Dungeonforge.pl
Dungeonforge.pl
Aktualne informacje o grze:
Video recenzja by Tomasz Dobosz (aczkolwiek parę rzeczy już nie aktualnych):
https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=1s
Podstawowe powiązania mechaniczne gry:
https://www.dungeonforge.pl/mechanika
Screen planszy High Res:
https://www.dungeonforge.pl/plansza-full-res
www projektu:
www.dungeonforge.pl
wydawca: Creative Makers
„Dungeon Forge to wielka przygoda w podziemiach. To eksploracja tajemniczych lokacji, zdobywanie potężnych artefaktów i walka z groźnymi potworami. To wielki wyścig i rywalizacja między bohaterami w zdobywaniu potęgi i chwały, gdzie skuteczność w wykonywaniu zadań decyduje o zwycięstwie.”
Bohaterowie z różnych krain przybywają do Pragradu, miasta które kryje pod sobą liczne tajemnice.
Pod miastem kryją się rozległe korytarze Krainy Cienia, które niegdyś tętniły życiem, a teraz przepełnione są siłami zła. W tych podziemiach toczy się znacząca część rozgrywki. Od czasu do czasu bohaterowie wracają jednak do miasta, gdzie mogą uzupełnić zapasy i odpocząć.
Ruch po planszy jest swobodny. Rzut kostką lub karta wiedzy wyznaczają ilość dostępnych punktów ruchu z przedziału od 3 do 6. Bohater może wykorzystać dowolną ilość punktów ruchu, a nawet zostać w tej samej lokacji i eksplorować dalsze niebezpieczeństwa.
Wszystko to co na swojej drodze spotykają bohaterowie w podziemiach zawarte jest na trzech elementach:
- żetonach wyzwań i przedmiotów
- kartach korytarzy
- kartach komnat
Żetony wyzwań i przedmiotów stanowią najliczniejszy element na planszy. Żetony te są dwustronne i zawsze na jednej stronie zawierają wyzwanie a na drugiej przedmiot. Żetony te kładzie się losową stroną na planszy. Gdy żeton obrócony jest stroną przedmiotu, bohater wie co może zdobyć, ale nie wie jakie niebezpieczeństwo musi pokonać. Gdy żeton odwrócony jest strona wyzwania, bohater wie co musi pokonać, ale nie wie co może zdobyć.
Żetony wyzwań wymagają testu siły lub zręczności. Porażka w teście może się wiązać z utratą punktów życia lub zacięciem skrzyni.
Karty korytarzy zawierają różnego rodzaju losowe zdarzenia, które mogą przytrafić się bohaterom, w trakcie ich wędrówki, a najbardziej nieoczekiwanym momencie.
Karty komnat, reprezentują tę część podziemi, która na początku rozgrywki jest przed bohaterami zakryta. Często bohater, który pierwszy odkryje dana komnatę otrzymuje nagrodę. Może się okazać, że karty zawierają ukryta lokację, siedlisko wyjątkowo potężnego potwora, lub oznaczają konieczność dolosowania kilku żetonów i położenia ich na planszy.
Elementem napędzającym rozgrywkę są jednak zadania. Poprzez realizację zadań bohaterowie zdobywają chwałę, która jest niezbędna do wygranej.
Zadania często odnoszą się do żetonów, które leża na planszy. Wymagają pokonania potwora konkretnego typu lub zdobycia ściśle określonego przedmiotu.
Gra dysponuje kilkoma scenariuszami, o różnym czasie trwania, które w różny sposób definiują warunki zwycięstwa.
Do dyspozycji bohaterów w zależności od ich profesji dostępne są dwa rodzaje kart mocy: czary lub modlitwy. Modlitwy częściej umożliwiają interakcje z innymi bohaterami, a czary skoncentrowane są na wzmocnieniu tego, który je używa. Wiele kart mocy zawiera w sobie zarówno efekt pozytywny jak i negatywny. Umiejętne wykorzystanie tych kart może decydować o zwycięstwie.
W Krainie Cienia znajduje się tytułowa „Magiczna Kuźnia”. Umożliwia ona bohaterom tworzenie artefaktów oraz zdobywanie schematów kolejnych artefaktów.
