Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Morsereg pisze:nie jednym.
5 ployami. ale nie masz napisane, ze szczur musi byc celem ploya.
po prostu zagrywasz ploya i wybierasz jednego szczura by go zainspirowac
Chooses this fighter when using a ploy, conajmniej sugeruje ze ploy odnosi sie do tej figurki, gdy ploy nakazuje Ci wybrac fightera, to wtedy go inspirujesz.
Przynajmniej ja tak to widzę z wordingu.
Od tak wybrac sobie szczura, zagrywajac ogólny ploy, to by było naciąganie reguł
Według mnie ten zapis "a player chooses this fighter when using a ploy" oznacza że ten model musiał być wskazany do efektu karty ploy, ale nie jestem zbyt biegły w angielskim więc poczekam na FAQ.
Zapominacie o tym, że ploye mają swoje warunki do zagrania i trzeba je mieć a to nie jest aż tak banalne. Bo nie będzie ich w talii więcej niż 10. Jeśli wydasz ploy kiedy to Ci nie daje żadnych korzyści to niewiele zyskasz. Inna sprawa, że bonus dla skavenów może być słaby.
Inna sprawa, kto powiedział, że inspirowanie to jest jakiś oblig - większość gry i band walczy bez bonusu z inspiracji. Jak w szkieletach zainspirujesz 3 to już dużo. Khornici jak zainspirowani są gdzieś w 2-3 turze to pewnie 2 jest martwych.
Dabi pisze:Zapominacie o tym, że ploye mają swoje warunki do zagrania i trzeba je mieć a to nie jest aż tak banalne. Bo nie będzie ich w talii więcej niż 10. Jeśli wydasz ploy kiedy to Ci nie daje żadnych korzyści to niewiele zyskasz.
Tak na marginesie przy grubszej talii można mieć więcej niż 10 kart ploy, co i tak nie oznacza że wszystkie uda się zagrać. Jeśli okaże się że inspiruje się model który był celem ploya, to trzeba również doliczyć karty przeciwnika, bo przecież czasami coś tam się rzuci na wrogi model. Patrząc w ten sposób wydaje mi się że krasnoludy wcale nie mają aż tak dużego problemu z inspiracją. Jak dobrze się ustawią to tak minimum dwa modele w pierwszej rundzie mają szansę zainspirować.
Morsereg pisze:ale krasnoludy i to slayerzy, powinni walczyc a nie stan na objectivach.
i caly czas. nigdzie nie ma informacji.
when player using a ploy on this fighter
Dosłownie tłumacząc tekst z karty Skavenów: "Kiedy gracz wybiera tego wojownika przy zagrywaniu karty ploy" bezpośrednio się to odnosi do "wybierania" czyli kart z "choose fighter". Co nie zmienia faktu, że zainspirowanie 2/3 kolesi nie powinno być trudne, bo albo ktoś ich zainspiruje zagrywając coś na nich, albo sam sobie ich będę w stanie inspirować.
Gdyby to miało być tak, że wybierasz fightera przy zagrywaniu ploya to by było "choose a figther when you play ploy card" albo jakoś podobnie.
Zakupiłem wczoraj core set i dwa dodatki, powiem wam, że nie wiem kto teraz dowodzi GW ale zmiany idą w bardzo dobrym kierunku. Figurki składane ale nie straciły na jakości za wiele i karty w standardzie CCG cena core seta 160 zł. Co tu się dzieje ja pytam?!
Daetorian pisze:Zakupiłem wczoraj core set i dwa dodatki, powiem wam, że nie wiem kto teraz dowodzi GW ale zmiany idą w bardzo dobrym kierunku. Figurki składane ale nie straciły na jakości za wiele i karty w standardzie CCG cena core seta 160 zł. Co tu się dzieje ja pytam?!
W Polsce jest dobra baza graczy już?
Sam system wygląda mega ciekawie.
W Krakowie na turniejach jest od 6 do 12 osób z tego co wiem. Po domach gra więcej. A co do GW, to chyba jednorazowy wyskok, bo z Necromundy doją ile się da.
