Rising Sun (Eric M. Lang)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
znalazłem
https://boardgamegeek.com/thread/174522 ... at-they-do
czy myślicie, że ten dodatek z Kami i z potworami będzie wydany po polsku? (w sensie karty)
Jak to wyglądało w przypadku Blood Rage'a?
https://boardgamegeek.com/thread/174522 ... at-they-do
czy myślicie, że ten dodatek z Kami i z potworami będzie wydany po polsku? (w sensie karty)
Jak to wyglądało w przypadku Blood Rage'a?
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Inglorion pisze:znalazłem
https://boardgamegeek.com/thread/174522 ... at-they-do
czy myślicie, że ten dodatek z Kami i z potworami będzie wydany po polsku? (w sensie karty)
Jak to wyglądało w przypadku Blood Rage'a?
W BR było wydanie międzynarodowe z polską instrukcją i kartami, jakoś tak. Natomiast z czasem pojawią się dodatki do RS prawdopodobnie na tej samej zasadzie. Ja już "zaraziłem" grą dwie osoby, które polują na ENG z Daimyo. Ale zauważyłem, że sporo osób sprzedaję bez Daimyo box'a.
- Ardel12
- Posty: 3388
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Możliwości porównań do innych jest wiele, imho te dwie najbardziej mi się rzuciły w oczy. Nie sprawdzałem autora ani wydawnictwa, bo w moim odczuciu liczy się gra a nie kto stoi za nią.mauserem pisze:wytykanie współczesnym grom że są zlepkiem mechanik to odrobinę taka młodzieńcza naiwnośćArdel12 pisze:...
Minusy:
- zlepek mechanik (Blood Rage + Puerto Rico),
....
i przyszło Ci do głowy tylko Puerto Rico?
BR łączy z RS tylko osoba autora i wydawnictwo... a no i są figurki, z plastiku takie
Minus bardziej tyczył się nie tyle kopiowania co braku innowacyjności tytułu, ot szukam gier korzystających z nowych mechanizmów i zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 22:01 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Dla niezdecydowanych, recenzja po kilku partiach, w rożnych składach osobowych. Jest bardzo dobrze, mimo dwóch-trzech małych grzeszków.
Link
Link
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Jest mój nick, ale gdzie to napisałem. Fake news? No tak, dla wyrównania powinny być pionkisqb1978 pisze:Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.pavel pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Zagrałem dziś. Mimo pewnej niechęci i uprzedzenia (przerost firmy nad treścią itd.), muszę z pokorą przyznać, że grało się świetnie i gra jest bardzo dobra. Lepsza od Blood Rage, przy podobnej prostocie zasad. Bardziej strategiczna i mniej rozchwiana. Znane mechaniki ale ładnie sklejone w spójną całość. Zaangażowanie wszystkich w turze jednego gracza, dzięki action selection/following. Iskierka innowacji, bo z bonusów korzysta sojusz. System walk z blind bidding - wyborny. To, co w Cry Havoc drażniło schematycznością, tutaj naprawdę działa. Nie zachwycił mnie natomiast aspekt negocjacyjny, ale on zwykle i tak nie działa lub jest zbędny, tutaj bez wyjątku. W zależności od grupy, to będzie element ignorowany zupełnie lub nadużywany „bez sensu”, tj. bez relacji do wartości oferowanych „prezentów”. Podobnie sojusze zawiera się głównie z „rozsądku” dla istotnych korzyści, a nie z sytuacji politycznej na planszy. Szczęśliwie, brak negocjacji grze nie przeszkadza. Muszę pochwalić też całkiem dobrą instrukcję, do której nie musiałem sięgać w trakcie gry.
Jestem mile zaskoczony. Każda kolejna gra Langa jest lepsza od poprzedniej.
Gdyby tylko ta szajba na wielkie plastikowe figsy minęła... - ledwo mi się to towarzystwo do pudła mieści.
Jestem mile zaskoczony. Każda kolejna gra Langa jest lepsza od poprzedniej.
