Thunderstone Quest (M. Elliott, B. Reese, M. Wootton)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Thunderstone Quest
https://www.kickstarter.com/projects/al ... ts/2114066
a co do posta wyżej epic jest chyba najlepszy
a co do posta wyżej epic jest chyba najlepszy
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 20 times
Re: Thunderstone Quest
Właśnie dotarło. Na starcie bardzo pozytywne zaskoczenie, pudło olbrzymie i ciężkie. Jeszcze wszystkiego nie rozpakowałem, bo pewnie bym już dziś nie popracował, ale to co pobieżnie przejrzałem napawa bardzo optymistycznie Nie mogę się już doczekać pierwszej rozgrywki
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Thunderstone Quest
mieliście jakieś powiadomienia od kuriera? cokolwiek?
jak jakość kart? na BGG ktoś marudził, że jakość kart średnia i bez koszulek lepiej nie podchodzić?
jak jakość kart? na BGG ktoś marudził, że jakość kart średnia i bez koszulek lepiej nie podchodzić?
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 20 times
Re: Thunderstone Quest
Przyszedł nagle, bez żadnych dodatkowych informacji. Jedyne co mogło mieć jakikolwiek związek z tym, to jakieś głuche telefony z Niemiec w zeszły piątekDDP pisze:Mieliście jakiś tracking lub info że paczka idzie, czy pojawiła się nagle?
Jeszcze ich nie ruszałem póki co.malekith_86 pisze:jak jakość kart?
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Thunderstone Quest
OO cholerka już
to ciekawe kiedy zajedzie kontener z naszym zamówieniem grupowym
to ciekawe kiedy zajedzie kontener z naszym zamówieniem grupowym
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Thunderstone Quest
Mam i ja pudło głębokie jak gardło Sashy Grey
Cęzko się otwiera jak cholera ale fajne sznureczki przy pierwszej szufladzie. Szkoda że pudełeczka na karty nie są całe oklejone białym papierem, tak się zdziwiłem jak wyciągnąłem pierwsze
karty patrząc po tych oddzielających to grubość i sztywność coś jak te z TM
Cęzko się otwiera jak cholera ale fajne sznureczki przy pierwszej szufladzie. Szkoda że pudełeczka na karty nie są całe oklejone białym papierem, tak się zdziwiłem jak wyciągnąłem pierwsze
karty patrząc po tych oddzielających to grubość i sztywność coś jak te z TM
Re: Thunderstone Quest
Ogarnąłem instrukcję, zrobiłem spis kart, ale jeszcze nie grałem. I nie umiem na razie dojść, skąd się biorą Legendary Butterfly w grze? Side Quest dla 6 Legendary Vempire znalazłem, ale dla motyli nie bardzo Co przeoczyłem?
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Thunderstone Quest
Motylki sa z jednego legendary itema. Po co Ci spis karr?AnaMan pisze:Ogarnąłem instrukcję, zrobiłem spis kart, ale jeszcze nie grałem. I nie umiem na razie dojść, skąd się biorą Legendary Butterfly w grze? Side Quest dla 6 Legendary Vempire znalazłem, ale dla motyli nie bardzo Co przeoczyłem?
Re: Thunderstone Quest
Może bardziej deków niż wszystkich kart. Tylko Treasure i Legendary liczyłem dokładnie. Kupiłem używane Adventure. Miałem problem zweryfikować kompletność i w ogóle generalnie, co właściwie wchodzi w skład tej wersji. A także, jak to mam rozmieszczone po pudełkach.AkitaInu pisze: Po co Ci spis karr?
A teraz już wiem, że mam komplet 1008 kart
Re: Thunderstone Quest
Może się komuś przyda taki spis inwentarza:
https://boardgamegeek.com/filepage/161469
https://boardgamegeek.com/filepage/161469
Re: Thunderstone Quest
Może ktoś już się podzielić przemyśleniami po paru rozgrywkach?
Chciałbym sobie sprawić nowego deckbuildera i nie wiem czy Thunderstone czy Hero Realms...
