Necromunda: Underhive (Andy Hoare)
Re: Necromunda
Gang którym ewentualnie bym grał ma wyjść teraz właśnie ale jakoś wcale nie widzę tego modelu wydawniczego podobnie jak przedmówcy.
W takim trybie to będzie trzeba kupić 6-7 książek aby mieć zasady gangów. Słabe.
W takim trybie to będzie trzeba kupić 6-7 książek aby mieć zasady gangów. Słabe.
Re: Necromunda
Też uważam że to słabe. Mało tego, każdy podręcznik będzie must have nawet wtedy, jeśli nie potrzebuję zasad wszystkich gangów, do dodają reguły uniwersalne (Gang War 2 wprowadza m.in. Underhive Scumów). Dla mnie to gry nie dyskwalifikuje, ale przypuszczam że wielu innych skutecznie zrazi.Dabi pisze: W takim trybie to będzie trzeba kupić 6-7 książek aby mieć zasady gangów. Słabe.
Linia Blood Bowla też doi kasę, ale jest w moim odczuciu dużo uczciwsza.
edit:
Przy okazji garść moich spostrzeżeń po odebraniu własnego egzemplarza gry. Od razu zaznaczę że nie grałem jeszcze (modele się sklejają...), czytając i sklejając, niezdecydowanym mogę powiedzieć, że (imho):
- osoby obawiające się modelarskiej zabawy powinny uważać. Figurki do nowej Necromundy wyglądają świetnie, ale są bezkompromisowe: każdy do sklejenia z 7-8 do kilkunastu drobnych części. Wielogodzinna jazda na poziomie planszówek Horus Heresy, czyli 2 levele wyżej od Shadowspire czy Blood Bowla
- nie ma co się łudzić odnośnie trzymania skali starych wzorów. Esherek nie porównam, ale mam metalowych Goliathów i przy nowych wyglądają jak dzieciaki. Skala starych do nowych ma się jak w Blood Bowlu. Liczyłem że wymieszam, ale już się nie łudzę. Inna sprawa że zmiany w grze są na tyle duże, że zastosowanie starych modeli wcale nie byłoby bardzo łatwe (np zupełnie inny arsenał dostępnych broni)
- w grze jest dużo kart (szczególnie jak się dokupi dodatkowe), ale ich udział w rozgrywce jest symboliczny. Obawy, że nowa Necromunda jest karciana jak Shadowspire są bezpodstawne W scenariuszu używa się niewiele wybranych lub losowanych kart, które delikatnie, ale fajnie urozmaicają potyczki i różnicują gangi. Zero deckbuildingu. Na pewno jednak ortodoksyjni fani wcześniejszych edycji będą na Taktyki kręcić nosem.
- różnie bywa z ilustracjami w grach GW, zdarzają się mega wtopy (portrety na kartach w Deathwatch), ale imho arty w podręcznikach nowej Necromundy są świetne, biją na głowę te z wcześniejszych edycji
- myślałem że od razu przejdę do grania na makietach, ale plansze 2d też są super
- mechanika na papierze wygląda ciekawie (chociaż nie wszystko wygląda super), ale to oceniał będę po rozgrywkach. To co dla mnie kluczowe, to że w Gang War układ kampanii trzyma klimat pierwowzoru. Bez głupich cięć i uproszczeń jak w Armageddonie
- instrukcja PL jest dość obszerna (36 stron) i zawiera tłumaczenie kart i słowniczek terminów. Teoretycznie więc na podstawce mogą grać osoby nie znające angielskiego. Cały efekt psuje jedynie to, że przetłumaczono jedynie pierwszy scenariusz.
- raj
- Administrator
- Posty: 5225
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Necromunda
Są przecieki, które potwierdzają to co napisałem:
Release schedule is
Q1 Orlocks (february)
Q2 Van Saar
Q3 Cawdor
Q4 Delaque
Release schedule is
Q1 Orlocks (february)
Q2 Van Saar
Q3 Cawdor
Q4 Delaque
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: Necromunda
Dzięki ajfel za jak zwykle mnóstwo istotnych i szczegółowych informacji. Szczerze to będę chciał rzucić okiem na to jak wyglądają zasady kampanijne i wstępnie stwierdziłem, że może Orlocków/Van Saarów/Delaque (niepotrzebne skreślić) sobie sprawię. Chciałem jednak najpierw zobaczyć jak wygląda system od strony gracza który kupi podręcznik i bandę w pudełku - czyli bez plansz. Tylko co z kartami wtedy ?
Troszkę GW studzi mój zapał - wypada się wstrzymać i obserwować. Dalej jest to przystępniejsze od WH 40K i zapewne z lepszymi zasadami ale szatkowanie zasad jest dziwne.
Troszkę GW studzi mój zapał - wypada się wstrzymać i obserwować. Dalej jest to przystępniejsze od WH 40K i zapewne z lepszymi zasadami ale szatkowanie zasad jest dziwne.
Re: Necromunda
W dodatkach nic się nie powtarza i są karty całkiem inne niż w podstawce.
Karty uniwersalne w dodatku dla Esher są całkiem inne niż w dodatku dla Goliath.
