Taka rozpiska jest w przygotowaniu, z tym że zajmuje się tym Michał - producent - który w pierwszej kolejności zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii. Ale Michał przeprasza, że musisz tak długo czekać i liczy na Twoje zrozumienie!Rocy7 pisze:wciąż czekam na rozķład kart zdarzeń, ilość przedmiotów oraz zdolności bohaterów wpływajacych na ruch.Penny Dreafun pisze: W razie jakichkolwiek pytań o kampanię, cele, nowe karty oraz grę - służę pomocą
Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy (Adam Betley, Michał Ostapowicz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
<3Marx pisze:Spoiler:
Rozmawiamy z lokalami w Warszawie, żeby zorganizować playtesty Daty będziemy na pewno ogłaszać na naszym fanpage'u!Rocy7 pisze:kiedy beda playtesty w Warszawie? Recenzje (choć pewnie rzut okiem) też Wam mogę zrobić przy okazji.Penny Dreafun pisze:zajmuje się organizowaniem playtestów w miastach w całej Polsce, rozmowami z recenzentami oraz prowadzeniem kampanii.l
Co do recenzji - super będziemy się odzywać!
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Kości mogłyby być jakieś klimatyczne, ale myślę, że spoko byłyby pionki graczy w postaci ilustracji na zetonach tekturowych w plastikowych podstawkach. Myślę, że koszt nie byłby duży
BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
kornikov pisze:Wsparcie ciut siadło, może dodajcie do kampanii np, torby bawełniane ablo t-shirty z ilustracjami by nakręcić wsparcie. #ProTip
Rozważamy różne dodatki! w tym zarówno akcesoria jak t-shirty, jak i kostki. Najbardziej nam zależy jednak na contencie w samej grze, czyli kartach, pionkach, figurkach, właśnie specjalnych, klimatycznych, wiktoriańskich kostkach, żeby pudełko było naprawdę wypasione! Ale o kubkach, t-shirtach i torbach nie zapominamy przy okazji, bo wiele osób nam mówiła, że chciałoby takie cóśkelvar pisze:#ProTip ...koszulki, które się np. w Valhalli sprzedały w nakładzie 29 szt. (przy 10 krotnym nakładzie gdy względem tego projektu na chwilę obecną...), ile osób kupiło też kubki dostępne w tej kampanii widać (szału nie ma...).
To czego mi brakuje w grze to np. kości "w klimacie" czy jakichś fajnych znaczników postaci (nie mówię o figurkach).
Chociaż moje pierwsze skojarzenie i zestawienie to niestety Talizman i to co tam dostaje w cenie gry
Ps. Mimo obaw - wsparłem w pierwszych godzinach:) ...i nie będę żałował pewnie, ale narzekać i sugestie dawać zawsze warto.
Dzięki za wsparcie! Dziękujemy też za tipy, sugestie oraz - narzekanie! Bardzo tego potrzebujemy, bardzo nam na tym zależy - gdy wiemy, czego społeczność pragnie, co przeszkadza, możemy tym lepiej pracować dalej nad naszą grą, żeby finalny produkt był naprawdę mega! Więc wszystkie uwagi spisujemy i wszystkie nam pomagają
W Early Bird znajdowały się dwa questy: od tytułowego Early Birdu oraz od Henryka Sienkiewicza. Każdy quest to 3-4 karty, czyli razem ominie Cię 6-8 kart Ale też z drugiej strony odblokowaliśmy już tak dużo kart dzięki Facebook Challenges oraz celom dodatkowym - i jeszcze tyle pozostało do odblokowania! - że pudełko będzie tych kart pełneLargo pisze:BTW. Dużo jest dodatkowych kart w early bird? Nie załapałem się niestety, a chciałbym wiedzieć jak dużo straciłem
EDIT: Przy okazji pomyślałem, że pokażę Wam ulubieńca tłumów, który został odblokowany w ramach Facebook Challenges i który został dziś ukończony przez naszą niesamowitą ilustratorkę. Oto KOŃ NA BIAŁYM RYCERZU! Jak każda odblokowana dodatkowa karta, znajdzie się w każdym egzemplarzu PENNY DREADFUN. Po więcej ilustracji konia i produkcji zapraszam też na fanpage: https://www.facebook.com/PennyDreadfun/
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Powinny być gotowe w tym tygodniu, więc nie widzę problemu!kornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.
