Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Wydaje mi się, że nie wrzucałem tego na forum - zapraszam do obejrzenia filmu z moją kolekcją hexa, w której znajdują się wszystkie żetony ze wszystkich edycji: viewtopic.php?f=3&t=77958&p=1530930#p1530930
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Cześć! Zebraliśmy wszystkie info i statystyki z ubiegłorocznych turniejów eliminacyjnych. Dzielimy się tutaj 
https://bit.ly/3JUvghJ

https://bit.ly/3JUvghJ
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach? 
https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/

https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Niedawno miałem taką ciekawą sytuację. Grałem sam ze sobą i obie strony konfliktu (jak zwykle) wybrałem losowo. Pierwszym graczem był Borgo, a drugim Neodzungla. Myślałem sobie "będzie rzeź", a w roli "rzeźnika" widziałem oczywiście Borgo. Ale los chciał inaczej. Losowalem żetony z płóciennych woreczków. Najpierw Borgo wylosował jakąś jednostkę bojową. Potem Neodzungla wylosowała dwóch trucicieli
i oczywiście obu postawiła przy sztabie przeciwnika. Następnie Borgo wylosował moduł zwiekszajacy obrażenia własnych jednostek i dwie bitwy. Dalej Neodzungla wylosowała jednostkę bojowa, roszadę i... tak: bitwę
W efekcie Borgo już na wstępie otrzymał dwa znaczniki jadu na swój sztab i prawdopodobnie to najbardziej się przyczyniło do zwycięstwa Neodzunglii. 



- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Sprawdzimy, co tu się zadziało ze zdjęciami... Dzięki! Ale wiesz, u nas wszystko działashuji pisze: ↑06 lut 2023, 09:14W trzecim miejscu Wam piszę, że te zdjęcia są ucięte i nie da się ich powiększyć. W skrócie nic na nich nie widaćPortal Games pisze: ↑06 lut 2023, 09:06 Cześć! Łapcie fotorelację z finału Mistrzostw Polski, które odbyły się na PortalConie. Może uda się Wam wypatrzyć siebie na zdjęciach?
https://portalgames.pl/pl/mistrzostwa-p ... sumowanie/Z portalconu fotorelacja jest ok, tutaj coś jest skopane. Czy da się to poprawić?

- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Cześć, udało nam się przeprowadzić wywiad z Mistrzem Polski w Neuroshimę Hex. Pełny tekst znajduje się tutaj:
Co to były za turniej! Z Marcinem Sawickim, mistrzem Polski w Neuroshimę Hex, rozmawia Rafał Szyma.
Serdeczne gratulacje, panie Mistrzu! Dobra robota!
Bardzo dziękuję!
Jesteś stałym uczestnikiem heksowych turniejów. Jak oceniłbyś poziom tegorocznych mistrzostw?
Wysoki – gracze generalnie byli dobrze przygotowani. Nie było zaskoczeń typu “Mamy nową armię, która wygrywa, bo nie jest jeszcze ograna i nie wiadomo jak ją ugryźć”. Zdarzało to się w poprzednich edycjach, zwłaszcza wejście Mephisto było tutaj wstrząsem. W połączeniu z dość dużą ilością finalistów dało to bardzo ostre, ciekawe rozgrywki na wszystkich etapach.
Chociaż jedna ciekawostka – większość graczy skupiała się na armiach uznawanych za silne, i przeciw nim była dobrze przygotowana… znacznie mniej uwagi poświęcając nie tylko armiom “słabym”, ale również solidnej bazie z podstawowej wersji gry. Byłem raczej wyjątkiem wśród zawodników, nie posiadając na liście wysoko cenionych Mephisto, Sand Runners i Death Breath, a za to mając bazowy Posterunek. Ale okazało się, że to właśnie ten Posterunek sprawiał przeciwnikom sporo kłopotów
Czy jakaś rozgrywka albo sytuacja na planszy szczególnie zapadła Ci w pamięć? Jaka i dlaczego?
“Posterunek?! Ale tym nikt nie gra! (…) Stój spokojnie, nie uciekaj (…) W zasadzie to… jak grać przeciw Posterunkowi?…”
W jednej z rozgrywek Bestie przeciw Death Breath sztab Bestii pół gry spędził zsieciowany przez własnego sieciarza… co jednak zapewniło bezpieczeństwo i w końcowym rozrachunku – zwycięstwo w grze
Specjalizujesz się turniejowo w Neuroshimie Hex, czy też jesteś turniejowym drapieżnikiem i polujesz na turnieje różnych tytułów?
