Jest wyjaśnienie do assets. Jakiego dodatkowego wyjaśnienia do allies potrzebujesz?Pynio pisze:Edit: Co z allies, którzy są przy pokonanym badaczu? Nie widzę w instrukcji wyjaśnienia dla nich.
Eldritch Horror - zasady
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Re: Eldritch Horror
W sumie to znowu dwóch - co z allies przy pokonanym badaczu? Rozumiem, że "odchodzą" do talii użytych? Drugie pytanie - wchodzi niwy badacz - co z przedmiotem startowym, jeśli ma go inny badacz? Rozumiem, ze startuje bez, ew jak jest w talii użytych przemiotow to dostaje na start z tej talii?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Re: Eldritch Horror
Co do sprzymierzeńców - są oni zasobami. Traktuje się ich tak, jak inne zasoby - pozostają de facto na polu pokonanego badacza.Pynio pisze:W sumie to znowu dwóch - co z allies przy pokonanym badaczu? Rozumiem, że "odchodzą" do talii użytych? Drugie pytanie - wchodzi niwy badacz - co z przedmiotem startowym, jeśli ma go inny badacz? Rozumiem, ze startuje bez, ew jak jest w talii użytych przemiotow to dostaje na start z tej talii?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
FAQ pisze:What happens if a new investigator’s starting possessions are
being used by another investigator?
When a player chooses a new investigator, he receives
that investigator’s starting possessions from the decks,
discard piles, or reserve. If the starting possessions are not
in these places, such as if another investigator or a defeated
investigator has them, the new investigator does not start
with those possessions.
Wspomogę rabatem 11% Planszostrefa, 7% 3Trolle
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Nie. Skąd ten pomysł?Pynio pisze:co z allies przy pokonanym badaczu? Rozumiem, że "odchodzą" do talii użytych?
Zgadza się.Pynio pisze:co z przedmiotem startowym, jeśli ma go inny badacz? Rozumiem, ze startuje bez
Tak.Pynio pisze:co z przedmiotem startowym (...)jak jest w talii użytych przemiotow to dostaje na start z tej talii?
Na twoje pytania odnośnie przedmiotów startowych odpowiada ten ustęp z Almanachu:
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Jest wymienione wszystko włącznie z nimi.Pynio pisze:Hm... nie znalazłem info, że allies zostają przy badaczu... jest wszystko wymienione oprócz nich.
Nie jestem pewien którą wersję językowa posiadasz więc zaznaczyłem odpowiedni ustęp w obu:
Całe wyposażenie a więc między innymi sprzymierzeńców. Jak na razie nie ma w grze żadnego sprzymierzeńca który nie byłby wyposażeniem.
So far all allies in this game are possessions.
Re: Eldritch Horror
O widzisz... te przykłady co podałeś doskonale znam. Nie doczytałem natomiast, że sprzymierzeniec to "sprzęt"Eremita pisze:Jest wymienione wszystko włącznie z nimi.Pynio pisze:Hm... nie znalazłem info, że allies zostają przy badaczu... jest wszystko wymienione oprócz nich.
Nie jestem pewien którą wersję językowa posiadasz więc zaznaczyłem odpowiedni ustęp w obu:
Całe wyposażenie a więc między innymi sprzymierzeńców. Jak na razie nie ma w grze żadnego sprzymierzeńca który nie byłby wyposażeniem.
So far all allies in this game are possessions.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Re: Eldritch Horror
Wytłumaczcie mi jeszcze jak działa czerwony znacznik na kultystach Azatotha. Jest tam napisane (nie mam go przed oczami), że należy rozpatrzyć walkę i, że tracimy automatem 1hp. Kto ma z nimi walczyć, jeśli na tym polu jest np. Tylko on sam? Inne czerwone znaczniki każą przesunąć potwora itp. Tu jest taki info na karcie przedwiecznego...
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Kultyści Azathotha nie mają żadnego efektu rozrachunku ("czerwony znacznik").Pynio pisze:Kto ma z nimi walczyć, jeśli na tym polu jest np. Tylko on sam? Inne czerwone znaczniki każą przesunąć potwora itp.
