Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka (Paul Dennen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Ja grałem trzykrotnie z dzieciakami w przedziale 12-16 i za każdym razem był sztos.
Żeby jednak być uczciwym. Z młodzieżą nigdy nie wiadomo. Grywałem na konwentach w takie gry, gdzie w jednej grupie szał, a w innej marazm albo kompletny brak zrozumienia zasad.
Żeby jednak być uczciwym. Z młodzieżą nigdy nie wiadomo. Grywałem na konwentach w takie gry, gdzie w jednej grupie szał, a w innej marazm albo kompletny brak zrozumienia zasad.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
W takiej interpretacji, to i ja nie jestem graczem Colt Express zostawmy, bo te gry nie mają ze sobą absolutnie nic wspólnego.
Na konwentach, czy innych wydarzeniach, na których pokazywałem grę, odbiór był pozytywny. ale nikogo nie pytałem o poziom geekozy
Po raz pierwszy zainteresowałem się Clankiem po poście Jaxa, gdzieś z samego początku tego tematu. Jax raczej jest graczem, więc może się tu wypowie
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Muszę odświeżyć Gambita i proszę dajcie Windziarzowi grę do recenzjiLeser pisze: ↑29 sie 2018, 18:49W takiej interpretacji, to i ja nie jestem graczem Colt Express zostawmy, bo te gry nie mają ze sobą absolutnie nic wspólnego.
Na konwentach, czy innych wydarzeniach, na których pokazywałem grę, odbiór był pozytywny. ale nikogo nie pytałem o poziom geekozy
Po raz pierwszy zainteresowałem się Clankiem po poście Jaxa, gdzieś z samego początku tego tematu. Jax raczej jest graczem, więc może się tu wypowie
Ps. Melanżownie uwielbiam, ale niestety gusta się rozmijają :]
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Za 115zl? To moim zdaniem rewelacyjna cena, szczególnie w dzisiejszych czasach gdy gry planszowe potrafią kosztować sporo.
Posluchajcie recenzji Gambita gdzie mówi za ile on ją kupił
Posluchajcie recenzji Gambita gdzie mówi za ile on ją kupił
- mikeyoski
- Posty: 1524
- Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
- Has thanked: 278 times
- Been thanked: 172 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Clank jest jedną z tych gier, na które czekam od jakiegoś roku. Wtedy ją poznałem i trzymałem mocno kciuki za polską edycję. Lubię deck building, a ten tutaj jest do bólu klasyczny. Ale połączenie z planszą robi różnicę. Do tego trochę push-your-luck, bardzo przyjemnej losowości. Palce lizać
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 06 lis 2017, 18:07
- Lokalizacja: Orzesze
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 85 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Podbijam, bo też bym sobie sprezentował na urodziny, bo 115 wydaje się być naprawdę dobrą ceną za to co dostajemy w środku, choć rozważam jeszcze Aeon's End zamiast Clanka, który po 109 też jest do wyrwania w przedsprzedaży.
Co lepsze na 2 osoby? Gambit, może Ty podpowiesz
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
I czego oczekujesz? Że w wątku o Clanku powiem, że na dwie osoby raczej wybrałbym Aeon's End?Argue pisze: ↑29 sie 2018, 23:00Podbijam, bo też bym sobie sprezentował na urodziny, bo 115 wydaje się być naprawdę dobrą ceną za to co dostajemy w środku, choć rozważam jeszcze Aeon's End zamiast Clanka, który po 109 też jest do wyrwania w przedsprzedaży.
Co lepsze na 2 osoby? Gambit, może Ty podpowiesz
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 142 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Czemu zamiast? Bierz obie, tak jak ja to zrobiłem Nawet jeśli Clank gorzej działa na 2 osoby, to przecież zawsze jest szansa, że kiedyś kogoś dodatkowego zwerbujesz do gry. Poza tym, to są jednak bardzo różne gry, a ich jedyne wspólne punkty to deckbuilding i korzystna cena.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
O. I to są bardzo mądre słowaRUNner pisze: ↑30 sie 2018, 07:11Czemu zamiast? Bierz obie, tak jak ja to zrobiłem Nawet jeśli Clank gorzej działa na 2 osoby, to przecież zawsze jest szansa, że kiedyś kogoś dodatkowego zwerbujesz do gry. Poza tym, to są jednak bardzo różne gry, a ich jedyne wspólne punkty to deckbuilding i korzystna cena.
