Super. Ja bede bardzo podobnie. Przed 17:15 prosze sie mnie nie spodziewacFilippos pisze:Będe najpóźniej o 17.30. mam ze sobą Warszawskie Dzieci na akcję prototypy i Manoeuvre na wszelki wypadek
(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Jak pisałem, mam Brassa. Będe o 17tej. Jest jeszcze jedno miejsce wolne, jak ktoś chętny (na razie zgłosili się Siepu i Jans).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Będe ok. 16:30. Sztefan szuka towarzystwa do Twilight Struggle - będę tłumaczył zasady. Sam nastawiam się na prototypy. Jeżeli w prototypach nie będzie miejsc zagram w cokolwiek. Mam Caylusa, Uptown, Tichu (Sztefan liczę na Ciebie ), Eufrat i Tygrys, Bluff
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Spoko, zagram chętnie. Raz grałem wprawdzie, ale dawno.yosz pisze:Będe ok. 16:30. Sztefan szuka towarzystwa do Twilight Struggle - będę tłumaczył zasady.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Juz prawie chcialem sie zglosic, bo strasznie chce to odswiezyc, ale w Brassa zagram pewnie w weekend, wiec pogram w cos innego.Geko pisze:Jak pisałem, mam Brassa. Będe o 17tej. Jest jeszcze jedno miejsce wolne, jak ktoś chętny (na razie zgłosili się Siepu i Jans).
Dzis nie bede do konca, bo musze sie wyspac przed wyjazdem (planszowkowym zreszta ), ale mam nadzieje ze sie nagram. Ostatnio jakies dziwne momenty sie pojawialy ze nie bylo w co grac Mam nadzieje ze zabrane Amyitis i Duel in the Dark zaradza temu . Na miejscu zobaczymy jak sie ulozy.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
to ja może około 17.00 wpadnę na Brassa, jeśli jest jeszcze trochę miejsca...
jeśli nie, to jak zwykle się pokręcę.
jeśli nie, to jak zwykle się pokręcę.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Cały wieczór w zasadzie zszedł mi na dwóch prototypach. Świetnie się bawiłem Wcześniej jeszcze wytłumaczyłem zasady Twilight Struggle. Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.
Filip przyszedł z "Dziećmi Warszawy". Gra, w której jak Filippos opisywał wcielamy się w zastęp harcerzy roznoszących rozkazy po powstańczej Warszawie. Nie chce mi się teraz wdawać w szczegóły mechaniki, ale powiem krótko WARTO zagrać. Gra jest troszkę bardziej skomplikowana niż Ticket to Ride czy Thurn und Taxis, ale samych zasad jest niedużo. Po 5 minutach zaczęliśmy grać (ja, Aga, Samur i Draco). Grało się świetnie i pozostały naprawdę tylko szczegóły do dopracowania, o których zresztą trochę dyskutowaliśmy. Świetny pomysł z pionkami harcerzy, do którzych wczepia się rozkazy (jeżeli będzie kiedyś to wydawane, mam nadzieję że nikt nie wpadnie na głupi pomysł żeby zastąpić to jakimś innym rozwiązaniem). Najważniejsze, że wszystko działało - aż dziw bierze że to dopiero druga partia testowa, bo całość sprawia naprawdę świetne wrażenie.
Plus za tematykę
Plus za mechanikę
Plus za wykonanie prototypu
Ogromny plus za całość
Naprawdę mam nadzieję, że gra zostanie wydana - my ją z Agą kupimy... (ehh gdyby jeszcze oprawą graficzną zajął się Menzel)
Drugi na ogień poszedł Refugium. Przy tej grze naśmialiśmy się naprawdę mocno, chociaż to niezły "mózgotrzep". Tutaj trochę gorzej niż w przypadku gry Filipposa, trzeba trochę więcej nad nią popracować. Na początku nie byłem jakoś mocno zachęcony. Dużo zazębiających się reguł i ogólne wrażenie chaosu. W końcu zaczęliśmy się rozpędzać i przyznaję, że zaczęło mi się podobać. Niestety gra nie jest zbalansowana i udało nam się odnaleźć najmocniejszą strategię , ale co chyba najważniejsze, że z dyskusji wyszło kilka pomysłów jak to można poprawić.
