Strona 20 z 52

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 11 sty 2022, 20:46
autor: seki
Uff całe szczęście, że pierwotnie było większe. Dzięki temu można włożyć do niego masę dodatków. Pewnie to nowe mniejsze zostało zoptymalizowane pod podstawową zawartość bez miejsca na dodatki. Dla CTG to niższy koszt transportu i magazynowania a co więcej nieco przymuszają do zakupu Trove Chesta jeśli nie będzie w czym trzymać tych wszystkich dodatków.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 11 sty 2022, 21:07
autor: Probe9
A ja tam chyba wolałbym mniejsze pudełko. To duże jest masakrycznie niewymiarowe i nie ma gdzie go położyć, więc musi zajmować mało strategiczne miejscówki :) To nowe mogłoby ewentualnie być głębsze, żeby rzeczywiście coś tam się jeszcze zmieściło z dodatków.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 13 sty 2022, 19:07
autor: Curiosity
Jest już wideo porównujące oba pudełka.
https://www.youtube.com/watch?v=HX_5I9eKkzs

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 13 sty 2022, 19:23
autor: Gromb
Ciuup... To mamy produkt exclusive. Znaczy większe pudełko daje +1 do prestiżu :-), zoptymalizowali to sprytnie.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 17 mar 2022, 23:41
autor: Curiosity
https://www.youtube.com/watch?v=Im9fqjJA4rU

Josh prezentuje The Automaton of Shale

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 17 mar 2022, 23:59
autor: qreqorek
Curiosity pisze: 17 mar 2022, 23:41 https://www.youtube.com/watch?v=Im9fqjJA4rU

Josh prezentuje The Automaton of Shale
No ja jednak po 60sec wyłączyłem.
Myślę że ten filmik jest dla tych, którzy się wahali, lub wręcz nie brali pod uwagę zakupu tej księgi, bo pledge manager w gamefound jest wciąż otwarty.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 18 mar 2022, 08:19
autor: Dhel
Zobaczyłem początek i tyle, mi wystarczy, wygląda to pięknie, byle do kwietnia :D

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 22 mar 2022, 22:04
autor: qreqorek
Update z prac nad tłumaczeniem.

Wgrane zostały dwa kolejne Gearloki: Ghillie i Nugget.
Pod tym adresem aktualna lista przetłumaczonych rzeczy i link do plików viewtopic.php?f=61&t=68865.
Przetłumaczonych jest sporo kart z Age of Tyranny i 40 Days of Dealore, prace nad utworzeniem PDFów w trakcie.
Za nowe Gearloki podziękowania prosze kierować do bexolini.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 28 mar 2022, 19:07
autor: Grahf
Tak z ciekawości, jak dobre jest Undertow względem podstawki?

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 28 mar 2022, 23:28
autor: venomik
Grahf pisze: 28 mar 2022, 19:07 Tak z ciekawości, jak dobre jest Undertow względem podstawki?
To trochę zależy od tego w jakim kontekście pytasz.
Największą wadą Undertow w porównaniu do pierwszej podstawki jest mniejsza ilość Gearlocków. Nie wyobrażam posiadania sobie 4 lub mniej, a co dopiero wyłącznie dwójka dostępna w tym pudełku. Zwłaszcza, że nie jestem wielkim fanem Duster. Choć z drugiej strony Stanza jest obecnie moją ulubioną postacią.
Drugą zaleta podstawki jest bardzo fajna mieszanina tych postaci. Trochę generyczne (tank, medyk), ale mające swoje specyficzne podejście do danego archetypu postaci. Jak tank, który potrafi tak przywalić swoimi tarczami, że klękajcie narody ;)
Dodatkowo Tantrum jako wariacja na temat barbarzyńcy daje kapitalną radość z gry, podobnie jak regularnie boomer (choc bardziej w koopie niż solo).
Trzecim, już tak całkiem, całkiem najmniejszym argumentem za TMB1 są umiejętności złoli. Są takie bardziej naturalne, oczywiste, mniej przekombinowane. Ale tak uśredniając - bo wciaż w obu są fajne, mniej fajne i takie, których nie lubię. Niemniej proporcje są na korzyść TMB1.

