HATE (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 402 times
- Been thanked: 270 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Nie porównywwałbym kampanii Hate z jakąkolwiek inną "mainstreamową" (nastawioną na wysoki zysk i szerokie spektrum odbiorców) kampanią.
Wygląda to trochę tak jakby przyszedł p. Smith do p. Langa:
"Mam taką nowele graficzną, której treść jest bardzo brutalna, krwawa, a momentami wręcz zwyrodniała. Wiem, że nie jest to materiał, który trafi do szerokiej publiczności, ale chciałbym, żebyśmy wydali grę. Puścimy ją standardowo na kicku, więc nie stracimy, koszty się na pewno zwrócą, a może nawet zostanie jakaś górka."
Na to Lang:
"Jasne, stary, jesteś naszym dyrektorem artystycznym, dla Ciebie wszystko. Zaraz machniemy jakąś prostą mechanikę opartą na kościach i dopałkach, wrzucimy w to tytułowy hate plus savagery jako "paliwo". Przy okazji od dawna chodzi mi po głowie taki pomysł na grę o serii pojedynków między parami graczy, ale bałem się to wrzucić w jakiś większy projekt. Damy radę."
No i dają. Klienci dostają grę na motywach "Hate" bez ugrzeczniania tematu, wydawnictwo ma kolejną udaną kampanię, Adrian Smith jest szczęśliwy. Wszyscy wygrywają.
Wygląda to trochę tak jakby przyszedł p. Smith do p. Langa:
"Mam taką nowele graficzną, której treść jest bardzo brutalna, krwawa, a momentami wręcz zwyrodniała. Wiem, że nie jest to materiał, który trafi do szerokiej publiczności, ale chciałbym, żebyśmy wydali grę. Puścimy ją standardowo na kicku, więc nie stracimy, koszty się na pewno zwrócą, a może nawet zostanie jakaś górka."
Na to Lang:
"Jasne, stary, jesteś naszym dyrektorem artystycznym, dla Ciebie wszystko. Zaraz machniemy jakąś prostą mechanikę opartą na kościach i dopałkach, wrzucimy w to tytułowy hate plus savagery jako "paliwo". Przy okazji od dawna chodzi mi po głowie taki pomysł na grę o serii pojedynków między parami graczy, ale bałem się to wrzucić w jakiś większy projekt. Damy radę."
No i dają. Klienci dostają grę na motywach "Hate" bez ugrzeczniania tematu, wydawnictwo ma kolejną udaną kampanię, Adrian Smith jest szczęśliwy. Wszyscy wygrywają.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Jedyna rzecz, która sprawiła, że wycofałem wsparcie, to dość prosta rozgrywka, w tym walka. Generalnie nie lubię gier z walką arenową, w których postacie mają dużo ruchu, trzeba szybko podejść do przeciwnika i lać. Wolę jednak gry, w których zdolności, ułożenie jednostek, taktyka i strategia mają jednak większe znaczenie; w których ruch jest ograniczony. Przychodzi mi teraz do głowy Summoner Wars. Może tutaj jest podobnie i rozgrywka wcale nie sprowadza się do "podejdź i bij", ale takie sprawia wrażenie i nie udało się twórcom pokazać mi, że jest inaczej ;].
Sprzedam nic
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Tutaj ruch ogranicza się do: każda jednostka ma 3 punkty ruchu, a wejście na wzniesienie kosztuje dodatkowy punkt ruchu. Oczywiście zmieniają to wzmocnienia jednostek. Poza tym chyba tylko youngbloods mają atak dystansowy, ale słaby.
Formację opłaca się trzymać ze względu tylko na zdolność "support" warriorów, szamanów i szampiona.
Szkoda, ze nie pokazali jakie statystyki mają mercenaries, oraz Tyran.
Formację opłaca się trzymać ze względu tylko na zdolność "support" warriorów, szamanów i szampiona.
Szkoda, ze nie pokazali jakie statystyki mają mercenaries, oraz Tyran.
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Zainteresuj się (jeśli jeszcze nie testowałeś) grą Aristeia!BartP pisze:Wolę jednak gry, w których zdolności, ułożenie jednostek, taktyka i strategia mają jednak większe znaczenie; w których ruch jest ograniczony. Przychodzi mi teraz do głowy Summoner Wars. Może tutaj jest podobnie i rozgrywka wcale nie sprowadza się do "podejdź i bij", ale takie sprawia wrażenie i nie udało się twórcom pokazać mi, że jest inaczej ;].
