Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
O :/
To ja już chyba wolałam tereny od tych beznadziejnych terminali, niech to ;/
To ja już chyba wolałam tereny od tych beznadziejnych terminali, niech to ;/
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Nie będę się wypowiadał, bo jeszcze nigdy nie udało mi się zagrać w nic z terenami i tylko dwie partyjki z terminalami (ale bez chain reaction cards jeszcze). Terminale były całkiem ciekawym urozmaiceniem, coś nowego. Ale oceniać będę jak więcej coś nimi pogram.
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 sty 2013, 20:40
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Ale temat rozgorzał
Mam podstawkę i interesuje mnie zakup Duela. Ciekawość moja jest duża, więc zastanawiałem się jak będzie wyglądać kombinacja duela z stalową policją.

- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Szczerze mówiąc nie testowałem jeszcze Vegas (z Duela) vs Stalowa Policja. Stalowa opiera się na wspomaganiu swoich jednostek modułami i własnie dużej ilości tych drugich - a to może kiepsko działać dla Vegas, który polega na przejmowaniu jednostek przeciwnika. (Ale nie wiem, tak jak mówie, nie próbowałem). Ogólnie polecam testowanie wszystkich armii z wszystkimi, bo każda coś w sobie ma, ale osobiście radziłbym zacząć od zakupu Stalowej, Nowego Jorku i świetnej Neodżungli. Duel i Dancer w drugiej kolejności.
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Jak dla mnie to jeśli chodzi o kolejność, byłoby coś takiego:
- NY
- Stalowa
- Neodżungla
- Dancer
- Smart
- Vegas
- NY
- Stalowa
- Neodżungla
- Dancer
- Smart
- Vegas
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Haha, widzę, Senthe, że strasznie hejtujesz tego Duela i jego armie
a próbowałaś je dobrze? Wiem, że może lekko odpychają gorszymi rysunkami i szaroburą nieatrakcyjną kolorystyka - ale są naprawde czymś ciekawym, dla mnie mają większą wartość niż Dancer, którego wyżej oceniłaś. Nie wiem czy Smart nie jest ciekawszy nawet od Nowego Jorku - klasyczna armia, w której niuansami a nie wielkimi zmianami odróżnili ją od innych (tak jak w armiach z podstawki). Cecha Sztabu daje tu ogromną zabawę i zmianę strategii gry, polecam! A no do Vegas trzeba się przekonać, armia dla ambitnych, ciężka na początku, sam nie mogę powiedzieć, żebym ją już odbrze ograł...

Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Smart jest jeszcze w miarę spoko, nawet w moim stylu, ale Vegas to kompletna porażka - przy odpowiednim hacku nie da się z nią przegrać. Dodatkowo kompletnie nie odpowiada mi koncepcyjnie (przejmowanie jednostek), wydaje się bardzo losowa i bezsensowna na dłuższą metę.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Jak słysze jak zupełnie zmieniają się armie Hexa w trakcie testów (np to że Smart jednak nie lata
) i jak są dopieszczane i jak Portalowcy podchodzą do dopracowania tych armii poważnie, że od Stalowej Policji zdążyli już odrzucić dwie armie z tego co wiem, bo nie były zadowalające, to jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby jakaś z wydanych mogła być niezbalansowana albo bezsensowna na dłuższą metę
a co to niby za hack? 



Joliet Jake na BGG
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Nie cierpię Vegas i, moim zdaniem, jest to słaba armia (zresztą to kontrolka, tak jak Steel Police, a ja nie przepadam za takim graniem), ale np. nieposiadającą strzelających jednostek Neodżunglę potrafi, przy odrobinie szczęścia, rozwalić bez otrzymania żadnej rany.Senthe pisze:Smart jest jeszcze w miarę spoko, nawet w moim stylu, ale Vegas to kompletna porażka - przy odpowiednim hacku nie da się z nią przegrać. Dodatkowo kompletnie nie odpowiada mi koncepcyjnie (przejmowanie jednostek), wydaje się bardzo losowa i bezsensowna na dłuższą metę.
Osobiście poleciłbym armie w takiej kolejności: Podstawka -> Neodżungla -> Smart -> Nowy Jork -> Dancer -> któraś z nudnych i nieciekawych kontrolek

-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
@jolietjake
Hack wygląda tak (jak ktoś nie chce sobie psuć przyjemności, niech nie czyta):
Oczywiście, można próbować walczyć z tą strategią, ale IMO w większości przypadków Vegas będzie skazane na porażkę.
Hack wygląda tak (jak ktoś nie chce sobie psuć przyjemności, niech nie czyta):
Spoiler:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Kontrolka? Mogę prosić o wyjaśnienie pojęcia?Jan Madejski pisze:Nie cierpię Vegas i, moim zdaniem, jest to słaba armia (zresztą to kontrolka, tak jak Steel Police, a ja nie przepadam za takim graniem))

Tak jak mówiłem, niewiele zdążyłem Vegasem pograć i przyznam się bez bicia, że takich wysublimowanych stretegii jeszcze z nim nie próbowałem. No to zmotywowałaś mnie do kilku partyjek VegasemSenthe pisze:Hack wygląda tak...

Senthe pisze:Oczywiście, można próbować walczyć z tą strategią, ale IMO w większości przypadków Vegas będzie skazane na porażkę.

Joliet Jake na BGG
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.
Spoiler:
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Nazywanie Stalowej Policji w takim razie armią defensywną jest dla mnie niedocenieniem jej możliwości kombowania i zmasowanych ataków. Moduły nastawione są na atak, a jednostki nie są ani za szybkie, ani za wytrzymałe, więc nie wydaję mi się, żeby to była "kontrolka"Jan Madejski pisze:"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
W odpowiedzi na łączenie duela i stalowej to nie ma żadnego problemu, tak jak pisali poprzednicy - wszystko można elegancko łączyć.
Sam często grając ze znajomymi proszę jakąś postronną osobę (typu mama czy brat, który jest niestety antyplanszówkowcem) żeby wybrali mi armie wg kolorów (a mam to szczeście posiadać wszystkie możliwe). Tym sposobem trafić się mogą totalnie każde zestawienia, a ja jak na razie nie narzekam na zbyt częste granie którąkolwiek armią.
A co do kolejności zakupów, to cieszę się, że mnie udało się kupić dodatki w kolejności w jakiej się pokazały, bo teraz wybierać chyba miałbym ciężko. W sensie, na pewno skończyłbym z całym kompletem, ale nie wiem od czego bym zaczął.
Sam często grając ze znajomymi proszę jakąś postronną osobę (typu mama czy brat, który jest niestety antyplanszówkowcem) żeby wybrali mi armie wg kolorów (a mam to szczeście posiadać wszystkie możliwe). Tym sposobem trafić się mogą totalnie każde zestawienia, a ja jak na razie nie narzekam na zbyt częste granie którąkolwiek armią.
A co do kolejności zakupów, to cieszę się, że mnie udało się kupić dodatki w kolejności w jakiej się pokazały, bo teraz wybierać chyba miałbym ciężko. W sensie, na pewno skończyłbym z całym kompletem, ale nie wiem od czego bym zaczął.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj
Prawie wszystkie jednostki Policji mają jakąś cechę, która sprzyja im obstrukcji przyjemnej, agresywnej rozgrywkijolietjake pisze:Nazywanie Stalowej Policji w takim razie armią defensywną jest dla mnie niedocenieniem jej możliwości kombowania i zmasowanych ataków. Moduły nastawione są na atak, a jednostki nie są ani za szybkie, ani za wytrzymałe, więc nie wydaję mi się, żeby to była "kontrolka"Jan Madejski pisze:"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.