Lubię turniejową atmosferę, ostrą rozgrywkę, starcia z dobrymi graczami, często prezentującymi zupełnie inne podejście i styl gry. Nieraz na turniejach otwierały mi się oczy na zasadzie “To tak też można?! to działa?!”.
Jest to też bardzo odświeżające dla gry jako takiej – grając turniejowo i spotykając się z różnymi graczami, ta sama gra ma okazję pokazać więcej głębi niż grana cały czas w tym samym gronie.
Regularnie biorę udział w Mistrzostwach Polski Neuroshimy Hex i Carcassonne, poza tym bywam na lokalnych turniejach różnych gier kiedy nadarzy się okazja.
Gdybyś miał wskazać 3 ulubione jednostki w NSH – które byś wybrał i dlaczego?
Specyfika Neuroshimy Hex jest taka, że równowaga w grze jest zapewniana na poziomie armii, nie poszczególnych jednostek. W związku z tym większość armii posiada pojedyncze, bardzo silne żetony, które z oczywistych względów są bardzo atrakcyjne.
Pomijając te żetony – myślę, że moim wyborem na “ciekawe i lubiane” byłyby Zasłona Dymna Mississipi (potrafi ciekawie zmienić planszę, nie tylko zrobić dziurę w liniach przeciwnika – to co prawda nie jednostka ale załóżmy że pytanie było ogólnie o żetony). Sędzia Stalowej Policji (ruchliwość, podwójny atak i odbicie są bardzo mocne, ale niska inicjatywa wymusza trochę akrobatyki przy ustawianiu żetonu), i Opancerzony Łowca Molocha (w zasadzie bardzo prosty żeton, niespecjalnie imponuje na tle wzmacnianych Sztabem strzelców, ale dookólny atak wręcz w połączeniu z Pancerzem pozwala na olbrzymią kontrolę nad planszą nawet przy przeciętnej Inicjatywie 2).
Czego życzyłbyś sobie w kolejnych armiach do Heksa? Masz jakieś marzenia, sugestie, pomysły albo intuicje?
W zasadzie nie – armii do Heksa jest bardzo dużo, cały czas odkrywam nowe głębie w istniejących i ich kombinacjach. To, na czym mi zależy najbardziej, to dobra równowaga – armia, która dobrze poprowadzona i jest w stanie walczyć z każdym przeciwnikiem, jest znacznie ciekawsza (i bardziej grywalna w środowisku turniejowym, co jest dla mnie istotne). (…) Dla mnie rozgrywka powinna być rozstrzygana przez umiejętności graczy (i uśmiech Fortuny, oczywiście), nie przez wybór armii.
Co to były za turniej! Z Marcinem Sawickim, mistrzem Polski w Neuroshimę Hex, rozmawia Rafał Szyma.
Serdeczne gratulacje, panie Mistrzu! Dobra robota!
Bardzo dziękuję!
Jesteś stałym uczestnikiem heksowych turniejów. Jak oceniłbyś poziom tegorocznych mistrzostw?
Wysoki – gracze generalnie byli dobrze przygotowani. Nie było zaskoczeń typu “Mamy nową armię, która wygrywa, bo nie jest jeszcze ograna i nie wiadomo jak ją ugryźć”. Zdarzało to się w poprzednich edycjach, zwłaszcza wejście Mephisto było tutaj wstrząsem. W połączeniu z dość dużą ilością finalistów dało to bardzo ostre, ciekawe rozgrywki na wszystkich etapach.
Chociaż jedna ciekawostka – większość graczy skupiała się na armiach uznawanych za silne, i przeciw nim była dobrze przygotowana… znacznie mniej uwagi poświęcając nie tylko armiom “słabym”, ale również solidnej bazie z podstawowej wersji gry. Byłem raczej wyjątkiem wśród zawodników, nie posiadając na liście wysoko cenionych Mephisto, Sand Runners i Death Breath, a za to mając bazowy Posterunek. Ale okazało się, że to właśnie ten Posterunek sprawiał przeciwnikom sporo kłopotów
Czy jakaś rozgrywka albo sytuacja na planszy szczególnie zapadła Ci w pamięć? Jaka i dlaczego?