Chciałbym sobie sprawić nowego deckbuildera i nie wiem czy Thunderstone czy Hero Realms...
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 20 times
Re: Thunderstone Quest
Nie grałem w Hero Realms, więc ciężko mi porównać, ale z TQ jest kawał całkiem przyjemnego deckbuildera. HR na pewno jest bardziej kompaktowy, TQ na 2 osoby mi się na stole nie mieści, choć faktem jest, że jakiegoś bardzo wielkiego nie posiadam, ale np. Wsiąść do Pociągu dla 4 osób na nim rozłożę O wiele przyjemniejszy deckbuilding tu występuje niż w starym Kamieniu Gromu, pokonani przeciwnicy nie zaśmiecają Ci decku, rany otrzymujesz na 2 płaszczyznach (albo wpływające na wielkość Twojej ręki, albo zaśmiecające Ci deck), więcej możliwości usuwania kart z decku, eksploracja lochu znacznie ciekawiej przedstawiona niż w KG, wprowadzone dodatkowe Questy (które albo dają Ci jakąś fajną kartę, albo dodatkowe punkty na końcu gry), dodatkowe akcje miejskie (konieczność wyboru, pomiędzy odwiedzeniem bazaru, kwater bohaterów, czy świątyni, zależnie od wyboru możesz dokupić dodatkowy sprzęt w postaci drewienek, levelować dodatkową postać, bądź leczyć większą ilość ran), o wiele bardziej klimatyczne zakończenie gry (walka z bossem po zebraniu odpowiedniej ilości kluczy). Są scenariusze, ale to po prostu dobrze przygotowany początkowy setup + jakieś wstęp czytany, bez jakiejś epickiej kampanii jak np. w Pathfinderze. Każda gra to stand-alone, bez jakiegoś przenoszenia trofeów, czy czegokolwiek, do kolejnego scenariusza. Nie zmienia to faktu, że gra się w to bardzo przyjemnie.
W sumie nie mam zbyt wielu "ale", na co ewentualnie mogę ponarzekać:
- Znaczniki doświadczenia na 2 osoby nie wystarczały do końca rozgrywki, gdy odwiedziny miasta były już rzadkością i nie awansowało się kolejnych postaci. Jako zastępstwo używaliśmy kart pokonanych potworów.
- Odniosłem wrażenie, że questy dający benefit punktowy są jednak często bardziej opłacalne biorąc pod uwagę negatywne dodatkowe działanie potężnych legendarnych kart i tak na prawdę często nie taki wielki ich wpływ na rozgrywkę, porównując np. dodatkowe 10pkt przy punktacji końcowej.
- Trochę czegoś innego spodziewałem się po księdze kampanii.
- W porównaniu do takiego Hero Realms - setup trochę trwa.
Jeśli Hero Realms to tak jak słyszałem praktycznie to samo co Star Realms to osobiście preferuję bardziej TQ. Jest to bardziej klasyczny Deckbuilder, gdzie każdy gracz ma od początku dostęp do tych samych kart + ewentualne losowe karty z questów, czy z łupów. Przy czym ma też sporo fajnych rozwiązań jak np. poruszanie się po lochu, podział na loch i miasto (niektóre karty pozwalają na zaliczenie obu w jednej turze). HR jest za to szybsze i ma znacznie krótszy setup. Jest też większa losowość gdzie wybór tego co kupisz jest uzależniony od tego co masz w danym momencie na stole. Niektórzy to lubią, inni niekoniecznie, ja jestem neutralny, lubię i jedno i drugie rozwiązanie.
W HR chyba w odróżnieniu od SR jest jakiś podział na klasy, czegoś takiego w TQ nie ma. Wybierasz tam na początku jakiegoś avatara, ale to tylko figurka, nic głębszego, gracze na starcie nie różnią się praktycznie niczym.
