Gloomhaven -zasady i pytania

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Gloomhaven -zasady i pytania

Post autor: xan »

Nie było chyba tematu więc zakładam.

Grałem mindthiefem na tabletopii i stworzyłem summona. Ma on jeden ruchu i wg instrukcji obowiązują go takie same zasady jak potwory. Czy to oznacza że zawsze porusza się on o jedno pole w kierunku najbliższego wroga i po przywołaniu nie mam nad nim żadnej kontroli? Czy działa na niego augment z mojej postaci?

Pewnie drugie. Co się dzieje gdy wróg ma muddle a z karty dostaje Strengthen? Na korzyść, niekorzyść czy efekty się znoszą?
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven

Post autor: elayeth »

xan pisze: Grałem mindthiefem na tabletopii i stworzyłem summona. Ma on jeden ruchu i wg instrukcji obowiązują go takie same zasady jak potwory. Czy to oznacza że zawsze porusza się on o jedno pole w kierunku najbliższego wroga i po przywołaniu nie mam nad nim żadnej kontroli? Czy działa na niego augment z mojej postaci?
Tak - zawsze porusza się o jedno pole zgodnie zasadami potworów. Najpierw szuka focusa (czyli potwora do którego może dojść (nawet przez pułapki jeśli nie ma innej drogi)... a następnie idzie (omijając pułapki jeśli to możliwe). Jeśli nie ma żadnego potwora, do którego może dojść (nawet takiego, którego nie widzi) to się nie porusza. Pamiętaj też, że nie porusza się w turze, w której się pojawił.
Z tego co wiem... możesz wpływać na summony jak na innych graczy poprzez karty, które działają na sojuszników - więc możesz go np: dodatkowo posunąć.
Augment postaci działa tylko na postać, a nie na summona. Informacja znajduje się w FAQ tutaj. Poszukaj na dole w spolierach dla Mindthiefa.
xan pisze: Pewnie drugie. Co się dzieje gdy wróg ma muddle a z karty dostaje Strengthen? Na korzyść, niekorzyść czy efekty się znoszą?
Tak - znoszą się. Strona 21 instrukcji.
xan
Posty: 366
Rejestracja: 30 lis 2016, 20:44
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven

Post autor: xan »

Dzięki wielkie, czytałem instrukcje 2x ale te znoszenie efektów jakoś mi umknęło.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Strasznie krótki temat... tak mało ludzi gra, czy tak dobra instrukcja? ;)

Chciałem zapytać, ponieważ byłem pewien jak się gra (rozłożona i zabieram się za testy), ale ktoś na forum dość dziwnie zaczął teoretyzować... do rzeczy.

Ikony Tarczy i np cecha Retaliate. Wyczytałem teorię tego gościa, że potwory, żeby użyć tarczy muszą wcześniej być aktywowane. Przeczy to wszystkiemu co wyczytałem w instrukcji (np. strona 20 i 26). Sądzę, że te umiejętności po prostu zaczynają działać od czasu odkrycia karty potwora.
Zasadniczo chyba tak samo jest z bohaterami, w wypadku tych dwóch cech (nie wiem czy retaliate mają bohaterowie, bo jeszcze nie patrzyłem) są one po prostu aktywne i nie zaczynają działać dopiero od momentu aktywacji bohatera... Pytanie odnośnie sprzętu... i tutaj nie mam pojęcia.

Jeszcze jedno: Loot, rozumiem, że działają tylko umiejętności loot z karty + tzw end-of-turn looting. Znaczy to, że jeśli w trakcie tury przejdę przez pole ze złotem nie mogę go zebrać, prawda?

EDIT:

https://boardgamegeek.com/wiki/page/thi ... ficial_FAQ

Wychodzi na to, że nie miałem racji...

NAdal nie doczytałem kwestii lootu
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Ardel12 »

Pynio pisze: Jeszcze jedno: Loot, rozumiem, że działają tylko umiejętności loot z karty + tzw end-of-turn looting. Znaczy to, że jeśli w trakcie tury przejdę przez pole ze złotem nie mogę go zebrać, prawda?
Dokładnie tak, zbierasz w momencie odpalenia Loot lub na zakończenie tury stojąc na kasie/skarbie. Przechodzenie przez skarby nic nie daje (chyba, że jakaś postać ma taką abilitkę, ale o tym nic nie wiem).
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Pynio pisze:Strasznie krótki temat... tak mało ludzi gra, czy tak dobra instrukcja? ;)

Chciałem zapytać, ponieważ byłem pewien jak się gra (rozłożona i zabieram się za testy), ale ktoś na forum dość dziwnie zaczął teoretyzować... do rzeczy.