-
- Posty: 416
- Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
- Lokalizacja: Wroclaw
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 5 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Troche smutek po powyzszym opisie
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
piogar pisze:Troche smutek po powyzszym opisie
Ktorys z autorow gier na tym forum pisal, ze prototyp gry powinno sie tworzyc z brzydkich elementow (zeby nie bylo szkoda pozniej ich wyrzucic w trakcie dopracowytwania), a dopiero po dopracowaniu mechaniki zajac sie warstwa graficzna. W tym przypadku chyba bylo odwrotnie i wychodzi na to, ze wspomniany autor mial racje.
Autorzy akurat tutaj taki mieli zamysł, żeby wyciągnąć co lubią z Talizmana i Munchkina. Czy słusznie? Dla zapalonych graczy nie, dla autorów (co widać po zbiórce) jak najbardziej dobrze.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.
Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Hej Dzięki wielkie za opinię i za sam udział w testach - testy i feedback po nich dają nam naprawdę dużo, bo wiemy, co poprawiać!Błysk pisze:Dobra, jestem na gorąco po testach. Warto wspomnieć, że ekipa to mili, młodzi ludzie.
Co do gry, to zacznijmy od zalet:
- faktycznie śmieszne teksty na kartach, karty są duże, więc tekstu trochę jest. Jak ktoś lubi humor zaprezentowany do tej pory to się nie zawiedzie.
- ładne ilustracje, każda postać ma własną, ale reszta jest podzielona na kategorie, więc questy mają 1 ilustrację, jedzenie 1, przedmioty jedną (za to każdy towarzysz ma 2). Szkoda, że nie ma więcej.
- sporo interakcji, można się klepać do woli
- walka z potworami to 0 losowości w sumie.
-To lepszy Talizman...
Minusy:
-... Ale jednak Talizman.
- Questy ciężko zrobić, ale chłopaki mówili, że akurat to zmieniają.
- Wspominałem, że to jednak Talizman?
- Tak, to Talizman.
- A no i balans, ale coś tam zmienią, tylko czy ktoś oczekuje w sumie balansu po Talizmanie?
- Gra jest za długa, fajnie jak się czyta teksty z kart, ale po godzinie staje się to męczące i wtedy gra z lepszej wersji Talizmanu staje się po prostu Talizmanem, trochę mniej irytującym, ale Talizmanem...
Podsumowując- jeśli lubisz Talizman, to Penny Dreadfun też Ci się spodoba i pewnie będzie lepsze. Jeśli nie lubisz, to do piwka dałoby się pograć i pośmiać z kart gdyby gra nie trwała tak długo. Graliśmy raz i trwało to z tłumaczeniem zasad około 3h.
Trochę mi szkoda tych wszystkich tekstów i ilustracji, że jednak nie powstało z nich coś ambitniejszego, nie wiem, choćby na poziomie Eldricht Horror, tylko w zwiarowanej scenerii.
Zaczynając od zalet, to jak widzę udało nam się osiągnąć to, na czym nam najbardziej zależało - czyli dużo interakcji między graczami, 0 losowości przy potworach, no i śliczny wygląd połączony z zabawnymi, tworzącymi narrację opisami. Więc super
Co do minusów, to, cóż - nie ukrywamy, że Talisman jest jedną z inspiracji, więc nie unikniemy podobieństw I nie jest to dla nas minusem! - ale rozumiemy, że może być dla niektórych graczy Jak przy każdym gatunku gier czy innych mediów, lubi się to albo nie
Funkcjonowanie questów definitywnie zmieniamy - na chwilę obecną odblokowaliśmy kolejne questy w celach dodatkowych, więc teraz będzie ich więcej, a samo działanie zmienimy tak, by każdy miał X dostępnych questów i znacznie większą szansę na ich wykonanie. Zależy nam bardzo na możliwości ich wykonania (bo dają super nagrody), stąd też chcemy ograniczyć ich losowość.
Co do balansu - nam akurat zależy na balansie w grze (dlatego wszystkie uwagi są mega w tej kwestii)! Stąd też po wczorajszych testach wiemy, co zmienić, by gra była bardziej zbalansowana, no a po następnych testach - będziemy wiedzieć jeszcze więcej Chcemy żeby każda postać miała swoje wady i zalety, odpowiadała różnym stylom gry - i żeby balans w trakcie rozgrywki był zachowany, żeby nikt nie poczuł, że coś jest nie tak. Dlatego dumamy nad paroma dodatkowymi mechanikami, które to umożliwią bez zmieniania core gry.