“Posterunek?! Ale tym nikt nie gra! (…) Stój spokojnie, nie uciekaj (…) W zasadzie to… jak grać przeciw Posterunkowi?…”
W jednej z rozgrywek Bestie przeciw Death Breath sztab Bestii pół gry spędził zsieciowany przez własnego sieciarza… co jednak zapewniło bezpieczeństwo i w końcowym rozrachunku – zwycięstwo w grze
Specjalizujesz się turniejowo w Neuroshimie Hex, czy też jesteś turniejowym drapieżnikiem i polujesz na turnieje różnych tytułów?
Lubię turniejową atmosferę, ostrą rozgrywkę, starcia z dobrymi graczami, często prezentującymi zupełnie inne podejście i styl gry. Nieraz na turniejach otwierały mi się oczy na zasadzie “To tak też można?! to działa?!”.
Jest to też bardzo odświeżające dla gry jako takiej – grając turniejowo i spotykając się z różnymi graczami, ta sama gra ma okazję pokazać więcej głębi niż grana cały czas w tym samym gronie.
Regularnie biorę udział w Mistrzostwach Polski Neuroshimy Hex i Carcassonne, poza tym bywam na lokalnych turniejach różnych gier kiedy nadarzy się okazja.
Gdybyś miał wskazać 3 ulubione jednostki w NSH – które byś wybrał i dlaczego?
Specyfika Neuroshimy Hex jest taka, że równowaga w grze jest zapewniana na poziomie armii, nie poszczególnych jednostek. W związku z tym większość armii posiada pojedyncze, bardzo silne żetony, które z oczywistych względów są bardzo atrakcyjne.
Pomijając te żetony – myślę, że moim wyborem na “ciekawe i lubiane” byłyby Zasłona Dymna Mississipi (potrafi ciekawie zmienić planszę, nie tylko zrobić dziurę w liniach przeciwnika – to co prawda nie jednostka ale załóżmy że pytanie było ogólnie o żetony). Sędzia Stalowej Policji (ruchliwość, podwójny atak i odbicie są bardzo mocne, ale niska inicjatywa wymusza trochę akrobatyki przy ustawianiu żetonu), i Opancerzony Łowca Molocha (w zasadzie bardzo prosty żeton, niespecjalnie imponuje na tle wzmacnianych Sztabem strzelców, ale dookólny atak wręcz w połączeniu z Pancerzem pozwala na olbrzymią kontrolę nad planszą nawet przy przeciętnej Inicjatywie 2).
Czego życzyłbyś sobie w kolejnych armiach do Heksa? Masz jakieś marzenia, sugestie, pomysły albo intuicje?
W zasadzie nie – armii do Heksa jest bardzo dużo, cały czas odkrywam nowe głębie w istniejących i ich kombinacjach. To, na czym mi zależy najbardziej, to dobra równowaga – armia, która dobrze poprowadzona i jest w stanie walczyć z każdym przeciwnikiem, jest znacznie ciekawsza (i bardziej grywalna w środowisku turniejowym, co jest dla mnie istotne). (…) Dla mnie rozgrywka powinna być rozstrzygana przez umiejętności graczy (i uśmiech Fortuny, oczywiście), nie przez wybór armii.
- Nabuchodonozor
- Posty: 263
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Kiedyś nawet rozważałem udział w turnieju, ale okazało się, że ponieważ większość moich armii pochodzi jeszcze z edycji 2,5 to nie mogę grać nimi na takich wydarzeniach (choć różnice są w zasadzie tylko graficzne). Do dziś czasem mi przykro jak pomyślę, że niejako zostałem odsunięty od tych wydarzeń za to, że jestem w pewnym sensie "starym wyjadaczem" i dbam o żetony kupowane od 2008 roku zamiast kupić nowe "koszerne"
- Nabuchodonozor
- Posty: 263
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
O tym słyszałem, ale dowiedziałem się o tej zasadzie za późno, a poza tym mniejszy wybór, to mniejsze zdolności manewru.
O tym nie wiedziałem. Właściwie sam nie wiem czy byłbym na tyle otwarty by użyczyć którąś z moich armii komuś zupełnie obcemu.
To wszystko jednak nie zmienia faktu, że moimi grać nie mogę.