Ikony Tarczy i np cecha Retaliate. Wyczytałem teorię tego gościa, że potwory, żeby użyć tarczy muszą wcześniej być aktywowane. Przeczy to wszystkiemu co wyczytałem w instrukcji (np. strona 20 i 26). Sądzę, że te umiejętności po prostu zaczynają działać od czasu odkrycia karty potwora.
Zasadniczo chyba tak samo jest z bohaterami, w wypadku tych dwóch cech (nie wiem czy retaliate mają bohaterowie, bo jeszcze nie patrzyłem) są one po prostu aktywne i nie zaczynają działać dopiero od momentu aktywacji bohatera... Pytanie odnośnie sprzętu... i tutaj nie mam pojęcia.
Pewnie znalazłeś już odpowiedź w FAQ, ale może ktoś będzie też tego szukał:
- zdolności retaliate i shield odkryte na kartach akcji potworów zaczynają działać dopiero po ich aktywacji (dlatego duża część kart z tymi zdolnościami ma niskie inicjatywy);
- zdolności retaliate i shield z kart postaci (tych w kopertach) działają cały czas.
Tak samo zdolności te wyłożone przez bohaterów zaczynają działać dopiero po ich ruchu. Przy czym trzeba pamiętać, że shield nie broni przed retaliate.

Co do lootu, to jest jedna postać startowa, która ma zdolność pozwalającą zebrać loot, po którym przeszła. I w razie kolejnych pytań polecam grupę na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/2023831341205584/
Poświęcona ogólnie pytaniom o zasady, ale te z GH mam już prawie w małym palcu, więc chętnie pomogę ;).
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Super! Tak, wszystko znalazłem i wszystko zgadza się co piszesz :) Trochę walczę teraz z mechaniką ruchu potworów, znalazłem pare fajnych rozpisek odnośnie tego tematu. No i obecnie najwieksza zagwozdka - tworzenie grup, zmiana postaci i graczy w trakcie, nowe ekipy na jednej mapie... widzę, że jest potężny potencjał ale nie do konca ten temat ogarniam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Pynio pisze:Super! Tak, wszystko znalazłem i wszystko zgadza się co piszesz :) Trochę walczę teraz z mechaniką ruchu potworów, znalazłem pare fajnych rozpisek odnośnie tego tematu. No i obecnie najwieksza zagwozdka - tworzenie grup, zmiana postaci i graczy w trakcie, nowe ekipy na jednej mapie... widzę, że jest potężny potencjał ale nie do konca ten temat ogarniam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Z tym akurat nie pomogę, bo gramy jedną ekipą, więc nie traciłem energii na wgryzanie się w temat. Postać możesz zmienić podczas dowolnej wizyty w mieście, gracze też nie będą raczej problemem.

A co do ruchu potworów, to polecam quiz: https://boardgamegeek.com/geeklist/2345 ... rules-quiz
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Wybacz ale ten quiz to czysty idiotyzm... czym więcej tam klikam i widzę jakie są odpowiedzi i te teorie poniżej, tym bardziej stwierdzam, ze nic nie kumam z tego ruchu. Wydrukowalem sobie taką rozpiskę z Bgg zaakceptowana przez autora gry i to mi wystarczy. Trudno, bede grał źle w 90% wypadków :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Pynio pisze:Wybacz ale ten quiz to czysty idiotyzm... czym więcej tam klikam i widzę jakie są odpowiedzi i te teorie poniżej, tym bardziej stwierdzam, ze nic nie kumam z tego ruchu. Wydrukowalem sobie taką rozpiskę z Bgg zaakceptowana przez autora gry i to mi wystarczy. Trudno, bede grał źle w 90% wypadków :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wbrew pozorom wszytko ma sens :P. Jeśli korzystasz z Facebooka, to jak będziesz miał problem wrzucaj fotki z sytuacji na grupę, którą podlinkowałem, będę starał się pomóc.
Ewentualnie jeśli jakieś pytania w teście budzą Twój sprzeciw (miałem tak z kilkoma zanim skumałem :P ) to też daj znać - postaram się wyjaśnić :).
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Jestem na grupie Fb... bardzo Ci dziękuję za wsparcie odnośnie tematu. Co do kwestii ruchu, to niestety ale uważam, że mechanika jest... hm... kompletnie spieprzona i wcale nie jest prosta, co widać po ilości innych odpowiedzi niż dobre przy każdym pytaniu. Na 6 pierwszych miałem 1 dobrą, z czego już pierwsze pytanie (i wynik) przeczy temu co wyczytałem we wszelkich faq i poradnikach. Mechanika jest tak nieczytelna i skomplikowana, że po prostu zamiast tracić godziny na wklejaniu zdjęć (przy okazji denerwując wszystkich) zajmę się ogrywaniem dobrego tytułu i zabawą.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Zaczynam zmieniać zdanie...

