Star Wars: X-Wing (Jason Little)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

8 Fala, czyli ósmy zestaw dodatków wprowadza X Wing T 70 i Tie Fightera FO, czyli myśliwce z Przebudzenia Mocy. Nie można jednak powiedzieć że do 8 były tylko z podstawowej serii - w zestawach są statki z całego kanonu świata Star Wars
Link:
http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Products

Z racji fascynacji X wingiem z chęcią odpowiem na ewentualne pytania :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: rastula »

Indar pisze:
Z racji fascynacji X wingiem z chęcią odpowiem na ewentualne pytania :)

stwierdziłem, że też chcę w to pograć casualowo , kupując obie frakcje -


co kupiłem

zestaw startowy (czerowny) - wiem, że niebieski bardziej up to date ale chciałem ten ;)

Weteranów Imperium
Bohaterów Rebelii (?) {Sokół+X Wing z AotF)



w drugim rzucie chciałbym

Decymatora
Asy Rebelii (tyle że ich nie ma obecnie w sprzedaży)



Super? Ok? Coś ty narobił?


po jeszcze jednym małym modelu na stronę? jakim najlepiej?
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2365
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 98 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: karawanken »

rastula pisze:
Indar pisze:
Z racji fascynacji X wingiem z chęcią odpowiem na ewentualne pytania :)

stwierdziłem, że też chcę w to pograć casualowo , kupując obie frakcje -


co kupiłem

zestaw startowy (czerowny) - wiem, że niebieski bardziej up to date ale chciałem ten ;)

Weteranów Imperium
Bohaterów Rebelii (?) {Sokół+X Wing z AotF)



w drugim rzucie chciałbym

Decymatora
Asy Rebelii (tyle że ich nie ma obecnie w sprzedaży)



Super? Ok? Coś ty narobił?


po jeszcze jednym małym modelu na stronę? jakim najlepiej?
Do grania w domu? Odpowiedź jest jedna: Taki jaki tobie się podoba :D A tak poważnie to może zwykłego TIE albo Phantoma, ogólnie w imperium swarm prawie zawsze się sprawdza, dla Rebeliantów może K-winga albo Arca (sam mam chęć je kupić chociaż od dawna przestałem zbierać x-wingi)
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Do grania domowego raczej odradzam duże statki jak Decek albo Sokół, największa przyjemność jest w manewrach myśliwców :) Super klimatycznym myśliwcem imperium jest TIE Interceptor, albo Tie Advanced z Vaderem za sterami.
A Rebelia... ARC wydaje się być dobrym wyborem, dobrze opancerzony statek z odpowiednią siłą ognia.
Rebelią lata się inaczej - Imperium to manewr, rebelia bardziej opiera się na tarczach i zdolnościach myśliwców.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: rastula »

Indar pisze:Do grania domowego raczej odradzam duże statki jak Decek albo Sokół, największa przyjemność jest w manewrach myśliwców :) Super klimatycznym myśliwcem imperium jest TIE Interceptor, albo Tie Advanced z Vaderem za sterami.
A Rebelia... ARC wydaje się być dobrym wyborem, dobrze opancerzony statek z odpowiednią siłą ognia.
Rebelią lata się inaczej - Imperium to manewr, rebelia bardziej opiera się na tarczach i zdolnościach myśliwców.


Po jednym dużym statku musi być :). Może się zastanowię nad tym decymatorem w takim razie - i tak będę czekał z zakupem na dodruk Asów Rebelii. W sumie to mam już kupione 4 tie fightery ( 2 z podstawki i 2 z weteranów) - więc chiałbym coś innego.

Estetyka też ważna , więc chciałbym uniknąć kupowania kolejnego modelu tie-fightera w innym kolorze szybki ;) - poczytam jeszcze.
Rebeliantów może K-winga albo Arca
też czytałem że dobre na początek + plus jeszcze kanonierka wookiech - ale tak jak wyżej - najpierw Asy rebelii i potem zobaczę co by mi brakowała do różnorodności.

chciałbym mieć tak maks 150 - 200 punktów per frakcja , żeby budować w miarę różne wersje szwadronów 100 punktowych.


