Monolith Arena (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Jestem nie tylko tym typem graczy, który zawsze poleci N.Hex każdemu to jeszcze - będzie bronił wariantu powyżej 2 graczyGrzeL pisze:Trzewik upublicznił kilka informacji od 36 minuty.
Monolith Arena jest do tego stopnia podobna do Neuroshimy Hex!, że korzystając ze specjalnych zasad, będzie można te gry łączyć ze sobą i grać armiami z dwóch gier przeciwko sobie.
Jak usłyszałem, że Portal wyda nową grę Michała w świecie Neuroshimy to się strasznie napaliłem. Jednak teraz boję się, że to będzie Hex 4.0, czyli nowe grafiki + nowe zasady dotyczące sztabu.
Z jednej strony - fajnie, że wydają grę, która już ma dużo dodatków i już dziś wiadomo o dużym wsparciu i regrywalności.
Z drugiej... Zaczyna to wyglądać na odgrzewany kotlet.
Portalu - mam nadzieję, że się mylę!
Emocje opadły ale jeszcze możecie mnie przeciągać na swoją stronę
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Mi powiedziano, że to właściwie reskin z kosmetycznymi zmianami.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
I pomysł na sprzedanie tego graczom NS Hex, którzy kupili dodatki, jest... właściwie jaki? Chyba łączyć tego nie będzie można, bo to by wymagało zasad dla monolitów dla wszystkich dotychczasowych dodatków + balans, itede itepe?
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Trzewik mówił, że będzie można łączyć obie gry (prawdopodobnie wyjdą jakieś upgrade packi).
Ja w to wchodzę. W hexa grałem za czasów 2.0, 3.0 odrzuciło mnie wyglądem. Hex w settingu fantasy to dla mnie idealna opcja.
Ja w to wchodzę. W hexa grałem za czasów 2.0, 3.0 odrzuciło mnie wyglądem. Hex w settingu fantasy to dla mnie idealna opcja.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Otóż to. Dokładnie tak mi grę przedstawiono na Portalconie. A co do tego czy jest sens mając hexa - podobno to są nowe armie / pomysły.cVlad pisze: Ja w to wchodzę. W hexa grałem za czasów 2.0, 3.0 odrzuciło mnie wyglądem. Hex w settingu fantasy to dla mnie idealna opcja.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 12 paź 2015, 16:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 5 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
I tym oto sposobem moje zainteresowanie "nową grą Portalu i Michała" spadło niemal do zerapan_satyros pisze:Mi powiedziano, że to właściwie reskin z kosmetycznymi zmianami.
Wygląda na to, że gra wychodzi dopiero w 4 kwartale, ponieważ potrzebują czas by to zbalansować.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Z tego co zrozumiałem, to sama mechanika monolitów polega na tym, że się do nich wrzuca 3 żetony i uruchamia w którymś momencie gry. Sam Trzewik mówił, że to super regrywalne i można za każdym razem trzy inne żetony wrzucać. Zatem nie ma problemu z balansem, bo takim Posterunkiem też wybierzesz sobie trzy żetony do Monolitu i pewnie będzie chodziło tak samo.rattkin pisze:I pomysł na sprzedanie tego graczom NS Hex, którzy kupili dodatki, jest... właściwie jaki? Chyba łączyć tego nie będzie można, bo to by wymagało zasad dla monolitów dla wszystkich dotychczasowych dodatków + balans, itede itepe?