Tam w zasadzie pozycjonowanie etc to klucz - samo bicie przeciwnika nie zapewni zwycięstwa. Mi bardzo to przypadło do gustu, nie kosztuje bazyliona złotówek, nie ma bazyliona figurek (po 4 na stronę). Postacie mega zróżnicowane - niektóre np. nawet nie mają "zdolności" atakujących czy zadających obrażenia. I co najważniejsze - drużyny nie są "fixed" Można draftować sobie postacie na przykład i fajne comboski z ich umiejętności wykręcać.
Co do Hejtu - zrzuciłęm wsparcie na 1... Może będę miał dostęp do pledgemanagera i wtedy się zanabędzie jak się okaże, że to jednak coś ma z gry, a nie tylko figurasy
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Moim zdaniem trochę taktyki znajdziesz. Tzn. gra nazywa się Hate nie bez powodu, nagradza walkę i krzywdzenie przeciwnika, a to dzięki znacznikom "savagery", których potrzebujesz do aktywacji jednostek, ale też które są na ściankach kostek i podczas walki się je zdobywa. Na kości jest też symbol gwiazdki (wild) który zamieniamy na wybrany symbol, czasem można wiec poświecić obrońcę zeby dostać więcej znaczników savagery. Same potyczki to właśnie sztuka zdobywania savageryi jego umiejętnego wykorzystywania. Innymi słowy, to takie paliwo napędzające Twoją armię i możliwości.
Ale oprócz walki liczy się bardzo zbieranie znaczników zasobów i znaczników hate. Oba wydajesz po misji (w fazie intermission), ale już w jej trakcie, gracz który ma więcej znaczników zasobów ma dodatkową aktywację jednostki w swojej turze (a więc aktywuje 3 jednostki zamiast standardowo 2), a ten z przewagą hate dostaje dodatkową kość do każdego ataku. Pod tym względem warto się więc zastanowić czy naparzanie jest zawsze najlepszym wyborem, a nie np. zbieranie zasobów z drzew czy dorwanie się do chat i znajdujących się tam "cywilów" .
Strategię bitew do pewnego stopnia określają "tribe cards", które często wiążą się z wydaniem znaczników "savagery", ale użyte w odpowiednim momencie pozywają uzyskać przewagę. Ten element oraz wspomniana zdolność "support" nadają trochę strategii w Hate. Nie jest to oczywiście poziom zaawansowanych gier strategicznych, ale z tego ci widzę ciekawych decyzji nie brakuje
Nie wiem jeszcze jakie są cele w poszczególnych misjach, niektóre nie sprowadzają się do samej walki, jak np. plądrowanie chat.
Ale oprócz walki liczy się bardzo zbieranie znaczników zasobów i znaczników hate. Oba wydajesz po misji (w fazie intermission), ale już w jej trakcie, gracz który ma więcej znaczników zasobów ma dodatkową aktywację jednostki w swojej turze (a więc aktywuje 3 jednostki zamiast standardowo 2), a ten z przewagą hate dostaje dodatkową kość do każdego ataku. Pod tym względem warto się więc zastanowić czy naparzanie jest zawsze najlepszym wyborem, a nie np. zbieranie zasobów z drzew czy dorwanie się do chat i znajdujących się tam "cywilów" .
Strategię bitew do pewnego stopnia określają "tribe cards", które często wiążą się z wydaniem znaczników "savagery", ale użyte w odpowiednim momencie pozywają uzyskać przewagę. Ten element oraz wspomniana zdolność "support" nadają trochę strategii w Hate. Nie jest to oczywiście poziom zaawansowanych gier strategicznych, ale z tego ci widzę ciekawych decyzji nie brakuje
Nie wiem jeszcze jakie są cele w poszczególnych misjach, niektóre nie sprowadzają się do samej walki, jak np. plądrowanie chat.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2018, 14:34 przez Marx, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Skąd takie soczyste info i dlaczego nikt o tej grze takich rzeczy nie pisze? Albo przynajmniej ja nie zauważyłem - dosyć ciekawie to brzmi.Marx pisze:...