Gra powinna się zmieścić w przedziale 2-3h i takie jest jej założenie. Ale po testach i opiniach od recenzentów mamy już pomysł na mechaniki, która zauważalnie przyspieszą początek gry (a co za tym idzie rozwój postaci), jak również sam progres w eksplorowaniu mapy! Wówczas nawet przy większej grupie ludzi gra powinna móc się zamknąć w ok. 2h - lub 3 jeśli gracze będą tego chcieli
Co do ambitności - jesteśmy niewielkim teamem i jest to nasza pierwsza w pełni autorska gra planszowa. Chcieliśmy stworzyć coś z prostym progiem wejścia, co dzięki narracyjności i możliwości interakcji zapewni dużo funu grupkom znajomym, którzy razem chcą przysiąść pograć w pełną humoru planszówkę Kto wie, może nasz następny tytuł będzie bardziej rozbudowany i skomplikowany Albo może któryś z dodatków, bo mamy mnóstwo pomysłów oraz mega sugestii od społeczności - chociażby żeby dodać coop - więc opcje są ;]
playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
Święte słowa co do gry solo w Talismanie - bardzo chcieliśmy tego uniknąć i stworzyć tytuł, w którym gracze decydują, jak i kiedy wchodzą ze sobą w jakie interakcje - i mają dużo opcji tych interakcji! Planujemy też już dodać opcji interakcji więcej, bo testy nam pokazały ładnie, czego jest za mało z rzeczy, na których nam zależy.Błysk pisze:1. Rzucasz kością na ruch jak w Talizmanie. Możesz się zatrzymać na polu z graczem lub jak masz questa.playerator pisze:Fajnie, że relacja z pierwszej ręki. Z czego jeszcze, oprócz długości rozgrywki wynika to podobieństwo do Talismana? Jak pamiętam, najgorsze było to, że każdy grał prawie solo i to był powód, że się dłużyło.
Skoro interakcja jest jak trzeba, nie poprawia to grywalności? Nielosowa walka z kreaturami też brzmi nieźle i "nietalismanowo".
2. Walka między graczami jak w Talizmanie (ale wybierasz statystykę, na którą chcesz walczyć), w wypadku remisu przeciwnik może Cię wyzwać w ramach rewanżu na statystykę, którą on wybierze. Obaj gracze zyskują +1 statystyki na którą walczyli, wygrany może ukraść przeciwnikowi 2 pkt. dowolnej statystyki lub przedmiot.
3. Stajesz na polu i zazwyczaj ciągniesz kartę wydarzenia (jak w Talizmanie), albo rzucasz kością (jak w talizmanie), może Ci wypaść przedmiot, wróg, quest (prawie jak w Talizmanie).
4. Masz "3 kręgi" jak w Talizmanie.
5. Musisz dojść do 3 kręgu (jak w Talizmanie) i jeszcze stamtąd wrócić z królową. Po drodze musisz walczyć ze wszystkimi napotkanymi graczami, jak przegrasz to ktoś kradnie Ci królową.
6. Walka z potworami wygląda tak, że po prostu porównujesz statystyki (czasem jedną, czasem dwie). Jak masz więcej to wygrałeś, jak mniej to rzucasz kością, jak wynik rzutu +statystyka > statystyka potwora to udaje Ci się uciec- nic się nie dzieje.
Tura ogranicza się do: Rzuć kością na ruch, stań na polu i wyciągnij kartę/ rzuć kością, ewentualnie dodajesz do tego "wykorzystaj przedmiot" lub "walcz z graczem". Mnie Talizman nie dłużył się z powodu braku interakcji a z powodu braku decyzyjności , tutaj decyzyjność jest niewiele większa lub taka sama. To ma być prosta gra dla bardzo casualowych graczy i jest.
Co do punktów to pozwolę sobie się odnieść do każdego!
1. Dodajmy tutaj, że poza zewnętrznym kręgiem, Podziemia są zbudowane z labiryntu uliczek. Jako że gracz może decydować na rozstajach gdzie idzie, nawet wyrzucając 6 może często udać się na pole tuż obok, jeśli wyliczy odpowiednio swoją trasę! Zależało nam tutaj na dodaniu dużej ilości swobody do ruchu, a rzut kostką zachować jako wyznacznik dystansu, jaki można przebyć - żeby jakiś element losowości pozostał.