Bohaterowie występujący w grze posiadają alternatywne profesje. Daną profesję należy wybrać na początku rozgrywki.
Przez cały okres rozgrywki bohaterowie zdobywają także karty wiedzy, które mogą być wykorzystane na kilka sposobów, bądź to do nauczenia się kolejnej umiejętności lub doraźnie do powtórzenia rzutu podczas testu walki, pułapki, otwarcia lub precyzyjnym pokierowaniem ruchem bohatera.
Nad projektem do tej pory pracowało kilkadziesiąt osób w tym 30 artystów z całego świata. Odbyła się duża ilość testów w zróżnicowanych ekipach. Zakładamy, że już niedługo nastąpią ostateczne decyzje co do formy wydania projektu.
Uwaga: Zaprezentowane materiały mają charakter roboczy i ostatecznie mogą jeszcze ulec zmianie (w szczególności teksty nie przeszły jeszcze korekty)
BOARDTIME
http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html
DICELAND
http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/
www projektu:
http://dungeonforge.pl
FACEBOOK
https://www.facebook.com/Dungeon-Forge-346178852445836/
Video recenzja by Tomasz Dobosz (aczkolwiek parę rzeczy już nie aktualnych):
https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=1s
Podstawowe powiązania mechaniczne gry:
https://www.dungeonforge.pl/mechanika
Screen planszy High Res:
https://www.dungeonforge.pl/plansza-full-res
www projektu:
www.dungeonforge.pl
wydawca: Creative Makers
„Dungeon Forge to wielka przygoda w podziemiach. To eksploracja tajemniczych lokacji, zdobywanie potężnych artefaktów i walka z groźnymi potworami. To wielki wyścig i rywalizacja między bohaterami w zdobywaniu potęgi i chwały, gdzie skuteczność w wykonywaniu zadań decyduje o zwycięstwie.”
Bohaterowie z różnych krain przybywają do Pragradu, miasta które kryje pod sobą liczne tajemnice.
Pod miastem kryją się rozległe korytarze Krainy Cienia, które niegdyś tętniły życiem, a teraz przepełnione są siłami zła. W tych podziemiach toczy się znacząca część rozgrywki. Od czasu do czasu bohaterowie wracają jednak do miasta, gdzie mogą uzupełnić zapasy i odpocząć.
Ruch po planszy jest swobodny. Rzut kostką lub karta wiedzy wyznaczają ilość dostępnych punktów ruchu z przedziału od 3 do 6. Bohater może wykorzystać dowolną ilość punktów ruchu, a nawet zostać w tej samej lokacji i eksplorować dalsze niebezpieczeństwa.
Wszystko to co na swojej drodze spotykają bohaterowie w podziemiach zawarte jest na trzech elementach:
- żetonach wyzwań i przedmiotów
- kartach korytarzy
- kartach komnat
Żetony wyzwań i przedmiotów stanowią najliczniejszy element na planszy. Żetony te są dwustronne i zawsze na jednej stronie zawierają wyzwanie a na drugiej przedmiot. Żetony te kładzie się losową stroną na planszy. Gdy żeton obrócony jest stroną przedmiotu, bohater wie co może zdobyć, ale nie wie jakie niebezpieczeństwo musi pokonać. Gdy żeton odwrócony jest strona wyzwania, bohater wie co musi pokonać, ale nie wie co może zdobyć.
Żetony wyzwań wymagają testu siły lub zręczności. Porażka w teście może się wiązać z utratą punktów życia lub zacięciem skrzyni.
Karty korytarzy zawierają różnego rodzaju losowe zdarzenia, które mogą przytrafić się bohaterom, w trakcie ich wędrówki, a najbardziej nieoczekiwanym momencie.
Karty komnat, reprezentują tę część podziemi, która na początku rozgrywki jest przed bohaterami zakryta. Często bohater, który pierwszy odkryje dana komnatę otrzymuje nagrodę. Może się okazać, że karty zawierają ukryta lokację, siedlisko wyjątkowo potężnego potwora, lub oznaczają konieczność dolosowania kilku żetonów i położenia ich na planszy.
