Masz rację, za każdy wzrost produkcji na planszy gracza, otrzymujesz tyle jednostek tego zasobu. Wzrost produkcji Megakredytów o 5, powoduje, ze tym samym otrzymasz 5 jednostek Megakredytów. Jednocześnie korporacja na starcie oferuje produkcję stali - od razu dostajesz też jednostkę stali.Quille pisze:Mam pytanie o tą korporację i jej efekt. Chodzi o to, czy jeśli zwiększam produkcję np. kasy o 5, to dostanę pięć jednostek kasy czy tylko jedną?
Moim zdaniem pięć, bo tam jest wyraźnie napisane "za każdy". Ale grałam nią dziś i były pewne opory u współgraczy jak np. zwiększałam za pomocą "Insektów" produkcję roślinności o 8 i od razu dostawałam 8 jednostek roślinności (czyli w sumie cały las). Ale rozumiem, że tak powinno być?
Tylko że jeśli tak, to czy przypadkiem ta korpo (ona jest z dodatku Wenus) nie jest aby ciut przegięta?
Terraformacja Marsa - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
5 jednostek pieniądzów dostaniesz.Quille pisze:Mam pytanie o tą korporację i jej efekt. Chodzi o to, czy jeśli zwiększam produkcję np. kasy o 5, to dostanę pięć jednostek kasy czy tylko jedną?
Możesz wkleić treść tej karty? Nie pamiętam jej ale wydaje się strasznie mocna jak zwiększa produkcję roślinności o 8 :OQuille pisze:np. zwiększałam za pomocą "Insektów" produkcję roślinności o 8 i od razu dostawałam 8 jednostek roślinności (czyli w sumie cały las).
Nie, ale insekty wydają się przegięte.Quille pisze:Tylko że jeśli tak, to czy przypadkiem ta korpo (ona jest z dodatku Wenus) nie jest aby ciut przegięta?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Insekty zwiększają produkcję roślin o 1 za każdy posiadany symbol roślin.
Gracie z draftem czy bez?
Jeśli bez to masz dużo szczęścia że trafiłeś aż 8 kart z symbolem roślin, a jak z to przeciwnicy powinni uważać co Ci zostawiają i to ich strata jeżeli masz aż tyle kart z roślinami.
Poza tym jak masz zagranych aż 8 symboli roślin to do końca gry została jedna góra dwie rundy, czyli postawisz raptem 2-3 dodatkowe lasy.
W każdym razie, tak jak napisał poprzednik, korporacja nie jest przegięta.
Gracie z draftem czy bez?
Jeśli bez to masz dużo szczęścia że trafiłeś aż 8 kart z symbolem roślin, a jak z to przeciwnicy powinni uważać co Ci zostawiają i to ich strata jeżeli masz aż tyle kart z roślinami.
Poza tym jak masz zagranych aż 8 symboli roślin to do końca gry została jedna góra dwie rundy, czyli postawisz raptem 2-3 dodatkowe lasy.
W każdym razie, tak jak napisał poprzednik, korporacja nie jest przegięta.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Tak, chodziło o insekty. Tak samo podniosłam produkcję kasy za każde miasto na planszy, których było 11, więc dostałam 11 kasy. Podobnie za zagranie "Izolacji" dostałam 6 kasy (bo 6 stopni produkcji ciepła zamieniłam na produkcję kasy).
Dlaczego mam postawić 2-3 lasy do końca gry? Postawiłam znacznie więcej, bo po zagraniu insektów moja produkcja roślin wynosiła 17 (bo wcześniej była I wysoko przez te zagrane karty z roślinami), a tych pokoleń jeszcze było dwa do końca i lasy na koniec gry. Postawiłam ich raczej z 6-7, bo wygrałam tytuł Kultywatora, mimo że przeciwnik myślał, że ma go e kieszeni.