dzięki za rady
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

K-Wing + kanonierka Wookiech to najszybsza droga żeby stracić partnera do gry.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Ciiii... :)
Może nie wspomniane statki jako takie, ale zestawienie dwóch pilotów. Jednak myślę że na domowe granie, z zastrzeżeniem że nie pakuje się w nie upgrejdów pod sam korek, mogą być.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Pastorkris »

Indar pisze:8 Fala, czyli ósmy zestaw dodatków wprowadza X Wing T 70 i Tie Fightera FO, czyli myśliwce z Przebudzenia Mocy. Nie można jednak powiedzieć że do 8 były tylko z podstawowej serii - w zestawach są statki z całego kanonu świata Star Wars
Link:
http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Products

Z racji fascynacji X wingiem z chęcią odpowiem na ewentualne pytania :)
Hmm, myślałem, że dam radę zbierać jakoś tematycznie :) Np całą starą serię, ale patrząc, że jest to wymieszane, a sam posiadam też jedną nową podstawkę widzę, że nie ma sensu się tym przejmować.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: rastula »

Pastorkris pisze:
Indar pisze:8 Fala, czyli ósmy zestaw dodatków wprowadza X Wing T 70 i Tie Fightera FO, czyli myśliwce z Przebudzenia Mocy. Nie można jednak powiedzieć że do 8 były tylko z podstawowej serii - w zestawach są statki z całego kanonu świata Star Wars
Link:
http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/Products

Z racji fascynacji X wingiem z chęcią odpowiem na ewentualne pytania :)
Hmm, myślałem, że dam radę zbierać jakoś tematycznie :) Np całą starą serię, ale patrząc, że jest to wymieszane, a sam posiadam też jedną nową podstawkę widzę, że nie ma sensu się tym przejmować.

fabularna otoczka gry jest cienka jak masło na kanapce w barze mlecznym - trzymanie się chronologii czy filmów jst bez sensu w tym przypadku.
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Można latać młodym Lukiem z BB 8, a z boku frunąć będzie Poe D. z R2D2 - taka obraza kanonu :)
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Pastorkris »

Indar pisze:Można latać młodym Lukiem z BB 8, a z boku frunąć będzie Poe D. z R2D2 - taka obraza kanonu :)
Aż się dziwię, że ze strony fanów nie podniósł się lament, że OBRAZA i JAK TAK MOŻNA. Mnie to nie rusza, bo nie lubię GW ;) Poza stateczkami, które uważam za kultowe i całkiem urocze :)
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Pastorkris »

Sorry za post pod postem, ale zastanawia mnie jedna rzecz i potrzebuję waszej pomocy.

Jak odróżnić talię obrażeń z pierwszej podstawki a Przebudzenia Mocy? Odkupiłem dwa komplety i nie potrafię znaleźć na kartach żadnych symboli.
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Trochę na piechotę, ale w sumie to tylko 33 karty.
Najprościej - stara talia uszkodzeń będzie zawierać karty: Injured Pilot, Minor Hull Breach, Minor Hull Explosion, Munitions Failure, Weapons Malfunction. W nowej tych kart nie ma.
I odwrotnie (w nowej są, w starej nie): Loose Stabilizer, Major Explosion, Major Hull Breach, Shaken Pilot, Weapons Failure
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Pastorkris »

Indar pisze:Trochę na piechotę, ale w sumie to tylko 33 karty.
Najprościej - stara talia uszkodzeń będzie zawierać karty: Injured Pilot, Minor Hull Breach, Minor Hull Explosion, Munitions Failure, Weapons Malfunction. W nowej tych kart nie ma.
I odwrotnie (w nowej są, w starej nie): Loose Stabilizer, Major Explosion, Major Hull Breach, Shaken Pilot, Weapons Failure
To powinno wystarczyć. Dzięki :)
Słyszałem, że lepiej korzystać z nowej talii bo "jest bardziej sprawiedliwa". Wierzę, że na przestrzeni lat się to nie zmieniło i jest to aktualny stan rzeczy :)
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Tak, zdecydowanie nowa talia jest mniej... drastyczna dla obrywającego. Poza tym część kart otrzymała nowe brzmienia tak by zapis nie pozostawiał wątpliwości.
gervaz
Posty: 346
Rejestracja: 26 wrz 2009, 09:07
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: gervaz »

Recenzja i krytyczna analiza X-Winga:

http://bitewniakowepogranicza.blogspot. ... -tego.html
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/

Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: aryss »

Wszystko fajnie w teorii ale po dluzszym czasie gry jednak wady zaczynaja wychodzic ( i mowie to jako nawrocony z wyznawania ffg osobnik ) i niestety z 1 podpunktem sie nie zgodze:
"Nie jest tak, że co chwila wychodzi OP statek czy OP karta, bez której nie ma co grać" niestety wyscig zbrojen jest ogromny, rozpiska grywalna turniejowo w wiekszosci wypadkow ma jakies karty/statki z ostatniej fali ( lub fali wstecz).
To co jednak trzeba przyznac ze rynek wtorny jest obecnie bardzo duzy i ludzie nei boja sie rozbijac zestawow ( przyplyw graczy i zmiana mentalnosci po wprowadzeniu scumow spowodowalo ze przestali ludzie sprzedawac wylacznei pelne zestawy). Nie ukrywam sam wyszedlem z xwinga przy okazji bodajze 7-8 fali gdzie kupowalem zestawy SV po 2 sztuki wylacznie dla kart i nei zagralem ta frakcja ani razu przez ponad pol roku od zakupu ( jasne duza czesc kart mozna bylo sie wypozyczyc na turniej ale czesto zmiany w rozpisce byly na szybko tudziez kumple rowniez ich uzywali ( AT/Crackshoty itd ).

Szczerze licze ze pogloski o reboocie sie sprawdza i bedzie gra wydawana od 0 z przedrukowanymi pilotami oraz kartami ( wyrosniecie z planszowki do grona najwiekszej turniejowej gry nie liczac ccg zaskoczylo napewno autorow a faq/erratami oraz wydawaniem koniecznych do zakupu fixow by ulubiony statek wystawic na stol ( Tie-Adv albo Interceptory np ).

btw
polska grupa 40k ma chyba pareset oosb wiecej na fb wiec xwing nie jest najwiekszy :P
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Banan2 »

aryss pisze:Szczerze licze ze pogloski o reboocie sie sprawdza i bedzie gra wydawana od 0 z przedrukowanymi pilotami oraz kartami ( wyrosniecie z planszowki do grona najwiekszej turniejowej gry nie liczac ccg zaskoczylo napewno autorow a faq/erratami oraz wydawaniem koniecznych do zakupu fixow by ulubiony statek wystawic na stol ( Tie-Adv albo Interceptory np ).
:shock: A to co jest teraz pójdzie do piachu?! Jest jakieś źródło tych pogłosek?
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: aryss »

Zadne wiarygodne wiec nie ma sie co przejmowac :P

W kazdym razie byl wywiad z Alexem ( https://www.facebook.com/groups/Xwingmi ... 549328558/ ) gdzie troche jego przemyslenia odnosnie przyszlosci + kwestia pragnien graczy na ugrywalnienie filmowych statkow ( oraz uproszczenie mechaniki ). Przetarcie ffg zrobilo przy okazji Agota z 2 edycja LCG, w ANR wprowadzono rotacje z nowym coresetem co niestety w formacie xwinga sie nie sprawdzil.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Przy edycji 2.0 będą musieli wydać "upgrade kity" dla poszczególnych frakcji/statków, zależnie od tego jakie będą zmiany.

A druga edycja w końcu pewnie nastąpi, nie ma ku temu póki co żadnych przesłanek, ale mechanika gry niestety zaczyna się coraz bardziej zapadać pod własnym ciężarem i bez rebootu ta gra IMHO zacznie tracić graczy.

Również nie zgadzam się z opinią o braku OP dodatków. Niestety, od wyjścia 8. fali i Jumpmastera 5000 (który potrzebował 5 errat a nadal jest przydatnym statkiem) w X-Wingu jest straszny wyścig zbrojeń i co fala wychodzi nowe mega-mocne kombo czy karta, redefiniujące metę turniejową. I niestety im dalej w las, tym dla mniejszej ilości statków jest w tej mecie miejsce.

Nie zgadzam się też z nazywaniem X-Winga karcianką - nie ma to IMHO żadnego uzasadnienia. Bo piloci i ulepszenia są w formie kart? Idąc tym tropem, to WH40k jest grą paragrafową, bo statystyki modeli i ulepszenia są w formie książek.
W X-Wingu nie gra się kartami, gra się modelami na macie z przeszkodami, używając miarek i kostek. To bitewniak pełną gębą, tyle tylko, że miarki są inne.

