Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Seykan
Posty: 728
Rejestracja: 19 mar 2020, 11:57
Has thanked: 150 times
Been thanked: 155 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Seykan »

hehe pamiętacie Curiosity Probe9 jak byliśmy w '21 na zlocie żetonów premium TMB w Radomiu? XD Co tam się działo to głowa mała!!! Całe życie z wariatami XDDD KTO MA WIEDZIEĆ TEN WIE XD
zaki850
Posty: 90
Rejestracja: 20 kwie 2008, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: zaki850 »

Dhel pisze: 27 paź 2021, 14:07 O ile Lab rats są całkiem fajni i w zależności od tego od jakiej 2 zaczniemy rozgrywkę możemy mieć różne sytuacje, tak Dart jest tak przekombinowana/y(?) że normalnie najzwyczajniej odechciewa mi się nią grać. A najgłupsze chyba co mogli wymyślić to rzut tylko 1(!) kością ataku w danego wroga. A niestety nie ma nic co by rekompensowało aż takie jej zubożenie, nawet Lab Rats mają może ograniczone możliwości rozwoju, ale dzięki temu, że mogą się podmienić na polu bitwy nie odczuwa się tego tak strasznie. Cieszy mnie, że nowi nie będą aż tak udziwnieni, na ten moment ci których zaprezentowali wyglądają bardzo fajnie.
Rozumiem, że grasz solo? Wtedy ta jedna kość ataku per baddie może boleć. Ja gram na 2 gearlocków zawsze i sporo grałem Dartem i całkiem ją lubię. Zobacz na plusy:

- jest ranged,
- może tymi pojedynczymi atakami dziabać powoli małych baddies, którzy np. są ranged i kampią w rogu mapy
- ma świniaka, który może przytankować duży atak np. w pierwszej turze jak masz niską inicjatywę
- jak nazbierasz kości w backup planie (a jest to łatwe, np. dzięki skillowi Deliriant) to zmieniasz się w Dangerous Darta i nie dość, że świniak wraca do życia (czyli +1-3 życia) to latasz po całej planszy w jednej turze i dajesz wszystkim TRUE damage
- agents robią największą robotę: Tetanus to 1 TRUE Damage na turę, Movewound to 1 TRUE Damage za każdy ruch, Locjaw = disable 5pt baddie, Mono = stun 5pt baddie

Dart to giant killer - rzucenie 3 agentów z Tetanus i Moveawound składa najmocniejsze stwory i w dodatku ten damage dostają w ich turze. Potem możesz ich dobić Dangerous Dartem. Jest super na gości z Thick Skin, dużą ilością defense dice i na Hardy (jeśli nie masz np. poisona), więc super się sprawdza w supporcie.

Solo myślę, że może być ciężko i można się łatwo znaleźć w sytuacji bez wyjścia, ale jeśli grasz na 2 to daj jej drugą szansę. ;)
Dhel
Posty: 708
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 477 times
Been thanked: 395 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Dhel »

zaki850 pisze: 28 paź 2021, 17:07 Ja gram na 2 gearlocków zawsze i sporo grałem Dartem i całkiem ją lubię. Zobacz na plusy:
Dzięki za rady, fajnie przeczytać inną opinię pokazującą mocne strony tej postaci. Na pewno spróbuję w takim razie grę na 2 i zobaczę czy odszczekam swoje narzekania :D
krolis
Posty: 44
Rejestracja: 15 sty 2020, 17:18
Has thanked: 65 times
Been thanked: 8 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: krolis »