To co jednak zyskałem na tym, że kupiłem grę tak dawno temu to:
1) większa plansza (przydaje się gdy się gra w mój ulubiony tryb drużynowy)
2) możliwości z dodatku "Babel 13" (kampania, opcje terenu)
3) plansza i tryb gry dodatku "Duel"
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Mam tak jak i ty.Nabuchodonozor pisze: ↑17 lut 2023, 17:03 To co jednak zyskałem na tym, że kupiłem grę tak dawno temu to:
1) większa plansza (przydaje się gdy się gra w mój ulubiony tryb drużynowy)
2) możliwości z dodatku "Babel 13" (kampania, opcje terenu)
3) plansza i tryb gry dodatku "Duel"
Choć rozegrałem z tym może 2-3 gry, to jednak duma, że to mam, jakąś tam jest.
Poczekam jeszcze chwilę, aż mlody podrośnie jeszcze chwile i jedziemy na Molocha!
- BOLLO
- Posty: 6317
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: YT
- Has thanked: 1302 times
- Been thanked: 1981 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jeżeli kogoś z Was jakimś cudem ominęła gra Neuroshima Hex wydana przez Portal Games. To już spieszę aby Wam ją zaprezentować i co nieco opowiedzieć.
Opowiadam oczywiście okiem casuala, ale wiem że gra świetnie kręci się turniejowo.
A ponieważ niebawem będziemy obchodzić jej "18 urodziny" tak więc.....podchodzimy z szacunkiem bo już prawie pełnoletnia
Opowiadam oczywiście okiem casuala, ale wiem że gra świetnie kręci się turniejowo.
A ponieważ niebawem będziemy obchodzić jej "18 urodziny" tak więc.....podchodzimy z szacunkiem bo już prawie pełnoletnia

-
- Posty: 1148
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 517 times
- Been thanked: 590 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Czy jako osoba, która chce sobie sprawdzić Neuroshime, warto od razu iść w wersję Rok Molocha?
Nie widzę np. w tej wersji Hexoglowek do gry solo. Co myślicie?
Nie widzę np. w tej wersji Hexoglowek do gry solo. Co myślicie?
- MattCarnall
- Posty: 326
- Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
- Lokalizacja: Kalisz
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Hexogłówki miały zostać wydane do każdej frakcji, a wyszły do jednej, wiec olałbym ich temat i dzielił na dwa portalowe obietnice i zapowiedzi, lubię ich gry, ale czasem mogliby zamilczeć niż obiecywać coś na pałę.samuraj1369 pisze: ↑05 wrz 2023, 17:08 Czy jako osoba, która chce sobie sprawdzić Neuroshime, warto od razu iść w wersję Rok Molocha?
Nie widzę np. w tej wersji Hexoglowek do gry solo. Co myślicie?
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Podoba się wam Gildia Kupców?
Mi wydaje się być trochę przekombinowana po zobaczeniu gameplaya i przejrzeniu instrukcji. Bardzo wysoki poziom skomplikowania w porównaniu do takich Bestii. Wciąż, po zobaczonym jednym pojedynku i instrukcji nie mam co osądzać.
Mi wydaje się być trochę przekombinowana po zobaczeniu gameplaya i przejrzeniu instrukcji. Bardzo wysoki poziom skomplikowania w porównaniu do takich Bestii. Wciąż, po zobaczonym jednym pojedynku i instrukcji nie mam co osądzać.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Wczoraj popełniłem taki felieton dotyczący wybranych decyzji wydawniczych Portalu.
Zapraszam do lektury.
https://www.gamesfanatic.pl/2023/12/07/ ... e-wzrasta/
Zapraszam do lektury.

https://www.gamesfanatic.pl/2023/12/07/ ... e-wzrasta/
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
To ja w kontrze chciałem napisać, że jestem pod wrażeniem tego jak długo i dobrze Hex jest rozwijany. Fakt, że nie naciąłem się na Dzień Molocha, ani na apkę (mam starą wersję na telefonie), ale ostatnio gra wciągnęła mojego syna (5lat) i mam okazję ogrywać prawie wszystkie nowe armie. Każda jedna jest ciekawa i ma na siebie pomysł. Mały jest zafascynowany i męczy
mnie o grę codziennie.
