Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Kampania społecznościowa to chyba najlepszy moment żeby nakręcić gameplaya z Gloomhaven żeby nie spoilować głównej historii, więc taką właśnie serię staram się popełnić jak coś.
Tak jak u siebie w temacie pisałem, mogą zdarzyć się pomyłki bo ze znajomymi mieliśmy trochę przerwy od gry ze względu na brak czasu i sobie przypominam powoli wszystko, dlatego zalecam oglądać z napisami klingońskimi jak coś, no i jak ktoś zobaczy jakiś błąd którego ja nie wyłapałem to może dać znać, dopisze .
Robiłeś insert według jakiegoś wzoru? Kilka miesięcy temu szukałem jakiegoś wzoru ale nie mogłem znaleźć żadnego do nowej wersji z figurkami. Od tamtej pory w sumie nie szukałem, ale jeśli miałbyś gdzieś pod ręką to podesłałbyś?
citmod pisze: ↑10 kwie 2018, 22:39
Robiłeś insert według jakiegoś wzoru? Kilka miesięcy temu szukałem jakiegoś wzoru ale nie mogłem znaleźć żadnego do nowej wersji z figurkami. Od tamtej pory w sumie nie szukałem, ale jeśli miałbyś gdzieś pod ręką to podesłałbyś?
Robiłem ten insert jakoś zaraz po przyjściu gry, pliki miałem z BGG ale nie mam pojęcia jak dokładnie się nazywała użytkownik czy też sam plik, a nie mam ich już na kompie. Generalnie przeglądnąłem kilka pozycji które tam są ale nic mi do końca nie przypomina mojego.
Ja robiłem na podstawie projektu rlcoon (przynajmniej tak mi się zdaje, chyba że moja stara pamięć szwankuje ), tam sam pliki do Sketch Upa (ja swój trochę przerabiałem żeby nie bawić się za bardzo z niektórymi trayami, które fajnie wyglądały ale stwierdziłem że zdecydowanie za bardzo czasochłonne byłby do zrobienia . na stronie 27 masz jeszcze jeden insert jakiś a później też jest kilka projektów (a przynajmniej ich zdjęć), więc możesz zobaczyć sobie
Dzięki, z tego co widzę kilka po opcji doszło odkąd ostatnio patrzyłem. Może się wreszcie za to wezmę, choć w sumie to ja nie wiem czy kiedykolwiek zbiorę tą 4 osobową ekipę do regularnej gry... póki co niestety gra nietknięta
Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
Pawiszon15 pisze: ↑12 kwie 2018, 12:45
Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
O kurczę, nei tyle co świetne, co interfejs jest mega przemyślany. Przesuwanie dla zmniejszania healtha, blokady na stany jak są odporności. Auto reshuffling po rundzie. Samo ustawia możliwe potwory na start scenariusza (trochę spoiler, jak ktoś korzysta z apki co zakrywa przeciwników i rozstawia dopiero po wejściu do pomieszczenia, ale może dodadzą to). Same żywioły odpadają i oczywiście stany.
Trochę intro przydługawe na start, ale też ładnie się zapisuje po gwałtownym wyłaczeniu telefonu (ups bateria padła podczas grania) - mi stan wczytało, więc wszystko wygląda bajer. Tylko tablet duży by się przydał do gry jeszcze ^^ oj jak ja lubię takie przemyślane interfejsy - dlatego też się wypowiadam xD
Pawiszon15 pisze: ↑12 kwie 2018, 12:45
Znalazłem taką świetną aplikację do ułatwienia rozgrywki w Gloomhaven. Umożliwia ona oznaczanie zdrowia bohaterów i potworów, doświadczenia złota, pokazuje ruchy przeciwników i układa je w kolejności inicjatywy oraz też pozwala dodawać stany na każdą postać. Jeszcze nie testowałem, ale wygląda świetnie.
O kurczę, nei tyle co świetne, co interfejs jest mega przemyślany. Przesuwanie dla zmniejszania healtha, blokady na stany jak są odporności. Auto reshuffling po rundzie. Samo ustawia możliwe potwory na start scenariusza (trochę spoiler, jak ktoś korzysta z apki co zakrywa przeciwników i rozstawia dopiero po wejściu do pomieszczenia, ale może dodadzą to). Same żywioły odpadają i oczywiście stany.
Trochę intro przydługawe na start, ale też ładnie się zapisuje po gwałtownym wyłaczeniu telefonu (ups bateria padła podczas grania) - mi stan wczytało, więc wszystko wygląda bajer. Tylko tablet duży by się przydał do gry jeszcze ^^ oj jak ja lubię takie przemyślane interfejsy - dlatego też się wypowiadam xD
jest możliwość dodawania potworów manualnie, zamiast poprzez przycisk set scenario. Wtedy można korzystac jednocześnie ze scenario viewera i nie ma spoilera
Tak jak myślałem , projekt tłumaczenia upadł.
Ambicja, huczne zapowiedzi i obietnice przerosły początkowy zapał..., a szkoda dobrze się zapowiadało.