Grałyśmy wtedy we dwójkę, więc bez draftu. Do tego miałam cztery karty, które pozwalały dobrać albo kupić karty w czasie trwania pokolenia, w tym jedna pozwalała dobrać dwie karty (nie pamiętam ich nazw, ale mogę odnaleźć, jak kogoś interesuje). Oczywiście "wyławiałam" te karty, które zwiększały mi produkcję. Więc na koniec gry produkowałam 46 kasy z samej planszy gracza (a drugie tyle z toru terraformacji), do tego zagrywanie niektórych kart, które zwiększały mi produkcję kasy, praktycznie się zwracało, bo dostawałam jednostki kasy za zwiększenie produkcji.
Więc efekt był taki że niemal zdublowałam (brakło jakichś kilkunastu punktów) przeciwnika na torze punktowym przy ostatecznej punktacji.
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
Dlaczego mam postawić 2-3 lasy do końca gry? Postawiłam znacznie więcej, bo po zagraniu insektów moja produkcja roślin wynosiła 17 (bo wcześniej była I wysoko przez te zagrane karty z roślinami), a tych pokoleń jeszcze było dwa do końca i lasy na koniec gry. Postawiłam ich raczej z 6-7, bo wygrałam tytuł Kultywatora, mimo że przeciwnik myślał, że ma go e kieszeni.
Grałyśmy wtedy we dwójkę, więc bez draftu. Do tego miałam cztery karty, które pozwalały dobrać albo kupić karty w czasie trwania pokolenia, w tym jedna pozwalała dobrać dwie karty (nie pamiętam ich nazw, ale mogę odnaleźć, jak kogoś interesuje). Oczywiście "wyławiałam" te karty, które zwiększały mi produkcję. Więc na koniec gry produkowałam 46 kasy z samej planszy gracza (a drugie tyle z toru terraformacji), do tego zagrywanie niektórych kart, które zwiększały mi produkcję kasy, praktycznie się zwracało, bo dostawałam jednostki kasy za zwiększenie produkcji.
Więc efekt był taki że niemal zdublowałam (brakło jakichś kilkunastu punktów) przeciwnika na torze punktowym przy ostatecznej punktacji.
Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jeśli w towarzystwie nie ma nikogo kto jeszcze nie grał w TM to zawsze z draftem.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Muszę kiedyś spróbować pójść mocno w zieleń bo jestem ciekawy jakie to wrażenia.Bludgeon pisze:Jeśli w towarzystwie nie ma nikogo kto jeszcze nie grał w TM to zawsze z draftem.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Zazwyczaj tak robię, ale mniej więcej od połowy gry. Wcześniej nie za bardzo się da, bo niewiele kart podnoszących produkcję roślinności można zagrać od początku - większość ma wymagania dotyczące temperatury. A budowanie lasów z projektów standardowych się kompletnie nie opłaca.
Za to potem zbieram karty podnoszące produkcję roślin i buduję dużo lasów, co na koniec przynosi sporo punktów, ta i zazwyczaj nie jest też bez znaczenia na ufundowane tytuły, bo na każdej planszy jest tytuł odnoszący się do obszarów na planszy.
Za to potem zbieram karty podnoszące produkcję roślin i buduję dużo lasów, co na koniec przynosi sporo punktów, ta i zazwyczaj nie jest też bez znaczenia na ufundowane tytuły, bo na każdej planszy jest tytuł odnoszący się do obszarów na planszy.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
- Lokalizacja: Tczew
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Zieleń może nie jest obowiązkowa, ale daje dość duże profity - podnosi poziom tlenu, tym samym WT, czyli przyrost kasy, a finalnie jest to punkt zwycięstwa. Poza tym w końcowym podliczeniu to minimum 1 dodatkowy punkt zwycięstwa z szansą na 2, a nawet 3 pkt. jeśli dobrze uda się zaplanować budowę miast.Bludgeon pisze:Muszę kiedyś spróbować pójść mocno w zieleń bo jestem ciekawy jakie to wrażenia.Bludgeon pisze:Jeśli w towarzystwie nie ma nikogo kto jeszcze nie grał w TM to zawsze z draftem.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Terraformacja Marsa - skąd brać jednostki mikrobów/zwierząt?
