
Przykładowa rozgrywka
Recenzja
Tak jestko2a pisze:Jesli dobrze rozumiem rozlozenie lfakoników;
biore 6 z 8;
wyciagam z nich te z gwazdką rozdaje na stole ilosc graczy*2
draft buteleczek;
pozostale flakony + reszte gwiazdek tasuje i ukladam losowo w 5 rownych stosow?
A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
Dokładnie. Bez zaburzenia balansu można w ten sposób wydłużyć rozgrywkę. Można pewnie nawet grać, dopóki nie skończą się eliksiry, nie limitując przy tym żetonów osiągnięć.donmakaron pisze:A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
Większa wariancja w dobrze eliksirów, trudniej ustrzelić 3 takie same, a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo. Niemniej jednak to tylko matematyka, natomiast dołożenie żetonu rzeczywiście zwiększa długość gry "na pewno".donmakaron pisze:A w jaki sposób to ma wpływać na długość gry? To już raczej dodałbym żeton osiągnięć.ko2a pisze:Czy ktos probowal dla efektu troszke dluzszej gry zrobić zamiast 5 stosow np 3 albo zostawić 5 stosów a dorzucic wszystkie kolory eliksirów?
Dlaczego?rattkin pisze:donmakaron pisze:ko2a pisze:a za 5 różnych jest żeton tylko jednorazowo
Za co najmniej 5 różnych można dostać jeden żeton. Za co najmniej 3 takie same każdego rodzaju też po jednym (3xA, 3xB, 3xC...). Robiąc więc 6, 9 czy nawet 12 takich samych eliksirów dostajemy tylko jeden żeton. Jest to wyjaśnione przy opisie punktacji w ramce profesoraPan_K pisze: Dlaczego?
Jednorazowo dostajesz żeton, jeśli w jednej turze zrobiłbyś wielokrotność wymogu (np. 2x3 takie same). Natomiast jeśli w jednej turze zrobisz 3 takie same, a w którejś kolejnej znowu 3 takie same - możesz dostać za każdym razem żeton. Analogicznie z 5 takimi samymi (co jest raczej nierealne przy zwykłym liczniku czasu, ale pewnie możliwe przy nielimitowanym czasie gry). Chyba że czegoś nie rozumiem lub nie pamiętam z instrukcji (nie mam jej teraz pod ręką).
I to może być kluczowe, choć WM nadinterpretujesz. Muszę przyjrzeć się instrukcji.Yavi pisze:Nigdzie nie jest określone, że dotyczy to tylko jednej tury.
Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
Wybaczę, ale nie zapomnę!Pan_K pisze:Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
No cóż. Będę musiał z tym żyć.Yavi pisze:Wybaczę, ale nie zapomnę!Pan_K pisze:Serio? No to posypuję głowę popiołem i proszę Yaviego o wybaczenierattkin pisze:To jest oficjalny stance autora, Yavi dobrze pisze.
No gdzie tamPan_K pisze: zagrałem wg tej oficjalnej wersji na dwie osoby. To się kupy nie trzyma. Cztery żetony oznaczają w tym momencie, że każdy z graczy MUSI zrobić oba bonusy i każdy NA PEWNO dostanie 8 pkt. Co więcej, wygląda na to, że absurdalnie dużo płytek bonusów nadrukowano w tej grze.
Nie, nieblazej pisze:Zagrałem raz i wstępnie jestem zadowolony, samograj, ale jaki przyjemnyKilka rzeczy nie daje mi jednak spokoju. Sprawa żetonów biegłości teoretycznie wyjaśniona: za dwa kilka różnych zestawów "trójek" zdobywamy żetony, za kilka zestawów pięciu różnych kart też zdobyway żetony (ze względu na czas rozgrywki raczej się nie zdarza).
Tak jest, może spełniać oba warunki.Kwestia, która nie była poruszana to czy jeden eliksir może spełniać dwa warunki na raz (wydaje mi się, że tak), przykładowo mamy 3 takie same i 4 różne (inne niż 3 takie same). W ten sposób amy 7 kart i spełnione dwa warunki.
Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.Druga sprawa, nie bardzo widzę sens brania tanich eliksirów, jak pobieramy dużo kulek z planszy to lepiej wrzucić je na drogie eliksiry niż odrzucać do podajnika.
Wchodzę na forumm BGG i ktoś poruszył ten problem, w odpowiedzi dostał:
Rule of thumb - go for a potion that you're sure or almost sure you can complete your turn. Ideally, around turn 2 or 3, you should complete both potions each turn. Somewhere midgame, switch to the highest potion available, since most likely you'll complete it too.
Pytanie jak można co turę kończyć dwa eliksiry jeśli w instrukcji jest napisane:
Jeżeli gracz posiada na swoim stanowisku alchemicznym mniej niż dwie płytki eliksiru musi pobrać nową płytkę eliksiru z jednego z pięciu stosów.
Wynika z tego,że przy sprawnym doborze kulek co turę będziemy kończyć tylko jeden eliksir i dobierać jeden nowy.
Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Na końcu tury dobiera się do dwóch eliksirów, nie jeden. Faktycznie w polskiej instrukcji jest to sformułowane tak, jakby można było dobrać tylko jedną - jakoś wcześniej nie wpadło mi to w oko.blazej pisze:Tego nie rozumiem. Tura to jest pobranie kulki, eksplozje, korzystanie z eliksirów, z poocy profesora i dokładanie kulek do eliksirów. Jeżeli mamy wystarczająco kulek, żeby ukończyć oba eliksiry kończymy je, kulki wrzucamy do podajnika i następuje koniec tury.Yavi pisze: Płytki pobiera się na koniec tury, możesz więc skończyć jeden eliksir, zostać z jednym, skończyć go i zakończyć turę dobierając dwa nowe eliksiry.
Na końcu tury sprawdzamy czy mamy mniej niż dwie płytki i dobieramy jedną. jak mamy 0 to dobieramy jedną. Nie widzę gdzie jest możliwość dobrania dwóch eliksirów.
A, obok opisu końca tury na stronie 9 jest profesor z tekstem:If you have less than 2 Potion tiles in your Brewing area,
you must draw
new Potions
from the five stacks available and place them on your Bunsen
burners.
Na swoim stanowisku alchemicznym będziecie
zawsze mieć po dwie płytki Eliksiru na
początku swojej tury i nie będziecie
mogli ukończyć więcej niż po dwa
Eliksiry podczas pojedynczej tury.
HA!