2. Zyskiwanie statystyk po walce - rozważamy zmiany tutaj, po tym jak po wczorajszych playtestach dostaliśmy mnóstwo super uwag, jak można by to zmienić, żeby osiągnąć lepszy balans rozgrywki!
3. Tutaj nie zaprzeczam - acz mogą się trafić też ogólne zdarzenia, których efekt następuje natychmiast - ale wydaje mi się, że jest to odrobinkę jednak bardziej rozbudowane niż w Talismanie szczególnie zważywszy na ilość możliwych wyników danych kart, która w Talismanie była dość ograniczona.
4. Mamy jeden krąg oraz podziemny labirynt! Oraz piekło, które akurat specjalnie jest tak zaprojektowane, by parodiować Talisman - stąd też zamiast mozolnej walki w ostatnim kręgu, wszystkie wydarzenia w Piekle są przyjemne, zabawne i relaksujące
5. J/w - zależało nam, by Piekło było miejscem, gdzie gracz złapie oddech przed dramatycznym finiszem, w którym wszyscy inni gracze go atakują, by odbić królową
6. Tutaj dodam tylko, że przegranie przy wielu przeciwnikach również oferuje coś, na czym graczowi może zależeć - może zostać gdzieś przeniesiony, może otrzymać artefakt etc Stąd też gracz musi nieraz zdecydować, czy woli uciec, czy przegrać, czy wygrać!
Co do podsumowania, to tak, zależało nam na tym by tura była prosta w założeniu i zrozumiała w konstrukcji, bo jednak chcemy tytuł z niewysokim progiem wejścia. Stąd skupiliśmy się na interakcjach między graczami i ograniczeniu losowości Talismana - ale nie usunięciu takowej. Chcieliśmy żeby ta losowość, połączona z 300 kartami, sprawiała, by każda rozgrywka opowiadała nową, absurdalną historię każdego bohatera, a decyzyjność wprowadzić przy walce z przeciwnikami oraz interakcjach z graczami
Mega dzięki za te opinie i jeśli cokolwiek jeszcze Ci przyjdzie do głowy jako refleksja po testach - dawaj znać Komentarze, sugestie, opinie, uwagi - notujemy to wszystko i planujemy poprawki i zmiany w mechanikach, żeby gra była naprawdę czymś super w dniu premiery!
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Przy okazji - przed chwilą pojawił się nowy artykuł o prototypie Penny Dreadfun, więc zapraszam do lektury:
http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03 ... kensy.html
http://www.planszowkiwedwoje.pl/2018/03 ... kensy.html
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Oto jest! Karta questu od Henryka Sienkiewicza Karty Złośliwych Krzyżaków i Nagrody Nobla - Twoja własna nagroda Nobla! - również są już gotowe, więc quest czeka tylko na korektę, wydruk i premierękornikov pisze:Jest szansa na wrzucenie karty z Sienkiewiczem? Bardzo mnie ciekawią
Spoiler:
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
No właśnie w tym sęk, że absolutnie nic! Nasz designer nawet przy alkoholu nie potrafi nic stworzyć (ale cieszy się, jak ludzie o to pytają lub podejrzewają coś, bo to znaczy, że wykonał swoją pracę dobrze, będąc po prostu swoim dziwnym sobą! ). Więc z jednej strony musi mieć zawsze całkowicie czysty umysł, żeby pisać, a z drugiej strony efekty są, cóż... specyficzneravenone pisze:Mam pytanie - co wy palicie przy pisaniu tych questów?
Mega zrysowana gierka. Chętnie zagram.
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Nowe recenzje!
STERTA GIER -> http://www.stertagier.pl/2018/03/penny- ... kensy.html
LITERATKA KAWY -> https://literatkakawy.wordpress.com/201 ... -dreadfun/
Enjoy
EDIT: i KOSTKARNIA: https://kostkarnia.blogspot.com/2018/03 ... kensy.html
STERTA GIER -> http://www.stertagier.pl/2018/03/penny- ... kensy.html
LITERATKA KAWY -> https://literatkakawy.wordpress.com/201 ... -dreadfun/
Enjoy
EDIT: i KOSTKARNIA: https://kostkarnia.blogspot.com/2018/03 ... kensy.html
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Hej! Dzisiaj jest przedostatni dzień kampanii, więc pomyśleliśmy, że warto Wam pokrótce przedstawić, co więcej znajdzie się w grze w dniu premiery!
