Szabla i Krew (Łukasz Wnuk, Mateusz Jędrys)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Szabla i Krew (Łukasz Wnuk, Mateusz Jędrys)
Saber & Blood - 20 kwietnia ruszyła kampania na Kickstarterze.
- Anno Domini 1665, Rzeczpospolita Obojga Narodów + elementy fantastyczne (charakternik, upiór, wilkołak itp.);
- 3 frakcje: polscy herbowi, Kozacy, banda charakternika (+ 3 frakcje do odblokowania w kampanii – , ksiądz z pomocnikami, muszkieterowie, wilcze panny),
- 2-3 graczy (tryb 2v2 do odblokowania), 20-60 min.
- po 3 figurki (metalowe) na frakcję, dwustronna plansza 8x8 – karczma i leśny trakt (+ 4 do odblokowania, każda z zestawem kart i nowymi scenariuszami (cmentarz, kościół, dworek, obóz),
- 6 dodatkowych figurek - KS exclusive - chłopi, wilkołak, diabeł, 2 alternatywne fig. Kozaka i szlachcica,
- mechanika - karty do ruchu/ataku, umiejętności itp., kości do walki (z ciekawym elementem blefu),
- frakcje o zróżnicowanych przewagach/słabościach, specjalnych zasadach; każda postać ze swoim zestawem cech,
- scenariusze – np. eliminacja (lub porwanie)/ochrona wybranej postaci, walka o skrzynię ze skarbem,
- wersje pełne – polska i angielska (niemiecka i francuska w pdf),
- podstawowa wpłata = wszystkie odblokowane elementy.
Zasady (beta): http://kazrak.pl/rulebook_beta.pdf (ang.)
Linki: http://saberandblood.pl/ , bgg , YouTube , instagram , fejsbuk ,
Gameplay: https://www.youtube.com/watch?v=aGxky1WAGcg
Recenzje bety:
http://www.gamesfanatic.pl/2018/04/02/s ... -prototyp/
http://planszotaur.pl/saber-blood-kreso ... -recenzja/
http://anatolisgameroom.blogspot.se/201 ... -game.html
Temat na forum dotyczący kampanii: https://gry-planszowe.pl/forum/viewtopi ... 57&t=48170
Wywiad z jednym z autorów: http://bitewniakowepogranicza.blogspot. ... iad-z.html
press pack www.kazrak.pl/press_pack.rar
edit. aktualna kampania (sporo zmian)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2020, 10:36 przez ram, łącznie zmieniany 6 razy.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 403 times
- Been thanked: 270 times
Re: [KS] Saber & Blood
Trzymam kciuki, ale nie wesprę. Serce skradła mi konkurencyjna produkcja Anno Domini 1666 (Gerwaz Twoje teksty to zło!) - przemawia do mnie bardziej zarówno mechanicznie (same karty, bez kości), fabularnie (muszkieterowie vs Wołodyjowski i spółka w ramach zakulisowych intryg w czasie elekcji) i jednak formą (nie trawię metalowych figurek, chociaż rozumiem ich zalety dla osób malujących).
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Re: [KS] Saber & Blood
Projekty te znacznie różnią się od siebie. Dla mnie SB za:
- niższy koszt ogólny (to planszówka, AD podchodzi już pod bitewniak)
- prostsze zasady (można zagrać z kimkolwiek)
- szybszą grę (w braku czasu wybieram gry do piwa
- mniejszy stół do gry (znowu piwo)
- wole kości niż karty (źle mi się kojarzą bardzo długie testy w Malifaux)
- grafika SB przemawia do mnie bardziej niż AD
Oczywiście życzę AD jak największego sukcesu.
- niższy koszt ogólny (to planszówka, AD podchodzi już pod bitewniak)
- prostsze zasady (można zagrać z kimkolwiek)
- szybszą grę (w braku czasu wybieram gry do piwa
- mniejszy stół do gry (znowu piwo)
- wole kości niż karty (źle mi się kojarzą bardzo długie testy w Malifaux)
- grafika SB przemawia do mnie bardziej niż AD
Oczywiście życzę AD jak największego sukcesu.