https://boardgamegeek.com/filepage/1449 ... -flowchart

Tym się posługiwałem, ale nie wczytywałem się w to z należytą dokładnością. Teraz robiąc te przykłady + ten wykres nabiera to znacznie większego sensu :)

Dzięki za podesłanie linka. Tylko krowa nie zmienia poglądów! :)

edit:

mega sprawa, jednak takie testy + ta rozpiska, którą wkleiłem to cholerny obowiązek jeśli chodzi o instrukcję. Nie wyobrażam sobie dobrego rozegrania gry z samą instrukcją...
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven

Post autor: odmu »

Pynio pisze:Super! Tak, wszystko znalazłem i wszystko zgadza się co piszesz :) Trochę walczę teraz z mechaniką ruchu potworów, znalazłem pare fajnych rozpisek odnośnie tego tematu. No i obecnie najwieksza zagwozdka - tworzenie grup, zmiana postaci i graczy w trakcie, nowe ekipy na jednej mapie... widzę, że jest potężny potencjał ale nie do konca ten temat ogarniam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Możesz stworzyć ile grup chcesz.
Każda zdobywa własne osiągnięcia party, co wpływa co dana drużyna będzie mogła ugrać.
Jeśli jedna grupa ugra już scenariusz to wszystkie zebrane skrzynki numerowane oraz nagrody za zwycięstwo scenariusza nie dublują się przy ponownym rozgrywaniu.
Ogólnie jeśli chcesz zagrać by odblokować wszystko to dobrze stworzyć dwie drużyny - jedna będzie zbierać pozytywną reputację, druga tę negatywną. Ale trzeba też w trakcie zauważyć, że reputacja nie jest tutaj znacznikiem czy jesteś dobry czy zły.
Wszystkie ekipy mają dostęp do tej samej puli przedmiotów, ale jeśli jedno party wykupi wszystkie przedmioty danego typu to drugie i tak może je kupować zgodnie z ilością na karcie.
Postacie z jednego party nie mogą przeskakiwać do drugiego. Ale oba party mogą zawierać postaci tej samej klasy (tylko inne ich instancje).
Osiągnięcia globalne jednej drużyny mogą blokować linie fabularne drugiej drużyny.

Ja osobiście gram parę całkowicie równoległych kampanii, ale to jeszcze inna zabawa, gdzie musisz kontrolować kolejność kart wydarzeń dla każdego świata, co gdzie jest odblokowane itd. Ale najpierw chciałem grać tak dla różnych ekip i mi się to nie sprawdziło, bo chciałem grać wszystkie scenariusze z oboma ekipami.
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

O jeju... muszę przetrawić to co napisałeś :) Napisz mi jeszcze jak śledzisz postępy kampanii... kwestia naklejek itp znalazłem coś takiego jak gloomhaven campaign tracker na androida. Myślę, że to się będzie sprawować doskonale, jednak bardziej chodzi mi o karty z talii bohaterów, tam przecież też rozwija się karty i modyfikuje.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven

Post autor: odmu »

Grając w trybie dwóch równoległych światów:
1. Rozpiska do zaznaczania co gdzie odblokowaliśmy i co zrobiliśmy. Dodatkowo przy każdym scenariuszu zaznaczam jak poszło ze skrzynkami.
https://boardgamegeek.com/filepage/1431 ... -campaigns
2. Arkusz googla, w którym rozpisuje kolejność wydarzeń w talii. Tam też tasuje talię i sprawdzam jakie wydarzenie teraz pociągnąć ( a wydarzenia leżą po ułożone po kolei i samej talii nigdy nie tasuje)
3. Jeśli zmieniam ekipę z którą gram muszę poświęcić około 15-20 minut na przezbrojenie - zabranie przedmiotów i talii losu od graczy z jednej ekipy, wyrzucenie z niej modyfikatorów i wrzucenie właściwych modyfikatorów wg wszystkiego co zapisane jest na arkuszu postaci danego gracza.
4. Ogarniecie puli dostępnych przedmiotów na bazie rozpiski z punktu 1 (a w sumie to i tak zawsze pamiętam :D)



Ale to zakładając, że chce oddzielne światy. Gdybym tego nie robił wystarczy:
1. Jeśli zmieniam ekipę z którą gram muszę poświęcić około 15-20 minut na przezbrojenie - zabranie przedmiotów i talii losu od graczy z jednej ekipy, wyrzucenie z niej modyfikatorów i wrzucenie właściwych modyfikatorów wg wszystkiego co zapisane jest na arkuszu postaci danego gracza.
2. Dostępne przedmioty, scenariusze, wydarzenia - wszystko jest wspólne więc nie ma problemu. Scenariusze na mapie, wydarzenia w potasowanej talii, przedmioty rozdzielone na dostępne i nie.

