Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Yooreck pisze: 22 wrz 2024, 20:05
Kitshu pisze: 22 wrz 2024, 12:21 Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.

Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
Wtedy Atrydzi sobie przygotują czerwie i jak wejdziesz na pustynię to już Cię mają i dokończą kurzawami... Nie ma tak hop... w międzyczasie Ci zgarniaki pojedyncze legiony wywalą i wejdą Ci bany. Nie ma lekko :)
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 449
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 140 times
Been thanked: 198 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Yooreck »

akustyk pisze: 22 wrz 2024, 23:04
Yooreck pisze: 22 wrz 2024, 20:05
Kitshu pisze: 22 wrz 2024, 12:21 Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.

Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
Wtedy Atrydzi sobie przygotują czerwie i jak wejdziesz na pustynię to już Cię mają i dokończą kurzawami... Nie ma tak hop... w międzyczasie Ci zgarniaki pojedyncze legiony wywalą i wejdą Ci bany. Nie ma lekko :)
Nie wiem ile grałeś, ale niestety to co opisujesz działa niestety głównie w teorii ;) po 20+ grach ciężko jest przegrać Harkonnenami.

Problem w tej grze jest taki, że jest jednak duża losowość po stronie atrydów z celami i muszą bardzo dobrze podejść, żeby dało się coś zrobić.
Sprzedam: Expeditions Ironclad + dodatek

Moja kolekcja
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

To jak wytłumaczysz post z BGG gdzie sprawdzają balans i jest na ten moment prawie 50:50? Nawet lepię Atrydzi wygrywają w 52%. Nie rozumiem w takim razie?
https://boardgamegeek.com/thread/334022 ... me-balance
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 449
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 140 times
Been thanked: 198 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Yooreck »

Na razie to mimo wszystko statystycznie mała próbka. Jak będzie więcej, to przyznam rację oczywiście.

Jak już jesteśmy przy teorii na BGG, to tam jest takie kółko: agresywny Harkonnen przegrywa z agresywnym Atrydą przegrywa z defensywnym Harkonnenem przegrywa z Atrydą na cele przegrywa z agresywnym Harkonnenem. Problemem jest głównie to bycie agresywnym Atrydą, bo znowu w teorii da się to robić, ale bardzo jest to kosztowne.

Także nie twierdzę, że gra jest złamana. Mówię o tym, że nie da się po prostu bronić Atrydą/liczyć na czerwie i niestety trzeba zaakceptować bardzo dużą losowość w celach.
Sprzedam: Expeditions Ironclad + dodatek

Moja kolekcja
Arius
Posty: 1629
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 409 times
Been thanked: 260 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Arius »

Yooreck pisze: 23 wrz 2024, 07:40 Na razie to mimo wszystko statystycznie mała próbka. Jak będzie więcej, to przyznam rację oczywiście.

Jak już jesteśmy przy teorii na BGG, to tam jest takie kółko: agresywny Harkonnen przegrywa z agresywnym Atrydą przegrywa z defensywnym Harkonnenem przegrywa z Atrydą na cele przegrywa z agresywnym Harkonnenem. Problemem jest głównie to bycie agresywnym Atrydą, bo znowu w teorii da się to robić, ale bardzo jest to kosztowne.

Także nie twierdzę, że gra jest złamana. Mówię o tym, że nie da się po prostu bronić Atrydą/liczyć na czerwie i niestety trzeba zaakceptować bardzo dużą losowość w celach.
Żebym dobrze zrozumiał. Próbka 20 gier jest ok by wyciągnąć wniosek, że Harkoneni są op? Ale ta z bgg jest za mała?
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 449
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 140 times
Been thanked: 198 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Yooreck »

Odpisuję, żeby wyjaśnić basics statystyki gier, ale później się wyłączam, bo takie pytania bez opisania jakichś większych argumentów ze swoich gier to słaba dyskusja.

Mamy 100 gier osób z bardzo różnym doświadczeniem: większość pewnie ma po kilka gier, więc siłą rzeczy mogli grać bardzo źle albo co gorsza jedna ze stron bardzo dobrze z przeciwnikami, którzy grali po 1-2 razy. Lepsze statystyki daje jak ktoś gra wiele razy z innymi osobami, które grają wiele razy i wtedy nie jest to obarczone błędami początkujących. Takie coś należy powtórzyć wielokrotnie i dopiero mamy sensowną statystykę.