Jeszcze dodam, że definicja kontrolki była bardziej ogólnikowa- w NS Hex gra jest zbyt dynamiczna i krwawa, by sens miała armia spełniająca wszystkie założenia definicji.
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
Mój problem dotyczy tematu, więc chyba nikt się nie obrazi za odkopanie.
Chodzi mi o stalową policję. Uwielbiam grać tą frakcją, tylko po prostu nie wiem jak. Nie mam pojęcia jak używać jednostek i jakie mają przeznaczenie na polu walki. Słabo sobie radzę z używanie stalowej sieci, ale to już chyba wymaga praktyki, bo przynajmniej w teorii wiem jak z niej korzystać(artykuł wydawnictwa portal dt. stalowej policji. Ale niewiele mi on pomógł. Może przez sposób w jaki został napisany?). Również nie pogardziłbym poradami jak grać z poszczególnymi frakcjami.
Wiem że nie ma uniwersalnego remedum w neuroshimie hex, ale jestem stosunkowo młody w tej grze, więc porady, głównie te szczegółowe nie były by zmarnowane. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich!
Chodzi mi o stalową policję. Uwielbiam grać tą frakcją, tylko po prostu nie wiem jak. Nie mam pojęcia jak używać jednostek i jakie mają przeznaczenie na polu walki. Słabo sobie radzę z używanie stalowej sieci, ale to już chyba wymaga praktyki, bo przynajmniej w teorii wiem jak z niej korzystać(artykuł wydawnictwa portal dt. stalowej policji. Ale niewiele mi on pomógł. Może przez sposób w jaki został napisany?). Również nie pogardziłbym poradami jak grać z poszczególnymi frakcjami.
Wiem że nie ma uniwersalnego remedum w neuroshimie hex, ale jestem stosunkowo młody w tej grze, więc porady, głównie te szczegółowe nie były by zmarnowane. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich!
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
Na stronie Wydawnictwa Portal znajduje się artykuł poświęcony taktyce gry Stalową Policją, zachęcam do lektury, być może pomoże to w rozgryzieniu najlepszych zagrań.
http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... a-policja/
http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... a-policja/
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki
@OGL
Może pomoże Ci moja recenzja, popełniona jakiś czas temu, powinieneś w niej znaleźć parę wskazówek.
Może pomoże Ci moja recenzja, popełniona jakiś czas temu, powinieneś w niej znaleźć parę wskazówek.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Gothik
- Posty: 501
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 38 times
Re: Neuroshima Hex
Z planów wydawniczych Portalu:
Sharash
Do Neuroshimy Hex wkraczają inteligentne szczury, znane z podręcznika Neuroshima RPG oraz z 51. Stanu. Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów Autorem nowej armii jest Michał Oracz, a jej cechą szczególną jest jej duża mobilność, nastawienie na walkę wręcz oraz nowy rodzaj strzału (moździerz!).
Premiera: marzec 2013
Sharash
Do Neuroshimy Hex wkraczają inteligentne szczury, znane z podręcznika Neuroshima RPG oraz z 51. Stanu. Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów Autorem nowej armii jest Michał Oracz, a jej cechą szczególną jest jej duża mobilność, nastawienie na walkę wręcz oraz nowy rodzaj strzału (moździerz!).
Premiera: marzec 2013
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Pierwsza relacja z rozgrywek nową armią... http://kobel-radzionkow.pl/2-pozostale/30-sharrash
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Na łamach marcowego wydania magazynu Gwiezdny Pirat znajduje się obszerna dawka artykułów poświęconych grze Neuroshima Hex. Na czytelników czekają:
- hexogłówki,
- recenzja armi fanowskiej (Fireman)
Zapraszamy do lektury. Gwiezdny Pirat w formacie PDF znajdziecie na stronie wydawnictwa Portal:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -pirat-58/
- hexogłówki,
- recenzja armi fanowskiej (Fireman)
Zapraszamy do lektury. Gwiezdny Pirat w formacie PDF znajdziecie na stronie wydawnictwa Portal:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -pirat-58/
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Na stronie wydawnictwa Portal pojawiła się dziś instrukcja do armii Sharrash.
Instrukcja dostępna jest zarówno w formie pliku PDF jak i w formie krótkiego filmu wyjaśniającego wszystkie nowe zdolności armii.
Zapraszamy na stronę wydawnictwa:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -sharrash/
Instrukcja dostępna jest zarówno w formie pliku PDF jak i w formie krótkiego filmu wyjaśniającego wszystkie nowe zdolności armii.
Zapraszamy na stronę wydawnictwa:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -sharrash/