- Deem
- Posty: 1222
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 403 times
- Been thanked: 270 times
Re: [KS] Saber & Blood
Oczywiście masz rację i to jest kwestia indywidualnych preferencjiRamzeseba pisze: ↑22 kwie 2018, 09:23 Projekty te znacznie różnią się od siebie. Dla mnie SB za:
- niższy koszt wejścia (to planszówka, AD podchodzi już pod bitewniak)
- prostsze zasady (można zagrać z kimkolwiek)
- szybszą grę (w braku czasu wybieram gry do piwa
- mniejszy stół do gry (znowu piwo)
- grafika SB przemawia do mnie bardziej niż AD
Oczywiście życzę AD jak największego sukcesu.
Podejrzewam, że chcąc czy nie te dwa tytuły będą się niestety kanibalizować - jednak tematyka robi swoje. Jeszcze rok temu szarpnąłbym S&B bez namysłu.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Re: [KS] Saber & Blood
Wersja polska zapowiedziana, inne jako stretch goals.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=SS9ODzU ... e=youtu.be
No i niedźwiedź zombie
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=SS9ODzU ... e=youtu.be
No i niedźwiedź zombie
47
Re: [KS] Saber & Blood
Nie mogę za bardzo obejrzeć tego filmiku w pracy, ale czy chodzi o to, co jest w FAQ na stronie kampanii: "After KS ends, there will be a Polish manual in PDF format", czy coś więcej (wtedy należy zmienić ten FAQ)?ram pisze: ↑22 kwie 2018, 21:23 Wersja polska zapowiedziana, inne jako stretch goals.
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=SS9ODzU ... e=youtu.be
No i niedźwiedź zombie
- Coen
- Posty: 2496
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 438 times
- Been thanked: 126 times
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Będzie pełna polska wersja - karty, instrukcja itd.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Jako 1st backer miałem zaszczyt zagrać w piątek - nie nie jest. Jedynie trzeba trochę czasu poświecić na przeczytanie swoich kart, ale po 2-3 grach to już na pamięć się będzie je znało.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
teraz wpłacę funciaka a potem mogę dorzucić resztę?
MOJE ZASOBY
--------------------------------------
--------------------------------------
- raj
- Administrator
- Posty: 5230
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Teraz nic nie wpłacisz, wszelkie opłaty są pobierane na koniec kampanii KS.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Czekaj, bo wydaje mi się, że piszemy o dwóch rzeczach. Ja, że dla mnie wydaje się ZA MAŁO skomplikowana. Ty zaprzeczasz, ale potem podajesz argumenty na to, że gra nie należy do skomplikowanych
Chociaż może źle się wyraziłem ze skomplikowaniem, chodzi mi o ogólną złożoność rozgrywki.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
To się źle zrozumieliśmy Gra nie jest trudna - ale nie jest też "prostacka". Ja bym ją wrzucił do puli gier - easy to learn hard to master. Dużo tutaj daje ogranie, wyczucie przeciwnika, intuicja, taktyka. No jest to skirmish, więc minibitewniak - w związku z tym inne aspekty od gracza będą wymagane niż przy standardowej planszówce.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Wpłać całość - będzie więcej że się ufundowało, a i tak na sam koniec kampanii dopiero pobierze Ci z konta - więc dla Ciebie żadna różnica.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Po informacji o polskiej wersji językowej wsparłem. Chłopaki rekompensują pasją, jest kilka niedociągnięć ale zdecydowanie warto o tym pomyśleć jeśli ktoś chciałby przystępnego małego bitewniaka z karcianym twistem.