Jednak jeśli naprawdę chcesz TYLKO jedną z tych gier i będziesz grał TYLKO w dwie osoby (albo w przeważającej większości przypadków), to ja bym wziął Aeon's End.
Mini rewizja była o ile się orientuję w recenzji drugiego dodatku. Ale w sumie fakt. Można by pacnąć.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Ja dorzucę swoje trzy grosze. Mam nadzieję, że wyrobię się z dłuższym tekstem w formie recenzji na bloga przed wyjazdem na urlop.
Clank to deckbuilder, ale patrząc na niego tylko pod kątem tej mechaniki wiodącej, to jest tak sobie. Efekty pozwalające odchudzać talię są niezbyt częste, a karty kombią się ze sobą rzadko i nie da się pod te komba grać! Zapytacie więc jak macie składać talię podczas gry? Otóż tak, żeby karty kombiły się z planszą. Ona robi tutaj robotę i jej interakcja z kartami stoi za sukcesem tej gry. Choć tutaj znów powinni uważać zagorzali fani budowy talii, bo ta zależność od planszy jeszcze zmniejsza kontrolowalność. W normalnym deckbuilderze kiedy na rękę wchodzi nam dobra kombinacja, to w zasadzie nie interesuje nas moment. Kasa na prowincję w Dominionie przyda się zawsze, tak samo jak wykręcenie 30 ataku w Hero Realms. W Clanku 4 buciki to luksus, chyba że akurat uciekamy z artefaktem na powierzchnię i pierwsze pole przed nami to zamrażająca, kończąca ruch jaskinia
Nie twierdzę, że gra jest zła, jest bardzo dobra. Efekty na kartach są w większości ciekawe, mechanika clanka i ataku smoka działa jak złoto. Losowy układ bonusów na planszy i przede wszystkim losowość kart pojawiających się do kupienia gwarantuje ogromną regrywalność. Klimatu i przygody tam nie ma za dużo, przynajmniej ja nie widziałem. Dla mnie to dziwny przypadek, jak Rajas of Ganges. Obie gry podobają mi się bardzo, przy obu nie umiem wskazać jednoznacznie dlaczego.
Dla dwóch osób działa świetnie, moim zdaniem lepiej niż dla czterech. Trójka graczy to sweet spot, ale partii nie odmówię w żadnym składzie. Nie czytałem polskiej instrukcji, nie wiem czy naniesione są poprawki do zasad ogólnych z drugiego dodatku. Jeśli nie, to grajcie z nimi. No tak, grajcie, bo to jest świetna gra. Za 115 zł to absolutnie nie ma się nad czym zastanawiać, ja za angielską używkę płaciłem rok temu 160 zł
Clank to deckbuilder, ale patrząc na niego tylko pod kątem tej mechaniki wiodącej, to jest tak sobie. Efekty pozwalające odchudzać talię są niezbyt częste, a karty kombią się ze sobą rzadko i nie da się pod te komba grać! Zapytacie więc jak macie składać talię podczas gry? Otóż tak, żeby karty kombiły się z planszą. Ona robi tutaj robotę i jej interakcja z kartami stoi za sukcesem tej gry. Choć tutaj znów powinni uważać zagorzali fani budowy talii, bo ta zależność od planszy jeszcze zmniejsza kontrolowalność. W normalnym deckbuilderze kiedy na rękę wchodzi nam dobra kombinacja, to w zasadzie nie interesuje nas moment. Kasa na prowincję w Dominionie przyda się zawsze, tak samo jak wykręcenie 30 ataku w Hero Realms. W Clanku 4 buciki to luksus, chyba że akurat uciekamy z artefaktem na powierzchnię i pierwsze pole przed nami to zamrażająca, kończąca ruch jaskinia
Nie twierdzę, że gra jest zła, jest bardzo dobra. Efekty na kartach są w większości ciekawe, mechanika clanka i ataku smoka działa jak złoto. Losowy układ bonusów na planszy i przede wszystkim losowość kart pojawiających się do kupienia gwarantuje ogromną regrywalność. Klimatu i przygody tam nie ma za dużo, przynajmniej ja nie widziałem. Dla mnie to dziwny przypadek, jak Rajas of Ganges. Obie gry podobają mi się bardzo, przy obu nie umiem wskazać jednoznacznie dlaczego.