Z innych rzeczy dodających taktyki to chyba jeszcze jest jakaś mechanika związana z ciągnięciem ciała powalonego wojownika i zabieraniem go do siebie, ale jak dokładnie to działa to nie wiem.
I will learn to breathe water.
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Bardzo uważnie obejrzałem film z rozgrywką i tłumaczeniem umieszczony na stronie kampanii:
https://www.youtube.com/watch?v=JvUgXmjf2yE
Szczególnie zwróciłem uwagę na komentarze i uwagi pana Langa. Materiał nie przedstawia całej bitwy, a jej sporą część, ale sporo smaczków można wyłapać. Warto zwrócić uwagę, że p. Lang koncentruje się na przeszukiwaniu tych chat a także zdobywaniu zasobów, nie tylko na samej walce (choć w pierwszym ruchu omija linię wroga aby dorwać szamana).
https://www.youtube.com/watch?v=JvUgXmjf2yE
Szczególnie zwróciłem uwagę na komentarze i uwagi pana Langa. Materiał nie przedstawia całej bitwy, a jej sporą część, ale sporo smaczków można wyłapać. Warto zwrócić uwagę, że p. Lang koncentruje się na przeszukiwaniu tych chat a także zdobywaniu zasobów, nie tylko na samej walce (choć w pierwszym ruchu omija linię wroga aby dorwać szamana).
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Ot, taki shadespire z czymś jeszcze (zarządzanie zasobami)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Poprawiłem literówkimisioooo pisze:Ot, taki uproszczony shadespirez czymś jeszcze (zarządzanie zasobami)
- Ilu użytkowników forum potrzeba, aby wymienić żarówkę?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- Wiadomo coś o polskiej wersji?
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Kolejne SG prawdopodobnie pozwolą na skompletowanie 6-tego plemienia co oznacza, że nie trzeba będzie dokupować extra plemion za 25$, żeby grać w 6 osób. Przy obecnej cenie dolara podstawka wyniesie ok. 400 zł. Za 65 figsów (na tą chwilę), kupę tektury, mnóstwa plastikowych znaczników i trochę kart wydaje to się dobrą ceną. Znowu łapię hajpa (wiem, jestem jak chorągiewka)
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Wygląda to coraz lepiej...teraz dodaję też te plastikowe chatki jako optional buy - na pewno gra będzie wyglądać wtedy znacznie ciekawiej na stole. Ciekawe czy pojawią się jeszcze inne elementy teranu jak np drzewa?
I will learn to breathe water.
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
6 plemię skompletowane jako SG, co oznacza, że nie trzeba dokupować Add-onów, żeby cieszyć się pełną 6-osobową kampanią. Pozostało 5 dni do końca akcji i można się spodziewać, że niezdecydowani zaczną wspierać i uda się jeszcze skompletować 7 plemię.
Nie udało się ogarnąć na razie zamówienia zbiorowego, może dlatego, że wydawca po prostu nie dał rabatu na wielopaki i nie wiadomo jak będzie z ceną wysyłki.
Ciągle się waham, a czy ktoś się zdecydował?
Nie udało się ogarnąć na razie zamówienia zbiorowego, może dlatego, że wydawca po prostu nie dał rabatu na wielopaki i nie wiadomo jak będzie z ceną wysyłki.
Ciągle się waham, a czy ktoś się zdecydował?
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
6. plemie ufundowane i na te chwile w boxie jest 86 figurek (68 łacznie bylo w Rising Sun). To kolejne plemie yrs sie pewnie ufunduje, buzz w ostatnich dniach zawsze czyni cuda, zresztą CMON moze go i tak odblokuje.
Core box wyglada naprawde imponujaco, a z dwiema planszami i trybem walk 2vs1, 2vs2, free for all, chyba sie skuszę.
Z platnych addonow Mother of Prophecy wyglada naprawde genialnie, przy okazji daje najemnikow i nowe scenariusze.
Core box wyglada naprawde imponujaco, a z dwiema planszami i trybem walk 2vs1, 2vs2, free for all, chyba sie skuszę.
Z platnych addonow Mother of Prophecy wyglada naprawde genialnie, przy okazji daje najemnikow i nowe scenariusze.