Elementem napędzającym rozgrywkę są jednak zadania. Poprzez realizację zadań bohaterowie zdobywają chwałę, która jest niezbędna do wygranej.
Zadania często odnoszą się do żetonów, które leża na planszy. Wymagają pokonania potwora konkretnego typu lub zdobycia ściśle określonego przedmiotu.
Gra dysponuje kilkoma scenariuszami, o różnym czasie trwania, które w różny sposób definiują warunki zwycięstwa.
Do dyspozycji bohaterów w zależności od ich profesji dostępne są dwa rodzaje kart mocy: czary lub modlitwy. Modlitwy częściej umożliwiają interakcje z innymi bohaterami, a czary skoncentrowane są na wzmocnieniu tego, który je używa. Wiele kart mocy zawiera w sobie zarówno efekt pozytywny jak i negatywny. Umiejętne wykorzystanie tych kart może decydować o zwycięstwie.
W Krainie Cienia znajduje się tytułowa „Magiczna Kuźnia”. Umożliwia ona bohaterom tworzenie artefaktów oraz zdobywanie schematów kolejnych artefaktów.
Bohaterowie występujący w grze posiadają alternatywne profesje. Daną profesję należy wybrać na początku rozgrywki.
Przez cały okres rozgrywki bohaterowie zdobywają także karty wiedzy, które mogą być wykorzystane na kilka sposobów, bądź to do nauczenia się kolejnej umiejętności lub doraźnie do powtórzenia rzutu podczas testu walki, pułapki, otwarcia lub precyzyjnym pokierowaniem ruchem bohatera.
Nad projektem do tej pory pracowało kilkadziesiąt osób w tym 30 artystów z całego świata. Odbyła się duża ilość testów w zróżnicowanych ekipach. Zakładamy, że już niedługo nastąpią ostateczne decyzje co do formy wydania projektu.
Uwaga: Zaprezentowane materiały mają charakter roboczy i ostatecznie mogą jeszcze ulec zmianie (w szczególności teksty nie przeszły jeszcze korekty)
BOARDTIME
http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html
DICELAND
http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/
www projektu:
http://dungeonforge.pl
https://www.facebook.com/Dungeon-Forge-346178852445836/
Ostatnio zmieniony 25 mar 2018, 18:50 przez Migalart, łącznie zmieniany 8 razy.
Re: Dungeonforge.pl
Projekt zapowiada się interesująco, jednak mam 2 uwagi:
-kosmetyczna, w tekstach kart Klątw na początku jest "tą kartę" potem "tę kartę"
-(choć pewnie uwaga spóźniona) czy zastosowanie dwustronnych żetonów nie sprawi, że po kilku grach gracze będą znali je na pamięć i widząc żeton z jednej strony będą wiedzieli, co będzie na drugiej?
-kosmetyczna, w tekstach kart Klątw na początku jest "tą kartę" potem "tę kartę"
-(choć pewnie uwaga spóźniona) czy zastosowanie dwustronnych żetonów nie sprawi, że po kilku grach gracze będą znali je na pamięć i widząc żeton z jednej strony będą wiedzieli, co będzie na drugiej?
Re: Dungeonforge.pl
Dzięki za zainteresowanie. Niestety korekta językowa będzie wykonana tylko raz, gdy materiał będzie w wersji finalnej. Jest ryzyko błędów, choć bardzo się staramy, aby ich unikać.
Co do obawy o dwustronne żetony. Są tak pomyślane, że obrazki powtarzają i każdy jeden, ma po przeciwnej stronie kilka opcji. Owszem jest ryzyko, że po X grach doświadczony gracz będzie wiedział, że pod rzadszym potworem jest opcja tylko na jeden z 4 przedmiotów, ale będą to raczej pojedyncze przypadki. Uczciwą ocenę czy jest to problem będą mogli dać tylko gracze, ale mamy świadomość tego "wątku". Był już sygnalizowany.
Co do obawy o dwustronne żetony. Są tak pomyślane, że obrazki powtarzają i każdy jeden, ma po przeciwnej stronie kilka opcji. Owszem jest ryzyko, że po X grach doświadczony gracz będzie wiedział, że pod rzadszym potworem jest opcja tylko na jeden z 4 przedmiotów, ale będą to raczej pojedyncze przypadki. Uczciwą ocenę czy jest to problem będą mogli dać tylko gracze, ale mamy świadomość tego "wątku". Był już sygnalizowany.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 11:53 przez Migalart, łącznie zmieniany 1 raz.