Aktualnie ani 20 moich gier ani te 100 nie jest statystycznie sensowne, dlatego ja tez staram się opisywać jakościowo co należy robić, ale tylko ilościowo. Chętnie posłucham jak idzie osobom, które mają więcej niż 3-4 gry za sobą, bo widać, że tutaj jest dużo obarczonych błędami (np. gry ponad 4 kolejki powinny być wyjątkiem nawet jak wygrywa Atryda i to widać i po moich doświadczeniach i tych na BGG, tu nie ma rozbieżności).
Sprzedam: Expeditions Ironclad + dodatek

Moja kolekcja
kamil9998
Posty: 23
Rejestracja: 05 sty 2016, 10:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 15 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: kamil9998 »

Ja mogę potwierdzić, że grając agresywanie Atrydami można wygrać przeciwko grającym agresywanie Harkonenom. Bardzo pomaga tutaj karta z 2 Fedajkinami. Wtedy wystarczy jeden deploy tam gdzie mamy 2 elity, najlepiej 2 deploye żeby mieć 2 postacie nazwane + ten lepszy żeton rozmieszczenia, czekamy aż Harkoneni wyjdą większą ilością wojska z bazy żeby podbijać sicze i wtedy następuję bardzo bolesny dla Harkonenów wjazd na chatę :D Oczywiście jakieś cele trzeba spełnić po drodze jeszcze ale czasami są to proste cele typu pojedź na czerwiu, usuń żeton rozmieszczenia itp. Nie jest to proste do zrealizowania i faktycznie sporo zależy od sytuacji bo nie można się za wcześnie zdradzić z takim atakiem, ale do zrobienia. Mi się udało 2 razy na 4 partie Atrydami. Ogólnie u mnie statystyki są na razie 50:50, a zazwyczaj gram z osobami z podobną ilością partii. No i jeśli Harkonen gra mało agresywnie to oczywiście na cele też łatwo wygrać.
Raztel
Posty: 53
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Raztel »

Tez się zgadzam, ostatnio nawet po turnieju wyszło że ogarnięci Atrydzi mieli lekką przewagę, więc trochę dziwi mnie komentarz że po 20+ rozgrywkach ciężko jest przegrać Harkami xD
Kitshu
Posty: 135
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Kitshu »

Yooreck pisze: 22 wrz 2024, 20:05
Kitshu pisze: 22 wrz 2024, 12:21 Imo jak Harki grają rusha to żniwa to ostatnia rzecz jaką powinni się zajmować Atrydzi :)
Generalnie bez dodatków można ignorować żniwiarki zupełnie.

Harkonneni powinni po prostu robić: deploy (aż zbiorą grupę 2 sardaukarzy, 3-4 elity, 1-2 liderzy), move i attack. Jak nie da się z kostek, to uzupełnić kartami. Da się to robić w zasadzie zawsze i to powtarzać do wygranej w 3, max 4 turze. Atrydzi muszą mieć bardzo dobry układ celi i kostek, żeby w ogóle mieć jakiekolwiek szanse lub próbować iść w mocną agresję, ale to też wymaga dobrego układu kostek.
Tylko Agresywni Atrydzi to naprawde spory problem dla Harków, tylko trzeba umieć kierunkować tą agresję a nie huzia na juzia w pierwsze najbliższe cele. Do tego jak taki "uzbierany" harkonnen wejdzie w krowią kupę o nazwie "sicz o mocy 3" z 2-3 elitami i 1-2 standardowymi plus bohaterzy Atrydowscy to sie okazuję że to co zbierałeś 2 tury prysło w jedną bitwe i dodatkowo załatwiło ci nie złą lukę wypadową w środek miasta dla zielonych. Ta gra dopiero pokazuję ogrom możliwości po wielu rozgrywkach, a twierdzenie że cieżko jest przegrać Harkami jest totalnie nietrafione. Sam po 5-6 grach tak myślałem ale potem zacząłem inaczej podchodzić do gry Atrydami i aktualnie to częściej zieloni wygrywają. Co do celów ok są losowe ale większość z nich jest tak napisana że można je spokojnie zrobić fokusując się na pewnych obszarach. Naprawdę nie wiem kiedy ostatnio Atryda dostał taki zestaw celów żeby nie zrobił żadnego punktu tym bardziej że Hark ma baaaardzo małe pole do popisu przy przeszkadzaniu Atrydzie w osiąganiu celów.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2547
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 330 times
Been thanked: 547 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: tomp »