Obie gry są fajne, więc imho zależy, od Twoich własnych preferencji co do implementacji deckbuildingu, czasu potrzebnego na grę i setup, oraz zasobności portfela
W sumie nie mam zbyt wielu "ale", na co ewentualnie mogę ponarzekać:
- Znaczniki doświadczenia na 2 osoby nie wystarczały do końca rozgrywki, gdy odwiedziny miasta były już rzadkością i nie awansowało się kolejnych postaci. Jako zastępstwo używaliśmy kart pokonanych potworów.
- Odniosłem wrażenie, że questy dający benefit punktowy są jednak często bardziej opłacalne biorąc pod uwagę negatywne dodatkowe działanie potężnych legendarnych kart i tak na prawdę często nie taki wielki ich wpływ na rozgrywkę, porównując np. dodatkowe 10pkt przy punktacji końcowej.
- Trochę czegoś innego spodziewałem się po księdze kampanii.
- W porównaniu do takiego Hero Realms - setup trochę trwa.
Jeśli Hero Realms to tak jak słyszałem praktycznie to samo co Star Realms to osobiście preferuję bardziej TQ. Jest to bardziej klasyczny Deckbuilder, gdzie każdy gracz ma od początku dostęp do tych samych kart + ewentualne losowe karty z questów, czy z łupów. Przy czym ma też sporo fajnych rozwiązań jak np. poruszanie się po lochu, podział na loch i miasto (niektóre karty pozwalają na zaliczenie obu w jednej turze). HR jest za to szybsze i ma znacznie krótszy setup. Jest też większa losowość gdzie wybór tego co kupisz jest uzależniony od tego co masz w danym momencie na stole. Niektórzy to lubią, inni niekoniecznie, ja jestem neutralny, lubię i jedno i drugie rozwiązanie.
W HR chyba w odróżnieniu od SR jest jakiś podział na klasy, czegoś takiego w TQ nie ma. Wybierasz tam na początku jakiegoś avatara, ale to tylko figurka, nic głębszego, gracze na starcie nie różnią się praktycznie niczym.
Obie gry są fajne, więc imho zależy, od Twoich własnych preferencji co do implementacji deckbuildingu, czasu potrzebnego na grę i setup, oraz zasobności portfela
Re: Thunderstone Quest
Schen, dzięki za ładne podsumowanie gry.
EDIT: potentegowałem w głowie i ostatecznie wybrałem... Aeon's End
EDIT: potentegowałem w głowie i ostatecznie wybrałem... Aeon's End
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Thunderstone Quest
schen pisze: ↑04 kwie 2018, 15:18 Nie grałem w Hero Realms, więc ciężko mi porównać, ale z TQ jest kawał całkiem przyjemnego deckbuildera. HR na pewno jest bardziej kompaktowy, TQ na 2 osoby mi się na stole nie mieści, choć faktem jest, że jakiegoś bardzo wielkiego nie posiadam, ale np. Wsiąść do Pociągu dla 4 osób na nim rozłożę O wiele przyjemniejszy deckbuilding tu występuje niż w starym Kamieniu Gromu, pokonani przeciwnicy nie zaśmiecają Ci decku, rany otrzymujesz na 2 płaszczyznach (albo wpływające na wielkość Twojej ręki, albo zaśmiecające Ci deck), więcej możliwości usuwania kart z decku, eksploracja lochu znacznie ciekawiej przedstawiona niż w KG, wprowadzone dodatkowe Questy (które albo dają Ci jakąś fajną kartę, albo dodatkowe punkty na końcu gry), dodatkowe akcje miejskie (konieczność wyboru, pomiędzy odwiedzeniem bazaru, kwater bohaterów, czy świątyni, zależnie od wyboru możesz dokupić dodatkowy sprzęt w postaci drewienek, levelować dodatkową postać, bądź leczyć większą ilość ran), o wiele bardziej klimatyczne zakończenie gry (walka z bossem po zebraniu odpowiedniej ilości kluczy). Są scenariusze, ale to po prostu dobrze przygotowany początkowy setup + jakieś wstęp czytany, bez jakiejś epickiej kampanii jak np. w Pathfinderze. Każda gra to stand-alone, bez jakiegoś przenoszenia trofeów, czy czegokolwiek, do kolejnego scenariusza. Nie zmienia to faktu, że gra się w to bardzo przyjemnie.