Jedynie karty uniwersalne w podstawce wszystkie są w dwóch egzemplarzach (jeden do talii Goliath, drugi do talii Esher).
Karty uniwersalne w dodatku dla Esher są całkiem inne niż w dodatku dla Goliath.
Jedynie karty uniwersalne w podstawce wszystkie są w dwóch egzemplarzach (jeden do talii Goliath, drugi do talii Esher).
Re: Necromunda
Nie wiem jak wy ale ja po sklejeniu Goliatów (a w szczególności jednego modelu z cygarem) modliłem sie zeby panienki czasem nie paliły jakichś slimów czy linków
Re: Necromunda
Fakt, z przyklejanym osobno do pyska cygarem poszli po bandzie.Shodo pisze:Nie wiem jak wy ale ja po sklejeniu Goliatów (a w szczególności jednego modelu z cygarem) modliłem sie zeby panienki czasem nie paliły jakichś slimów czy linków
Ale po sklejeniu pierwszej partii modeli mam inne spostrzeżenie: wcale tu nie ma takiego pierdyliona possibilities, jak reklamują. Figurki są w zasadzie monopose i z kilkoma wariantami łap z bronią i główek.
Re: Necromunda
Jest trochę plotek odnośnie planów wydawniczych na przyszły rok (ludzie na zagranicznych forach powołują się na informacje wyniesione w weekend na Warhammer World), ale nie ma tam słowa na temat juves.
Oprócz już wspomnianych:
- weapon packach dla Esherek, Goliathów i Orlocków (Q1)
- reguły dla Chaos Cultists i Genestealer Cult na łamach White Dwarfa
- trwających pracach nad Gang War III
Biorąc pod uwagę nie za duże tempo, w jakim mają gangi wychodzić, dodanie reguł Chaos Cultists i Genestealer Cult wydaje się być fajnym pomysłem.
A modeli dedykowanych juvesom możemy się nie doczekać, w nowych regułach kampanii ich rola w gangu mocno się zmieniła (gangers, champions, juves być może z założenia będą reprezentowane przez modele z tych samych setów, ale mogę się mylić).
Oprócz już wspomnianych:
przewijają się dodatkowo informacje o:raj pisze:
Q1 Orlocks (february)
Q2 Van Saar
Q3 Cawdor
Q4 Delaque
- weapon packach dla Esherek, Goliathów i Orlocków (Q1)
- reguły dla Chaos Cultists i Genestealer Cult na łamach White Dwarfa
- trwających pracach nad Gang War III
Biorąc pod uwagę nie za duże tempo, w jakim mają gangi wychodzić, dodanie reguł Chaos Cultists i Genestealer Cult wydaje się być fajnym pomysłem.
A modeli dedykowanych juvesom możemy się nie doczekać, w nowych regułach kampanii ich rola w gangu mocno się zmieniła (gangers, champions, juves być może z założenia będą reprezentowane przez modele z tych samych setów, ale mogę się mylić).
Re: Necromunda
Dla mnie to poza resztą niezbyt fajnych to akurat bardzo dobra informacja. Nie bardzo przekonywał mnie ten sztuczny podział jaki do tej pory istniał. Juve to przecież może być Ganger tylko z bardziej obraźliwą ksywką i tańszą bronią. Heavy to natomiast ganger z ciężką droższą bronią co można rozwiązać weapon packiem.A modeli dedykowanych juvesom możemy się nie doczekać, w nowych regułach kampanii ich rola w gangu mocno się zmieniła (gangers, champions, juves być może z założenia będą reprezentowane przez modele z tych samych setów, ale mogę się mylić).
Re: Necromunda
Teraz jest to bardziej pokręcone: mamy Leadera, Championów, Gangerów i Juves.
Juves są najtańsi, najmniej potrafią na starcie i mają najwęższy dostęp do sprzętu. Ale Juves, jako młode, chłonne umysły szybko (i tanio) się rozwijają. Często więc może być tak, że Juve stanie się lepszym wojakiem od Gangera (dalej formalnie pozostając Juve).
Gangerzy jako jedyni z towarzystwa rozwijają się w sposób bardziej losowy, ale dość szybko mogą stać się Specjalistami, a Specjaliści Championami. Championi mają mega znaczenie w samym gameplayu bo zwiększają nasze możliwości aktywacji grupowych.
W starej Necromundzie każdy model rozwijał się w mocno losowy sposób (zdobywał PeDeki, bo czym losowaliśmy czego się nauczył). Teraz tak jest tylko u Gangerów. Całą resztę rozwijamy bez turlania kostkami: wydając PeDeki na wybrane rzeczy. Co jest oczywiście bardzo fajne.
Ogólnie kampanię pozmieniano tak samo grubo jak mechanikę, na papierze wygląda to bardzo ciekawie, bo jest dużo więcej kombinowania, a mniej przypadku.
Juves są najtańsi, najmniej potrafią na starcie i mają najwęższy dostęp do sprzętu. Ale Juves, jako młode, chłonne umysły szybko (i tanio) się rozwijają. Często więc może być tak, że Juve stanie się lepszym wojakiem od Gangera (dalej formalnie pozostając Juve).