Raztel pisze: 23 wrz 2024, 08:47 Tez się zgadzam, ostatnio nawet po turnieju wyszło że ogarnięci Atrydzi mieli lekką przewagę, więc trochę dziwi mnie komentarz że po 20+ rozgrywkach ciężko jest przegrać Harkami xD
ten komentarz nic nie mówi o doświadczeniu osoby grającej Atrydami. Zakładam, że w niedopowiedzeniu jest informacja, że harkonnen gra przeciwko świeżakowi.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Z innej beczki. Na fejsie na grupie Wojna o Arrakis został zamieszczony wpis o błędzie na planszetce Atrydów cytuję:
"Umieść znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego)" a powinno być:
ROZMIEŚĆ znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego). Ta akcja to ROZMIESZCZENIA. Czekamy jak Portal się wypowie.
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 23 wrz 2024, 11:42 Z innej beczki. Na fejsie na grupie Wojna o Arrakis został zamieszczony wpis o błędzie na planszetce Atrydów cytuję:
"Umieść znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego)" a powinno być:
ROZMIEŚĆ znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego). Ta akcja to ROZMIESZCZENIA. Czekamy jak Portal się wypowie.
Akcja jest na polu "Rozmieszczenie. Ale faktycznie jeśli w samej akcji jest "umieść", to słabo. A jak jest na kartach liderów?
Jools
Posty: 654
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 54 times
Been thanked: 216 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Jools »

U nas po trzech rozgrywkach 3:0 dla Atrydów ;), ale zawsze o włos.
Zawsze Harkonneni szybko wbiają na 8-9 punktów, para się kończy i nie mogą docisnąć do 10.
(gracze z doświadczeniem 30+ gier w Rebelię/WoPa)
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Jools pisze: 23 wrz 2024, 12:26 U nas po trzech rozgrywkach 3:0 dla Atrydów ;), ale zawsze o włos.
Zawsze Harkonneni szybko wbiają na 8-9 punktów, para się kończy i nie mogą docisnąć do 10.
(gracze z doświadczeniem 30+ gier w Rebelię/WoPa)
Ja miałem wczoraj partię i Atrydzi bardzo dobrze się bronili w swoich siczach, że ciężko było je zająć. Potem dojechali mniejsze armie czerwiami i nie było lekko. Jak na razie za mną 5 gier i jest 3:2 dla Harkonnenów więc uważam, że jest OK.
Andrzejzbrowaru
Posty: 58
Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Andrzejzbrowaru »

Co do długości partii. Widzę, że często podawane są ilości 4-6 rund. Zagrałem dopiero 2 partie, ale ciężko chyba wygrać atrydami w te 4 rundy. W ogóle jeśli chodzi o czas rozgrywki to, dość systematycznie gramy ostatnio w wopa i czas nie przebija 3h, a te dwie partie w Woa zajęły nam trochę ponad 3h :shock: . Pierwsza partia, wiadomo trochę ogarniania. Znowu w drugiej, mocno poszedłem atrydami w niszczenie żniwiarek i zadziałało bo harkoneni mieli zablokowany w końcu max kości, ale tak to wydłużyło grę, że pod koniec zaczęły się kończyć komponenty. :lol:
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Andrzejzbrowaru pisze: 23 wrz 2024, 15:35 Co do długości partii. Widzę, że często podawane są ilości 4-6 rund. Zagrałem dopiero 2 partie, ale ciężko chyba wygrać atrydami w te 4 rundy. W ogóle jeśli chodzi o czas rozgrywki to, dość systematycznie gramy ostatnio w wopa i czas nie przebija 3h, a te dwie partie w Woa zajęły nam trochę ponad 3h :shock: . Pierwsza partia, wiadomo trochę ogarniania. Znowu w drugiej, mocno poszedłem atrydami w niszczenie żniwiarek i zadziałało bo harkoneni mieli zablokowany w końcu max kości, ale tak to wydłużyło grę, że pod koniec zaczęły się kończyć komponenty. :lol:
Podziwiam jak można w WoP-a zejść poniżej 3 h naprawdę. U mnie to min 4 a maks nawet 6 h lub więcej. W WoA czas rozgrywki wychodzi u mnie ok. 3 h właśnie. Jakie komponenty się kończyły?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2024, 15:58 przez akustyk, łącznie zmieniany 2 razy.
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