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
czyli taki posterunek dostanie dwa nowe sztaby czyli lacznie trzy sztaby ktore wrzuci do monolitu? czy monolity zastapia hexowe sztaby? nie widze poki co laczenia tych dwoch gier.Nidav pisze: ↑10 lut 2018, 11:24 Z tego co zrozumiałem, to sama mechanika monolitów polega na tym, że się do nich wrzuca 3 żetony i uruchamia w którymś momencie gry. Sam Trzewik mówił, że to super regrywalne i można za każdym razem trzy inne żetony wrzucać. Zatem nie ma problemu z balansem, bo takim Posterunkiem też wybierzesz sobie trzy żetony do Monolitu i pewnie będzie chodziło tak samo.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Neuroshima hex to gra kultowa i bardzo wyczekiwalem info o nowej grze ale po tym co czytam to mam wrazenie ze to po prostu hex 4.0
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
- niwgnip
- Posty: 330
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 16 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Kilka info po rozmowie z Michałem na Pionku (Portal będzie ofc o tym mówił też bardzo dokładnie, ale pewnie dopiero jak zaczną fazę reklamowo-przedsprzedażową).
1. Monolith to przełożenie Hexa w skali 1:1. Mechanicznie, poza samymi monolithami (które zmieniają strasznie dużo), nie ma róźnicy. Michał tego nie ukrywał, wręcz przeciwnie, chce żeby każdy o tym wiedział - w końcu taka jest gra. Jest nowy layout grafik itd, nowe umiejętności jednostek (np. szarża konnicy u ludzi).
2. 4 nowe armie, jak w podstawce Hexa (Krasnoludy ala te z WH, Ludzie, coś w stylu Mrocznych Elfów i jakieś takie zielonopodobne stwory, nie pamiętam angielskiej nazwy).
3. W zwykłego Hexa będzie można grać używając mechaniki monotlithów, jak i w Monolith Arena będzie można grać nie używając monotlithów.
4. Działanie monolithów - na początku gry, każdy gracz wsadza 2 żetony (dowolne, za wyjątkiem natychmiastowych) do swojego monolithu + sztab na samą górę. W ramach swojego ruchu, zamiast wykładania jednostek można będzie monolith rozłożyć. Zasada przy rozkładaniu jest taka, że monolith musi być ze sobą połączony (coś jak Macierz w Neodżungli). Nie ma znaczenia jak to połączenie będzie przebiegało - czy będą 3 w lini, 3 obok siebie itd. W trakcie wystawiania, można dowolnie obracać monolithy, ustawiając jednostki które były schowane wg. swojego widzimisia ;p Przy rozłożeniu, sztab też może się przesunąć (wtedy, z tego co pamiętam, inny monolith musi pozostać na miejscu sztabu).
Gdy jakaś jednostka z monolithu zginie, będzie można tam wejść inna jednostką (nawet przeciwnik może to zrobić). Po każdej bitwie monolithy się chowają. Monolithy nigdy nie mogą być rozdzielone, co znaczy, że jeśli akcją odepchnięcia spowodujemy że monolith przeciwnika się rozerwie, nie możemy takiej akcji zrobić.
Mimo, że będzie to tak podobne do hexa, to ja nadal czekam i chętnie kupię W hexa się zagrywamy, a taki twist myślę że doda wiele opcji strategii (2 dowolne jednostki z armii = dużo combosów).
EDIT: Oczywiście przeciwnik, do pierwszego rozłożenia monolithu, nie ma bladego pojęcia co wsadziliśmy do swojego
1. Monolith to przełożenie Hexa w skali 1:1. Mechanicznie, poza samymi monolithami (które zmieniają strasznie dużo), nie ma róźnicy. Michał tego nie ukrywał, wręcz przeciwnie, chce żeby każdy o tym wiedział - w końcu taka jest gra. Jest nowy layout grafik itd, nowe umiejętności jednostek (np. szarża konnicy u ludzi).
2. 4 nowe armie, jak w podstawce Hexa (Krasnoludy ala te z WH, Ludzie, coś w stylu Mrocznych Elfów i jakieś takie zielonopodobne stwory, nie pamiętam angielskiej nazwy).
3. W zwykłego Hexa będzie można grać używając mechaniki monotlithów, jak i w Monolith Arena będzie można grać nie używając monotlithów.