Pomóżcie:) !!!
Skąd brać jednostki mikrobów/zwierzat, aby wykorzystać efekt trwały na danej karcie?
Przykład: karta "Trzoda" - "Umieść na karcie 1 jednostkę zwierząt"
Na planszy gracza nie ma miejsca na zbieranie jednostek zwierząt/mikrobów. Skąd w związku z tym można brać te jednostki, aby móc je położyć na tej karcie w ramach jej efektu trwałego? Czy z własnego banku jednostek pieniędzy? Czy ze wspólnego banku?
Przeczytałam już kilka dyskusji na ten temat, ale ciągle jest to dla mnie niejasne.
Dzięki!!!
Skąd brać jednostki mikrobów/zwierzat, aby wykorzystać efekt trwały na danej karcie?
Przykład: karta "Trzoda" - "Umieść na karcie 1 jednostkę zwierząt"
Na planszy gracza nie ma miejsca na zbieranie jednostek zwierząt/mikrobów. Skąd w związku z tym można brać te jednostki, aby móc je położyć na tej karcie w ramach jej efektu trwałego? Czy z własnego banku jednostek pieniędzy? Czy ze wspólnego banku?
Przeczytałam już kilka dyskusji na ten temat, ale ciągle jest to dla mnie niejasne.
Dzięki!!!
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Terraformacja Marsa - skąd brać jednostki mikrobów/zwier
Umieszczasz na karcie ze wspólnej puli brązową kosteczkę wartą "jeden" - ta kosteczka symbolizuje na tej karcie mikroby/zwierzęta/inne rzeczy zbierane w ten sposób
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Mam pytanie o zamiany Energi w ciepło. Dotąd graliśmy ze w fazie produkcji cała energię zamienialismy w ciepło. Potem przeprowadzalismy produkcję zarówno energi jaki i ciepła, przez co zdarzało się ze ktoś miał mega dużo ciepła i szybko temperaturę podnosił co było czasami wkurzające.
Ostatnio widziałem filmik gdzie ilość zamienianej Energi była równa ilości poziomu produkcji ciepła.
Jak to z ta zamiana jest? Zamieniamy całą energię, czy tylko tyle ile mamy produkcji ciepła?
Ostatnio widziałem filmik gdzie ilość zamienianej Energi była równa ilości poziomu produkcji ciepła.
Jak to z ta zamiana jest? Zamieniamy całą energię, czy tylko tyle ile mamy produkcji ciepła?
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
W fazie produkcji przemieniasz całą energię w ciepło. Ciepło rzeczywiście zwykle jest pierwszym parametrem, który zostaję wykonany na max.Maniake pisze:Mam pytanie o zamiany Energi w ciepło. Dotąd graliśmy ze w fazie produkcji cała energię zamienialismy w ciepło. Potem przeprowadzalismy produkcję zarówno energi jaki i ciepła, przez co zdarzało się ze ktoś miał mega dużo ciepła i szybko temperaturę podnosił co było czasami wkurzające.
Ostatnio widziałem filmik gdzie ilość zamienianej Energi była równa ilości poziomu produkcji ciepła.
Jak to z ta zamiana jest? Zamieniamy całą energię, czy tylko tyle ile mamy produkcji ciepła?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
FAZA PRODUKCJI :Maniake pisze:Mam pytanie o zamiany Energi w ciepło. Dotąd graliśmy ze w fazie produkcji cała energię zamienialismy w ciepło. Potem przeprowadzalismy produkcję zarówno energi jaki i ciepła, przez co zdarzało się ze ktoś miał mega dużo ciepła i szybko temperaturę podnosił co było czasami wkurzające.
Ostatnio widziałem filmik gdzie ilość zamienianej Energi była równa ilości poziomu produkcji ciepła.
Jak to z ta zamiana jest? Zamieniamy całą energię, czy tylko tyle ile mamy produkcji ciepła?
1.Najpierw zamieniamy całą energię w ciepło przesuwając wszystkie jednostki energii, na pole ciepła
2.Nastepnie jest faza produkcji i dostajemy tyle jednostek każdego zasobu ile wynosi liczba na której stoi nasz kolorowy znacznik.
Ciepło i energia to dwie różne rzeczy. Podnosząc wskaźnik produkcji ciepła, nie ponosisz tym samym wskaźnika produkcji energii. Przykład:
Jak kolorową kosteczke na polu ciepło ponosisz na przykład z 3 na 4, to nie robisz tego samego na polu energii.
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Cały czas graliśmy tak jak napisałeś. Z tym ze ostatnio widziałem jak gracz zrobił coś innego.
Podam przyklad:
Produkcja energii 4. Ilość surowców 5
Produkcja ciepła 3. Ilość surowców 1
a) Przy normalnej rozgrywce, jak dotąd miał bym po produkcji 4 jednostki energii i 9 jednostek ciepła (produkcja się nie zmienia).
b) Natomiast gracz zrobił taki myk ze nie przenosił 4 jednostek energii tylko 3 i po produkcji miał 6 jednostek energii i 4 jednostki ciepła.
Które zagranie jest zgodne z prawdą?
Podam przyklad:
Produkcja energii 4. Ilość surowców 5
Produkcja ciepła 3. Ilość surowców 1
a) Przy normalnej rozgrywce, jak dotąd miał bym po produkcji 4 jednostki energii i 9 jednostek ciepła (produkcja się nie zmienia).
b) Natomiast gracz zrobił taki myk ze nie przenosił 4 jednostek energii tylko 3 i po produkcji miał 6 jednostek energii i 4 jednostki ciepła.
Które zagranie jest zgodne z prawdą?
- Qrzy
- Posty: 865
- Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 114 times
- Kontakt:
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Oczywiście a, jest to dokładnie opisane w pierwszym akapicie opisu fazy produkcji w instrukcji...
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Ten, kto tak zrobił musiał się pomylić. Energia to jedyny surowiec, który się nie kumuluje, tylko zamienia w ciepło. Stąd np. jak masz kartę, która pozwala zamienić 6 jednostek energii na znacznik nauki, to musisz mieć produkcję na poziomie co najmniej 6, bo inaczej tego nie zrobisz.Maniake pisze:Cały czas graliśmy tak jak napisałeś. Z tym ze ostatnio widziałem jak gracz zrobił coś innego.
-
- Posty: 557
- Rejestracja: 08 mar 2013, 12:07
- Lokalizacja: Milewo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 47 times
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
"Na początku fazy produkcji niewydana energia zostaje zamieniona w ciepło" - bez kreatywnego dopowiadania sobie zasad, nie ma możliwości by energia zamieniana w ciepło miała być uzależniana od produkcji ciepła .
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
Jak powinny wyglądać te punkty wg. zasad? Nie mogę znaleźć satysfakcjonujących odpowiedzi.
1) Czy przy stawianiu miast, oceanów i terenów zielonych przesuwa się WT gracza, który położył ten kafelek o 1 punkt (pomijam punkt za podniesieniu poziomu tlenu, chodzi o samo położenie kafelka)?
2. Czy przy wybudowaniu miasta z karty projektów, również otrzymuje się +1 do produkcji mega kredytów (tak jak to jest w przypadku wybudowania miasta z projektu standardowego)?
3. Czy grając w dwie osoby lub solo (jeżeli odpowiedź jest inna) tylko w jednej turze można wykonać akcje jak np. zamiana ciepła w temperaturę? Czy mając np. 24 kostki ciepła mogę od razu podnieść temperaturę 3 razy? I tak samo z projektami standardowymi - mogę podczas jednej tury wydać 54 mega kredyty by położyć 3 kafelki oceanów?