Dla dwóch osób działa świetnie, moim zdaniem lepiej niż dla czterech. Trójka graczy to sweet spot, ale partii nie odmówię w żadnym składzie. Nie czytałem polskiej instrukcji, nie wiem czy naniesione są poprawki do zasad ogólnych z drugiego dodatku. Jeśli nie, to grajcie z nimi. No tak, grajcie, bo to jest świetna gra. Za 115 zł to absolutnie nie ma się nad czym zastanawiać, ja za angielską używkę płaciłem rok temu 160 zł
Ostatnio zmieniony 30 sie 2018, 11:15 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Jasne. Sprawdziłem i nie ma tego w instrukcji, co w sumie zrozumiałe, skoro pliki do druku były gotowe już dawno temu. W polskiej instrukcji mamy:
"Po wejściu do komnaty można wziąć 1 z dostępnych w niej żetonów (pomniejszy sekret, wielki sekret, małpiego bożka, artefakt) i umieścić go przed sobą.
(...)
-Przy wejściu do komnaty można zabrać tylko jeden żeton (jeśli w komnacie jest dostępnych więcej żetonów, można później wyjść i ponownie wejść do tej komnaty, żeby zabrać z niej kolejny żeton)."
Natomiast w drugim dodatku została wprowadzona nowa zasada. Zgodnie z nią artefakt możemy podnieść w dowolnym momencie naszej tury, nie tylko od razu po wejściu na dane pole. Możemy zacząć turę na polu z artefaktem, podnieść go i dopiero później zagrać karty. Co ważne, zasada ta dotyczy tylko artefaktów, pozostałe żetony podnosimy tylko wchodząc do pomieszczenia.
"Po wejściu do komnaty można wziąć 1 z dostępnych w niej żetonów (pomniejszy sekret, wielki sekret, małpiego bożka, artefakt) i umieścić go przed sobą.
(...)
-Przy wejściu do komnaty można zabrać tylko jeden żeton (jeśli w komnacie jest dostępnych więcej żetonów, można później wyjść i ponownie wejść do tej komnaty, żeby zabrać z niej kolejny żeton)."
Natomiast w drugim dodatku została wprowadzona nowa zasada. Zgodnie z nią artefakt możemy podnieść w dowolnym momencie naszej tury, nie tylko od razu po wejściu na dane pole. Możemy zacząć turę na polu z artefaktem, podnieść go i dopiero później zagrać karty. Co ważne, zasada ta dotyczy tylko artefaktów, pozostałe żetony podnosimy tylko wchodząc do pomieszczenia.
- Leser
- Posty: 1752
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1438 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Poprawek w polskiej instrukcji nie ma, bo zamknęliśmy polską instrukcję jeszcze przed wyjściem drugiego dodatku.
Autor zdecydował, że artefakty można podnosić w dowolnym momencie swojej tury. Wcześniej podnosiło się je tak jak wszystkie inne żetony - tylko przy wejściu do komnaty.
Zmiana jest w gruncie rzeczy kosmetyczna, ale ciut zwiększa decyzyjność i możliwości kombinowania.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
@mat_eyo - dzięki za ten treściwy opis. Bo już prawie byłem przekonany, że to gra dla dzieci . Jakieś słówko o dodatkach?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Pierwszy bardzo dobry. Jego główna mechanika to zalane pomieszczenia, z których trzeba wychodzić zaczerpnąć powietrza (chyba, że mam specjalny przedmiot z rynku) - kapitalna sprawa. Plansza z nowymi drogami, za chodzenie po których dostajemy clanka. Nowe karty w większości bardzo fajne. Najczęściej gram na planszy z tego dodatku. Ogólnie jeśli tylko sama gra się spodoba, to dla mnie zakup obowiązkowy.