W sumie nie mam zbyt wielu "ale", na co ewentualnie mogę ponarzekać:
- Znaczniki doświadczenia na 2 osoby nie wystarczały do końca rozgrywki, gdy odwiedziny miasta były już rzadkością i nie awansowało się kolejnych postaci. Jako zastępstwo używaliśmy kart pokonanych potworów.
- Odniosłem wrażenie, że questy dający benefit punktowy są jednak często bardziej opłacalne biorąc pod uwagę negatywne dodatkowe działanie potężnych legendarnych kart i tak na prawdę często nie taki wielki ich wpływ na rozgrywkę, porównując np. dodatkowe 10pkt przy punktacji końcowej.
- Trochę czegoś innego spodziewałem się po księdze kampanii.
- W porównaniu do takiego Hero Realms - setup trochę trwa.
Jeśli Hero Realms to tak jak słyszałem praktycznie to samo co Star Realms to osobiście preferuję bardziej TQ. Jest to bardziej klasyczny Deckbuilder, gdzie każdy gracz ma od początku dostęp do tych samych kart + ewentualne losowe karty z questów, czy z łupów. Przy czym ma też sporo fajnych rozwiązań jak np. poruszanie się po lochu, podział na loch i miasto (niektóre karty pozwalają na zaliczenie obu w jednej turze). HR jest za to szybsze i ma znacznie krótszy setup. Jest też większa losowość gdzie wybór tego co kupisz jest uzależniony od tego co masz w danym momencie na stole. Niektórzy to lubią, inni niekoniecznie, ja jestem neutralny, lubię i jedno i drugie rozwiązanie.
W HR chyba w odróżnieniu od SR jest jakiś podział na klasy, czegoś takiego w TQ nie ma. Wybierasz tam na początku jakiegoś avatara, ale to tylko figurka, nic głębszego, gracze na starcie nie różnią się praktycznie niczym.
Obie gry są fajne, więc imho zależy, od Twoich własnych preferencji co do implementacji deckbuildingu, czasu potrzebnego na grę i setup, oraz zasobności portfela
Ale wiecie że czarny znacznik xpa to 10 ?
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 20 times
Re: Thunderstone Quest
Czarne mówisz... Świetnie... Czyli wygląda mi na to, że mój egzemplarz ma braki, ilościowo się mniej więcej zgadzało więc założyłem, że to iron rations... Teraz na zdjęciach w sieci widzę, że one mają kształt suchara i są brązowe (czegoś takiego mój egzemplarz nie zawierał)... Trzeba będzie napisać do AEG :/ Dzięki.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Thunderstone Quest
Npschen pisze: ↑16 kwie 2018, 13:48 Czarne mówisz... Świetnie... Czyli wygląda mi na to, że mój egzemplarz ma braki, ilościowo się mniej więcej zgadzało więc założyłem, że to iron rations... Teraz na zdjęciach w sieci widzę, że one mają kształt suchara i są brązowe (czegoś takiego mój egzemplarz nie zawierał)... Trzeba będzie napisać do AEG :/ Dzięki.
Plus jednak troche się dziwię że zabrakło Wam znaczników. Na ile kluczy graliście ?
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Thunderstone Quest
To też troche tłumaczy
Standardowo gra się na 4, my gramy na 5 bo przy 4 jest za szybko
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 20 times
Re: Thunderstone Quest
Ale to tylko 5 kluczy wtasowujecie do talii? Jeśli tak to w jakim rozkładzie? Czy chodzi Ci o to, że przy pobraniu 5 klucza walczycie z bossem? Bo my umieszczamy w deckach 6 kluczy, ale z bossem walczymy już przy wyciągnięciu czwartego.