- skadam
- Posty: 168
- Rejestracja: 29 lis 2011, 10:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 1 time
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Rzeczywiście wygląda to interesująco, ale nijak nie spina mi się instrukcja (tak, wiem, że WIP) z tym co zostało przedstawione.
Instrukcja głosi, że mamy ustaloną liczbę pojedynków (Clashes) między graczami i każdy pojedynek (Clash) składa się z dwu potyczek (Battles). Nie rozumiem jak można pogodzić to z układem na mapie (np. nie mogę zaatakować danego (sąsiedniego) obszaru, ponieważ jest on zajęty przez gracza, z którym odbyłem już określoną liczbę pojedynków). Z kim walczę atakując niezajęty obszar?
Mam wrażenie że skupili się na części skirmishowej, a faza intermission potraktowana została po macoszemu.
Instrukcja głosi, że mamy ustaloną liczbę pojedynków (Clashes) między graczami i każdy pojedynek (Clash) składa się z dwu potyczek (Battles). Nie rozumiem jak można pogodzić to z układem na mapie (np. nie mogę zaatakować danego (sąsiedniego) obszaru, ponieważ jest on zajęty przez gracza, z którym odbyłem już określoną liczbę pojedynków). Z kim walczę atakując niezajęty obszar?
Mam wrażenie że skupili się na części skirmishowej, a faza intermission potraktowana została po macoszemu.
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Mnie w zasadzie przekonuje jedno... Tryb kampanii gdzie nie musi za każdym razem pełen skład graczy się zebrać czy wręcz możemy ją rozegrać spotykając się rzadko (bo walki 1vs1)...
Ale ciągle niezdecydowany, czy tam będzie dość gry, a nie tylko sam plastik...
Ale ciągle niezdecydowany, czy tam będzie dość gry, a nie tylko sam plastik...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
W sumie na mapce, arkuszu punktacji i arkuszach gracza zostają oznaczenia. Wszystkie upgrade'y jednostek juz w koszulkach...mozna latwo stan gry zachowac do nastepnej partii.
Figurki, w sumie w tej grze są bardziej uzasadnione niz w w typowych area control.
Figurki, w sumie w tej grze są bardziej uzasadnione niz w w typowych area control.
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Czy byłaby możliwość dołączenia do któregoś z wspierających, celem dobrania wyłącznie jednego z dodatków w PM? Bo jak rozumiem, bez kupna podstawki samego dodatku niestety nie zamówię... Jakby co to proszę o PW
EDIT: Sprawa już załatwiona
EDIT: Sprawa już załatwiona
Ostatnio zmieniony 02 lut 2018, 20:31 przez mmag, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Dobrze rozumiesz... Nie można kupić domków ani drzew bez zakupu podstawki (też o tym myślałem, huehue)mmag pisze:Czy byłaby możliwość dołączenia do któregoś z wspierających, celem dobrania wyłącznie jednego z dodatków w PM? Bo jak rozumiem, bez kupna podstawki samego dodatku niestety nie zamówię...
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Faktycznie instrukcja nie zawiera żadnych informacji na ten temat. Ale to WIP, i tak części rzeczy nie ma.skadam pisze:Rzeczywiście wygląda to interesująco, ale nijak nie spina mi się instrukcja (tak, wiem, że WIP) z tym co zostało przedstawione.
Instrukcja głosi, że mamy ustaloną liczbę pojedynków (Clashes) między graczami i każdy pojedynek (Clash) składa się z dwu potyczek (Battles). Nie rozumiem jak można pogodzić to z układem na mapie (np. nie mogę zaatakować danego (sąsiedniego) obszaru, ponieważ jest on zajęty przez gracza, z którym odbyłem już określoną liczbę pojedynków). Z kim walczę atakując niezajęty obszar?
Mam wrażenie że skupili się na części skirmishowej, a faza intermission potraktowana została po macoszemu.
- bubu
- Posty: 605
- Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Chronicles of Hate [CMON}
Jeżeliby zrobiono wielkie pudło z wszystkimi SG to w zasadzie będzie kompletna samodzielna alternatywna wersja gry- plansza, żetony, kostki, 4 klany, 6 najemników i tylko Worm zamiast Tyrana..
- Marx
- Posty: 2420
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 17 times