Atamán pisze: ↑04 kwie 2018, 23:17
Te gry są bardzo do siebie podobne i wpływ losu na wygraną jest wg mnie zbliżony w obu grach.
Nie są natomiast identyczne, są pewne subtelne różnice:
1. Zmiana w startowej talii:
- w SR startowa talia to: 2*1atak + 8*1kasy
- w HR natomiast jest:: 1*1atak + 1*2ataku + 7*1kasy + 1*2kasy
W rezultacie w HR startowa talia jest trochę mocniejsza, przez co gra szybciej się rozkręca na początku, łatwiej kupić kilka średnich kart lub jedną mocniejszą w pierwszych turach gry. Ale też łatwiej skosić przeciwnikowi czempiona ze stołu (odpowiednik bazy) dzięki tej startowej 2ataku. Ta zmiana jest bardzo delikatna, ale wg mnie lekko na korzyść HR.
2. Zmiany w dynamice gry obrażeniami, bazami/czempionami
- w HR jest więcej kart, które zostają na stole po turze (SR: 31% talii stanowią bazy, w HR: 43% talii stanowią czempioni)
- w HR karty z atakami mają zazwyczaj nieco większe wartości niż ich odpowiedniki w SR
- podobnie wzmocnione są karty leczące
W rezultacie tych zmian: w HR jest nieco więcej gry czempionami (odpowiednikami baz), z jednej strony jest ich więcej w grze, z drugiej strony łatwiej jest ich niszczyć (o ile nie zaniedba się kart z atakami w swojej talii). Jeśli chodzi o długość gry, to wpływ zwiększonego ataku przy zwiększonej liczbie czempionów i zwiększonej wartości leczenia powinien się teoretycznie wyrównywać i partie trwają porównywalną liczbę tur. W praktyce w obu grach długość gry jest mocno zależna od tego, co wyjdzie na rynku i od decyzji graczy. W obu grach zdarzają się pojedynki mega szybkie jak i bardzo długie.
3. Inne mniejsze zmiany:
- w HR nie ma karty, która kopiuje całkowicie inną kartę wraz z frakcją i wszystkimi zdolnościami (ten statek w SR uważam za przegięty i podoba mi się to, że w HR go nie ma)
- w HR nie ma karty, która liczy się jakby miała symbol każdej frakcji (też mi się ta baza w SR nie podoba, to może przegięte nie jest, ale nie podoba mi się to, że właściwie każdemu graczowi taka karta jest przydatna)
- w HR nie ma żadnej możliwości manipulowaniem kartami rynku, tj. jedyny sposób, by talia, która została wystawiona na rynek z niego zeszła jest jej zakup (ta rzecz w mi się w HR nie podoba)
- no i ostatecznie w HR jest trochę mniej efektów dobierania kart, a za to jest ten tzw. looting (dobierz, następnie odrzuć), ale karty z lootingiem są nieco wzmocnione w porównaniu z ich odpowiednikami z dobieraniem w SR (ta zmiana jest dosyć ciekawa, bo wg mnie w SR spore znaczenie ma mocne odchudzanie talii, podczas gry w HR odchudzanie nadal jest dobre, ale łatwiej da się grać bez niego)
Mimo, że lista tych różnic wyszła mi całkiem długa, to nadal podkreślę, że są to zmiany subtelne, które zebrane do kupy zmieniają grę na tyle, że ma się poczucie świeżości, ale to nadal bardzo podobne gry. Jak ktoś się zastanawia co kupić, to i tak radziłbym dostosować głównie fabułę pod siebie i współgraczy lub przyjrzeć się dodatkom, bo one już dla każdej gry są inne i obie gry zmierzają w innych kierunkach.