Po zainspirowaniu to jednak kozak z tego lidera. Anty- liberator warrior. Niestety, ale chyba najlepiej będzie grać na kontrolę albo hybrydę (jak truposzami).
Po zainspirowaniu to jednak kozak z tego lidera. Anty- liberator warrior. Niestety, ale chyba najlepiej będzie grać na kontrolę albo hybrydę (jak truposzami).
Uber kozak. Nie dosc ze 4dmg z dwóch lepszych kostek, to jeszcze +1hp i cleave, ouć
Markus pisze:Widać też że krasnoludy mają 3 ruchu jak są zainspirowane. Stają się Szybcy i Wściekli
Wiesz, ostatnio grałem trupami. Okazało się, że jak przeciwnik sobie dał objective z tyłu to byłem w stanie dojść do niego w trzeciej rundzie... Wtedy nauczyłem się, że czasem warto dać objective na połowę przeciwnika tylko po to, żeby zablokować mu możliwość stawiania dwóch kolejnych z samego tyłu.
No i potwierdziły się moje przypuszczenia nie tylko istotne jest to jak się jednostka inspiruje ale również jaki jest jej przyrost mocy po inspiracji. A tutaj mamy bardzo porządny - odpowiednia talia która podniesie mobilność i krasnale będą tłuc aż miło.
Na pierwszy rzut oka Skaveni wyglądali ekstra w porównaniu do krasnoludów, ale teraz widać że inspiracja niewiele im daje, z drugiej strony i tak wydają się dosyć mocni. Krasnoludy będą musiały iść w inspirację, a szczurki już niekoniecznie, co mimo wszystko chyba czyni ich lepszą bandą. Zobaczymy czy zamienię khornitów na szczury, bo mam wrażenie że mają moc.
Jacek_PL pisze:
Na pierwszy rzut oka Skaveni wyglądali ekstra w porównaniu do krasnoludów, ale teraz widać że inspiracja niewiele im daje, z drugiej strony i tak wydają się dosyć mocni. Krasnoludy będą musiały iść w inspirację, a szczurki już niekoniecznie, co mimo wszystko chyba czyni ich lepszą bandą. Zobaczymy czy zamienię khornitów na szczury, bo mam wrażenie że mają moc.
Aja myślę, tak po statystykach, że chyba wolałbym się nauczyć grać khornitami. Skaveni mają fajnego lidera, ale reszta modeli jest raczej słaba. Chociaż przywracanie typków do gry jest super. Zobaczymy karty.
Tak naprawdę wszystko będzie teraz zależało od kart "Objective", bo patrząc na statystyki to imo Szczury są lepsze od Berserekerów, są jeszcze bardziej mobilne, mają więcej modeli z trafianiem na młotkach (3 młotki i 2 mieczyki vs 2 młotki i 3 mieczyki) i nieco lepszą obronę. Ale Khornici mają mega zarąbiste karty "Objective" szczególnie wkurza moich kolegów karta co daje 6 punktów jeśli zostanie mi jeden gość na koniec gry, niby nie jest to prosto zrobić, ale tyle razy już ją użyłem, że coś w tym jest. W każdym razie dla mnie Skaveni są must have, natomiast krasnoludy ... hmm pewnie kupię ale pewnie za jakiś czas.
@Jacek przeczytaj jeszcze raz dokładnie tę kartę bo ona nie jest taka mocna. Bo musisz wybić wszystkie modele przeciwnika i stracić swoje 4. Żeby była jasność musi zostać na stole tylko jeden Twój Khornita.
0NCK0 pisze:@Jacek przeczytaj jeszcze raz dokładnie tę kartę bo ona nie jest taka mocna. Bo musisz wybić wszystkie modele przeciwnika i stracić swoje 4. Żeby była jasność musi zostać na stole tylko jeden Twój Khornita.
To by wiele tłumaczyło Tak to jest jak się pobieżnie przeczyta kartę i potem się gra na pamięć.