- ariser
- Posty: 1138
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 49 times
Re: Dungeonforge.pl
Wybaczcie, ale nie mogę. Ten barbarzyńca ma minę w stylu: "Aha.. kolejny elf, trzeba zabić. . *ciach* nawet bez krwi.. ehh.. co tu robimy.. dokąd zmierzamy.. Sylwia dlaczego mnie zostawiłaś dla tego maga.."
Re: Dungeonforge.pl
dziękuje za przygotowanie
"pierwszych wrażeń"
pierwszy post został zaktualizowany
"pierwszych wrażeń"
pierwszy post został zaktualizowany
Re: Dungeonforge.pl
Zapraszam do zapoznania się z nową stroną www projektu
znajduje się tam więcej informacji na temat elementów gry i rozgrywce.
http://www.dungeonforge.pl
znajduje się tam więcej informacji na temat elementów gry i rozgrywce.
http://www.dungeonforge.pl
Ostatnio zmieniony 31 paź 2017, 21:31 przez Migalart, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Re: Dungeonforge.pl
Mamy dla was coś extra. Pierwsze wrażenia, zdjęcia gry, informację o patronacie oraz obszerny wywiad z twórcą - zajrzyjcie koniecznie.
http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/
http://dicelandblog.pl/dungeon-forge-wr ... at-wywiad/
Re: Dungeonforge.pl
dziękuję za recenzję
przy okazji w tym momencie wrzuciłem na www pełny skrótowy opis mechaniki i elementów gry.
przy okazji w tym momencie wrzuciłem na www pełny skrótowy opis mechaniki i elementów gry.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8813
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2713 times
- Been thanked: 2402 times
Re: Dungeonforge.pl
Skoro już mówimy o korekcie - na kartach piszesz "lokacja" w znaczeniu "lokalizacja, pole". W języku polskim wyraz "lokacja" oznacza coś zupełnie innego niż po angielsku. Wiadomo, potocznie tak się w środowisku mówi, ale karty czy instrukcja nie powinny być pisane językiem potocznym.
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/lokac ... 12628.html
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/lokac ... 12628.html
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Skryty Planszoholik
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Dungeonforge.pl
Primo: gratulacje dla autora za stworzenie tak zaawansowanej wersji gry - pełen szacun!!
Secundo:
Moim skromnym zdaniem:
- ta gra bardzo ale to bardzo przypomina Dungeoneera Króla Nieumarłych - też przygodówkę w lochach tyle że na planszy a nie kartach. Niestety nie jest to pochlebne skojarzenie i obym się mylił!!! :/
- na pierwszy rzut oka martwi mnie pojedynczy rzut 1 kością w testach (tak jak w Dungoeneerze :/) i chyba jeszcze mniejsza interakcja (choć na stronie gry jest zapis: "w Dungeon Forge interakcja między graczami jest podstawowym elementem napędzającym rozgrywkę."- tyle że atakować można tylko po wyrzuceniu symbolu na kostce lub zagrania odpowiedniej karty. Więc czegoś tu nie zrozumiałem... Również długi czas gry może być problemem jeśli jest to 25-80min na gracza (chociaż może ktoś lubi zwiedzać lochy przez ponad 5h )
Na plus prostsze zasady, strona wizualna (oprócz grafik bohaterów) i (oby) krótki downtime.
Chętnie będę śledził dalsze losy projektu.
Powodzenia !!!