Gdyby tylko ta szajba na wielkie plastikowe figsy minęła... - ledwo mi się to towarzystwo do pudła mieści.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2018, 23:25 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Jakoś przypadkiem się Twój nick wkradł. Poprawione.pavel pisze:Jest mój nick, ale gdzie to napisałem. Fake news? No tak, dla wyrównania powinny być pionkisqb1978 pisze:Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.pavel pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
@Rattkin: dokładnie takie same mam zdanie o sojuszach. Ale biorę poprawkę na to, że w pierwszej rozgrywce gracze skupiali się raczej na poznawaniu kart, mechaniki i wyszukiwaniu optymalnej gry dla zdolności swojego klanu. Na wykorzystywanie sojuszy w pełni przyjdzie czas wraz z ograniem i myślę, że owe negocjacje będą tą wisienką na torcie.
Btw. trochę mi to przypomina gry Gale Force 9, gdzie są również otwartye negocjacje z wykorzystaniem dóbr z gry i to bardzo fajnie działa jeśli gracze mają zacięcie negocjacyjne. Chodzi mi konkretnie o Spartacusa i Sons of Anarchy. Liczę, że tutaj będzie podobnie.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- veljarek
- Posty: 1189
- Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 23 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Rownież potwierdzam gra rewelacyjna, wykonanie z KS 10/10
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
- Ardel12
- Posty: 3388
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.sqb1978 pisze:Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
W tym tygodniu kolejna partia, zobaczę jak jest z tą głębią i kombinowaniem
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Napisałeś, że dla ogranych w BR nie jest niczym innowacyjnym, więc Ci odpisałem, że porównując z BR jest ona innowacyjna. A czy jest lepsza to kwestia gustu Dla mnie jest sporo lepsza.veljarek pisze:Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Ardel12 pisze:Gra jest lepsza od BR, to fakt, ale co to ma do innowacyjności, na którą zwróciłem uwagę? To tak jak porównywać eurosuchary z mechaniką worker placement. Są lepsze i gorsze, ale o innowacyjność ciężko.sqb1978 pisze:Wręcz przeciwnie. W RS znajduję to czego mi brakowało w BR: mechanika posiadająca dużą głębię i sporo kombinowania. Jak już to ktoś napisał wcześniej BR w pierwszych 3 rozgrywkach pokazywało wszystko co miało do zaoferowania i tyle. W RS jedynym mankamentem jest to, że te wszystkie figurki to przerost formy nad treścią. Epickość wizualna nie idzie w parze z ich epickością na planszy.Ardel12 pisze:zapewne dla ogranych z BR, RS nie jest niczym innowacyjnym
W tym tygodniu kolejna partia, zobaczę jak jest z tą głębią i kombinowaniem
Innowacyjny jest tor honoru, który rozwiązuje remisy i mechanizm wpływu sojuszy na członków. Dałbyś rade wymienić 3 gry z 2017 roku, które są innowacyjne?
Rumia
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Z tą innowacyjnością 7th continent to bym nie przesadzał. Wzięto komiksową grę paragrafową, pocięto na kafelki i ogłoszone, że to teraz gra planszowa Co nie zmienia faktu, że to pewnie kawał dobrej gry dla fanów tematu.
A co do Rising Sun to dodałbym bitwy do innowacyjność. Wprawdzie CryHavoc miał podobny system, ale dodanie licytacji moim zdaniem bardzo usprawniło pierwotny pomysł. No i nie kojarzę innej gry gdzie były by reparacje wojenne. A to dodaje kolejną warstwę taktyczną do gry - ile gotówki jestem w stanie poświecić na wygranie bitwy, a co za tym idzie oddanie jej przeciwnikowi, żeby jednocześnie nie dać mu przewagi w kolejnej bitwie. Daje to też podstawy do negocjacji - zalicytuję więcej, żebyś miał pewną wygraną bitwę z innym klanem, ale w zamia oczekuję czegoś tam...