Plus za pomysł (Filippos i jego rybo - mięsożerne, rozmnażające się z szybkością błyskawicy myszoskoczki )
Plus / minus za mechanikę - ciekawe pomysły, wydaje mi się że przydałoby się trochę ja uprościć (jedzenie padliny pozostałej po naszych współgraczach, którym nie wyszło jest świetne )
Potem to już tylko dwie partie w pędzące żółwie - może to nie jest gra dla poważniejszych graczy, może to nie jest super gra dla dzieci, ale filler z tego świetny
Filip przyszedł z "Dziećmi Warszawy". Gra, w której jak Filippos opisywał wcielamy się w zastęp harcerzy roznoszących rozkazy po powstańczej Warszawie. Nie chce mi się teraz wdawać w szczegóły mechaniki, ale powiem krótko WARTO zagrać. Gra jest troszkę bardziej skomplikowana niż Ticket to Ride czy Thurn und Taxis, ale samych zasad jest niedużo. Po 5 minutach zaczęliśmy grać (ja, Aga, Samur i Draco). Grało się świetnie i pozostały naprawdę tylko szczegóły do dopracowania, o których zresztą trochę dyskutowaliśmy. Świetny pomysł z pionkami harcerzy, do którzych wczepia się rozkazy (jeżeli będzie kiedyś to wydawane, mam nadzieję że nikt nie wpadnie na głupi pomysł żeby zastąpić to jakimś innym rozwiązaniem). Najważniejsze, że wszystko działało - aż dziw bierze że to dopiero druga partia testowa, bo całość sprawia naprawdę świetne wrażenie.
Plus za tematykę
Plus za mechanikę
Plus za wykonanie prototypu
Ogromny plus za całość
Naprawdę mam nadzieję, że gra zostanie wydana - my ją z Agą kupimy... (ehh gdyby jeszcze oprawą graficzną zajął się Menzel)
Drugi na ogień poszedł Refugium. Przy tej grze naśmialiśmy się naprawdę mocno, chociaż to niezły "mózgotrzep". Tutaj trochę gorzej niż w przypadku gry Filipposa, trzeba trochę więcej nad nią popracować. Na początku nie byłem jakoś mocno zachęcony. Dużo zazębiających się reguł i ogólne wrażenie chaosu. W końcu zaczęliśmy się rozpędzać i przyznaję, że zaczęło mi się podobać. Niestety gra nie jest zbalansowana i udało nam się odnaleźć najmocniejszą strategię , ale co chyba najważniejsze, że z dyskusji wyszło kilka pomysłów jak to można poprawić.
Plus za pomysł (Filippos i jego rybo - mięsożerne, rozmnażające się z szybkością błyskawicy myszoskoczki )
Plus / minus za mechanikę - ciekawe pomysły, wydaje mi się że przydałoby się trochę ja uprościć (jedzenie padliny pozostałej po naszych współgraczach, którym nie wyszło jest świetne )
Potem to już tylko dwie partie w pędzące żółwie - może to nie jest gra dla poważniejszych graczy, może to nie jest super gra dla dzieci, ale filler z tego świetny
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- MichalStajszczak
- Posty: 9480
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Czy może ktoś wie, jakie są perspektywy udostępnienia nam sal w tym semestrze?yosz pisze: Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Ja zagrałem w Brassa z Jansem, Dezerterem i Siepu w sali nr 17. Była to moja trzecia rozgrywka i grało mi jeszcze lepiej. Gra bardzo mi się podoba, jest zupełnie inna od eurogier zaliczanych do worka "ekonomiczne". Przede wszystkim działamy na wspólnej planszy i często potrzebujemy czegoś od innych, żeby zrealizować swoje plany. I tu tworzą się fajne mechanizmy popytu i podaży oraz wykorzystywania nisz rynkowych. Do tego wszystko świetnie odwzorowuje mechanizmy inwestowania i dochodów i w zasadzie każde rozwiązanie mechaniczne można dobrze przełożyć na rzeczywistość. Jeśli chodzi o samą rozgrywkę to nie tknąłem wcale przędzalni ani stoczni. Zbudowałem chyba jeden, czy dwa porty. Natomiast budowałem na potęgę kopalnie i huty żelaza (w ciągu gry przerobiłem oba stosy tych budynków) oraz kanały/koleje w najbardziej obleganych miejscach. Taka strategia bardzo się opłaciła, bo rynek cierpiał na duży niedobór żelaza a i na węgiel zapotrzebowanie było niemałe. Na koniec nawet zabrakło węgla na planszy i rynku zewnętrznym, co umożliwiło mi nadbudowanie kopalni Jansa i zarobienie dodatkowych pieniędzy, za co wybudowałem ostatnie połączenia kolejowe, jakie mogłem (bo więcej już fizycznie nie miałem; również nie starczyłoby mi na nie funtów).