Drugi dodatek taki sobie. Jego główna mechanika to mumia i rozdawane przez nią klątwy. Mało interesujące i mocno losowe. Największym bajerem nowej planszy jest fakt, że jedna jej strona ustawiana jest bokiem i wygląda jak piramida co powinno być najlepszym świadectwem jego jakości pod względem mechaniki. Nowe połączenia między pomieszczeniami dają klątwy. Karty mniej ciekawe niż w pierwszym dodatku, pozwalają rzucać kością mumii i ją przemieszczać, co jak pisałem wcześniej razem z klątwami jest po prostu nudne i dokłada losowość, a tej jest już wystarczająco w podstawce. Fajny jest nowy przedmiot na rynku, który daje jedno leczonko. W zasadzie największą wartością tego dodatku jest zmiana w zasadach, o której pisałem wcześniej Ogólnie dodatek zdecydowanie gorszy od pierwszego. Pomysł może i fajny, wykonanie słabe. Kupić tylko jeśli podstawka i pierwszy dodatek porządnie się ograją.
EDIT:
Mogłem napisać to za ostro, więc wprost. Jeśli sama gra się Wam spodoba, to oba dodatki warto mieć, bo więcej Clanka to dobrze Natomiast z obu tych dodatków pierwszy jest dużo fajniejszy. Natomiast po wyjściu najnowszego rozszerzenia, z samą planszą, pewnie wolałbym dokupić je w kolejności 1szy dodatek -> nowa plansza -> drugi dodatek.
Drugi dodatek taki sobie. Jego główna mechanika to mumia i rozdawane przez nią klątwy. Mało interesujące i mocno losowe. Największym bajerem nowej planszy jest fakt, że jedna jej strona ustawiana jest bokiem i wygląda jak piramida co powinno być najlepszym świadectwem jego jakości pod względem mechaniki. Nowe połączenia między pomieszczeniami dają klątwy. Karty mniej ciekawe niż w pierwszym dodatku, pozwalają rzucać kością mumii i ją przemieszczać, co jak pisałem wcześniej razem z klątwami jest po prostu nudne i dokłada losowość, a tej jest już wystarczająco w podstawce. Fajny jest nowy przedmiot na rynku, który daje jedno leczonko. W zasadzie największą wartością tego dodatku jest zmiana w zasadach, o której pisałem wcześniej Ogólnie dodatek zdecydowanie gorszy od pierwszego. Pomysł może i fajny, wykonanie słabe. Kupić tylko jeśli podstawka i pierwszy dodatek porządnie się ograją.
EDIT:
Mogłem napisać to za ostro, więc wprost. Jeśli sama gra się Wam spodoba, to oba dodatki warto mieć, bo więcej Clanka to dobrze Natomiast z obu tych dodatków pierwszy jest dużo fajniejszy. Natomiast po wyjściu najnowszego rozszerzenia, z samą planszą, pewnie wolałbym dokupić je w kolejności 1szy dodatek -> nowa plansza -> drugi dodatek.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Heh, miałem już wklejać linki do moich recenzji dodatków, ale mat_eyo pozamiatał. Choć w mojej opinii Mumia nie jest "dużo gorsza" od pierwszego dodatku
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
Wklejaj wklejaj, zwłaszcza skoro masz inne zdanie Ja sam starałem się pisać (o zgrozo) zwięźle, bo zarówno o Clanku jak i dodatkach chcę napisać na blogu/w Rebel Times
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka
W RT możesz napisać tylko o pierwszym dodatku W temacie podstawki i Mumii ktoś Cię uprzedził
Ostatnio zmieniony 30 sie 2018, 11:20 przez Gambit, łącznie zmieniany 2 razy.