Jesli przedwieczny nie jest przebudzony to badacze zostaja pokonani, ale nie wyeliminowani. Rozpatrujesz do konca karte mitow i dobierasz 2 nowych badaczy. Jesli przedwieczny jest obudzony to w takim przypadku przegrywasz.Tomson pisze:Gra solo z dwoma badaczami. W fazie mitów nierozwiązana pogłoska powoduje śmierć obu badaczy jednocześnie (każdy badacz traci 6 zdrowia). Co w takiej sytuacji? Przegrałem? Czy rozpatruję do końca kartę mitu mimo, iż nie mam w chwili obecnej żadnego badacza, a następnie dobieram dwóch nowych?
Eldritch Horror - zasady
Re: Eldritch Horror
- Rigidigi
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 93 times
Re: Eldritch Horror
I nie musiałbym robić zamieszania na forum. Rzeczywiście tu jest wszystko precyzyjnie wyjaśnione.shodan84 pisze:ALMANACH STRONA 12
A ja właśnie myślę, że u mnie zaszedł taki przypadek, gdzie i wygrana i przegrana zachodzą jednocześnie. Wszak na koniec Fazy mitów bym przegrał, bo nie było już kart mitów, ale również na koniec fazy mitów miałem rozwiązane 3 tajemnice, co zgodnie z almanachem oznacza zwycięstwoshodan84 pisze:W almanachu stoi tez ze jesli efekt wygranej i porazki zachodza jednoczesnie, to gracze zwyciezaja. (Ale to troche inny przypadek niz twoj)
Kurde, to tu też źle grałem. Wczoraj w drugiej rozgrywce miałem właśnie taką sytuację, że za sprawą karty mitów obaj badacze oszaleli. Myślałem, że jeśli oboje wypadają z gry to jest koniec. A najwyraźniej mogłem grac dalej.shodan84 pisze:Jesli przedwieczny nie jest przebudzony to badacze zostaja pokonani, ale nie wyeliminowani. Rozpatrujesz do konca karte mitow i dobierasz 2 nowych badaczy. Jesli przedwieczny jest obudzony to w takim przypadku przegrywasz.
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Eldritch Horror
Dzięki!shodan84 pisze: Chyba zadales podobne pytanie na Bgg i tam tez masz odpowiedz
Zgadza się, nie mogłem się doczekać odpowiedzi Tu, to zadałem na BGG spieszyło mi się bo w weekend grałem 3 razy solo
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Eldritch Horror
Mam takie pytanie.
W czasie fazy mitów rozpatrujemy efekty. Poszukiwacz ma kilka stanów i zaklęć z efektem który musimy rozpatrzyć.
Czy robimy to w dowolnej kolejności? (dajmy na to Błogosławieństwo rozpatrujemy ostatnie, żeby boostowało wcześniejsze testy efektów innych stanów/zaklęć)
W czasie fazy mitów rozpatrujemy efekty. Poszukiwacz ma kilka stanów i zaklęć z efektem który musimy rozpatrzyć.
Czy robimy to w dowolnej kolejności? (dajmy na to Błogosławieństwo rozpatrujemy ostatnie, żeby boostowało wcześniejsze testy efektów innych stanów/zaklęć)
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Eldritch Horror
Dzięki!
Przy przykładzie "Błogosławieństwa" bardziej chodziło mi o rozpatrywanie efektów zaklęć, bo rzeczywiście stany bardzo rzadko każą wykonać test przy rozpatrywaniu efektu
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Zdecydowana większość stanów każe wykonywać test przy rozpatrywaniu efektu.
W grze podstawowej jest to konkretnie 26 z 36 kart stanów (72%).
Testu nie wymagają tylko Błogosławieństwa, Klątwy, Mroczne Pakty - wszystkie rzadko zdobywane stany. Jedna jedyna kopia Długu nie wymaga testu, poza tym wszystkie inne często zdobywane stany wołają o test.
Dla dodatków nie chciało mi się liczyć dokładnych liczb ale jak najbardziej sprawdziłem że w dodatkach również większość stanów wymaga testów.
Re: Eldritch Horror
Ale one chyba wymagają testu w celu pozbycia się karty w fazie akcji, a nie w fazie mitów. W fazie mitów zazwyczaj (nie jestem pewien, nie mam gry przed sobą) jest coś w stylu: rzuć jedna kością, jeśli wypadnie 1, 2 odwróć kartę.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Ze wspomnianych przeze mnie 26 kart, 23 karty wymagają testu w trakcie fazy Mitów.
Najbardziej powszechny dług jak najbardziej pozwala na wykonanie testu w fazie akcji żeby się go pozbyć. Jednak, jeśli się go nie pozbędziesz, to przy porachunkach* w fazie mitów może testu wymagać. Tj. w grze podstawowej wymaga prawie zawsze, z dodatkami trochę rzadziej.
