![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Którą część byście polecili? Z tego co widzę Wsiąść do pociągu: Niemcy, powinno fajnie działać na 2,4 osoby
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Odkopuje. A na 3 osoby + to Europa z dodatkiem jako nowe trasy czy Niemcy?Gry w Bibliotece pisze: ↑28 lip 2018, 13:10 Zerknij na moje zestawienie: http://gry-w-bibliotece.blogspot.com/20 ... ybrac.html
Jeśli gracie w 2-4 osoby, to ja bym kupiła mimo wszystko Nordica (na 2 - 3), a potem jako dodatek UK (który chodzi genialnie na 2-3-4 graczy) - ale tu byłby potrzebny dodatkowy zestaw wagoników dla 4 gracza (pojawiają się na allegro, jak coś to pw)
Fakt, Niemcy też są stosunkowo bezpieczną opcją, ale: mechanika pasażerów jest beznadziejna (w Marklinie była zupełnie inna, dużo lepsza), a sama mapa nie oferuje nic przełomowego (moim zdaniem). Za to na 2 osoby skaluje się rzeczywiście lepiej niż Europa (ale na więcej nadal będzie lepiej).
Na 3 os chyba najlepsza i najciaśniejsza jest Szwajcaria.ko2a pisze: ↑15 sie 2018, 12:36Odkopuje. A na 3 osoby + to Europa z dodatkiem jako nowe trasy czy Niemcy?Gry w Bibliotece pisze: ↑28 lip 2018, 13:10 Zerknij na moje zestawienie: http://gry-w-bibliotece.blogspot.com/20 ... ybrac.html
Jeśli gracie w 2-4 osoby, to ja bym kupiła mimo wszystko Nordica (na 2 - 3), a potem jako dodatek UK (który chodzi genialnie na 2-3-4 graczy) - ale tu byłby potrzebny dodatkowy zestaw wagoników dla 4 gracza (pojawiają się na allegro, jak coś to pw)
Fakt, Niemcy też są stosunkowo bezpieczną opcją, ale: mechanika pasażerów jest beznadziejna (w Marklinie była zupełnie inna, dużo lepsza), a sama mapa nie oferuje nic przełomowego (moim zdaniem). Za to na 2 osoby skaluje się rzeczywiście lepiej niż Europa (ale na więcej nadal będzie lepiej).
W Niemcy pograłem i fajne jest to że szybko się rozstawia na planszy bo nie ma dworcow i zbiera się pasażerów. W Europie denerwowało mnie ciułanie kart pociągów do rozmiarów talii ale strategia była - jako najdłuższej trasy.
Btw czy ktoś próbował w Niemczech wyrzucić pasażerów a dodać bonus za najdłuższy wagon?
Czytajcie że zrozumieniem ;)dla 3+. Często siadamy w 4 i 5 osobhipcio_stg pisze: ↑15 sie 2018, 22:30Na 3 os chyba najlepsza i najciaśniejsza jest Szwajcaria.ko2a pisze: ↑15 sie 2018, 12:36Odkopuje. A na 3 osoby + to Europa z dodatkiem jako nowe trasy czy Niemcy?Gry w Bibliotece pisze: ↑28 lip 2018, 13:10 Zerknij na moje zestawienie: http://gry-w-bibliotece.blogspot.com/20 ... ybrac.html
Jeśli gracie w 2-4 osoby, to ja bym kupiła mimo wszystko Nordica (na 2 - 3), a potem jako dodatek UK (który chodzi genialnie na 2-3-4 graczy) - ale tu byłby potrzebny dodatkowy zestaw wagoników dla 4 gracza (pojawiają się na allegro, jak coś to pw)
Fakt, Niemcy też są stosunkowo bezpieczną opcją, ale: mechanika pasażerów jest beznadziejna (w Marklinie była zupełnie inna, dużo lepsza), a sama mapa nie oferuje nic przełomowego (moim zdaniem). Za to na 2 osoby skaluje się rzeczywiście lepiej niż Europa (ale na więcej nadal będzie lepiej).
W Niemcy pograłem i fajne jest to że szybko się rozstawia na planszy bo nie ma dworcow i zbiera się pasażerów. W Europie denerwowało mnie ciułanie kart pociągów do rozmiarów talii ale strategia była - jako najdłuższej trasy.
Btw czy ktoś próbował w Niemczech wyrzucić pasażerów a dodać bonus za najdłuższy wagon?
No niestety jest w tym sporo racji (trasa Lozanna-Zurich-Niemcy i bilety do oporu), nie wiem jak to było testowane. W mojej ocenie bardzo dużo jednak naprawia banalny home rule żeby przy dobieraniu biletów wybierać w trakcie gry z dwóch. Polecam sprawdzić, dla nas jest dzięki temu na 3 osoby bardzo fajną mapą (tym bardziej że z tyłu są świetne Indie).Lothrain pisze: ↑ Szwajcaria jest jak dla mnie zepsuta plansza.
Pierwotnie Niemcy ukazały się jako Deutschland bez pasażerów, ci przyszli po latach jako dodatek o nazwie 1902. Dopiero niedawno w nowym wydaniu to zintegrowano. Oczywiście w efekcie i ja i masa graczy grała czy nadal gra bez nich. Bardzo interesująca mapa z "autostradą" na zachodzie i dłuższymi trasami na wschodzie. Taka Europa z dodanymi trasami do państw ościennych jak w Szwajcarii (co pozwala dojechać tam na kilka sposobów), a bez promów i tuneli - jak w USA.
W Szwajcarii może i bez homerule się obejdzie... spotkałem się z sugestiami zastosowania nieco większej interakcji... zawsze można poświęcić 2-3 wagoniki i troszkę poblokowaćFortArt pisze: A co do sposobów naprawy Szwajcarii to dość znany jest inny homerule: trasy międzynarodowe z różnych biletów nie mogą się w 100% pokrywać.