4. Działanie monolithów - na początku gry, każdy gracz wsadza 2 żetony (dowolne, za wyjątkiem natychmiastowych) do swojego monolithu + sztab na samą górę. W ramach swojego ruchu, zamiast wykładania jednostek można będzie monolith rozłożyć. Zasada przy rozkładaniu jest taka, że monolith musi być ze sobą połączony (coś jak Macierz w Neodżungli). Nie ma znaczenia jak to połączenie będzie przebiegało - czy będą 3 w lini, 3 obok siebie itd. W trakcie wystawiania, można dowolnie obracać monolithy, ustawiając jednostki które były schowane wg. swojego widzimisia ;p Przy rozłożeniu, sztab też może się przesunąć (wtedy, z tego co pamiętam, inny monolith musi pozostać na miejscu sztabu).
Gdy jakaś jednostka z monolithu zginie, będzie można tam wejść inna jednostką (nawet przeciwnik może to zrobić). Po każdej bitwie monolithy się chowają. Monolithy nigdy nie mogą być rozdzielone, co znaczy, że jeśli akcją odepchnięcia spowodujemy że monolith przeciwnika się rozerwie, nie możemy takiej akcji zrobić.
Mimo, że będzie to tak podobne do hexa, to ja nadal czekam i chętnie kupię W hexa się zagrywamy, a taki twist myślę że doda wiele opcji strategii (2 dowolne jednostki z armii = dużo combosów).
EDIT: Oczywiście przeciwnik, do pierwszego rozłożenia monolithu, nie ma bladego pojęcia co wsadziliśmy do swojego
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Czy wszystkie armie w Monolicie będą zupełnie nowymi armiami? Monolith stałby się wtedy atrakcyjnym dodatkiem do Neury.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Ciekawe na ile innowacyjne beda to armie w porownaniu do np. armii podstawowych hexa. Czy krasnoludy to bedzie takie dajmy na to borgo ale z innymi obrazkami? Mam nadzieje ze nie i teraz tylko pozostaje wierzyc w inwencje tworcza Pana Michala
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
W podstawce przynajmniej w prototypie nie były krasnali. W wersji, w która grałem były 4 armie, ale bez żadnych grafik. Z nazw nic nie przypominało krasnali, ale były elfy, jacyś ludzie i dwóch nie pamiętam. Armie były mocne, ale serio mocne w porównaniu z tymi, z Neuroshimy. Np. jeden ze sztabów dodawał +1 wytrzymałości, ale bardzo dużo jednostek miało 2HP z marszu, więc gra kojarzyła się z graniem Nowym Jorkiem 2.0 (bez wyrzutni rakiet i strzelca wyborowego, ale z generalnie mocniejszymi jednostkami).kremitto123 pisze: ↑06 lip 2018, 13:41 Ciekawe na ile innowacyjne beda to armie w porownaniu do np. armii podstawowych hexa. Czy krasnoludy to bedzie takie dajmy na to borgo ale z innymi obrazkami? Mam nadzieje ze nie i teraz tylko pozostaje wierzyc w inwencje tworcza Pana Michala
Druga armia którą grałem miała 3 albo 4 zabójców Missisipi na wyposażeniu, ale była chyba mocno słabsza od Nowego Jorku 2.0.
- niwgnip
- Posty: 330
- Rejestracja: 03 lut 2009, 01:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 16 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Ta armia ze sztabem +1 do wytrzymałości to krasnoludy. Armia z zabójcami to z tego co pamiętam elfy (z czego to są takie bardziej mroczne elfy). Są innowacje, ale myślę że nie jakieś przekombinowane (w końcu to ma być podstawka gry i zachęcić też nowe osoby).
EDIT: Co do innowacji, to sama zasada monolitów wprowadza dużą innowacyjność.