Bardzo wyjątkowo sie odwaze i dodam swoje zdanie. :D Jak zobaczyłam ile napisałam to już wiem, czemu nigdy się nie udzielam (;
Tldr;
Gra jest znacznie za droga w wykonaniu, wolałabym wersję budżetową. Nie jara mnie miąchanie, ważenie, macanie, brzdąknie sztonow. Choć i figurki mnie nie przyciągają do gier, a sama mechanika. Jak mogę wybrać wersję bez plastiku, a z meeppami, żetonami czy coś to wolę tak. Nie ciągnie mnie do wersji deluxe, bo "ta brzydka plansza" tak samo się sprawdza :D
"Nie wiem" też co to znaczy immersja, klimat czy cokolwiek, nie tego szukam w grach ;) nawet w tainted grailu główna zabawa to zbieranie expa i rozkminianie walki, a z czym walczę, po co to robię to jedynie miły dodatek.
I tu właśnie zabawa jest super, mimo części problemów gry takich jak za mało różnorodnych wrogów, szczególnie 20tek i special encounterow.
Jest bardzo regrywalna, o ile jest się świadomym, że wynika to z różnych ustawień i modyfikatorów walk/spotkań, poznawania postaci i różnych tyrnatow. Głównie chodzi jednak o wygrywanie walk i ulepszanie się pod nie, więc no "co grę jest to samo".
Wcale nie widzę jakoś innych gier tak bardzo podobnych do tej, żeby móc uznać, że lepsza tamta, bo tańsza a nie różnią się.
Lubię większosć gearlocków, których mam, a i tak nie zdążyłam zagrać ze 2. Część skilli wydaje mi się dużo słabsza, że w sumie nigdy ich nie kupuję, ale z tego co zostaje i tak czasem da się pokombinować nowe rzeczy. Nawet jak znajduję dla gearlocka "jego" ścieżkę i ciągle tak gram to jest fajnie.
Nie brałam jedynie lab rats I tej na swiniopancerniku, bo nie wydały mi się ciekawe. To samo ze splice and dice.
Undertow bardziej mi się mechanicznie podoba od samej podstawki, bo krellny i mechy.
I mega plus, czyli krótki setup i składanie (6min/4 min jak liczyłam), przy możliwości długiej rozgywki <3
Spoiler:
venomik
Posty: 565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 254 times
Been thanked: 272 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

krolis pisze: 28 paź 2021, 20:55 Innate podstawowe są super u każdego, a +1 hm. Ja to chyba tylko raz wbiłam. Dość trudno mi to przychodziło, jak już to w późnych walkach, gdzie w sumie z reguły bardziej przydawała mi się inna opcja.
Tu jestem w szoku. U mnie czy to grając solo czy w większą ilość graczy bardzo często na początku gry pojawia się jakaś walka, której już przegrać nie można i biegam(y) po planszy rzucając całym dostępnym defem + skillami, które mogą dać symbole kości ignorując kompletnie rywala i zadawanie mu obrażeń - wszystko po to, żeby wbić sobie innate + 1.
krolis
Posty: 44
Rejestracja: 15 sty 2020, 17:18
Has thanked: 65 times
Been thanked: 8 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: krolis »

venomik pisze: 28 paź 2021, 22:45 Tu jestem w szoku. U mnie czy to grając solo czy w większą ilość graczy bardzo często na początku gry pojawia się jakaś walka, której już przegrać nie można i biegam(y) po planszy rzucając całym dostępnym defem + skillami, które mogą dać symbole kości ignorując kompletnie rywala i zadawanie mu obrażeń - wszystko po to, żeby wbić sobie innate + 1.
:oops: :oops: :oops: :oops:
Nigdy nikt z nas nie pomyślał, żeby tak robić. Raczej staramy się walki jak najszybciej i z jak najmniejszymi stratami po prostu pokończyć... Znaczy czasem pod koniec walki ktoś marudził, żeby nie dobijać mu mobka, bo chce innate i tylko kości brakuje (ofc, z reguły nie wypadała :) ).
Musze następnym razem spróbować wbić szybko innate, może to mnie przekona, że mają sens. :d
Na pewno mój mąż, który głównie gasket grał to wbijał innate i ten +1 wydawał się spoko.
Ale np. +1 nugget, że zgarnia dwie karty lootu, dalej meh. Może jakby jej dodawało po prostu slot na przedmioty to byłoby fajniej. Ghillie i jego podglądanie też się nie sprawdzało, ale to może tylko przez zapominalstwo. Nawet o zwykłym scoutowaniu nie pamiętamy z reguły. No częste i "ups, ej mogę jeszcze na szybko pułapki dostawić..."
Na tym maluszku(tantrum?) z rage w sumie chyba tylko zdarzało mi się wbić bardziej świadomie, bo Rage 1.6 miał 3 kości, ale też nie kombinowałam za bardzo, poszło to poszło. Niespadanie Rage niby spoko, ale bez tego nie ma dużego problemu.
Więcej innate +1 nie pamiętam nawet ^^
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 426
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 197 times
Been thanked: 558 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: qreqorek »