Potem udaliśmy się na górę i ostatecznie zagrałem w Galactic Emperora. Gra o eurogrowej mechanice - mamy wybór ról niczym w PR, mamy małą walkę o przewagi, mamy produkcję i handel, no i mamy walkę. Z tym, że ta walka u nas rozpoczęła się pod koniec gry, jak już niektórym statki nie mieściły się na planetach. Ogólnie niezła gra, choć jakoś nie przepadam za budowaniem jednostek i wysyłaniem ich do walki, którą rozwiązujemy rzucaniem kostkami. Jak dla mnie GE chyba jednak nie ma tego "czegoś", co by mnie porwało i krzyczało "zagraj jeszcze".
Potem udaliśmy się na górę i ostatecznie zagrałem w Galactic Emperora. Gra o eurogrowej mechanice - mamy wybór ról niczym w PR, mamy małą walkę o przewagi, mamy produkcję i handel, no i mamy walkę. Z tym, że ta walka u nas rozpoczęła się pod koniec gry, jak już niektórym statki nie mieściły się na planetach. Ogólnie niezła gra, choć jakoś nie przepadam za budowaniem jednostek i wysyłaniem ich do walki, którą rozwiązujemy rzucaniem kostkami. Jak dla mnie GE chyba jednak nie ma tego "czegoś", co by mnie porwało i krzyczało "zagraj jeszcze".
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Wczoraj byłem dość krótko, zdążyłem zagrać w On The Underground i 2 partie Blokusa 3D. Ciekaw byłem jak się sprawdzi ta pierwsza gra, testowaliśmy ostatnio z Jan_em, ja miałem dość pozytywne wrażenia, ale był masakryczny downtime. Partia trwała ponad 2 godziny. Wczoraj ostrzegłem o tym Konrada i Valmonta i zamknęliśmy się w godzinie To duży plus, po pierwszej rozgrywce gra dostała ode mnie 7 na zachętę, teraz podniosłem do 7.3 Jest w niej sporo losu (kolejność biletów), ale z "chaosem" się nie zgodzę - wiadomo, że każda stacja metra pojawi się jeden raz w talii biletów. Można śledzić, do których stacji nasz pasażer już dojechał i odpowiednio dostosowywać rozbudowę linii. U nas Konrad zarobił masę punktów na jednej ogromnej linii przez całą planszę, ale to nasza wina, nigdy nie powinniśmy na to pozwolić, akurat blokowanie w tej grze jest łatwe. Plusy: plansza, kolejki, transport, fajnie że jeden gracz ma kilka linii, ciekawy mechanizm pasażera. Minusy: losowość biletów, gra chyba jednak na 2-3 graczy, Don Simon miał problemy z kolorami
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Wiesz, ta nasza rozgrywka była po prostu jakaś taka nijaka. To była moja druga gra. Poprzednia napełniła mnie optymizmem, który przetrwał mimo tej drugiej.Geko pisze:Jak dla mnie GE chyba jednak nie ma tego "czegoś", co by mnie porwało i krzyczało "zagraj jeszcze".