Secundo:
Moim skromnym zdaniem:
- ta gra bardzo ale to bardzo przypomina Dungeoneera Króla Nieumarłych - też przygodówkę w lochach tyle że na planszy a nie kartach. Niestety nie jest to pochlebne skojarzenie i obym się mylił!!! :/
- na pierwszy rzut oka martwi mnie pojedynczy rzut 1 kością w testach (tak jak w Dungoeneerze :/) i chyba jeszcze mniejsza interakcja (choć na stronie gry jest zapis: "w Dungeon Forge interakcja między graczami jest podstawowym elementem napędzającym rozgrywkę."- tyle że atakować można tylko po wyrzuceniu symbolu na kostce lub zagrania odpowiedniej karty. Więc czegoś tu nie zrozumiałem... Również długi czas gry może być problemem jeśli jest to 25-80min na gracza (chociaż może ktoś lubi zwiedzać lochy przez ponad 5h )
Na plus prostsze zasady, strona wizualna (oprócz grafik bohaterów) i (oby) krótki downtime.
Chętnie będę śledził dalsze losy projektu.
Powodzenia !!!
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Dungeonforge.pl
błędnie utożsamiasz możliwość interakcji z koniecznością spotkan miedzy graczami. Większość interakcji to modlitwy czasu i wyścig o realizacje zadań, który nie wymaga spotkań. Pisałem o tym w swoim tekscie na http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.htmlSkryty Planszoholik pisze: chyba jeszcze mniejsza interakcja (choć na stronie gry jest zapis: "w Dungeon Forge interakcja między graczami jest podstawowym elementem napędzającym rozgrywkę."- tyle że atakować można tylko po wyrzuceniu symbolu na kostce lub zagrania odpowiedniej karty. Więc czegoś tu nie zrozumiałem...
Re: Dungeonforge.pl
Aktualnie nie ma wersji solo.
Być może kiedyś będzie, ale szczerze największe emocje w grze są dzięki negatywnej interakcji między graczami.
Niemniej gra nadaje sie potencjalnie do przygotowania wersji solo.
Aktualne informacje o grze:
Video recenzja by Tomasz Dobosz (aczkolwiek parę rzeczy już nie aktualnych):
https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=1s
Podstawowe powiązania mechaniczne gry:
https://www.dungeonforge.pl/mechanika
Screen planszy High Res:
https://www.dungeonforge.pl/plansza-full-res
www projektu:
www.dungeonforge.pl
Być może kiedyś będzie, ale szczerze największe emocje w grze są dzięki negatywnej interakcji między graczami.
Niemniej gra nadaje sie potencjalnie do przygotowania wersji solo.
Aktualne informacje o grze:
Video recenzja by Tomasz Dobosz (aczkolwiek parę rzeczy już nie aktualnych):
https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=1s
Podstawowe powiązania mechaniczne gry:
https://www.dungeonforge.pl/mechanika
Screen planszy High Res:
https://www.dungeonforge.pl/plansza-full-res
www projektu:
www.dungeonforge.pl
- Skryty Planszoholik
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
- ShapooBah
- Posty: 1296
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 218 times
Re: Dungeonforge.pl
Na ostatnim pionku rozmawiałem z chłopakami. Szykują KSa na początku przyszłego roku. Gra w fazie prawie finalnej była wypasiona po brzegi. Miała garść plastiku i powrót do starej dużej mapy.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 cze 2019, 00:03
Re: Dungeonforge.pl
Projekt nadal żyje ? Zapowiada się iście sowicie. Jednak od dłuższego czasu zero informacji.
- ShapooBah
- Posty: 1296
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 366 times
- Been thanked: 218 times
Re: Dungeonforge.pl
Tak, żyje. Ostatnia aktualizacja na Faceebooku donosi, że całkowicie przeprojektowane zostały karty postaci i podnoszenie poziomów tychże. Dodane zostały efekty run żywiołów czy innych perków dla postaci.
Obawiam się natomiast, że lepsze jest wrogiem dobrego i gra może zawierać milion mikrozasad, które sprawią, że bynajmniej łatwa do ogarnięcia nie będzie .
Obawiam się natomiast, że lepsze jest wrogiem dobrego i gra może zawierać milion mikrozasad, które sprawią, że bynajmniej łatwa do ogarnięcia nie będzie .
- BOLLO
- Posty: 5327
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1092 times
- Been thanked: 1723 times
- Kontakt:
- Qrzy
- Posty: 865
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 114 times
- Kontakt:
Re: Dungeonforge.pl
Na fejsie są jakieś posty sprzed miesiąca o zmianach, więc chyba projekt wciąż jest dopracowywany...