krolis pisze: 29 paź 2021, 13:41 Ale np. +1 nugget, że zgarnia dwie karty lootu, dalej meh. (...)
Zagraj na dwie ręce, z lewej Nugget z Innate+1, która je oddaje, z prawej Gasket zjadający Loots i nagle będzie ciągle brakowało kart :)
venomik
Posty: 565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 254 times
Been thanked: 272 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

Stanza ma Innate +1 dający jej +1 na kości Focusu. Zawsze staram się wbić możliwie szybko, bo inaczej jest za duży stres przed każdą walką, że wyrzuci najmniejszą wartość i niewiele będzie mogła zdziałać.
Picket ma fajne Innate +1 - jest w stanie kości defa wkładać również do slotów 'locked', co przy jego backup planie potrafi zdziałać cuda jednym uderzeniem. Innate +1 dla Boomera też jest cenne jeśli chcesz często rzucać granatami.
Patches też spoko, opcja leczenia każdego gearlocka mocno się przydaje, a +1 życia pozwala zaoszczędzić punkt doświadczenia na coś innego. To nie są umiejętności o które warto walczyc za wszelka cenę, ale na pewno przydatne.
SnoWho
Posty: 172
Rejestracja: 25 mar 2020, 10:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: SnoWho »

Siemka,
mam szybkie pytanie - czy w Waszych egzemplarzach Undertow mata Duster też jest lekko rozmyta? Widać wyraźną różnicę w rozdzielczości druku na tle mat z podstawki.

Podobnie z jakością druku kart- kolory są bardziej wyblakłe a napisy mniej wyraźne. Nie wpływa to za bardzo na grę ale chciałem dowiedzieć się, czy to normalne czy tylko moja wersja jest inna.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8778
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2362 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Curiosity »

SnoWho pisze: 01 lis 2021, 12:42 czy w Waszych egzemplarzach Undertow mata Duster też jest lekko rozmyta?
Nie, u mnie wszystko gra. Załączam zdjęcie.
Spoiler:
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
SnoWho
Posty: 172
Rejestracja: 25 mar 2020, 10:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: SnoWho »

No to mam pecha 😀 Załączam porownanie Duster vs Picket i porownanie kart spotkań.
Spoiler:
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 426
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 197 times
Been thanked: 558 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: qreqorek »

Update z prac nad tłumaczeniem.

Obrazek

Wgrane zostały poprawione wersje spolszczonych materiałów. W instrukcji znalazło się ponad 40 mniejszych i większych poprawek (dla zainteresowanych log do wglądu).
Karty spotkań doczekały się grafiki zgodnej z oryginałem.
Polecam plik z krótkim wprowadzeniem fabularnym do świata TMB dla nowych graczy https://boardgamegeek.com/file/download ... -09-07.pdf.

Pod tym adresem są linki do najaktualniejszych wersji plików viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703#p1295703.

Przetłumaczone zostały karty spotkań z Age of Tyranny (21 kart dla pierwszych 3 dni z podstawki), skład do pliku PDF jest w trakcie prac.

Za większość poprawek oklaski proszę kierować do woytas.
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1927
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 154 times
Been thanked: 175 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: tomuch »

A nie powinno być w tytule: "Zbyt wiele gnatów"? Tak tylko mówię, ale tak czy siak jest super. Gratulacje!
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: hejcz »

Czy ktoś ma może skany kart dla dni 1-3 z Age of Tyranny i mógłby się podzielić? Szukałem trochę ale nic nie znalazłem. Zależy mi na wersji angielskiej.
venomik
Posty: 565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 254 times
Been thanked: 272 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

hejcz pisze: 12 gru 2021, 12:49 Czy ktoś ma może skany kart dla dni 1-3 z Age of Tyranny i mógłby się podzielić? Szukałem trochę ale nic nie znalazłem. Zależy mi na wersji angielskiej.
Ale chcesz wiedzieć co tam jest czy moze samodzielnie sobie wydrukować?
Jeśli to pierwsze to mogę w wolnej chwili zrobić zdjecia tych kart, ale to sie do wydruku raczej nie będzie nadawało.