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Na razie jest zamieszanie. Rysiek dowiedział się z telefonicznej rozmowy z Trutu, że zamiast 519 będziemy mieli 340 (która wcześniej była dostępna w soboty). 548 i 17 ma być bez zmian.MichalStajszczak pisze:Czy może ktoś wie, jakie są perspektywy udostępnienia nam sal w tym semestrze?yosz pisze: Były drobne problemy z salą - nie dostaliśmy klucza od 519, część przeniosła się do 17, ja zostałem w 548.
Tylko, że na portierni to w ogóle myśleli, że nam sie umowa skończyła i nie chieli w ogóle wydać klucza.
Jak się okaże, że nie edzie dużego ruchu, to może uda się wrócić do 519, albo przynajmniej zdobyć jakieś 2 sale obok siebie.
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Już Was oświecam: na ten semestr: 340, 548, 17. Przepraszam, ale naprawdę nie miałem czasu na klikanie jakichkolwiek wiadomości.
Prezes
...piszę powoli, bo wiem, że czytacie powoli...
...piszę powoli, bo wiem, że czytacie powoli...
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Dzięki za info. 340 jest całkiem duża o ile dobrze pamiętam (na pewno większa od 548) i chyba warto się w tych dwóch salach rozkładać, jeśli zakłada się przetasowania personalne przy kolejnych rozgrywkach. A jak ktoś chce coś dłuższego, to 17 jest idealna. Czyli w zasadzie dużo się nie zmieniło (poza tym, że między dwoma salami mamy dwa piętra zamiast 20 kroków). Wielkie dzięki Trutu!
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Wielka szkoda, ze nie udalo sie utrzymac dwoch sal obok siebie. Nie ma co narzekac, ale teraz to wlasciwie bedziemy podzieleni na 3 niezalezne sale z bardzo znikomym ruchem miedzy nimi. Jesli 340 jest rzeczywiscie spora to moze byc baza do spotkan, ale dobrze by bylo gdyby sie udalo jakies dwie sale obok siebie zarezerwowac...Geko pisze:Dzięki za info. 340 jest całkiem duża o ile dobrze pamiętam (na pewno większa od 548) i chyba warto się w tych dwóch salach rozkładać, jeśli zakłada się przetasowania personalne przy kolejnych rozgrywkach. A jak ktoś chce coś dłuższego, to 17 jest idealna. Czyli w zasadzie dużo się nie zmieniło (poza tym, że między dwoma salami mamy dwa piętra zamiast 20 kroków). Wielkie dzięki Trutu!
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Z tego co pamiętam, to jest większa od 548, ale mniejsza od 519.Don Simon pisze:Jesli 340 jest rzeczywiscie spora
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Chyba zmierzamy w stronę czarnej dziury, skoro 340 > 548...
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
519>340>548. Spoko spoko. Nie zmierzamy. Już tam jesteśmy
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- raj
- Administrator
- Posty: 5229
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
ja moge zagracMataDor pisze:Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Ok to o której zaczynamy 16:00 czy później?rajgildia pisze:ja moge zagracMataDor pisze:Czy jest ktoś chętny na pogranie w Conflict of Heroes? Chodzi mi o osobę znającą zasady.
Mogę grać już od 16:00. Jakby co proszę o PM.
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- raj
- Administrator
- Posty: 5229
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
16 jest OK.
Od ktorego scenariusza?
Od ktorego scenariusza?
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- MataDor
- Posty: 696
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 313 times
- Been thanked: 98 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
ok to 16:00 będę na PW. Od 2go albo 3go. Jak wolisz.rajgildia pisze:16 jest OK.
Od ktorego scenariusza?
Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- raj
- Administrator
- Posty: 5229
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
Drugi juz gralem wiec trzeci.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: [Warszawa] AGRESOR Politechnika Inżynieria Środowiska
to ja czekam na raport z pola walki!
czekam na grę i czekam...to chociaż mi osłodzicie trochę ten czas
czekam na grę i czekam...to chociaż mi osłodzicie trochę ten czas