Ja jestem zdania lepiej więcej robić a mniej mówić.
sadza pisze: ↑18 kwie 2018, 21:17
Tak jak myślałem , projekt tłumaczenia upadł.
Ambicja, huczne zapowiedzi i obietnice przerosły początkowy zapał..., a szkoda dobrze się zapowiadało.
Ja jestem zdania lepiej więcej robić a mniej mówić.
sadza pisze: ↑18 kwie 2018, 21:17
Tak jak myślałem , projekt tłumaczenia upadł.
Ambicja, huczne zapowiedzi i obietnice przerosły początkowy zapał..., a szkoda dobrze się zapowiadało.
Ja jestem zdania lepiej więcej robić a mniej mówić.
To do roboty.
Ktoś robi tłumaczenie w wolnym czasie, za darmo. Nawet jak rzuci to w połowie to nikomu nic do tego. A jakiekolwiek pretensje do takich osób są po prostu śmieszne.
A tak z ciekawości to po co jest robione to tłumaczenie? Będzie próba wydawania Glumka po polsku za pośrednictwem wspieram.to i pozwoleniem Cephalofair? Czy jakieś PnP ktoś będzie robił?
Zack pisze: ↑19 kwie 2018, 09:11
A tak z ciekawości to po co jest robione to tłumaczenie? Będzie próba wydawania Glumka po polsku za pośrednictwem wspieram.to i pozwoleniem Cephalofair? Czy jakieś PnP ktoś będzie robił?
Aby ludzie, dla których angielski jest pewna barierą, mogli wydrukować tłumaczenie, wrzucić w koszulki z kartami i cieszyć się grą. Jeśli jednak do autorów zgłosi się jakieś wydawnictwo, aby skorzystać z lokalizacji, to tym lepiej dla obu stron.
Na BGG są polskie pliki . Scenariusze są przetłumaczone w 90%, zredagowane w 65% - woytas na bieżąco dorzuca kolejne. Zaznaczam, że jest to amatorskie tłumaczenie (znam angielski średnio, nigdy nie tłumaczyłem zawodowo, a i język polski nie był nigdy moim ulubionym przedmiotem w szkole). Wszelkie merytoryczne uwagi są mile widziane. Najważniejsze dla nas jest aby jak najwięcej ludzi mogło jak najszybciej zacząć zabawę z grą pomimo braku znajomości języka Szekspira. Niestety ściana tekstu i niskie moce przerobowe powodują, że błędy językowe, nieścisłości w nazwach własnych i literówki mogą się pojawić (widać to zwłaszcza w pierwszych scenariuszach).
Tłumaczymy, bo to fajna gra jest i jednocześnie bez szans na polskie wydanie. A nawet znającym angielski łatwiej jest czytać niż tłumaczyć "w locie".
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Zack pisze: ↑19 kwie 2018, 09:11
A tak z ciekawości to po co jest robione to tłumaczenie? Będzie próba wydawania Glumka po polsku za pośrednictwem wspieram.to i pozwoleniem Cephalofair? Czy jakieś PnP ktoś będzie robił?
Aby ludzie, dla których angielski jest pewna barierą, mogli wydrukować tłumaczenie, wrzucić w koszulki z kartami i cieszyć się grą. Jeśli jednak do autorów zgłosi się jakieś wydawnictwo, aby skorzystać z lokalizacji, to tym lepiej dla obu stron.
Ja wiem po co sobie robione tłumaczenia ogólnie Pytam tylko czy jest nawiązana jakaś oficjalna współpraca czy materiały będą do samodzielnego wydrukowania etc.
Mogę spróbować dorzucić swoje trzy grosze do tłumaczenia ale raczej bym robił to na bieżąco jak gram (żeby sobie nie spoilerować), a jestem dopiero na 5 scenariuszu. Tłumaczyłem już kiedyś materiały do Dungeons and Dragons i wydaje mi się, że całkiem fajnie mi to wychodziło. Pytanie czy jest sens tłumaczyć / redagować to co już zostało przetłumaczone
Grę mam 3 miesiące i jeszcze niegralem czekam cierpliwie na tłumaczenia dziękuję za to co już jest. Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku są Gdzieś rewersy kart postaci bo resztę ogarnąłem
Bawel74 pisze:
Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku
Tematu unikam jak ognia Czy naprawdę instrukcja z drugiego printu wnosi coś nowego do zasad, czy to może bardziej kosmetyka jest? Kolega lukwych konfrontował obie wersje, może coś powie na ten temat.
Bawel74 pisze:są gdzieś rewersy kart postaci bo resztę ogarnąłem
Na weekend dałbym radę to ogarnąć, ale do druku będziesz musiał przygotować pliki sam.
Bawel74 pisze:
Jeszcze muszę dobrze pogadać z Wojtasem o przeredagowaniu instrukcji z drugiego dodruku
Tematu unikam jak ognia Czy naprawdę instrukcja z drugiego printu wnosi coś nowego do zasad, czy to może bardziej kosmetyka jest? Kolega lukwych konfrontował obie wersje, może coś powie na ten temat.