Są też aplikacje, które mogą pomóc w śledzeniu tego, ale nie korzystałem z nich (kiedy je sprawdzałem to nie miały opcji śledzenia ustawienia talii wydarzeń, więc uznałem je za niepotrzebne)

Na bgg można znaleźć podstawowe talie graczy do druku. Mogłoby mi to przyspieszyć grę, ale nie bawiłem się w to.
Barolek
Posty: 88
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 67 times
Been thanked: 71 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Barolek »

Witam !
Wczoraj zaczęliśmy przygodę z Gloomhaven i mam wątpliwość odnośnie używania kart akcji. Czy po ustaleniu inicjatywy kiedy nie jest ona już ważna na kartach akcji, czy mogę zacząć od dolnej akcji karty A , a potem zrobić górną akcję karty B ? Jestem na 90 % przekonany, że wybór dolnej czy górnej akcji jest dowolny ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Tak. Po ustaleniu inicjatywy grasz dowolną górę i dół.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
sadza
Posty: 33
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:33
Has thanked: 6 times

Re: Gloomhaven

Post autor: sadza »

1. Nie mogłem nigdzie znaleźć .. po co są tokeny monet 5. Jeśli po potworach zostają tylko tokeny monet 1, które później przeliczamy na złoto.
czy może tokeny monet 5 pozostawiamy po elitarnych? czy po bosach?

2.Czy przy np. "Odwet 2" (które nie jest ponoć atakiem) losujemy też modyfikator (+1,0,-1,...) ?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

sadza pisze:1. Nie mogłem nigdzie znaleźć .. po co są tokeny monet 5. Jeśli po potworach zostają tylko tokeny monet 1, które później przeliczamy na złoto.
czy może tokeny monet 5 pozostawiamy po elitarnych? czy po bosach?

2.Czy przy np. "Odwet 2" (które nie jest ponoć atakiem) losujemy też modyfikator (+1,0,-1,...) ?
1. Piątki zastępują po prostu pięć jedynek :P. Jak nazbierasz tego dużo, to możesz sobie wymienić.
2. Nie, odwet nie jest atakiem, nie ciągnie się modyfikatorów, nie można go blokować shieldem. To po prostu jakaś sztywna wartość obrażeń, które otrzymujesz.
Przy okazji z pytaniami zapraszam na grupę na Facebooku Gry planszowe - pytania :D.
Barolek
Posty: 88
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 67 times
Been thanked: 71 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Barolek »

Ważne pytanie:
Przykład : w swojej turze wykonuje akcję a) ruch 5 i b) atak 2 o zasięgu 3
podczas akcji a) wchodzę na kafelek drzwi przy 3 ruchu (więc mam jeszcze 2) i je otwieram. Pokazuje się potwór o niższej inicjatywie niż ja, więc wg instrukcji wykonuje swoją akcję natychmiast. I teraz pytanie:
1. Czy najpierw potwór robi swoją akcję, potem ja kończę ruch (te 2 hexy które mi zostały), a następnie robię akcję b)
2. Czy może najpierw kończę ruch, potem potwór, a na końcu ja robię akcję b)
3. Czy może ja kończę ruch, robię akcję b i potem jest tura potwora?

Pytanie dodatkowe: Czy robiąc np ruch 5 gdzie drzwi są na trzecim hexie ode mnie, muszę z góry zaplanować gdzie ten ruch się skończy, jeszcze przed ujawnieniem następnego pokoju, czy mogę zrobić tak, że np. "idę 3 hexy, otwieram drzwi, odkrywa się potwór który mocno strzela z daleka więc decyduje się wycofać za ścianę o 2 hexy, żeby mnie nie trafił" ?
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Od razu odpisuję, że potwor nie wykonuje swojej tury natychmiast. Potwor z "szybszą " inicjatywą wykonuje swoją turę po zakończeniu Twojej.

Edit: otwierasz, patrzysz co się dzieje i spokojnie decydujesz o dalszych pkt z Twojego ruchu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3185
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Barolek pisze:Ważne pytanie:
Przykład : w swojej turze wykonuje akcję a) ruch 5 i b) atak 2 o zasięgu 3
podczas akcji a) wchodzę na kafelek drzwi przy 3 ruchu (więc mam jeszcze 2) i je otwieram. Pokazuje się potwór o niższej inicjatywie niż ja, więc wg instrukcji wykonuje swoją akcję natychmiast. I teraz pytanie:
1. Czy najpierw potwór robi swoją akcję, potem ja kończę ruch (te 2 hexy które mi zostały), a następnie robię akcję b)
2. Czy może najpierw kończę ruch, potem potwór, a na końcu ja robię akcję b)
3. Czy może ja kończę ruch, robię akcję b i potem jest tura potwora?

Pytanie dodatkowe: Czy robiąc np ruch 5 gdzie drzwi są na trzecim hexie ode mnie, muszę z góry zaplanować gdzie ten ruch się skończy, jeszcze przed ujawnieniem następnego pokoju, czy mogę zrobić tak, że np. "idę 3 hexy, otwieram drzwi, odkrywa się potwór który mocno strzela z daleka więc decyduje się wycofać za ścianę o 2 hexy, żeby mnie nie trafił" ?
Tak jak pisze Pynio - potwór z niższą inicjatywą wykona swoją turę dopiero po zakończeniu całej Twojej. Czyli z Twoich podpunktów trzeci: robisz resztę ruchu, atakujesz i dopiero działa potwór.
Barolek
Posty: 88
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 67 times
Been thanked: 71 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Barolek »

jeszcze jedna wątpliwość :
Jeśli mam akcje np : atak 2 target 2 to logiczne jest dla mnie ze na każdy cel tego ataku losu je osobną kartę z mojego decku modyfikatorów. A jak wygląda sytuacja kiedy mam atak obszarowy jak np niektóre czary spellweawera : jeśli taki atak ma kilka celów to tez na każdy losuje kartę czy tylko jeden raz? na logikę wychodziło by ze tylko raz. pomocy :)
odmu
Posty: 118
Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
Lokalizacja: Trzebnica
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Gloomhaven

Post autor: odmu »

Barolek pisze:jeszcze jedna wątpliwość :
Jeśli mam akcje np : atak 2 target 2 to logiczne jest dla mnie ze na każdy cel tego ataku losu je osobną kartę z mojego decku modyfikatorów. A jak wygląda sytuacja kiedy mam atak obszarowy jak np niektóre czary spellweawera : jeśli taki atak ma kilka celów to tez na każdy losuje kartę czy tylko jeden raz? na logikę wychodziło by ze tylko raz. pomocy :)
Do każdego celu takiego ataku również ciągniesz oddzielną kartę. Te ataki są bardziej tożsame z rzuceniem wielu słabszych czarów na obszar niż jednego dużego (dlatego też Twoje ataki nie ranią towarzyszy nawet jeśli są w obszarze ataku)
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven

Post autor: elayeth »

odmu pisze:
Barolek pisze:jeszcze jedna wątpliwość :
Jeśli mam akcje np : atak 2 target 2 to logiczne jest dla mnie ze na każdy cel tego ataku losu je osobną kartę z mojego decku modyfikatorów. A jak wygląda sytuacja kiedy mam atak obszarowy jak np niektóre czary spellweawera : jeśli taki atak ma kilka celów to tez na każdy losuje kartę czy tylko jeden raz? na logikę wychodziło by ze tylko raz. pomocy :)
Do każdego celu takiego ataku również ciągniesz oddzielną kartę. Te ataki są bardziej tożsame z rzuceniem wielu słabszych czarów na obszar niż jednego dużego (dlatego też Twoje ataki nie ranią towarzyszy nawet jeśli są w obszarze ataku)
Warto też dodać bo często pojawiają się wątpliwości...
Wiele przedmiotów, czy niektóre akcje wzmacniają atak... ale jeśli na karcie jest napisane np: "+1 to your next attack" oznacza to, że karta działa np: wzmacniająco tylko na jeden dociąg karty. Tj... jak rzucasz atak obszarowy i np: obejmuje on 5 wrogów, to ww. karta/przedmiot wzmacnia tylko atak na jednego z tych wrogów. By zadziałał na wszystkich z jednej karty akcji (w tym przykładzie - obszarowej)... musi być napisane np: "+1 to your next attack action".
ODPOWIEDZ