Dhel pisze: ↑24 mar 2023, 16:40
A to ja zawsze gram Boomer w stylu Glass canon, 5-6 ataku + granat+ big boom + holy granate (Alleluja

)
Co stało to leży, za każdym razem mi się micha cieszy
Boomer - to moje doświadczenie - bardzo zyskuje w większych ekipach. Jakoś na dwóch gearlocków z nią w składzie jest bardzo trudno, ponieważ raptem jeden uszatek poważnie walczy, gdy ona w krzaczorach pali jointa i próbuje złożyć granat. Co i rusz coś jej z rąk wypada, więc trochę to trwa

Od trzyosobowej ekipy Boomer jest bardzo przydatna, prosta do prowadzenia, ale oferująca ciekawe wybory. Przede wszystkim to ciągłe kalkulowanie fakapów i przypadkowego podsmażenia sojuszników bardzo mi się podoba. Nigdy nie wiadomo, czy po rzucie Boomer zostanie spacerek, czy może będzie trudniej, bo koleżance coś się pomyliło i granat nie odpalił tak, jak tego oczekiwaliśmy.
Jeśli jednak wziąć po uwagę wszystkich gearlocków w podstawce, to mógłbym przedstawić taki opis z subiektywną oceną trudności opanowania i ciekawych wyborów:
1. Patches - do grania z dzieciakami i noobami. Albo gra nim początkujący (bardzo łatwy w prowadzeniu i niezły fighter), albo ja, ponieważ ktoś musi strzec ekipę (niestety, to należy traktować w kategoriach poświęcenia, bo gra nim jest dość oczywista, można byłoby go w prosty sposób oskryptować i sam by grał sobą

). Trudność opanowania 1/4, ciekawe wybory 1/4, satysfakcja z gry 1/4.
2. Picket - gearlock na opak. Niby klasyczny tank, ale ze słabościami i nie do końca klasyczny. Przede wszystkim postać zaprojektowana pod backup plan, czyli ... im gorzej wchodzą nam ataki i nie wychodzi obrona, tym bardziej boostujemy jego alternatywny atak tarczą z backup planu. Do tego dochodzi możliwość rzucenia kością obrony przed walką. To jego największa siła, ale ... są przeciwnicy, którzy mają umiejętności zabierania tych kostek, więc nie zawsze działa. Warto inwestować w czerwone kości, które są stałymi ulepszeniami Picketa. Tu jest fajny wybór - czy ulepszony atak i regeneracja życia (chyba klasyczny wybór), czy może +2 do ruchu co turę, co kolosalnie zmienia sposób gry Picketem. Niebieskie kostki to w zasadzie klasyczny puszjolak - nigdy nie wiadomo, co z nich się ukula. Może być solidne kombo, mogą wyjść mało użyteczne wyniki w danym momencie. W sumie trudność opanowania 2/4, ciekawe wybory 2/4, satysfakcja 2,5/4.
3. Boomer - już trochę pisałem wyżej i koledzy pisali. Dodam tylko - dla wchodzących w grę - że to nie tak, że siedzimy daleko i żucami granatami niczym z granatnika. No nie ... wciąż w zasadzie szukamy w okolicy jakichś drucików, bateryjek, prochu, bo wciąż brakuje nam komponentów. Jeśli uda nam się rzucić podczas 4 rund bitwy dwa razy, to jest niezły wynik. Trudność opanowania 2/4, ciekawe wybory 2,5/4, satysfakcja 2,5/4.
4. Tantrum. Tantrum po angielsku to furia. Ten niskorosły wśród niskorosłych jest prawdziwym furiatem, szaleńcem na polu walki, który z nadgirloczą siłą macha toporem większym od samego siebie. Gearlock-petarda, mający coś na każdą okazję i potrafiący robić najlepsze komba spośród wszystkich postaci w TMB (wliczając wszystko, co wyszło). Z jednej strony podczas walki rośnie mu gniew, który upuszczając może doprowadzić do zabicia wroga ot tak (pęka mu balonik i stojący obok złolec pada martwy). Ponadto, ma dodatkowy rzut swoim toporem (axe collector), kóry - jeśli jest możliwy (axe collector musi być "naładowany") może także niejako dodatkowo zdjąć, dokończyć albo napocząć innego wroga. Gearlock, który z każdego rozwalonego wroga zbiera trofeum, zbiera je do kupy, a potem pożera je, co przywraca mu siłę (no dobra ... trochę sobie dopowiadam, ale ja tak to widzę

). Do tego typ potrafi założyć trujący wrogów hełm, być przez pewien czas odporny niczym smok, odebrać wrogowi chęć walki (obniżając inicjatywę), czy też przeskoczyć nagle w inne miejsce i zacząć okładać innego złolca. Rekord Tantruma w naszych grach to ... wyczyszczenie pola bitwy ze wszystkich 4 złolców w jednej rundzie (nie pierwszej oczywiście). Pierwszy ubity przez rage, drugi rzucony toporem, trzeci dokończony częścią kostek, przeskok do czwartego i dokończenie go resztą kostek ataku. Trudność opanowania 2,5/4, ciekawe wybory 3,5/4, satysfakcja 4/4. Chyba najczęściej wybierana postać w domu spośród wszystkich możliwych gearlocków.