EDIT: Co do innowacji, to sama zasada monolitów wprowadza dużą innowacyjność.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
- Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
A mnie naszło takie pytanie: skoro będzie można konfrontować armie NHex z armiami Monolith Arena, to czy będą mogły zdarzać się tego typu groteskowe sytuację, że np. łucznik poprzez wystrzelenie naostrzonego patyka zniszczy całego z blachy mecha Molocha?
edit:
A chwilę potem sobie pomyślałem, że przecie kilka tysięcy lat temu w naszym świecie, podobno boska pomoc sprawiła, że kamień wystrzelony z procy rozbił hełm z brązu i jednocześnie zabił właściciela tego hełmu (tylko proszę bez rozpisywania się czy ktoś w to wierzy, czy nie bo nie o tym dyskusja ), więc może z pomocą bóstw z Monolith Arena może się zdarzyć taki cud, że drewniana strzała przebije stalowy pancerz robota i uszkodzi jakiś mechanizm wewnątrz niego. Co o tym myślicie?
edit:
A chwilę potem sobie pomyślałem, że przecie kilka tysięcy lat temu w naszym świecie, podobno boska pomoc sprawiła, że kamień wystrzelony z procy rozbił hełm z brązu i jednocześnie zabił właściciela tego hełmu (tylko proszę bez rozpisywania się czy ktoś w to wierzy, czy nie bo nie o tym dyskusja ), więc może z pomocą bóstw z Monolith Arena może się zdarzyć taki cud, że drewniana strzała przebije stalowy pancerz robota i uszkodzi jakiś mechanizm wewnątrz niego. Co o tym myślicie?
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Z jednej strony bardzo się cieszę, że mechanika NH zostaje wykorzystana w świecie fantasy.
Mimo wszystko, jednak miałem nadzieję, że to będzie BARDZIEJ inna gra od NH, która kocham, wielbię i ubóstwiam.
Boję się, że trzewik tak nakręci mnie marketingowo, że mimo iż przed momentem stwierdziłem, że MA nie potrzebuje w swojej kolekcji, to gra i tak wyląduje na półce.
Mimo wszystko, jednak miałem nadzieję, że to będzie BARDZIEJ inna gra od NH, która kocham, wielbię i ubóstwiam.
Boję się, że trzewik tak nakręci mnie marketingowo, że mimo iż przed momentem stwierdziłem, że MA nie potrzebuje w swojej kolekcji, to gra i tak wyląduje na półce.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Trochę faktycznie szkoda że gra to reskin NH, ale z drugiej strony wydaje mi się, że trochę niedoeniamy jak bardzo może namieszac mechanika monilitu. Co prawda mogli tą mechanikę po prostu dodać do NH, ale i tak będzie ciekawie. Ja na pewno chętnie spróbuję.
- Furan
- Posty: 1553
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 217 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Dostępna jest już angielska instrukcja oraz oficjalna strona gry, na której obecnie jeszcze nic nie ma.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Ciekaw jestem losu tej gry. Przeczytałem instrukcję pobieżnie, poza rozwijaniem monolitów (czy raczej: bannerów) chyba nic bardzo nowego nie doszło. Czy publika kupi ten sam produkt po raz 3? (NS HEX 2.5, 3.0, MA). Nie mam pojęcia. Ale wiem, że ja nie (mam 2.5). Nawet jeśli owe monolity miałyby być kompatybilne wstecznie, to nie potrzebuję dodatkowej mechaniki z serią kolejnych wyjątków do gry już i tak relatywnie złożonej, szczególnie w przypadku co bardziej egzotyczych frakcji.
Sam nie grałem w NS HEX już dość dawno. Dwuosobowy pojedynek, jeśli ma się rozgrywać w sferze bardziej abstrakcyjno-logicznej, łatwiej mi rozegrać w gry GIPF, a jeśli bardziej tematyczno-dynamicznej, to w jakąś karciankę. NS HEX / MA siedzi gdzieś okrakiem pośrodku.