*(tak chyba zostało to przetłumaczone)
Re: Eldritch Horror
Mam wątpliwość odnośnie stanu Klątwa/ Błogosławieństwo. Przykład: Badacz ma stan Klątwa, efekt wydarzenia nakazuje mu dobrać stan tupu "Udręka", pierwszym stanem który wyskakuje z tali jest Klątwa. I pytanie co teraz, czy pierwsza klątwa się odpala ( obraca na drugą stronę ) czy w myśl zasady że nie można dobrać drugiego takiego samego stanu szukam innego stanu typu "Udręka" ( mam większość dodatków).
Podobna sytuacja może być np z Błogosławieństwem. Jeśli karta nie określa konkretnego stanu a tylko jego rodzaj - Łaska/Udręka to czy można w takiej sytuacji "odpalić" stany który już się ma czy trzeba szukać innego stanu tego typu jeśli to możliwe?
Podobna sytuacja może być np z Błogosławieństwem. Jeśli karta nie określa konkretnego stanu a tylko jego rodzaj - Łaska/Udręka to czy można w takiej sytuacji "odpalić" stany który już się ma czy trzeba szukać innego stanu tego typu jeśli to możliwe?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Szukasz innego stanu "Udręka". Miałem kiedyś dokładnie to samo pytanie. W razie konieczności mogę podlinkować do oficjalnej odpowiedzi (po angielsku).Barto pisze: ↑16 maja 2018, 21:24 Mam wątpliwość odnośnie stanu Klątwa/ Błogosławieństwo. Przykład: Badacz ma stan Klątwa, efekt wydarzenia nakazuje mu dobrać stan tupu "Udręka", pierwszym stanem który wyskakuje z tali jest Klątwa. I pytanie co teraz, czy pierwsza klątwa się odpala ( obraca na drugą stronę ) czy w myśl zasady że nie można dobrać drugiego takiego samego stanu szukam innego stanu typu "Udręka" ( mam większość dodatków).
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: Eldritch Horror
z instrukcji:Eremita pisze: ↑17 maja 2018, 09:25Szukasz innego stanu "Udręka". Miałem kiedyś dokładnie to samo pytanie. W razie konieczności mogę podlinkować do oficjalnej odpowiedzi (po angielsku).Barto pisze: ↑16 maja 2018, 21:24 Mam wątpliwość odnośnie stanu Klątwa/ Błogosławieństwo. Przykład: Badacz ma stan Klątwa, efekt wydarzenia nakazuje mu dobrać stan tupu "Udręka", pierwszym stanem który wyskakuje z tali jest Klątwa. I pytanie co teraz, czy pierwsza klątwa się odpala ( obraca na drugą stronę ) czy w myśl zasady że nie można dobrać drugiego takiego samego stanu szukam innego stanu typu "Udręka" ( mam większość dodatków).
"Badacz nie może otrzymać kopii Stanu, który już posiada.
Badacz nie może wybrać efektu, wskutek którego miałby
otrzymać kopię Stanu, który już posiada"
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Ale w tej sytuacji nie otrzymałby kopii stanu który już posiada. Odwróciłby tylko już posiadaną kopię. Ta zasada nie ma tutaj zastosowania. Tutaj zastosowanie ma:MataDor pisze: ↑17 maja 2018, 11:52z instrukcji:Eremita pisze: ↑17 maja 2018, 09:25Szukasz innego stanu "Udręka". Miałem kiedyś dokładnie to samo pytanie. W razie konieczności mogę podlinkować do oficjalnej odpowiedzi (po angielsku).Barto pisze: ↑16 maja 2018, 21:24 Mam wątpliwość odnośnie stanu Klątwa/ Błogosławieństwo. Przykład: Badacz ma stan Klątwa, efekt wydarzenia nakazuje mu dobrać stan tupu "Udręka", pierwszym stanem który wyskakuje z tali jest Klątwa. I pytanie co teraz, czy pierwsza klątwa się odpala ( obraca na drugą stronę ) czy w myśl zasady że nie można dobrać drugiego takiego samego stanu szukam innego stanu typu "Udręka" ( mam większość dodatków).
"Badacz nie może otrzymać kopii Stanu, który już posiada. Badacz nie może wybrać efektu, wskutek którego miałby otrzymać kopię Stanu, który już posiada"
"W przypadku kart Zaklęć i Stanów badacz przeszukuje talię, dopóki nie natrafi na kartę z określoną cechą, której jeszcze nie posiada, po czym otrzymuje tę kartę."
Czyli szukamy Udręki innej niż Klątwa bo Klątwę już mamy.
Swoją drogą "Badacz nie może wybrać efektu, wskutek którego miałby otrzymać kopię Stanu, który już posiada." to błędne tłumaczenie bo jak najbardziej można wybrać taki efekt. (To też było oficjalnie potwierdzane.)
Jest to bardzo dużą różnicą np. przy stanie Blight (z Widm Carcosy, nie wiem jak się nazywa po polsku).