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 lut 2017, 20:38
- Has thanked: 1 time
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Kurde ale miło się to czyta! Serio, staramy się jak możemy i nie odpuszczamy. Dzisiaj na naszym fb mała niespodzianka dla naszych Pobratymców z Kraju! https://web.facebook.com/saberandblood/
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Jak już pozwoliłem sobie wcześniej napisać to skrobne coś więcej aby dodać do Waszych głów zamętu drodzy Autorzy. Zależy mi na tytule, wsparłem - ale! Chłopaki brakuje poruszenia community, jakieś osiągnięcia do odblokowania np 1000 udostępnień na fb czy polubień na bgg, popatrzcie na konkurujace tytuły - nie lubię akurat tej zabawy ale ona po prostu działa i tutaj mogłoby to być połączone z nowymi wersjami językowymi. Brakuje recenzji, być może na to zapozno ale Wasze egzemplarze gry powinny znaleźć się na YT u co najmniej kilku "szanowanych" recenzentów z różnych krajów (macie tuzę językowego, dacie radę!) . Przeliczcie to sobie, marketing kuleje, to są koszta ale z reguły zwracają się z nawiązką. SG - opierają się na dodawaniu nowych elementów fizycznych, zastanówcie się czy nie ma miejsca na jakiś twist dodający być może nowe tryby rozgrywki (kooperacja, drużynowe, ukryte cele, motyw zdrajcy, 1vs all), są scenariusze więc niedaleko do tego. Mnie osobiście z elementów gry nie przypadły do gustu jedynie tokeny, ale to pewnie tylko ja na nie bym pomarudzil. Nie wiem nic o wyprasce, czy mieści sg, czas przygotowania w różnych konfiguracjach. Mechanika kościana walki - bomba, tematyka - luksus. Potencjalnych znajomych odtraca oczywiście koszt, ogólnie za mało "dobra" w pudle za tą cenę, ale mnie ta argumentacja nie przekonuje. Co mogę dodać jeszcze? Poznałem obawy również dotyczące regrywalnosci, poznając wszystkie karty frakcji robia się szachy - z drugiej strony wzór magica na którym się wzorowaliscie tak się właśnie objawia, więc chyba tak ma być? Widziałbym w tej grze: modularne plansze (zresztą ich potencjalna ilość wręcz zachęcała by mnie do ich łączenia i tworzenia "przygody" na zwiększonej przestrzeni, ewentualnie w formie rozdziałów) , karty/ekwipunek modyfikujace postacie/kości; wsparcie walk z dystansu (pojedyncze strzały). Ostatnie - moja obawa, te 300% do osiągnięcia jest na tą chwilę jak dla mnie nierealne, a gra bez dodatkowych frakcji bardzo traci w moich oczach, widzę ją jako grę nawet dla więcej niż 4 osób, a obecnie jest dla 2 co jest troszkę mylące z tekstem pudełkowym. Przepraszam jeśli już coś jest, będzie. Jestem zafascynowany Waszą pracą, ponownie życzę powodzenia, śledzę Was i jesli mogę to będę dzielił się przemyśleniami z Wami.
- AkitaInu
- Posty: 4061
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Moge w sumie potwierdzić niektóre słowa poprzednika
Ja sam gry nie wespre bo to nie moja bajka ale kibicowałem po cichu że pójdzie nieźle.
Ale jak widać w tym momencie samo ufundowanie jest zagrożone ponieważ kampania mocno przystopowała.
Dla mnie najdziwniejszym wyborem jest ... uwaga uwaga, spełnienie próśb graczy o wydanie gry w języku polskim !!
Tak, naprawdę. Małe studio, niedoświadczone chce wydać grę w 2 językach. Kilka innych firm też tak robiło, np. Phalanx, który powiedział że już nigdy na coś takiego nie pójdzie. Albo Awaken Realms, który zaliczył duże opóźnienie przez dodanie wersji językowych do kampanii This War Of Mine.
Dodatkowy język żeby był opłacalny w druku musi mieć 500 jak nie 1000 sztuk nakładu. W życiu tyle osób nie wesprze gry z polski, smutna prawda.
Gdybym był wspierającym to po tej informacji już bym nim nie był.
Mimo wszystko życzę powodzenia chociaż myślę że anulowanie kampanii, wrzucenie troche kasy w marketing i recki a potem ponowny start to najlepsze co można zrobić w tym momencie.
Ja sam gry nie wespre bo to nie moja bajka ale kibicowałem po cichu że pójdzie nieźle.
Ale jak widać w tym momencie samo ufundowanie jest zagrożone ponieważ kampania mocno przystopowała.
Dla mnie najdziwniejszym wyborem jest ... uwaga uwaga, spełnienie próśb graczy o wydanie gry w języku polskim !!
Tak, naprawdę. Małe studio, niedoświadczone chce wydać grę w 2 językach. Kilka innych firm też tak robiło, np. Phalanx, który powiedział że już nigdy na coś takiego nie pójdzie. Albo Awaken Realms, który zaliczył duże opóźnienie przez dodanie wersji językowych do kampanii This War Of Mine.
Dodatkowy język żeby był opłacalny w druku musi mieć 500 jak nie 1000 sztuk nakładu. W życiu tyle osób nie wesprze gry z polski, smutna prawda.
Gdybym był wspierającym to po tej informacji już bym nim nie był.
Mimo wszystko życzę powodzenia chociaż myślę że anulowanie kampanii, wrzucenie troche kasy w marketing i recki a potem ponowny start to najlepsze co można zrobić w tym momencie.