Choć to wciąż bardzo dobra gra, a w czasach, gdy powstawała - wybitna, to jednak wydaje mi się, że poleganie na tym, że gracze będą śledzić kilkanaście efektów rozłożonych w czasie i przestrzeni (ten ma tutaj to, ale zanim do niego dojdzie to będzie miał tamto, chyba że stanie się owo), to dość ambitny krok, być może niespecjalnie już przystający do obecnego rynku. Zakładam, że będzie próba wspieranie tego w bardziej formalny sposób a'la Organized Play od FFG, by podnieść atrakcyjność. Cóż, jak napisałem na początku roku - zobaczymy.
Sam nie grałem w NS HEX już dość dawno. Dwuosobowy pojedynek, jeśli ma się rozgrywać w sferze bardziej abstrakcyjno-logicznej, łatwiej mi rozegrać w gry GIPF, a jeśli bardziej tematyczno-dynamicznej, to w jakąś karciankę. NS HEX / MA siedzi gdzieś okrakiem pośrodku.
Choć to wciąż bardzo dobra gra, a w czasach, gdy powstawała - wybitna, to jednak wydaje mi się, że poleganie na tym, że gracze będą śledzić kilkanaście efektów rozłożonych w czasie i przestrzeni (ten ma tutaj to, ale zanim do niego dojdzie to będzie miał tamto, chyba że stanie się owo), to dość ambitny krok, być może niespecjalnie już przystający do obecnego rynku. Zakładam, że będzie próba wspieranie tego w bardziej formalny sposób a'la Organized Play od FFG, by podnieść atrakcyjność. Cóż, jak napisałem na początku roku - zobaczymy.
Re: Monolith Arena (Michał Oracz)
Ja tam uważam, że NS hex jest wybitna w swojej kategorii. Z tego co widzę to z Monolithem to Portal starych graczy zachęca tym, że frakcje są mocniejsze w Monolicie (a przynajmniej były w prototypie), a nowych po prostu zmianą klimatu, który będzie bardziej przystępny. Ja sam nie wiem czy kupię, bo zmian jest bardzo niewiele, a na turniejach nie gram, bo w Krakowie są albo słabo rozreklamowane, albo ja jakiś ślepy jestem.rattkin pisze: ↑13 wrz 2018, 16:04 Ciekaw jestem losu tej gry. Przeczytałem instrukcję pobieżnie, poza rozwijaniem monolitów (czy raczej: bannerów) chyba nic bardzo nowego nie doszło. Czy publika kupi ten sam produkt po raz 3? (NS HEX 2.5, 3.0, MA). Nie mam pojęcia. Ale wiem, że ja nie (mam 2.5). Nawet jeśli owe monolity miałyby być kompatybilne wstecznie, to nie potrzebuję dodatkowej mechaniki z serią kolejnych wyjątków do gry już i tak relatywnie złożonej, szczególnie w przypadku co bardziej egzotyczych frakcji.
Sam nie grałem w NS HEX już dość dawno. Dwuosobowy pojedynek, jeśli ma się rozgrywać w sferze bardziej abstrakcyjno-logicznej, łatwiej mi rozegrać w gry GIPF, a jeśli bardziej tematyczno-dynamicznej, to w jakąś karciankę. NS HEX / MA siedzi gdzieś okrakiem pośrodku.
Choć to wciąż bardzo dobra gra, a w czasach, gdy powstawała - wybitna, to jednak wydaje mi się, że poleganie na tym, że gracze będą śledzić kilkanaście efektów rozłożonych w czasie i przestrzeni (ten ma tutaj to, ale zanim do niego dojdzie to będzie miał tamto, chyba że stanie się owo), to dość ambitny krok, być może niespecjalnie już przystający do obecnego rynku. Zakładam, że będzie próba wspieranie tego w bardziej formalny sposób a'la Organized Play od FFG, by podnieść atrakcyjność. Cóż, jak napisałem na początku roku - zobaczymy.