Ten efekt następuje po wykonaniu testu na Wolę.Pynio pisze:Jest tam napisane (nie mam go przed oczami), że należy rozpatrzyć walkę i, że tracimy automatem 1hp.
Czyli jeśli podejmiesz walkę z kultystą Azathotha (na ogół dlatego że w fazie spotkań jesteś na tym samym polu co kultysta) to po wykonaniu rzutu na Wolę kultysta zostaje pokonany a badacz traci 1 punkt Zdrowia.
Gdybyś miał znowu w ręku tego Azathotha to wrzuć jego tekst jeśli możesz. Nie ma powodu by tam było cokolwiek napisane o walce. (Ja objaśniam zasady na podstawie oryginalnej, polskiej nie widziałem.)
Re: Eldritch Horror
Obecnie na Table Top ogrywam, zatem też patrzę na ang.
ok.... dopiero wyciągnąłem innych przedwiecznych z wirtualnych worków i widzę, że Azathoth nie ma żadnego opisu dotyczącego efektu rozrachunku
Sorry za zamieszanie. Kazali grać w instrukcji z nim jako pierwszym, to na resztę nie popatrzyłem.
ok.... dopiero wyciągnąłem innych przedwiecznych z wirtualnych worków i widzę, że Azathoth nie ma żadnego opisu dotyczącego efektu rozrachunku
Sorry za zamieszanie. Kazali grać w instrukcji z nim jako pierwszym, to na resztę nie popatrzyłem.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
1. Grałem przeciwko Azathothowi. Miałem aktywną tajemnicę "Głos Azathotha", która mówi, że jak dostaję jakiś artefakt to mogę wziąć księgę ("Massa di [coś tam]") i na koniec fazy mitów poświęcić odpowiednią ilość wskazówek by odrzucić księgę i rozwiązać tajemnicę. Nikt z moich badaczy nie miał tej księgi, a pojawiło mi się, że mogę dokonać postępu aktywnej tajemnicy. Jak w tym przypadku wygląda ten postęp?
a) Na koniec fazy mitów tajemnica zostaje po prostu rozwiązana i ciągnę kolejną (tak ja to zinterpretowałem).
b) Badacz otrzymuje natychmiast księgę.
c) Jeszcze inaczej.
2. Zdarzyło mi się odbyć spotkanie na polu z potworem, który miał odporność fizyczną. Badacz na tym polu nie miał żadnego zaklęcia, ani oprzyrządowania magicznego. Rozumiem, że walka przebiega w sposób następujący: test woli wykonuję normalnie, a podczas testu siły nie rzucam kostką tylko po prostu tracę zdrowie w ilości podanej obok testu siły na żetonie potwora. Dobrze wydedukowałem?
a) Na koniec fazy mitów tajemnica zostaje po prostu rozwiązana i ciągnę kolejną (tak ja to zinterpretowałem).
b) Badacz otrzymuje natychmiast księgę.
c) Jeszcze inaczej.
2. Zdarzyło mi się odbyć spotkanie na polu z potworem, który miał odporność fizyczną. Badacz na tym polu nie miał żadnego zaklęcia, ani oprzyrządowania magicznego. Rozumiem, że walka przebiega w sposób następujący: test woli wykonuję normalnie, a podczas testu siły nie rzucam kostką tylko po prostu tracę zdrowie w ilości podanej obok testu siły na żetonie potwora. Dobrze wydedukowałem?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 lis 2016, 22:58
- Has thanked: 1 time
Re: Eldritch Horror
ad1 odpowiedź C
dokładasz na tajemnicę jedną wskazówkę i nadal musisz szukać artefaktu aby rozwiązać tajemnicę
ad2 walka przebiega normalnie tzn test woli potem test siły (z tą różnicą że przy teście siły nie możesz dodać sobie bonusu z żadnych broni pistolety miecze itp) bierzesz pod uwagę współczynnik siły + ew przedmioty magiczne + ew czary
dokładasz na tajemnicę jedną wskazówkę i nadal musisz szukać artefaktu aby rozwiązać tajemnicę
ad2 walka przebiega normalnie tzn test woli potem test siły (z tą różnicą że przy teście siły nie możesz dodać sobie bonusu z żadnych broni pistolety miecze itp) bierzesz pod uwagę współczynnik siły + ew przedmioty magiczne + ew czary
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Czarnyx pisze:Grałem przeciwko Azathothowi. Miałem aktywną tajemnicę "Głos Azathotha", która mówi, że (...) na koniec fazy mitów poświęcić odpowiednią ilość wskazówek (...) pojawiło mi się, że mogę dokonać postępu aktywnej tajemnicy. Jak w tym przypadku wygląda ten postęp?
"Głos Azathotha" wymaga poświęcania wskazówek.
Zatem przy postępie kładziesz na tej tajemnicy jedną wskazówkę.
Później, gdy już będziesz miał Massa di Requiem per Shuggay to rozwiązanie tajemnicy będzie tańsze dzięki wskazówkom zebranym na jej karcie.
Czarnyx pisze: Zdarzyło mi się odbyć spotkanie na polu z potworem, który miał odporność fizyczną. Badacz na tym polu nie miał żadnego zaklęcia, ani oprzyrządowania magicznego. (...)
Premie to efekty które dają +X (np. +2) do jakiegoś atrybutu i tylko te efekty.
Test wykonujesz normalnie.
Przerzuty działają normalnie, także te uzyskane z niemagicznych źródeł.
Dodatkowe kości działają normalnie, także te uzyskane z niemagicznych źródeł.
Ogółem wszystko działa normalnie, nie możesz tylko korzystać z premii (+X) uzyskanych z niemagicznych źródeł.
Dość często zdarza się ze ktoś ma problem ze zrozumieniem zasad. Jednak twoje pomysły są tak zupełnie niepodobne do zapisów z instrukcji że obawiam się że po prostu jej nie czytałeś.
Jeśli to prawda to wiedz że nie jest fajnie nie chcieć poświęcić swojego czasu na czytanie instrukcji ale liczyć na to że inni poświęcą swój czas na wyjaśnienia.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
Akurat czytałem instrukcję, tylko że już dawno temu. W trakcie rozgrywki też zajrzałem dla przypomnienia, ale nie wiem czemu dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę, że w pierwszym pytaniu chodziło o poświęcanie wskazówek i sam doszedłem do prawidłowej odpowiedzi (takiej jaką mi podaliście), a w drugim niby przeczytałem kilka razy tekst w instrukcji dotyczący odporności fizycznej i nie wiem czemu umknęło mi, że mowa w nim tylko o premiach do ataku. Widać musiałem być nieźle zamotany. Mam nadzieję, że mimo to w ostatniej rozgrywce nie popełniłem więcej błędów, poza tymi które dotyczyły zadanych przeze mnie pytań...Eremita pisze:Dość często zdarza się ze ktoś ma problem ze zrozumieniem zasad. Jednak twoje pomysły są tak zupełnie niepodobne do zapisów z instrukcji że obawiam się że po prostu jej nie czytałeś.
Jeśli to prawda to wiedz że nie jest fajnie nie chcieć poświęcić swojego czasu na czytanie instrukcji ale liczyć na to że inni poświęcą swój czas na wyjaśnienia.
Re: Eldritch Horror
Taka sytuacja:
Efekt na odwrocie karty zaklęcia Pokarm umysłu nakazuje mi odrzucić tę kartę, chyba że stracę 2 poczytalności. Czy przed utratą poczytalności (i oczywiście zachowaniem karty) uchroni mnie zaklęcie Wzbudzenie męstwa (Raz na rundę, kiedy jakiś badacz ma stracić poczytalność, możesz wykonać test wiedzy. Jeśli zdałeś, utrata poczytalności zostaje zmniejszona o 2)?
Efekt na odwrocie karty zaklęcia Pokarm umysłu nakazuje mi odrzucić tę kartę, chyba że stracę 2 poczytalności. Czy przed utratą poczytalności (i oczywiście zachowaniem karty) uchroni mnie zaklęcie Wzbudzenie męstwa (Raz na rundę, kiedy jakiś badacz ma stracić poczytalność, możesz wykonać test wiedzy. Jeśli zdałeś, utrata poczytalności zostaje zmniejszona o 2)?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak, może Cię uchronić.Tomson pisze:Efekt na odwrocie karty zaklęcia Pokarm umysłu nakazuje mi odrzucić tę kartę, chyba że stracę 2 poczytalności. Czy przed utratą poczytalności (i oczywiście zachowaniem karty) uchroni mnie zaklęcie Wzbudzenie męstwa (...)?
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
Ja jeszcze mam pytania odnośnie tych nieszczęsnych odporności (fizycznej i magicznej):
1. Jak rozumiem odporność dotyczy nie tylko testu siły, ale wszystkich testów wykonywanych w trakcie walki, co oznacza, że jeśli np. potwór ma odporność magiczną to nie mogę podczas wykonywania testu woli skorzystać z premii do woli zapewnianej przez magiczne wyposażenie. Dobrze rozumuję?
2. Instrukcja mówi o premii do testów w przypadku walki z potworem z odpornością, ale nie wspomina nic na temat innych sposobów odbierania punktów wytrzymałości takim potworom. Rozumiem, że w takim razie odporności nie dotyczą odbierania wytrzymałości poza walką i mogę np. użyć dynamitu na potworze z odpornością fizyczną lub zaklęcia "Uśmiercenie" na potworze z odpornością magiczną. Mam rację?
1. Jak rozumiem odporność dotyczy nie tylko testu siły, ale wszystkich testów wykonywanych w trakcie walki, co oznacza, że jeśli np. potwór ma odporność magiczną to nie mogę podczas wykonywania testu woli skorzystać z premii do woli zapewnianej przez magiczne wyposażenie. Dobrze rozumuję?
2. Instrukcja mówi o premii do testów w przypadku walki z potworem z odpornością, ale nie wspomina nic na temat innych sposobów odbierania punktów wytrzymałości takim potworom. Rozumiem, że w takim razie odporności nie dotyczą odbierania wytrzymałości poza walką i mogę np. użyć dynamitu na potworze z odpornością fizyczną lub zaklęcia "Uśmiercenie" na potworze z odpornością magiczną. Mam rację?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Tak.Czarnyx pisze:Jak rozumiem odporność dotyczy nie tylko testu siły, ale wszystkich testów wykonywanych w trakcie walki, co oznacza, że jeśli np. potwór ma odporność magiczną to nie mogę podczas wykonywania testu woli skorzystać z premii do woli zapewnianej przez magiczne wyposażenie. Dobrze rozumuję?
Odporności w ogóle nie dotyczą odbierania zdrowia*. Dotyczą tylko i wyłącznie premii (+X) do testów w walce. Niczego poza tym.Czarnyx pisze:Rozumiem, że (...) odporności nie dotyczą odbierania wytrzymałości poza walką
Tak.Czarnyx pisze:mogę np. użyć dynamitu na potworze z odpornością fizyczną lub zaklęcia "Uśmiercenie" na potworze z odpornością magiczną. Mam rację?
To że wyniki niektórych testów powodują utratę zdrowia nie znaczy że odporność można bezpośrednio powiązać z odbieraniem zdrowia.
*Odbiera się zdrowie. Wytrzymałość prawie nigdy się nie zmienia.
Re: Eldritch Horror
Gra solo z dwoma badaczami. W fazie mitów nierozwiązana pogłoska powoduje śmierć obu badaczy jednocześnie (każdy badacz traci 6 zdrowia). Co w takiej sytuacji? Przegrałem? Czy rozpatruję do końca kartę mitu mimo, iż nie mam w chwili obecnej żadnego badacza, a następnie dobieram dwóch nowych?
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Eldritch Horror
Co dzieje się w sytuacji kiedy mamy już kartę "Mroczny park" i gra nakazuje nam wziąć kolejną?
Odwracamy tą którą mamy, rozpatrujemy, i wtedy dobieramy tą kolejną nakazaną kartę "Mrocznego paktu"?
Odwracamy tą którą mamy, rozpatrujemy, i wtedy dobieramy tą kolejną nakazaną kartę "Mrocznego paktu"?
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 93 times
Re: Eldritch Horror
Panowie
Wygrałem, czy przegrałem.
Warunek zwycięstwa to rozwiązanie trzech tajemnic.
Trzecia tajemnica, to pokonanie Koszmaru z Dunwich.
Cytat z karty:
"Na koniec Fazy Mitów, jesli Potężny Potwór Koszmar z Dunwich został pokonany. Tajemnica zostaje rozwiązana."
Stało się to w momencie, gdy nie miałem już kart mitów do rozpatrzenia. Instrukcja mówi:
"Jeśli nie można dobrać karty Mitów, Faza Mitów kończy się i badacze przegrywają"
Czyli na koniec Fazy Mitów wydarzyły się dwie rzeczy jedna skutkująca zwycięstwem, druga porażką. Który efekt należy rozpatrzyć najpierw? Czy może jest remis
Wygrałem, czy przegrałem.
Warunek zwycięstwa to rozwiązanie trzech tajemnic.
Trzecia tajemnica, to pokonanie Koszmaru z Dunwich.
Cytat z karty:
"Na koniec Fazy Mitów, jesli Potężny Potwór Koszmar z Dunwich został pokonany. Tajemnica zostaje rozwiązana."
Stało się to w momencie, gdy nie miałem już kart mitów do rozpatrzenia. Instrukcja mówi:
"Jeśli nie można dobrać karty Mitów, Faza Mitów kończy się i badacze przegrywają"
Czyli na koniec Fazy Mitów wydarzyły się dwie rzeczy jedna skutkująca zwycięstwem, druga porażką. Który efekt należy rozpatrzyć najpierw? Czy może jest remis
Re: Eldritch Horror
Jesli posiadasz juz jakis stan to nie mozesz dobrac go po raz drugi. Tak wiec po prostu nic sie nie dzieje.MataDor pisze:Co dzieje się w sytuacji kiedy mamy już kartę "Mroczny park" i gra nakazuje nam wziąć kolejną?
Odwracamy tą którą mamy, rozpatrujemy, i wtedy dobieramy tą kolejną nakazaną kartę "Mrocznego paktu"?
Jesli gra nakazuje dobrac stan okreslonego typu np Szalenstwo, to dobierasz karty tak dlugo az wylosujesz taki stan, ktorego jeszcze nie posiadasz.
Jesli gra nakazuje ci dobrac konkretny stan, np mroczny pakt, a juz taki posiadasz, to po prostu go nie dobierasz
Chyba zadales podobne pytanie na Bgg i tam tez masz odpowiedz
Re: Eldritch Horror
Rigidigi pisze:Panowie
Wygrałem, czy przegrałem.
Warunek zwycięstwa to rozwiązanie trzech tajemnic.
Trzecia tajemnica, to pokonanie Koszmaru z Dunwich.
Cytat z karty:
"Na koniec Fazy Mitów, jesli Potężny Potwór Koszmar z Dunwich został pokonany. Tajemnica zostaje rozwiązana."
Stało się to w momencie, gdy nie miałem już kart mitów do rozpatrzenia. Instrukcja mówi:
"Jeśli nie można dobrać karty Mitów, Faza Mitów kończy się i badacze przegrywają"
Czyli na koniec Fazy Mitów wydarzyły się dwie rzeczy jedna skutkująca zwycięstwem, druga porażką. Który efekt należy rozpatrzyć najpierw? Czy może jest remis
ALMANACH STRONA 12
Jesli w fazie mitow nie mozna dobrac karty Mitow, faza Mitow konczy sie. Nastepnie jesli badacze nie zwyciezyli, przegrywaja gre.
Czyli sam fakt ze nie mozna dobrac karty, nie oznacza porazki, ale koniec fazy mitow. I w tym momencie wygrales gre. Gdybys nie mial rozwiazanych 3 takemnic to w tym momencie bys przegral.
W almanachu stoi tez ze jesli efekt wygranej i porazki zachodza jednoczesnie, to gracze zwyciezaja. (Ale to troche inny przypadek niz twoj)
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 10:36 przez shodan84, łącznie zmieniany 1 raz.