1. Odblokowaliśmy nową, dziesiątą grywalną postać!
2. Około 50 NOWYCH KART! (questy, przedmioty, przeciwnicy, TOWARZYSZE!)
3. Karty skróconych zasad, glosariusz - czemu by nie
W tym samym czasie dostaliśmy też mnóstwo opinii od recenzentów oraz od WAS w trakcie w publicznych playtestów - i wprowadziliśmy (lub właśnie wprowadzamy) te sugestie w życie! W związku z tym, według ankiet po playtestach np. średnia ocena mechaniki gry wzrosła z z 5.8 do 8.4/10!!! Dlatego też jesteśmy mega wdzięczni naszej Społeczności za wszelkie uwagi - chcieliśmy, żeby nasza gra była najlepsza, jak może być, a dzięki Wam docieramy do tego celu
To takie krótkie podsumowanie ostatnich paru tygodni. W trakcie kampanii zebraliśmy jak na razie 183% NASZEGO CELU! Wierzymy też, że osiągniemy 200%, co odblokuje i fabularne opowiadania dla każdego z bohaterów, i... aplikację mobilną do liczenia punktów!
Tym samym przypominamy, że kampania KOŃCZY SIĘ JUTRO - środa 10.04. - O 23:59! Jeśli ktoś chciałby nas wesprzeć, jest to ostatnia szansa! https://wspieram.to/PennyDreadfun
1. Odblokowaliśmy nową, dziesiątą grywalną postać!
2. Około 50 NOWYCH KART! (questy, przedmioty, przeciwnicy, TOWARZYSZE!)
3. Karty skróconych zasad, glosariusz - czemu by nie
W tym samym czasie dostaliśmy też mnóstwo opinii od recenzentów oraz od WAS w trakcie w publicznych playtestów - i wprowadziliśmy (lub właśnie wprowadzamy) te sugestie w życie! W związku z tym, według ankiet po playtestach np. średnia ocena mechaniki gry wzrosła z z 5.8 do 8.4/10!!! Dlatego też jesteśmy mega wdzięczni naszej Społeczności za wszelkie uwagi - chcieliśmy, żeby nasza gra była najlepsza, jak może być, a dzięki Wam docieramy do tego celu
To takie krótkie podsumowanie ostatnich paru tygodni. W trakcie kampanii zebraliśmy jak na razie 183% NASZEGO CELU! Wierzymy też, że osiągniemy 200%, co odblokuje i fabularne opowiadania dla każdego z bohaterów, i... aplikację mobilną do liczenia punktów!
Tym samym przypominamy, że kampania KOŃCZY SIĘ JUTRO - środa 10.04. - O 23:59! Jeśli ktoś chciałby nas wesprzeć, jest to ostatnia szansa! https://wspieram.to/PennyDreadfun
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
wow! jaki dokładny pomiar jakości mechaniki gry
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali?
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
zamęczaliście tych, którym mechanika roll&move nie pasuje tak długo, aż ją pokochali?
czy nadal w grze będzie ten pierdyliard małych znaczników do zaznaczania statystyk?
- Redi Games
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lut 2018, 12:04
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
Pomierzone, bo ankiety mieliśmy przygotowane z ocenami na /10, więc wyliczyliśmy sobie dokładnie, co i jak
I haha, tak, zamęczeni A tak naprawdę to większości testerów ta mechanika nie przeszkadzała, a dla tych którym i owszem dodaliśmy startowe przedmioty oraz cechy chociażby naszej dziesiątej postaci, które pozwalają się poruszać zawsze np z przedziału 1-4 - wedle sugestii z playtestów!
I nie, ze znaczników zrezygnowaliśmy i właśnie robimy design systemu, który będzie znacznie prostszy, elegantszy oraz bardziej funkcjonalny; takie tory, na których każdy zaznaczą swoją statystykę, więc i jest jasne dla wszystkich jak wygląda sytuacja, i nie odrywa to od samej rozgrywki
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Penny Dreadfun: Duchy, Demony, Dickensy
i o to choooozi
a jakiś update grafiki w kampanii?
bo tam nadal stoi: "288 znaczników" - jak się wam jakiś zawiedziony formalista trafi to hehe "będzie bal"
a jakiś update grafiki w kampanii?
bo tam nadal stoi: "288 znaczników" - jak się wam jakiś zawiedziony formalista trafi to hehe "będzie bal"