-
- Posty: 1857
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Zgadzam się z AkitaInu. Najlepiej było by przerwać kampanię i wrócić z lepiej zaplanowanym marketingiem później.
W tej wygląda to tak, że nawet jeśli gra się ufunduje to bez albo z niewielką ilością SG, a w efekcie cena w stosunku do zawartości będzie mało atrakcyjna. A to tylko powoduje, że kolejne osoby będą rezygnować ze wsparcia.
Ale powodzenia.
W tej wygląda to tak, że nawet jeśli gra się ufunduje to bez albo z niewielką ilością SG, a w efekcie cena w stosunku do zawartości będzie mało atrakcyjna. A to tylko powoduje, że kolejne osoby będą rezygnować ze wsparcia.
Ale powodzenia.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Ja bym tak nie skreślał rodzimego rynku, bo on dla gry o takiej tematyce jest po prostu naturalny (i to jako jedyny), czy to w trakcie kampanii, czy - co chyba tez ważne - po niej. Natomiast od początku było wiadomo, że może być różnie, co wynika z wielu przyczyn. W każdym razie polskiej wersji językowej absolutnie nie traktowałbym w kategorii obciążenia, ale właśnie szansy.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Z tym przerwaniem kampanii to za ostro, wciąż jest czas na „dobre zmiany” hehe proszę bez skojarzeńsasquach pisze: ↑24 kwie 2018, 17:20 Zgadzam się z AkitaInu. Najlepiej było by przerwać kampanię i wrócić z lepiej zaplanowanym marketingiem później.
W tej wygląda to tak, że nawet jeśli gra się ufunduje to bez albo z niewielką ilością SG, a w efekcie cena w stosunku do zawartości będzie mało atrakcyjna. A to tylko powoduje, że kolejne osoby będą rezygnować ze wsparcia.
Ale powodzenia.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 17:54 przez Ramzeseba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Twierdzisz, iż gdybyś wsparł w pierwszym dniu wersje angielską i dowiedział się wczoraj, że możesz wybrać polską to byś się wycofał?
Nie nadążam za tak pokrętną logiką.....
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 lut 2017, 20:38
- Has thanked: 1 time
Re: [KS] Saber & Blood - PL, ENG
Nie potrzeba ani 500 ani 1000 sztuk żeby grę wydać w dwóch językach. Jeśli znasz się na procesach technologicznych druku i odpowiednio się dogadasz z drukarnią to jest to jak najbardziej możliwe. Kwestia uprzejmości drukarni plus musisz wiedzieć co mówić.
Walczymy, wprowadzamy zmiany, czekamy na recenzje i nie poddajemy się. (Gambit TV w niedzielę, On the Table i Wookie po majówce). Wciąż czekamy na 2 recki zza wielkiej wody. Jako że to nasza pierwsza kampania - wiele się uczymy, nie chowamy przed krytyką i z pokorą przyjmujemy to co do nas się mówi. Jesteśmy czynnie zaangażowani we wszystko co się dzieje i wierzymy że to procentuje. Nie opowiadamy bajek naszym backerom, ale pokazujemy jak naprawdę wygląda robienie gry.
Czy stretche się odblokują? Nie wiemy, na tym polega cała zabawa! Chcemy by odblokowało się ich jak najwięcej!
Zachęcam, do wspierania, im szybciej dotrzemy razem do gola tym szybciej ruszy wagonik. Jeśli się nie spodoba poziom kampanii - zawsze można się wycofać jak to już zostało wspomniane!
Walczymy, wprowadzamy zmiany, czekamy na recenzje i nie poddajemy się. (Gambit TV w niedzielę, On the Table i Wookie po majówce). Wciąż czekamy na 2 recki zza wielkiej wody. Jako że to nasza pierwsza kampania - wiele się uczymy, nie chowamy przed krytyką i z pokorą przyjmujemy to co do nas się mówi. Jesteśmy czynnie zaangażowani we wszystko co się dzieje i wierzymy że to procentuje. Nie opowiadamy bajek naszym backerom, ale pokazujemy jak naprawdę wygląda robienie gry.
Czy stretche się odblokują? Nie wiemy, na tym polega cała zabawa! Chcemy by odblokowało się ich jak najwięcej!
Zachęcam, do wspierania, im szybciej dotrzemy razem do gola tym szybciej ruszy wagonik. Jeśli się nie spodoba poziom kampanii - zawsze można się wycofać jak to już zostało wspomniane!