A co do Rising Sun to dodałbym bitwy do innowacyjność. Wprawdzie CryHavoc miał podobny system, ale dodanie licytacji moim zdaniem bardzo usprawniło pierwotny pomysł. No i nie kojarzę innej gry gdzie były by reparacje wojenne. A to dodaje kolejną warstwę taktyczną do gry - ile gotówki jestem w stanie poświecić na wygranie bitwy, a co za tym idzie oddanie jej przeciwnikowi, żeby jednocześnie nie dać mu przewagi w kolejnej bitwie. Daje to też podstawy do negocjacji - zalicytuję więcej, żebyś miał pewną wygraną bitwę z innym klanem, ale w zamia oczekuję czegoś tam...
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
Rumia
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
A jakie są gry gdzie budujesz z Lego? Bo lubiłem te klocki, więc chętnie bym sprawdził coś co lubię.Mikanit pisze:Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
- DDP
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 21 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
https://boardgamegeek.com/boardgame/412 ... es-pyramid
i kilka innych Dr Knizi
Co do tematu RS: mechanicznie można faktycznie porównać do Puerto Rico + Cry Havoc (nie Blood Rage) plus dyplomacja (nienarzucona). Gra jest imho lepsza przy odpowiedniej dozie dyplomacji (lekkie ugadywanie się i zdrady, bez przesadyzmu ale też bez całkowitego milczenia).
i kilka innych Dr Knizi
Co do tematu RS: mechanicznie można faktycznie porównać do Puerto Rico + Cry Havoc (nie Blood Rage) plus dyplomacja (nienarzucona). Gra jest imho lepsza przy odpowiedniej dozie dyplomacji (lekkie ugadywanie się i zdrady, bez przesadyzmu ale też bez całkowitego milczenia).
Zawsze gram o zwycięstwo!
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?
jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Gatherey pisze:A jakie są gry gdzie budujesz z Lego? Bo lubiłem te klocki, więc chętnie bym sprawdził coś co lubię.Mikanit pisze:Lords of hellas nie jest z 2017. Rozwoj monumentu mozna zastapic znacznikiem na torze planszy. Elementy skladane już jakiś czas temu znane były jako lego:p. Mało coś tych innowacji w innowacjach. Bardziej chwyty marketingowe innowacyjne niż same gry. Cytując szamana Rafiki "patrz poza to co widać"
Hocki klocki
Rumia
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
A czy ograniczenie Moon, że nie może mieć więcej niż dwóch figurek w jednym miejscu, nie jest nadmiernym ograniczeniem w późniejszych fazach?Piehoo pisze:Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?
jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Moon faktycznie wydaje sie bardzo mocny, sam odstawilem reszte stawki grajac nim w ostatniej grze.. A sun był na końcu a grającemu chyba nie udało sie skorzystać z remisów.. moze jest na to jakas taktyka o ktorej jeszcze nie wiem. Ale bogow maja ciekawych, nie nastawionych tak bardzo na sama walke ale na inne profity. Dodatek z cyklu must have do czego wydawcy juz nas przyzwyczailiPiehoo pisze:Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?
jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)
Nie bolało ich tak bardzo, po prostu brali udział w wielu bitwach. Dzięki Tobie znalazłem inny błąd który popełniliśmy. Limit dwóch figurek dotyczy prowincji lub wszystkich Kami. My ograniczaliśmy do dwóch figurek na jednym Kami, co trochę mu ułatwiło sprawę.costi pisze:A czy ograniczenie Moon, że nie może mieć więcej niż dwóch figurek w jednym miejscu, nie jest nadmiernym ograniczeniem w późniejszych fazach?Piehoo pisze:Ostatnio graliśmy z nimi. Jeszcze więcej regrywalności i świeżości. Moon wydaje się bardzo mocny (każda figurka na planszy ma 2 siły, dla kami i przy wojnach), odstawił resztę stawki. Sun dla mnie ciężki do rozgryzienia. Szukasz remisów, ale czasami ciężko jest to zaplanować. (za wyjątkiem kami, jeżeli masz możliwość rekrutacji przed samym końcem fazy)Inglorion pisze:A grał ktoś z was z dodatkiem klanów Słońca i Księżyca?
jak się one sprawują i jak się prezentują bogowie szczęścia?
Bogowie są w porządku, ale nie zmieniają tak dużo. Po prostu czujesz że masz więcej potworów w rozgrywce. Więcej miesza Kami Unbound, tam zaczyna się prawdziwa presja.