EDIT: jeszcze jedno:
"Na pewno "X-Wing" jest daleki od bycia idealną grą figurkową. Mechanika podstawowa jest tak prosta, że w efekcie w niewielkim stopniu odzwierciedla przedstawiany w niej temat. Już bardziej nadaje się do walk samolotów w trakcie bitwy o Anglię. " - inspiracją dla scen walk kosmicznych w Gwiezdnych Wojnach były starcia myśliwców podczas 2 Wojny Światowej. W wersji roboczej filmu w miejscu scen w kosmosie były wstawki z kroniki filmowej ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Indar
Posty: 1058
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Indar »

Ale też należy zwrócić uwagę że nowe dodatki wprowadzają pewne zmiany - i tak dzięki Harpunom na stołach na nowo zawitały Asy - głównie wysokopeesowe statki Imperium. Widać też nieśmiało stare X Wingi (Eedge) no i Poe zyskał nowe życie :).
Co nie zmienia faktu że dalej archetyp Mirka + Dash, ew. Nymm jest w topach.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

Asy wróciły, bo bomby już tak nie latają na wszystkie strony. A Harpuny skutecznie wykosiły swarm, a popularne są dlatego, że zadają absurdalny damage jak na swój koszt. Poza tym to jedna z nielicznych rzeczy, które są w stanie ruszyć rebeliancki bunkier...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 723
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 20 times
Been thanked: 85 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: kempy »

costi pisze: "Na pewno "X-Wing" jest daleki od bycia idealną grą figurkową. Mechanika podstawowa jest tak prosta, że w efekcie w niewielkim stopniu odzwierciedla przedstawiany w niej temat. Już bardziej nadaje się do walk samolotów w trakcie bitwy o Anglię. " - inspiracją dla scen walk kosmicznych w Gwiezdnych Wojnach były starcia myśliwców podczas 2 Wojny Światowej. W wersji roboczej filmu w miejscu scen w kosmosie były wstawki z kroniki filmowej ;)
A X-Wing nie jest też modyfikacją starszej gry o walkach samolotów tj. Wings of Glory?
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Banan2
Posty: 2617
Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 118 times
Been thanked: 67 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: Banan2 »

kempy pisze:
costi pisze: "Na pewno "X-Wing" jest daleki od bycia idealną grą figurkową. Mechanika podstawowa jest tak prosta, że w efekcie w niewielkim stopniu odzwierciedla przedstawiany w niej temat. Już bardziej nadaje się do walk samolotów w trakcie bitwy o Anglię. " - inspiracją dla scen walk kosmicznych w Gwiezdnych Wojnach były starcia myśliwców podczas 2 Wojny Światowej. W wersji roboczej filmu w miejscu scen w kosmosie były wstawki z kroniki filmowej ;)
A X-Wing nie jest też modyfikacją starszej gry o walkach samolotów tj. Wings of Glory?
Jest.
Pozdrawiam
Moja kolekcja
10% rabatu w planszomanii, 7% w 3Trollach, 5% w Battle Models
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars: X-Wing

Post autor: costi »

kempy pisze:
costi pisze: "Na pewno "X-Wing" jest daleki od bycia idealną grą figurkową. Mechanika podstawowa jest tak prosta, że w efekcie w niewielkim stopniu odzwierciedla przedstawiany w niej temat. Już bardziej nadaje się do walk samolotów w trakcie bitwy o Anglię. " - inspiracją dla scen walk kosmicznych w Gwiezdnych Wojnach były starcia myśliwców podczas 2 Wojny Światowej. W wersji roboczej filmu w miejscu scen w kosmosie były wstawki z kroniki filmowej ;)
A X-Wing nie jest też modyfikacją starszej gry o walkach samolotów tj. Wings of Glory?
Jest, jak najbardziej. Chodziło mi o to, że zarzut "gra bardziej pasuje do walk myśliwców podczas WW2" jest niezbyt trafiony, bo walki myśliwców podczas WW2 są materiałem wyjściowym do walk myśliwców w Gwiezdnych Wojnach.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ODPOWIEDZ