4. W przypadku gry solo, zagrywając kartę np. z mikrobami (1 akcja daje jeden mikrob, a dwa mikroby dają np. jeden poziom tlenu) mogę tylko raz podczas tury albo położyć jednego mikroba albo zabrać dwa mikroby i zwiększyć tlen? Czy może mogę zarówno zabrać dwa mikroby, a następnie zrobić drugą akcję i położyć znowu jednego mikroba na karcie w tej samej turze?
1) Czy przy stawianiu miast, oceanów i terenów zielonych przesuwa się WT gracza, który położył ten kafelek o 1 punkt (pomijam punkt za podniesieniu poziomu tlenu, chodzi o samo położenie kafelka)?
2. Czy przy wybudowaniu miasta z karty projektów, również otrzymuje się +1 do produkcji mega kredytów (tak jak to jest w przypadku wybudowania miasta z projektu standardowego)?
3. Czy grając w dwie osoby lub solo (jeżeli odpowiedź jest inna) tylko w jednej turze można wykonać akcje jak np. zamiana ciepła w temperaturę? Czy mając np. 24 kostki ciepła mogę od razu podnieść temperaturę 3 razy? I tak samo z projektami standardowymi - mogę podczas jednej tury wydać 54 mega kredyty by położyć 3 kafelki oceanów?
4. W przypadku gry solo, zagrywając kartę np. z mikrobami (1 akcja daje jeden mikrob, a dwa mikroby dają np. jeden poziom tlenu) mogę tylko raz podczas tury albo położyć jednego mikroba albo zabrać dwa mikroby i zwiększyć tlen? Czy może mogę zarówno zabrać dwa mikroby, a następnie zrobić drugą akcję i położyć znowu jednego mikroba na karcie w tej samej turze?
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
O zasadach jest osobny wątek.
1) nie
2) nie, chyba, że to wynika z karty
3) nie, możesz wymienić dwa razy po 8 jednostek, a potem jest kolei kolejnego gracza (przy grze solo możesz ile razy chcesz)
4) nie raz podczas tury, tylko raz na pokolenie - tam są dwie strzałki czerwone - jedna oznacza dodanie mikroba, druga zamianę mikrobów na tlen - możesz zrobić tylko jedną z tych akcji raz na pokolenie
1) nie
2) nie, chyba, że to wynika z karty
3) nie, możesz wymienić dwa razy po 8 jednostek, a potem jest kolei kolejnego gracza (przy grze solo możesz ile razy chcesz)
4) nie raz podczas tury, tylko raz na pokolenie - tam są dwie strzałki czerwone - jedna oznacza dodanie mikroba, druga zamianę mikrobów na tlen - możesz zrobić tylko jedną z tych akcji raz na pokolenie
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
pionek123 pisze: 1) Czy przy stawianiu miast, oceanów i terenów zielonych przesuwa się WT gracza, który położył ten kafelek o 1 punkt (pomijam punkt za podniesieniu poziomu tlenu, chodzi o samo położenie kafelka)?
Quille pisze: 1) nie
Re: Terraformacja Marsa (Rebel)
No dobra, ale nie za położenie kafelka, tylko za zmniejszenie liczby oceanów pozostałych do zbudowania, czyli za sterraformowanie Marsa. Rozumiem, że pod tym się kryje to, co w pytanie było w nawiasie po "pomijam"... Przy oceanach to akurat na jedno wychodzi - zbudowanie oceanu = sterraformowanie, bez żadnych dodatkowych warunków. I nie da się zbudować oceanu i nie dostać tego 1 punktu WT.
Czyli jeszcze raz:
- za zbudowanie miasta - nie
- za zbudowanie jednego z 9 oceanu - tak
- za zbudowanie lasu - nie (tylko za podwyższenie poziomu tlenu).
Czyli jeszcze raz:
- za zbudowanie miasta - nie
- za zbudowanie jednego z 9 oceanu - tak
- za zbudowanie lasu - nie (tylko za podwyższenie poziomu tlenu).