To w większości kosmetyka i doprecyzowania. Isaac w jednym z postów na bgg wymienił dokładnie WSZYSTKIE różnice między pierwszym a drugim drukiem.
Samych zasad nie zmieniali, raczej precyzowali i gładzili. Mam wersję 1 w pdf z komentarzami zawierającymi potrzebne zmiany - mogę wysłać chętnemu do obróbki graficznej.
Z tego co pamiętam zmiany w instrukcji dotyczą :
- planszetek postaci (bo się zmieniły)
- opisu ręki gracza, który został przeniesiony (zmiany redakcyjne)
- opisu żetonów skarbu (dodano kwestie sakrbów jako celu w scenariuszu)
- ataku dystansowego i doprecyzowania pojęcia LOS
- korzyści/niekorzyści - kosmetyka
- levelowania – jest obowiązkowe po wizycie w mieście
Zmieniły się za to różne rzeczy po za instrukcją np. karty zdolności postaci czy ilość punktów Dobrobytu wymagana na każdym poziomie. Co do szczegółowych wątpliwości z konkretnymi zasadami, najlepiej pytać w wątku zasad GH – postaram się tam odpowiadać na bieżąco.
Zawsze chętnie zagram w te gry: Chaos, Clash of Cultures, Cywilizacja: TTA, Lewis & Clark, Mage Knight, Pokolenia, Race! Formula 90, Rosyjskie Koleje!
Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
Gambit pisze: ↑20 kwie 2018, 10:27
Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
1. Nie wiem jak z naklejkami, ale jeden wydruk zapewnia załatwienie sprawy połowy naklejek: https://boardgamegeek.com/filepage/1619 ... tracker-a5
Drugą połowę (ulepszenie kart umiejętności) można obejść koszulkując karty umiejętności w najtańsze koszulki i pisząc na koszulkach jakie ulepszenia wrzuciliśmy
2. Każda klasa postaci ma swój arkusz, który występuje w 5 kopiach. Te się zużywają, ale w trakcie jednej kampanii raczej nie zużyje się ich więcej niż dwóch sztuk. Do dokserowania lub znalezienia.
3. Nie licząc typowego zużycia elementów (u mnie żetony punktów życia 1 się już mocno starły) to nie.
Gambit pisze: ↑20 kwie 2018, 10:27
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
Też się nad tym zastanawiam, bo kolega podchmielony ostatnio przykleił do góry nogami naklejki lokacji. Nie tyle co przeszkadza ale śmiesznie wygląda
Widziałem gdzieś na bgg czy tutaj zdjęcia 'źle' odklejonych naklejek niestety ale coś na szybko znaleźć teraz nie potrafię. Na pewno trzeba ostrożnie to zrobić i pewno jakimś narzędziem lepiej. Ślad pewno i tak zostanie, ale po naklejeniu nowej to w sumie różnicy nie będzie
Lub jak kolega wyżej pisał, taki druczek lub korzystanie z aplikacji która to ogarnia na telefonie. Ale no, nie ma to jak naklejki raczej i cieszenie się grą w ten sposób w jaki autor miał chęć by ludzie grali Ale jak nie robi różnicy, to czemu nie
Gambit - ja bym Ci polecał nie cackać się z naklejkami i poprowadzić kampanię w aplikacji. Nie znam konkretnej, ale wydaje mi się, że jest coś takiego.
Dodatkowo wtedy unika się bezsensownego szukania czy dany na dany scenariusz spełnia się warunki bo podpowiada to appka. Gdyby nie to że jestem już w połowie to ja bym grał z apką.
Gambit pisze: ↑20 kwie 2018, 10:27
Cześć, mam nietypowe pytanie. Postanowiłem pożyczyć Gloomhaven od znajomego i pograć na jego kopii. Mam naklejki, więc nie powinno być problemu. Ale i tak zastanawia mnie kilka rzeczy.
1. Czy te naklejki naprawdę działają. Czy po 3-4 miesiącach da się je spokojnie odkleić bez śladu i uszczerbku dla planszy? A jeśli są wątpliwości, to czy jest jakaś alternatywa?
2. Czy w grze są jeszcze jakieś inne zużywalne elementy, które powinno się w jakiś sposób zastąpić?
3. Czy są w grze zużywalne elementy, których nie da się zastąpić w prosty sposób, co czyni grę trudną do rozegrania na cudzej kopii?
1. Co do naklejek to bym nie ryzykował (widziałem na BGG, że ludzie się skarżyli, że po dłuższym czasie ciężko je odkleić). Znajdź siebie w plikach na BGG interaktywną mapę, która spokojnie zastępuje fizyczną mapę i naklejki.
Jesli chodzi o naklejki do ulepszania kart akcji, to lepiej je naklejać na koszulki.
2. Nie
3.Nie
Paweł "Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie