Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 22:18
- Lokalizacja: Trzebnica
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Przez wspieraczki mogło by pójść z ceną poniżej 500 zł i insertem w dobrej cenie jako opcja.
W grupie mam jedną osobę, która średnio ang ogarnia ale to euro gracz i jemu tam nie zależy kim gra i w co byleby można było pokombinować Więc PL nie dla mnie ale wyobrażam sobie, że wiele osób na taką wersję czeka.
Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
W grupie mam jedną osobę, która średnio ang ogarnia ale to euro gracz i jemu tam nie zależy kim gra i w co byleby można było pokombinować Więc PL nie dla mnie ale wyobrażam sobie, że wiele osób na taką wersję czeka.
Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Cthulhu Wars to zupełnie inna półka i rodzaj gry. Miejsce na BGG też robi swojeDaetorian pisze: ↑27 sie 2018, 09:43 Przez wspieraczki mogło by pójść z ceną poniżej 500 zł i insertem w dobrej cenie jako opcja.
W grupie mam jedną osobę, która średnio ang ogarnia ale to euro gracz i jemu tam nie zależy kim gra i w co byleby można było pokombinować Więc PL nie dla mnie ale wyobrażam sobie, że wiele osób na taką wersję czeka.
Choć Cthulhu's Wars z tego co pamiętam się nie ufundowało...
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jak zostanie ogłoszone wydanie wersji polskiej, to zobaczycie ile Gloomhavenów trafi na rynek wtórny za śmieszne pieniądze
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8813
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2713 times
- Been thanked: 2402 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Bo CW zostało zapowiedziane z dnia na dzień i ciężko było ot tak nagle wygospodarować sobie kilkaset złotych na wsparcie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Też bym tak to widział i wtedy z pewnością byłbym zainteresowany. Elementów w tej grze jest tyle, że bez organizera setup trwa stanowczo za długo.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jak się polska edycja pojawi, to bez namysłu kupię 2 sztuki. Pomimo, że gramy teraz po angielsku.
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Trzy core sety to w tej grze minimum? Planowałem dwa i myślałem, ze starczy, ale widzę, ze zachłanność podobna do FFG, mimo że mały wydawca... ;)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Niestety, trzeba pojedynczy core traktować raczej jak demo produktu. Dobrze, że przynajmniej 3xcore wejdą do jednego pudła...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 02 sie 2018, 15:56
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jesteśmy na razie po około 40 scenariuszach, na razie się nie nudzimy. Gdybym miał cały czas grać jedną postacią, to pewnie miałbym dość, ale różne klasy pozwalają na inny styl rozgrywki, każdej trzeba się nauczyć itd. Mechanicznie scenariusze są na tyle fajne, że jest sporo kombinowania, fabuła też nam się podoba. Do końca mamy pewnie jeszcze trochę, ale na razie zapał jest.janusznosacz pisze: ↑29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie staje się nudna. Do końca w naszym przypadku była duża chęć poznania co kryje następny quest, jakie mocne przedmioty będziemy mogli zdobyć itd. Ogólnie ciekawość, chęć poznania co kryje kolejna misja była w moim przypadku decydująca. Niestety tak brnąłem do końca, że nie odblokowałem kilku postaci. Po rozmowach na bgg i kilku poradach, grałbym teraz rozważeniej, wypełniał misję poboczne i dodatkowe. Gra daje ogrom zabawy i nie dłuży się. Ale miałem jedną zasadę, że gram,gramy kilka misji w weekend później przerwa. W ten sposób porażki nas nie przytłaczały, były chęci żeby wracać do rozgrywkijanusznosacz pisze: ↑29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
Czy komuś na tym forum udało się już zagrać to do końca i czy w pewnym momencie gra nie staje się nudna do "porzygu"?
Spoiler:
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Niby tak, ale w takim wydaniu oprócz ranking w BGG ta gra ma również rewelacyjny stosunek wagi do ceny ;) I bije w tym też te wszystkie wydmuszki od FFG na głowę :)janusznosacz pisze: ↑29 sie 2018, 13:28 A tak z innej beczki, wcale bym się nie pogniewał jak przygoda byłaby rozbita na kilka części/pudeł.
Z możliwością wyboru przygód, a nie jeden kloc, którego pewnie nigdy do końca się nie rozegra.
...