Gangerzy jako jedyni z towarzystwa rozwijają się w sposób bardziej losowy, ale dość szybko mogą stać się Specjalistami, a Specjaliści Championami. Championi mają mega znaczenie w samym gameplayu bo zwiększają nasze możliwości aktywacji grupowych.
W starej Necromundzie każdy model rozwijał się w mocno losowy sposób (zdobywał PeDeki, bo czym losowaliśmy czego się nauczył). Teraz tak jest tylko u Gangerów. Całą resztę rozwijamy bez turlania kostkami: wydając PeDeki na wybrane rzeczy. Co jest oczywiście bardzo fajne.
Ogólnie kampanię pozmieniano tak samo grubo jak mechanikę, na papierze wygląda to bardzo ciekawie, bo jest dużo więcej kombinowania, a mniej przypadku.
Re: Necromunda
Na oficjalnej stronie necromunda.com udostępniono za darmochę reguły dla wszystkich sześciu podstawowych, klasycznych gangów:
https://necromunda.com/wp-content/uploa ... wnload.pdf
Nie wiem od kiedy to wisi (dzisiaj zauważyłem), ale w chwili premiery na pewno nie było.
Tak więc, jak ktoś dysponuje klasycznymi figurkami to spokojnie może wprowadzić do rozgrywek Delaque, Van Saarów i resztę towarzystwa.
https://necromunda.com/wp-content/uploa ... wnload.pdf
Nie wiem od kiedy to wisi (dzisiaj zauważyłem), ale w chwili premiery na pewno nie było.
Tak więc, jak ktoś dysponuje klasycznymi figurkami to spokojnie może wprowadzić do rozgrywek Delaque, Van Saarów i resztę towarzystwa.
Re: Necromunda
Zagrałem jeden scenariusz z podstawki na pełnych (lub rozszerzonych jak ktoś woli) zasadach.Leafdrake pisze:Panowie, jak wrażenia z rozgrywki? Czy ktoś już może się podzielić?
Cóż mogę powiedzieć - jako fan starej Necromundy dostałem dokładnie to, czego oczekiwałem. Jest zachowany klimat pierwowzoru, jest fajna, nowoczesna mechanika. Pełnokrwisty, przemyślany skirmish. Przy pierwszym graniu trochę wertowaliśmy instrukcję, ale ogólnie reguły przyswaja się w miarę szybko. Jedna partia to oczywiście za mało, by oceniać grę, ale zabawa była przednia. Do przejścia na makiety się bardzo nie spieszę, bo wariant planszowy jak najbardziej daje radę (brak otwartych przestrzeni, które na makiecie są nie do uniknięcia) - myślę że fajnie się będzie grało kampanię używając obu wariantów naprzemiennie. Mały zgrzyt jest ze scenariuszami z podstawki, bo oprócz reguł specjalnych to w zasadzie wszystkie sprowadzają się do punktowania za wyeliminowanych rywali. Gang War za to serwuje nam już scenariusze bardziej zróżnicowane, z odmiennymi celami.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Necromunda
Czy podstawka i Gang Wars wystarczą do rozegrania kampanii, czy potrzebne są dodatkowe boxy?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2599 times
Re: Necromunda
Jakby ktoś szukał dobrej makiety, w stylu starej Necromundy, to na kicku pojawiło się takie cudo:
https://www.kickstarter.com/projects/ti ... =discovery
https://www.kickstarter.com/projects/ti ... =discovery
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Necromunda
Wygląda fajnie, cieszy kolor (nawet jeśli to tylko tektura), cena też przystępna. Jednak autorzy kampanii mają pod paznokciami innego KS-a, którego zawalili i od 3 lat się z niego nie wywiązali, więc zalecam najwyższą ostrożność.
Re: Necromunda
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
- Gothik
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
Re: Necromunda
No i proszę, ufundowało sięGizmoo pisze:Jakby ktoś szukał dobrej makiety, w stylu starej Necromundy, to na kicku pojawiło się takie cudo:
https://www.kickstarter.com/projects/ti ... =discovery
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Necromunda
Czlowiek sie powstrzymal i nie kupil...
A tu takie cosik :
https://www.youtube.com/watch?v=Oc0-8BBkkq4
A tu takie cosik :
https://www.youtube.com/watch?v=Oc0-8BBkkq4
Re: Necromunda
Chcesz powiedzieć że kupisz Necromundę z powodu jednej figurki squata od Forge World ?aryss pisze:Czlowiek sie powstrzymal i nie kupil...
A tu takie cosik :
https://www.youtube.com/watch?v=Oc0-8BBkkq4
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Necromunda
Są duże szanse, z ekipa dosc dlugo zastanawialismy sie nad zakupem ( szczegolnie ze na targowisku czasem mozna za ~200-250 oferty trafic za niepomalowane) a to moze byc czynnik decydujacy ( tylko musze przekonac kumpla ktory ma skillsy wieksze do malowania by go odpicowal )
Re: Necromunda
Jak ktoś jeszcze nie widział weekendowych newsów, to niżej garść fotek z nadchodzącymi, żywicznymi nowościami. Tanio nie będzie