Uprzedzam przy okazji, że moim zdaniem gra jest za trudna jak dla 5latka. Mój czasami potrafi mnie zaskoczyć, ale często robi nieoptymalne ruchy i często przegrywa. Jednak jak biorę, którąś z nowych armii, w której nie znam jeszcze dobrze mechanik ani żetonów, a mały weźmie jakąś ograną armię i prostymi zależnościami (cztery podstawowe + nieźle ogarnia Sharasha), to potrafi mi złoić skórę.
Jeszcze na obronę wydawnictwa: armie są taniutkie, a frajda zawsze jest. Z minusów z kolei: niektóre graficznie są tragiczne. Iron Gang - super pomysł na mechanikę, ale aż oczy bolą od tych „ilustracji”. Bestie są tak brzydkie, że pomimo zainteresowania nie mogę się zmusić, żeby je kupić.
mnie o grę codziennie.
Uprzedzam przy okazji, że moim zdaniem gra jest za trudna jak dla 5latka. Mój czasami potrafi mnie zaskoczyć, ale często robi nieoptymalne ruchy i często przegrywa. Jednak jak biorę, którąś z nowych armii, w której nie znam jeszcze dobrze mechanik ani żetonów, a mały weźmie jakąś ograną armię i prostymi zależnościami (cztery podstawowe + nieźle ogarnia Sharasha), to potrafi mi złoić skórę.
Jeszcze na obronę wydawnictwa: armie są taniutkie, a frajda zawsze jest. Z minusów z kolei: niektóre graficznie są tragiczne. Iron Gang - super pomysł na mechanikę, ale aż oczy bolą od tych „ilustracji”. Bestie są tak brzydkie, że pomimo zainteresowania nie mogę się zmusić, żeby je kupić.
- Galatolol
- Posty: 2459
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 678 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Zgadzam się z tym tekstem. Z tym że jestem od dłuższego czasu w trybie olewania nowych dodatków heksowych (choćby dlatego, że mam rzeczy w wersji 2,5, więc z innymi ikonami niż obecna); zamiast tego czekam na prawdziwy big box, który uważam że prędzej czy później się pojawi, i który kupię, choćby z nostalgii.
Nie wiedziałem, że jest jakiś dodatkowy żeton frakcyjny w innym produkcie. Najgorszy rodzaj promki, jaki można sobie wyobrazić do takiej gry
Nie wiedziałem, że jest jakiś dodatkowy żeton frakcyjny w innym produkcie. Najgorszy rodzaj promki, jaki można sobie wyobrazić do takiej gry

- Galatolol
- Posty: 2459
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 678 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Godzi to w moje postrzeganie armii jako małych, zamkniętych całości, ale w sumie racja, ogólnie aprobuję poprawki balansujące frakcje w grach asymetrycznych.
- Galatolol
- Posty: 2459
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 678 times
- Been thanked: 1093 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jest opisane w tekście na GF, że to dodatkowy kafelek z Hexogłówek:
https://portalgames.pl/pl/hexoglowki-iron-gang/
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Wydanie Partyzantów tylko w aplikacji jest pomysłem bardzo dziwnym. Albo to jest legitna armia, albo nie. Jeśli jest zbalansowana i dobrze chodzi to dlaczego nie wyjdzie na papierze, a jeśli jest niedobalansowana, to dlaczego jest pełnopłatna. O co chodzi?
Dodatkowy żeton do armii jest pomysłem ciekawym, ale kontrowersyjnym. Gdyby każda armia takowy posiadała to meta gry by się zmieniła i być może pro-gracze mieliby z tego pożytek, ale dla domowego grania to za duży galimatias.
Ogólnie żywotność i rozwój gry mi się podoba, choć kończy mi się miejsce w insercie (który jest lepszy od oficjalnego).
Dodatkowy żeton do armii jest pomysłem ciekawym, ale kontrowersyjnym. Gdyby każda armia takowy posiadała to meta gry by się zmieniła i być może pro-gracze mieliby z tego pożytek, ale dla domowego grania to za duży galimatias.
Ogólnie żywotność i rozwój gry mi się podoba, choć kończy mi się miejsce w insercie (który jest lepszy od oficjalnego).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- itsthisguyagain
- Posty: 643
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 449 times
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
A to nie jest tak, że Portal próbuje czegoś nowego?