Granie na Bemowie
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
A to jesteśmy na siłce, że waga ma znaczenie?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wiesz (czujesz) za co płacisz ;)
Po np: Descencie mam też dosyć kupowania etapów w kolejnych wydaniach. Plus p...rdylion dodatków, które również są w ofercie. Wolę Gloomhavena takim jakim jest - kompletna całość.
Po np: Descencie mam też dosyć kupowania etapów w kolejnych wydaniach. Plus p...rdylion dodatków, które również są w ofercie. Wolę Gloomhavena takim jakim jest - kompletna całość.
Granie na Bemowie
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
@janusznosacz
Właśnie to, że jest wszystko w jednym daje kopa, żeby grać bez dodatkowych kosztów. A Isaac dokładnie opowiadał czemu wydał Gloom w ten sposób. Był to projekt szalenie ryzykowny, ale się powiódł.
Właśnie to, że jest wszystko w jednym daje kopa, żeby grać bez dodatkowych kosztów. A Isaac dokładnie opowiadał czemu wydał Gloom w ten sposób. Był to projekt szalenie ryzykowny, ale się powiódł.
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 943 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Autor I tak przewiduje duże dodatki do Gloomhaven. Pierwszy w przyszłym roku ponoć. To dopiero będzie moloch..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Setup całości będzie groził przepukliną ;)
Byłoby aż dziwne i smutne, gdyby na tym się skończyło i nie byłoby jakiejś kontynuacji tego tytułu w przypadku bgg #1. O ile wszystko będzie tak przemyślane, zrealizowane z rozmachem i tworzyło nową spójną całość tak jak to było z podstawką to jestem za.
<troll mode on> To kiedy obstawiamy wersję PL dodatku? ;) <troll mode off>
Byłoby aż dziwne i smutne, gdyby na tym się skończyło i nie byłoby jakiejś kontynuacji tego tytułu w przypadku bgg #1. O ile wszystko będzie tak przemyślane, zrealizowane z rozmachem i tworzyło nową spójną całość tak jak to było z podstawką to jestem za.
<troll mode on> To kiedy obstawiamy wersję PL dodatku? ;) <troll mode off>
Granie na Bemowie
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 943 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Moim zdaniem dodatek powinien iść w trochę inna stronę, zaprezentować nowe mechaniki itd bo jaki sens do tak długiej gry dokładać kolejne 40 scenariuszy na tą sama modłe?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wcale tak nie twierdzę :) Mam nadzieję że zaproponuje nową, lecz przed wszystkim kompletną epicką przygodę. Dodanie "map", "kolejnych leveli" czy przeciwników to pójście po najmniejszej linii oporu - pracę nad dodatkiem już trochę trwają więc sądzę, że takie rozwiązanie nie wchodzi w grę.
Granie na Bemowie
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Mały dodatek jak wiecie, wprowadzi nowe zasady nowej postaci oraz dużo bardziej rozbudowany system fabularny, gdzie każde niemal pomieszczenie ma ten element fabularny wprowadzać. Przy tym ma być więcej ścieżek fabularnych do wyboru...
Co do dużego dodatku, to Isaac mówił, że rozmachem ma dorównywać podstawce, przy czym podło ma być mniejsze, z uwagi na wykorzystywanie tokenów/terenów/itp... z podstawki. Ponadto wspomniał, że chce rozbudować elementy związane z grą między scenariuszami... czyli chodzi o mechanike miasta...
Co do dużego dodatku, to Isaac mówił, że rozmachem ma dorównywać podstawce, przy czym podło ma być mniejsze, z uwagi na wykorzystywanie tokenów/terenów/itp... z podstawki. Ponadto wspomniał, że chce rozbudować elementy związane z grą między scenariuszami... czyli chodzi o mechanike miasta...
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
I tak i nie. Gdyby Gloomhaven był podzielony na dwie części, to mógłby trafić do większego grona osób. Dla wielu graczy korzystniej by było dostać 4 postacie, kilkanaście przygód i zapłacić powiedzmy 150zł.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- awawa
- Posty: 1101
- Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 38 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Zgoda, i jak wskazałem przykład niektóre firmy idą w ten model. Tylko wtedy to co dostajemy w Gloomhaven nie kosztowało by dwa razy, po powiedzmy (530/2)zł, tylko znacznie więcej. Z mojego punktu widzenia bardziej odpowiada mi obecny kształt gry, oczywiście także ekonomicznie. I chwała autorowi, że podjął takie ryzyko wbrew głównemu trendowi na rynku.
Granie na Bemowie