akustyk pisze: 23 wrz 2024, 15:55 Podziwiam jak można w WoP-a zejść poniżej 3 h naprawdę. W WoA czas rozgrywki wychodzi u mnie ok. 3 h właśnie. Jakie komponenty się kończyły?
Na pewno jednostki Atrydów, bo jakie inne?
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Wozik pisze: 23 wrz 2024, 15:56
akustyk pisze: 23 wrz 2024, 15:55 Podziwiam jak można w WoP-a zejść poniżej 3 h naprawdę. W WoA czas rozgrywki wychodzi u mnie ok. 3 h właśnie. Jakie komponenty się kończyły?
Na pewno jednostki Atrydów, bo jakie inne?
Ale to tak ma być. W WoP-ie też się kończą zasoby WL. Wszystko prawidłowo:) Tylko nie piszesz, że kończą Ci się komponenty tylko zasoby. To zasadnicza różnica.
Andrzejzbrowaru
Posty: 58
Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Andrzejzbrowaru »

Płytki rekrutacji, karty planu harkonnenów i karty jasnowidzenia😅 Dlatego użyłem innego określenia 🙂
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Andrzejzbrowaru pisze: 23 wrz 2024, 17:09 Płytki rekrutacji, karty planu harkonnenów i karty jasnowidzenia😅 Dlatego użyłem innego określenia 🙂
Płytki rekrutacji - zasoby
Karty planów - zasoby
Celowo zrobione przez twórców gry. W WoPie też karty mogą Ci się skończyć i tak samo jednostki WL. Inaczej wyglądał by pewnie balans gry.

Karty jasnowidzenia - ale jak się kończą? Odrzucaliście chyba co chwile karty z gry bo inaczej ciężki mi to sobie wyobrazić. Jeśli co rundę wtasowuje się niewykorzystane i losuje 3 nowe.
Wozik
Posty: 167
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 38 times
Been thanked: 43 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Wozik »

Andrzejzbrowaru pisze: 23 wrz 2024, 17:09 Płytki rekrutacji, karty planu harkonnenów i karty jasnowidzenia😅 Dlatego użyłem innego określenia 🙂
Karty jasnowidzenia nie mogą się kończyć, bo przegrasz. Ewentualnie będziesz musiał zdobyć wszystkie osady i miasta, choć wtedy to i tak tylko 9 pkt., jeśli dobrze liczę. Czyli warto je wtasowywać jednak.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

Sprawdźcie w instrukcji czy dobrze graliści bo zaczynam mieć wątpliwości.
Andrzejzbrowaru
Posty: 58
Rejestracja: 19 kwie 2020, 14:44
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: Andrzejzbrowaru »

Karty jasnowidzenia celowo odrzucałem, bo szybko interesował mnie praktycznie jeden kolor. Określenia „komponenty” użyłem żartobliwie, żeby podkreślić długość rozgrywki (pewnie głównie ze względu na zablokowane kości harkonnenów). Btw to, co do kończenia się zasobów w postaci jednostek, to bardziej jest to dla mnie odczuwalne w wopie. W diunie w ogóle ta różnica militarna wydaje mi się mniejsza.
akustyk
Posty: 150
Rejestracja: 04 sty 2019, 20:11
Has thanked: 64 times
Been thanked: 56 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: akustyk »

akustyk pisze: 23 wrz 2024, 11:42 Z innej beczki. Na fejsie na grupie Wojna o Arrakis został zamieszczony wpis o błędzie na planszetce Atrydów cytuję:
"Umieść znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego)" a powinno być:
ROZMIEŚĆ znacznik rozmieszczenia oraz przywódcę (Naiba lub nazwanego). Ta akcja to ROZMIESZCZENIA. Czekamy jak Portal się wypowie.
I karta i planszetka mają błąd.
Obrazek
bdm
Posty: 744
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 532 times
Been thanked: 98 times

Re: Dune: War for Arrakis (Marco Maggi, Francesco Nepitello)

Post autor: bdm »

Umieszczasz z zasobów spoza planszy a rozmieszczasz czyli przesuwasz żeton leżący już na planszy?

Jak graliśmy w LoR to też był dokładnie taki sam problem, chyba nagroda za sojusz z jakąś domeną o ile dobrze pamiętam.
ODPOWIEDZ