To zdanie powinno brzmieć "Badacz nie może wybrać otrzymania kopii Stanu który już posiada."
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Eldritch Horror
Przepraszam, jeśli pytanie już było, ale ciężko przejrzeć 30 stron wątku.
Chodzi o potwora "Latający Polip".
Na rewersie żetonu tego potwora jest napisane, że podczas rozrachunku należy go przemieścić na najbliższe pole zawierające bramę. A co jeśli ten potwór już znajduje się na polu zawierającym bramę? Czy wtedy:
a) Należy przemieścić go na najbliższe inne pole zawierające bramę (o ile takie jest w grze)
b) Należy uznać, że najbliższym polem z bramą jest to, na którym potwór już się znajduje i "przemieścić" go na to pole (czyli pozostawić go tam gdzie był)?
Do tej pory stosowałem opcję "a", ale ostatnio naszły mnie wątpliwości.
Chodzi o potwora "Latający Polip".
Na rewersie żetonu tego potwora jest napisane, że podczas rozrachunku należy go przemieścić na najbliższe pole zawierające bramę. A co jeśli ten potwór już znajduje się na polu zawierającym bramę? Czy wtedy:
a) Należy przemieścić go na najbliższe inne pole zawierające bramę (o ile takie jest w grze)
b) Należy uznać, że najbliższym polem z bramą jest to, na którym potwór już się znajduje i "przemieścić" go na to pole (czyli pozostawić go tam gdzie był)?
Do tej pory stosowałem opcję "a", ale ostatnio naszły mnie wątpliwości.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Nikt nie oczekuje ręcznego przeglądania wątku, są od tego wyszukiwarki.
Tu jest wyszukiwarka forumowa. Tu są wyniki wyszukiwania słowa "Polip" w dziale "Zasady - pytania i wątpliwości". Po wyszukiwaniu jest (po lewej) jeszcze opcja przefiltrowania np. po słowie "Eldritch" żeby mieć wyniki tylko z "Eldritch Horror".
Tu jest wyszukiwarka Google. Tu są wyniki wyszukiwania frazy "Latający Polip" na tym forum.
Słuszne wątpliwości, prawidłowa jest odpowiedź b)Czarnyx pisze: ↑13 cze 2018, 12:13Chodzi o potwora "Latający Polip".
Na rewersie żetonu tego potwora jest napisane, że podczas rozrachunku należy go przemieścić na najbliższe pole zawierające bramę. A co jeśli ten potwór już znajduje się na polu zawierającym bramę? Czy wtedy:
a) Należy przemieścić go na najbliższe inne pole zawierające bramę (o ile takie jest w grze)
b) Należy uznać, że najbliższym polem z bramą jest to, na którym potwór już się znajduje i "przemieścić" go na to pole (czyli pozostawić go tam gdzie był)?
Do tej pory stosowałem opcję "a", ale ostatnio naszły mnie wątpliwości.
-
- Posty: 668
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
Gdzieś widziałem przypadkiem opis jak poskładać talię mitów aby sterować trudnością rozgrywki z konkretnymi ilościami poszczególnych kart mitów. Nie mogę sobie przypomnieć gdzie to widziałem i nie mogę tego znaleźć przy pomocy wyszukiwarki. Pomożecie?
Re: Eldritch Horror
W instrukcji jest że trudnością sterujemy układając talie z łatwiejszych lub trudniejszych kart mitów. Te które na awersie mają taki mroźny deseń są łatwiejsze, te bez desenia są średnio-trudne, a te z mackami najtrudniejsze.
-
- Posty: 668
- Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Eldritch Horror
To że jest w instrukcji to wiem doskonale, ale była taka rozpiska na forum dokładna ile i jak w zależności od poziomu trudności to poskładać (tak mi się kojarzy).
- Muszan
- Posty: 49
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 14:11
- Lokalizacja: Rybnik
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: Eldritch Horror
Chciałbym się upewnić co do jednej kwestii: podczas pierwszej akcji grając jako Charlie Kane wykonuję próbę pozyskania zasobów i np biorę dług by mieć dwa sukcesy więcej. Czy w swojej drugiej akcji, mogę natychmiast skorzystać z akcji lokalnej na karcie dług i próbować się jej pozbyć wykonując test wpływu?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 07 lis 2016, 22:58
- Has thanked: 1 time
Re: Eldritch Horror
Ktoś ma jakieś info na temat ewentualnego dodruku dodatku Góry Szaleństwa? Czy w ogóle będzie?
W sklepach go praktycznie nie ma.
W sklepach go praktycznie nie ma.
Re: Eldritch Horror
Witaj na forum Niestety nie ma żadnych informacji o ewentualnym dodruku tego rozszerzenia. Na przyszłość tego typu pytania lepiej zadawać w głównym wątku danej gry, tutaj zadajemy tylko pytania odnośnie zasad.