ALE
Undertow ma znacznie lepsze spotkania. I to z wielu powodów:
- same karty sa róznorodne, ale mniej przekombinowane
- mata walki ma dwie strony, które mają inne opcje ustawiania postaci i wrogów
- są wprowadzone dwa nowe typy złych, które są wprowadzane przez kart spotkania. Szczególnie walka z mackami jest unikalna i zawsze lubię jak wychodzą. Ich mechanika pojawiania się na zewnątrz tratwy i niszczenia jej daje sporo frajdy z rozgrywki
- wprowadzone jest zróżnicowanie w kartach pierwszych spotkań.
I to dla mnie jest naprawdę wielkim plusem. Od kiedy mam Undertow to TMB1 służy mi bardziej jako dostarczyciel postaci, czasem złoli, przedmiotów,, ale jednak core rozgrywki biorę z Undertow.
Przykładowo grając w podstawke jesteś narażony na sytuacje, gdzie najpierw rozgrywasz 3 spotkania dokładnie takie same jak zawsze, później dostajesz dwa jakieś dziwaczne zadania typu rozwalanie monumentów i innych koszy, by po pierwszej normalnej walce ogarnąć, że zaraz musisz atakować bossa, bo inaczej przegrywasz.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 00:08
autor: Grahf
Dzięki za bardzo obszerną odpowiedź!

Czyli mogę używać postaci z podstawki w Undertow?

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 00:13
autor: Curiosity
Akurat godzinę temu, CTG wrzuciło nowy materiał o Undertow na swój kanał 8)

https://www.youtube.com/watch?v=mnJQXGz77Ws
Too Many Bones: Undertow Setup Guide

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 00:18
autor: Jiloo
Grahf pisze: 29 mar 2022, 00:08 Czyli mogę używać postaci z podstawki w Undertow?
Wszystkie Gearlocki są grywalne w obu częściach. W Undertow masz natomiast 3-punktowych Baddies, których nie użyjesz z podstawką, ale poza tym Baddies też możesz łączyć (większa różnorodność).
Jeśli masz zamiar kupić same Undertow – co jest fajną, nieco tańszą opcją na start – to jednak warto dokupić jednego czy dwóch Gearlocków dla urozmaicenia. Dzięki temu też Undertow z gry dla 1-2 osób, stanie się grą 1-4.

PS. Nie mam jeszcze swojej kopii Undertow, ale ogrywałem pudełko kolegi i bardzo lubiłem grać Duster i jej wilkiem.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 00:46
autor: Grahf
Dzięki.

Mam swój egzemplarz podstawki i waham się nad Undertow :wink:

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 01:04
autor: venomik
Grahf pisze: 29 mar 2022, 00:46 Mam swój egzemplarz podstawki i waham się nad Undertow
Jak często grasz i w jakim składzie?

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 14:33
autor: Dhel
Z wyjątkiem Splice & Dice każdy z dużych dodatków jest warty kupienia jeśli gra często wraca na stół. S&D też ale wg mnie jako ostatni. A Undertow ma fajną kampanię, w przygodę wpleciona jest przeprawa tratwą, jednego z najfajniejszych Gearlocków ( Stanza).
Ale mówię to z perpektywy psychofana, który nawet książki o gearlockach zamówił, także tego.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 15:52
autor: Jiloo
Dhel pisze: 29 mar 2022, 14:33 Z wyjątkiem Splice & Dice każdy z dużych dodatków jest warty kupienia jeśli gra często wraca na stół. S&D też ale wg mnie jako ostatni. A Undertow ma fajną kampanię, w przygodę wpleciona jest przeprawa tratwą, jednego z najfajniejszych Gearlocków ( Stanza).
Też tak uważam. Sam zostawiam sobie S&D na sam koniec. Wraz z nim też Lab Rats, bo tematycznie są powiązani.
Ale mówię to z perpektywy psychofana, który nawet książki o gearlockach zamówił, także tego.
Też się czaję na książki, ale stwierdziłem, że najpierw wolę zainwestować w zawartość do grania.
Ogólnie uwielbiam artbooki i różne elementy dookoła tematyczne nawiązujące do świata danej gry (i w planszówkach i grach wideo).
Grahf pisze: 29 mar 2022, 00:46 Mam swój egzemplarz podstawki i waham się nad Undertow
Jeśli nie masz 40 Days in Daelore i Age of Tyrany to też warto pomyśleć, bo dają więcej dobra do podstawki.
W Undertow podobało mi się, że jest więcej wydarzeń początkowych. W podstawce tłuczesz ciągle te same. Ale to zostało naprawione właśnie w Age of Tyrany (po 7 nowych na każdy dzień). Zaś 40 Days dodaje trochę wydarzeń i wrogów.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 22:24
autor: Grahf
venomik pisze: 29 mar 2022, 01:04
Grahf pisze: 29 mar 2022, 00:46 Mam swój egzemplarz podstawki i waham się nad Undertow
Jak często grasz i w jakim składzie?
Jeszcze nie grałem 8)

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 29 mar 2022, 22:42
autor: venomik
Grahf pisze: 29 mar 2022, 22:24 Jeszcze nie grałem
:D
To moze inaczej: dlaczego pytasz? Bo jeśli zastanawiasz sie co wziąć to Undertow bez dodatkowych gearlocków mija się z celem.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 30 mar 2022, 01:23
autor: Jiloo
venomik pisze: 29 mar 2022, 22:42
Grahf pisze: 29 mar 2022, 22:24 Jeszcze nie grałem
:D
To moze inaczej: dlaczego pytasz? Bo jeśli zastanawiasz sie co wziąć to Undertow bez dodatkowych gearlocków mija się z celem.
Grahf pisze: 29 mar 2022, 00:46 Mam swój egzemplarz podstawki i waham się nad Undertow :wink:

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 30 mar 2022, 19:18
autor: Grahf
venomik pisze: 29 mar 2022, 22:42
Grahf pisze: 29 mar 2022, 22:24 Jeszcze nie grałem
:D
To moze inaczej: dlaczego pytasz? Bo jeśli zastanawiasz sie co wziąć to Undertow bez dodatkowych gearlocków mija się z celem.
W sensie kolekcjonerskim, czy gra w ten dodatek jest porównywalnie dobra jak podstawka :mrgreen:

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 30 mar 2022, 19:46
autor: Jiloo
Grahf pisze: 30 mar 2022, 19:18 W sensie kolekcjonerskim, czy gra w ten dodatek jest porównywalnie dobra jak podstawka :mrgreen:
Subiektywnie tak, a nawet lepsza. Undertow dodaje nowe mechaniki, poprawia trochę braków podstawki (3 pierwsze spotkania wciąż te same), ma wbudowaną kampanię, dwa fajne Gearlocki. Same plusy.

Dodam tylko że choć grałem w Undertow to swojej kopii jescze nie mam. Wolałem kupić 40 Days i Age of Tyrany żeby bardziej ograć podstawkę. Teraz wsparłem tez Unbreakable, wiec Undertow trochę poczeka.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 30 mar 2022, 20:59
autor: seki
Undertow rzeczywiście jest rozszerzone o nowe mechaniki tratwy, bardziej skomplikowane skille, a i sami gearlodzy są ciekawi ale również bardziej skomplikowani zwłaszcza Stanza. Wolę Nugget. Stanza to genialny projekt postaci ale gra nią jest dla mnie bardziej chaotyczna a ja lubię mieć większą kontrolę nad świadomym rozwojem Undertow można nazwać świetnym standalone rozszerzeniem ale gdybym znów miał kupować od nowa z bagażem doświadczeń to znów zaczął bym od podstawki. Więcej, ciekawiej, bardziej skomplikowane brzmi fajnie ale jako następny krok po zapoznaniu się z TMB. Osobiście polecał bym również rozwinąć podstawkę (sam tak zrobiłem jak Jillo) a dopiero później Undertow. Jeśli jednak kogoś ogranicza budżet to tańsze Undertow jako jedyne pudło z TMB nie będzie głupim wyborem.

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 31 mar 2022, 14:33
autor: skiba
Postanowiłem dorzucić swoich kilka groszy w temacie stworzenia polskiego tłumaczenia do TMB. Mianowicie rzeczą, która w mojej ocenie najbardziej wpłynęłaby na gameplay podczas rozgrywki są karty spotkań. Spotkania są pisane kwiecistym językiem, który często ciężko jest zrozumieć. Chłopaki pracują nad tłumaczeniem kart i porobili już karty z podstawki. Wziąłem więc stworzone PDFy z kartami, trochę je pociąłem na mniejsze kawałki i taka wyszukiwarka kart powstała:

https://bones.coding.buzz/

W wyszukiwarce możecie szukać po numerze karty (np. 13) albo po nazwie tyranta (np. "Nom"). Po kliku w kartę widzimy jej drugą stronę. Wyszukiwarka powinna się skalować do telefonu i śmiga na przeglądarkach, których używam. Nie chce mi się sprawdzać i kombinować z Internet Explorerem i innymi dziwadłami, ale jak znajdziecie jakieś wizualne babolce to możecie PMkę słać :)

Czekam na pliki ze spotkaniami i tyrantami z rozszerzeń. Jak tylko do mnie trafią podegram wyszukiwarkę kart :-)

Re: Too Many Bones (Josh J. Carlson, Adam Carlson)

: 31 mar 2022, 18:56
autor: venomik
Grahf pisze: 30 mar 2022, 19:18 W sensie kolekcjonerskim, czy gra w ten dodatek jest porównywalnie dobra jak podstawka
Skoro masz podstawkę to Undertow jest lepsze ;)
Jakbyś nie miał podstawki to mógłbys trochę narzekać na ilość gearlocków czy lekko przekombinowane umiejętności wrogów, ale w tej sytuacji to bierz.
seki pisze: 30 mar 2022, 20:59 i sami gearlodzy są ciekawi ale również bardziej skomplikowani zwłaszcza Stanza. Wolę Nugget. Stanza to genialny projekt postaci ale gra nią jest dla mnie bardziej chaotyczna a ja lubię mieć większą kontrolę nad świadomym rozwojem
Ciekawe. Stanza dla mnie jest kompletnym przeciwieństwem chaosu. Przecież tą postacią możesz grać na samych kościach pieśni, czyli nie rzucać żadną kościa umiejętności w trakcie walki. Jedynie atak, obrona i decyzje jakie pieśni jak odpalać. To jedyny gearlock, gdzie dosłownie planuję na trzy tury do przodu, bazując na tym co chce robić, ile mam Focusu i jakich wrogów mam przed sobą.
Ba, nawet twórcy bardzo fajnie zadbali o skalowanie wszystkiego. Nawet jak wyrzucisz mało Focusu przed walką, to:
- jeśli to są pierwsze spotkania i masz 1-2 piesni rozwiniete: cały czas co turę masz sporą szansę na podbicie Focusu o jeden z backup planu, który wymaga tylko jednego symbolu kości
- jeśli masz już kilka kości rozwiniętych - możesz sobie je rzucać w celu zdobycia w danym momencie większej ilości Focusu.
Chociaż wciaż to Stanza jest dla mnie gearlockiem, który najbardziej potrzebuje Innate+1 w grze solo. Przynajmniej z tych, co mam. I nawet nie tylko chodzi o samą siłę tej umiejętności, ale o fakt utrzymania kontroli nad tym, co się może stać na planszy.