Chyba u zarania dziejów kiedy Mt Everst był jeszcze małym pagórkiem Portal wydawał do Hexa normalne dodatki z 2 armiami i jakimiś dziwadłami w rodzaju kafli terenu. Potem kogoś z Portalu odwiedzili kosmici i przekazali mu wiedzę z kosmosu, że lepsze będą army packi i tak już Portal robi wykorzystując wiedzę od bardziej zaawansowanej cywilizacji.
No ale ciągle próbują czegoś nowego i co tu wydać inaczej, taniej i prościej, żeby fani Hexa kupili. Wiadomo przecież że prawdziwy fan hexa to kolekcjoner i kupi wszystko więc jak wydadzą cokolwiek to kapucha na koncie rośnie bezwysiłkowo.
To samo bym powiedział o apce do NH. Portal po prostu nie ma motywacji finansowej, żeby przenieść armie ze starej apki do nowej. Większość użytkowników już zapłaciła raz za te armie. To co by tu żeby zapłacili znowu?
Fajnie by było jakby wydawca robił tylko to, co spodoba się fanom ale chyba to nie ta bajka. Nie bronię tu Portalu bo niektóre rzeczy decyzje są idiotyczne. Ani na tym nie zarobią a jedynie wkurzą fanów (np Partyzanci) ale dajcie spokój: wydawca wydawcą a fani i tak sami między sobą metę ustalą i nawet Faq napiszą.
Chyba u zarania dziejów kiedy Mt Everst był jeszcze małym pagórkiem Portal wydawał do Hexa normalne dodatki z 2 armiami i jakimiś dziwadłami w rodzaju kafli terenu. Potem kogoś z Portalu odwiedzili kosmici i przekazali mu wiedzę z kosmosu, że lepsze będą army packi i tak już Portal robi wykorzystując wiedzę od bardziej zaawansowanej cywilizacji.
No ale ciągle próbują czegoś nowego i co tu wydać inaczej, taniej i prościej, żeby fani Hexa kupili. Wiadomo przecież że prawdziwy fan hexa to kolekcjoner i kupi wszystko więc jak wydadzą cokolwiek to kapucha na koncie rośnie bezwysiłkowo.
To samo bym powiedział o apce do NH. Portal po prostu nie ma motywacji finansowej, żeby przenieść armie ze starej apki do nowej. Większość użytkowników już zapłaciła raz za te armie. To co by tu żeby zapłacili znowu?
Fajnie by było jakby wydawca robił tylko to, co spodoba się fanom ale chyba to nie ta bajka. Nie bronię tu Portalu bo niektóre rzeczy decyzje są idiotyczne. Ani na tym nie zarobią a jedynie wkurzą fanów (np Partyzanci) ale dajcie spokój: wydawca wydawcą a fani i tak sami między sobą metę ustalą i nawet Faq napiszą.
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Być może cykl wydawniczy NH dobiega końca. https://neuroshimahex.pl/news/neuroshim ... przepasci/
Trudno dyskutować ze względami finansowymi, powody pozafinansowe to temat rzeka i racje zawsze będą tu podzielone, ale liczę, że Portal nie porzuci tej legendarnej gry. Jej długi żywot to ważna część historii polskiego planszówkowa i piękny przykład wieloletniego trwania w czasach, gdy nowe tytuły błyskawicznie odchodzą w niepamięć, nierzadko przed datą ich premiery.
Trudno dyskutować ze względami finansowymi, powody pozafinansowe to temat rzeka i racje zawsze będą tu podzielone, ale liczę, że Portal nie porzuci tej legendarnej gry. Jej długi żywot to ważna część historii polskiego planszówkowa i piękny przykład wieloletniego trwania w czasach, gdy nowe tytuły błyskawicznie odchodzą w niepamięć, nierzadko przed datą ich premiery.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
O, słabo. Akurat mój syn się wkręcił i ogrywamy nowe armie. Gildia Kupców do rodzinnego grania bardzo spoko.tomb pisze: ↑22 sty 2024, 14:40 Być może cykl wydawniczy NH dobiega końca. https://neuroshimahex.pl/news/neuroshim ... przepasci/
(…)
Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Jest filmik na discordzie Neuroshimy (link w artykule powyżej). Każdy może ocenić, z zastrzeżeniem, że filmik trwa 17min (większość to właśnie monolog), ale całość spotkania trwała godzinę. Szczerze to nie dziwię się Portalowi, nie spotkałem już od kilku lat nic pozytywnego w populistycznych mediach na temat NS.