momentu kupienia Babel13 stała się moją ulubioną armią. Mój styl gry opiera się na kontroli pola bitwy, utrudniania życia przeciwnikowi, a Neodżungla świetnie pasuje do tej strategii (ostatnio odkrywam też jak świetna pod tym względem jest Missisipi). Niestety wydaje się, że armia ta zaczyna wyraźnie odstawać od kolejnych, staje się coraz bardziej niezbalansowana i to nie tylko moje zdanie. Przede wszystkim problem stanowi jej podstawowa wada, a mianowicie, że bardzo łatwo zablokować macierz. Przy starych armiach, tę wadę dało się jeszcze w miarę zakryć przez ostrożną grę, ale mam wrażenie, że coraz to nowe armie, są dla Neodżungli niszczycielskie.
Wczoraj dostałem w prezencie jedną z nowszych armii "Sand Runners". Gdy przeczytałem instrukcję to jedna z pierwszych rzeczy jakie pomyślałem, to, że znowu Neodżungla ma przechlapane. Wystarczyłoby przecież w każdej bitwie położyć Burzę Piaskową na sztabie Neodżungli. Tego nie da się w żaden sposób skontrować! Bez macierzy tak naprawdę w Neodżungli możesz tylko liczyć na dobrze użytych trucicieli i sieciarzy, a przeciwko ogarniętemu przeciwnikowi bardzo trudno wykorzystać te atuty tak aby wygrać.
A jakby mało było z ograniczeniem macierzy to przecież są też armie, które można określić jako "dewastujące", które niszczą wielkie obszary pola bitwy. One również poważnie szkodzą Neodżungli.
Czy wy też macie wrażenie, że moje ukochane roślinki potrzebują małego uaktualnienia?