Btw: czy po zakończeniu kampanii pojawiły się jeszcze jakieś materiały, które pomogłyby zdecydować które dodatkowe gearlocki kupić? Same opisy w trakcie kampanii są dość pobieżne i nie do końca wszystko jest jasne.
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1122
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 874 times
Been thanked: 635 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: bajbaj »

venomik pisze: 13 gru 2021, 19:49
Btw: czy po zakończeniu kampanii pojawiły się jeszcze jakieś materiały, które pomogłyby zdecydować które dodatkowe gearlocki kupić? Same opisy w trakcie kampanii są dość pobieżne i nie do końca wszystko jest jasne.
Polecam zerknąć na support CTG - masz tam wszystkie arkusze wszystkich gearlocków (Gearlock reference sheets):
https://chiptheorygames.com/support/tmb-support/
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, 20:47 przez bajbaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hejcz
Posty: 131
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 11 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: hejcz »

venomik pisze: 13 gru 2021, 19:49
hejcz pisze: 12 gru 2021, 12:49 Czy ktoś ma może skany kart dla dni 1-3 z Age of Tyranny i mógłby się podzielić? Szukałem trochę ale nic nie znalazłem. Zależy mi na wersji angielskiej.
Ale chcesz wiedzieć co tam jest czy moze samodzielnie sobie wydrukować?
Jeśli to pierwsze to mogę w wolnej chwili zrobić zdjecia tych kart, ale to sie do wydruku raczej nie będzie nadawało.


Btw: czy po zakończeniu kampanii pojawiły się jeszcze jakieś materiały, które pomogłyby zdecydować które dodatkowe gearlocki kupić? Same opisy w trakcie kampanii są dość pobieżne i nie do końca wszystko jest jasne.
Chciałbym wiedzieć co tam jest z obu stron. Nie chcę tego drukować.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: wrojka »

venomik pisze: 13 gru 2021, 19:49 Btw: czy po zakończeniu kampanii pojawiły się jeszcze jakieś materiały, które pomogłyby zdecydować które dodatkowe gearlocki kupić? Same opisy w trakcie kampanii są dość pobieżne i nie do końca wszystko jest jasne.
Nie pojawiło się nic większego poza tymi opisami. CTG w każdym tym poście zaznaczał nawet, że to może nie być finalny kształt a gearloci są cały czas zmieniane/dopracowywane. Dlatego pewnie wolą się wstrzymać z detalami, bo te mogą się zmienić. Jak już będą mieli print ready to na pewno wypuszczą typowe spotlighty/how2play dla każdego nowego gearlocka.
venomik
Posty: 565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 254 times
Been thanked: 272 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

bajbaj pisze: 13 gru 2021, 20:35 Polecam zerknąć na support CTG - masz tam wszystkie arkusze wszystkich gearlocków (Gearlock reference sheets):
Poprawka: tam masz arkusze tylko tych gearlocków, które już wyszły. Chciałbym wiedzieć co wziąć obecnie - czyli bliższe informacje (arkusze byłyby idealne!) dla gearlocków z unbreakable oraz trójki nowych dodatków w zakończonej kampanii. To oczywiście odpada ze względu na to, że ich mechanika może nie być finalna - ale jestem ciekaw czy powstało coś dokładniejszego niż opisy zaprezentowane w aktualizacjach kampanii.


hejcz pisze: 13 gru 2021, 20:40 Chciałbym wiedzieć co tam jest z obu stron. Nie chcę tego drukować.
Ok, to jak wrócę do mieszkania to postaram się ogarnąć. Jeśli nie dziś to jutro na pewno dostaniesz.
wrojka pisze: 13 gru 2021, 21:09 Jak już będą mieli print ready to na pewno wypuszczą typowe spotlighty/how2play dla każdego nowego gearlocka.
Ale to już pewnie będzie po tym, gdzie trzeba będzie zadeklarować co się w menagerze dobiera.
No nic, trzeba wziąć wszystko :D
Awatar użytkownika
bajbaj
Posty: 1122
Rejestracja: 11 sie 2019, 11:39
Has thanked: 874 times
Been thanked: 635 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: bajbaj »

venomik pisze: 13 gru 2021, 21:21
bajbaj pisze: 13 gru 2021, 20:35 Polecam zerknąć na support CTG - masz tam wszystkie arkusze wszystkich gearlocków (Gearlock reference sheets):
Poprawka: tam masz arkusze tylko tych gearlocków, które już wyszły. Chciałbym wiedzieć co wziąć obecnie - czyli bliższe informacje (arkusze byłyby idealne!) dla gearlocków z unbreakable oraz trójki nowych dodatków w zakończonej kampanii. To oczywiście odpada ze względu na to, że ich mechanika może nie być finalna - ale jestem ciekaw czy powstało coś dokładniejszego niż opisy zaprezentowane w aktualizacjach kampanii.
I wszystko rozbiło się o rozumienie słowa "dodatkowi". Myślałem, że chodzi o tych spoza kampanii, tj. już wcześniej dostępnych 😂
venomik
Posty: 565
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 254 times
Been thanked: 272 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: venomik »

Faktycznie, mea culpa. Jak teraz przeczytałem swój post to w pełni rozumiem skąd to nieporozumienie.
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Flowenol »

hejcz pisze: 13 gru 2021, 20:40
venomik pisze: 13 gru 2021, 19:49
hejcz pisze: 12 gru 2021, 12:49 Czy ktoś ma może skany kart dla dni 1-3 z Age of Tyranny i mógłby się podzielić? Szukałem trochę ale nic nie znalazłem. Zależy mi na wersji angielskiej.
Ale chcesz wiedzieć co tam jest czy moze samodzielnie sobie wydrukować?
Jeśli to pierwsze to mogę w wolnej chwili zrobić zdjecia tych kart, ale to sie do wydruku raczej nie będzie nadawało.
Chciałbym wiedzieć co tam jest z obu stron. Nie chcę tego drukować.
Ja też bym poprosił, bo sprzedawać AoT nikt nie chce, zamówienie forumowe też będzie za jakiś czas a zwariować idzie grając w kółko te same trzy dni solo.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8778
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2362 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Curiosity »

Obrazek

Jak pewnie większość z Was wie, Too Many Bones all-in mam od roku. I przez cały ten czas nie zagrałem ani razu Szczurami. Aż do Świąt! Lab Rats zawsze wydawały mi się zbyt przekombinowane, żeby w ogóle po nie sięgać, dlatego leżały na spodzie pudła. Aż w końcu zagrałem i... słuchajcie, to jest kapitalna postać (postacie)!

Ponieważ pewnie jest trochę osób, które mają podobne podejście (nie zagram, bo z góry zakładam, że jest średnio), zdecydowałem się zrobić mini recenzję tego dodatku. Bo zdecydowanie warto go wypróbować.

W Pudełku mamy 4 postacie, z czego 3 walczą wręcz, a czwarta ma kuszę. Szczury mają różne statystyki startowe i matę, mogącą pomieścić tylko 4 kości umiejętności. Dodatkowo, każdy szczur ma swoją indywidualną kartę z Innate (każdy inny) i Backup Planem (też każdy inny). Każda postać ma swoje kości umiejętności (przypisane do nich kolorami) i 2 szare zestawy, które można otrzymać po wykupieniu wszystkich kości w swoim kolorze (o tym później). Te szare kości są BARDZO mocne.

Grę zaczyna się z tylko dwoma wybranymi przez siebie Szczurami, a pozostałe trzeba odblokować przez wykupienie INNATE +1, który kosztuje tylko 4 gnaty zamiast 6. Każdy Szczur ma też kość K6, a właściwie K3 w swoim kolorze, którymi ponosi sobie statystyki (życie, zręczność, atak i obrona). Kolory tych nie mają znaczenia, bo i tak TYLKO JEDEN SZCZUR naraz znajdzie się na polu walki. Czyli fioletową kością można sobie podnieść Życie, a niebieską kością Zręczność. Maksymalne bonusy z tych kości to 3, wyższych wartości nie ma (są 3 puste ścianki).

Jak działają kości umiejętności? Każdy Szczur ma 3 kości umiejętności ale jest to tak naprawdę jedna kość, tylko coraz mocniejsza. Za punkty treningu kupujemy najpierw najsłabszą kość, a kiedy chcemy ją podnieść na wyższy poziom, za dodatkowy punkt treningu usuwamy ją z planszetki i zamieniamy na lepszą. Z drugiego poziomu na trzeci przechodzimy podobnie, podmieniając kość poprzez wydanie treningu. Trzeci to poziom maksymalny, ale dopiero taką kość możemy wymienić na szarą, wspólną dla dwóch konkretnych postaci.

Mamy pełną dowolność w kupowaniu kości należących do innych Szczurów, obowiązują dokładnie te same zasady. Nie można mieć na swojej planszy dwóch kości w tym samym kolorze, one są zastępowane przez siebie. Czyli tylko jedna żółta jednocześnie, tylko jedna niebieska itd.

Po co jest zatem rozróżnienie kolorów? Niektóre ścianki na kościach mają symbol "awarii" (Malfunction). Kiedy wyrzucimy taki symbol, to MUSIMY go uznać, a następnie kość wypada z planszy (tracimy ją, należy ją ponownie wykupić). Jedynie Szczur, który ma Malfunction na kości w swoim kolorze, może to zignorować. Czyli jeśli chcę, to rzucam wszystkimi kośćmi, ale tylko awarie z kości w swoim kolorze można ignorować.

Jak zmieniać Szczury na polu bitwy? Na koniec swojej tury, deklarujemy czy Szczur zostaje na placu boju, czy wskakuje drugi. Jeśli robimy zamianę, przekręcamy żeton aktywnego Szczura na drugą stronę, na której jest symbol zamiany. I nawet jeśli ten szczur w następnej turze zginie, to nowy Szczur, przez nas wybrany, wchodzi na jego miejsce. Można to robić wielokrotnie, ale nie można wracać do tego samego Szczura w trakcie tej samej bitwy. Nowy szczur dostaje dokładnie te same kości, które miał stary (łącznie z kośćmi podstawowych statystyk i kośćmi umiejętności.

Każdy Szczur może nosić po 4 przedmioty, tak samo jak inne postacie. Szczerze, to spodziewałem się, że będś ograniczenia, ale instrukcja milczy na ten temat.

A co na kościach? Zależy od Szczura. Teleprt, True Damage (a przy dobrym rzucie egzekucja każdego wroga, nawet z 20 poziomu), buffy, leczenie, niewykrywalność. Na Backup Planie też sporo dobrego (każdy szczur ma swoje indywidualne 3).

Lab Ratsy są bardzo uniwersalne. Zależnie od potrzeb, możesz być asasynem, łucznikiem, złodziejem... Tankiem może niekoniecznie, bo Szczury mają bardzo słabą obronę bazową (0 lub 1).

Korci mnie, żeby nagrać krótki wideo poradnik na temat rozgrywki Szczurami. Może po nowym roku, mam wtedy trochę wolnego czasu 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Planszonauta
Posty: 5
Rejestracja: 19 gru 2020, 18:05
Been thanked: 19 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: Planszonauta »

Technicznie oczywiście wyszło średnio, ale obejrzeć się da. 8) Wersja 4K "się ładuje", na razie dostępna "HD''.
Kompletne informacje o zasadach grania Lab Rats. Jak będziecie siadać do gry ze znajomymi i nie będzie Wam się chciało tłumaczyć reguł, to wystarczy odpalić nagranie. Trwa niecałe 8 minut.

"Lab Rats - omówienie dodatku do gry Too Many Bones" na Youtube
khuba
Posty: 999
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 309 times
Been thanked: 278 times

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

Post autor: khuba »

Pudełko podstawki TMB zostało dość solidnie zmniejszone, zdjęcia porównawcze:
https://www.facebook.com/ChipTheoryGame ... 3798655052
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
ODPOWIEDZ