Watermelon Publishing - plany wydawnicze
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 gru 2010, 13:45
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 7 times
Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Zdobywcy kosmosu
http://watermelonpublishing.pl/games/zdobywcy-kosmosu/
zagramw.to od 4 października
„Juicy or Nothing!”
http://watermelonpublishing.pl/games/zdobywcy-kosmosu/
zagramw.to od 4 października
„Juicy or Nothing!”
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Patrząc na dostępne materiały zastanawiam się nad jednym - gra ewidentne skupia się raczej na stronie radzieckiej. Widziałem co prawda gdzieś na karcie moduł LEM z podpisem bukwami „Apollon 11” ale na większości pokazywanych kart jest najczęściej CCCP. I tu moja uwaga - na materiałach pojawia się termin „astronauta”, który formalnie jest terminem amerykańskim. Aby trzymać się klimatu gry należałoby stosować nazwę „kosmonauta”, bo taka funkcjonowała w bloku wschodnim, na co najlepszym dowodem jest istniejące do dzisiaj w Poznaniu Osiedle Kosmonautów z pomnikiem Gagarina w parku.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Przydałaby się też krótka notka historyczna dotycząca podboju kosmosu wg ZSRR. Nie mam tutaj na myśli zbioru 'oczywistych' faktów, ale zbiór informacji nieco mniej znanych a równie ciekawych (takich jak: wpływ II WŚ na rozwój technik rakietowych, organizacja i sposób działania Biur Projektowych w ZSRR, szpiegostwo przemysłowe). Może jako wstawki w instrukcji? Nie jest to może 'must have' a na pewno będzie to jakieś odejście od schematu : )
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Ja wypowiadałem się o tej grafice, która nadal wisi w pierwszym wpisie na ZnadPlanszy:
Spoiler:
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Oficjalna odpowiedź:
"http://watermelonpublishing.pl/games/zdobywcy-kosmosu/ tutaj masz dokładną prezentację nomenklatury Będzie wszystko tak jak należy."
"http://watermelonpublishing.pl/games/zdobywcy-kosmosu/ tutaj masz dokładną prezentację nomenklatury Będzie wszystko tak jak należy."
- hipcio_stg
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 340 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Ja niestety po złej jakościowa Valhalli odpadam. Może jak trafi do sklepów i wszystko będzie ok to rozważę.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
A ja chyba się skuszę, ale to pewnie moje uzależnienie od CF przemawia przeze mnie. Nawet jakby Valhalla była wydrukowana na papierze xero to by to nie zmieniło mojego podejścia do wspierania. Po prostu chyba nie oczekuję po tych grach "złotych klamek" , czy innych fajerwerków. Jak jakość nie przeszkadza grać i nie obrzydza rozgrywki to dla mnie nie ma problemu.
Ciekawostka. Ruszyła kampania wersji angielskiej na KS: https://www.kickstarter.com/projects/ch ... =discovery
Ciekawe czy i jak będą połączone te kampanie ze sobą.
Ciekawostka. Ruszyła kampania wersji angielskiej na KS: https://www.kickstarter.com/projects/ch ... =discovery
Ciekawe czy i jak będą połączone te kampanie ze sobą.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Początkowo gra bardzo mnie kusiła. Ale jeżeli przecieki są prawdziwe to raczej zrezygnuję.
Podobno w kampanii koszt EB ma wynosić 89 zł, a po 2 dniach 99 zł, do tego jeszcze koszt wysyłki. Na dodatek wysoki próg ufundowania (33 tys.), co nie wróży zbyt wielu celów dodatkowych. I to za 60, niech będzie 70, kart i odrobinę tektury? Jaka ma być SCD w późniejszej sprzedaży, żeby wspierający za 99 zł nie czuli się pokrzywdzeni?
Gra, zresztą nie jako pierwsza, nawiązuje do Splendoru, gdzie mamy 90 kart, podobną ilość tektury (arystokraci) i 40 bajeranckich żetonów z SCD 129,95 zł, a w praktyce można go kupić za 90 zł, a czasami mniej.
Lubię Splendor, lubię podbój kosmosu, choć to radzieckie skrzywienie tak mi średnio odpowiada i za 70 zł w EB może bym się skusił. A tak poczekam, czy się ufunduje i ile ewentualnie będzie kosztować w sklepach.
Podobno w kampanii koszt EB ma wynosić 89 zł, a po 2 dniach 99 zł, do tego jeszcze koszt wysyłki. Na dodatek wysoki próg ufundowania (33 tys.), co nie wróży zbyt wielu celów dodatkowych. I to za 60, niech będzie 70, kart i odrobinę tektury? Jaka ma być SCD w późniejszej sprzedaży, żeby wspierający za 99 zł nie czuli się pokrzywdzeni?
Gra, zresztą nie jako pierwsza, nawiązuje do Splendoru, gdzie mamy 90 kart, podobną ilość tektury (arystokraci) i 40 bajeranckich żetonów z SCD 129,95 zł, a w praktyce można go kupić za 90 zł, a czasami mniej.
Lubię Splendor, lubię podbój kosmosu, choć to radzieckie skrzywienie tak mi średnio odpowiada i za 70 zł w EB może bym się skusił. A tak poczekam, czy się ufunduje i ile ewentualnie będzie kosztować w sklepach.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Na KS jest po 29$ czyli i tak więcej niż w wersji polskiej. Co do porównania ceny do Splendoru to niby rzeczywiście jeśli chodzi o ilość komponentów w cenie wygrywa Splendor, ale zauważ skale. Splendor jest grą z marką, sprzedającą się dobrze od lat. Natomiast Zdobywcy kosmosu są nową grą, od nowego wydawnictwa i nigdy nie osiągną ilości produkcyjnej jak Splendor, która też obniża cenę. To tak jakby mówić, że nie kupię bo FFG w tej samej cenie daje więcej kart itp.
Co do progu ufundowania to jest ok. Lepiej żeby wydawcy dawali realne progi, które pozwolą na wydanie gry, niż je obniżali żeby szybciej się ufundowało i było więcej celów. Już GF pokazało, że to droga donikąd.
Ja kupując nie patrzę bardzo na cenę. Patrzę czy gra mi się podoba, jeżeli tak, to czy cena mi odpowiada. W tym przypadku obydwa wektory się spotkały i jestem na tak
Co do progu ufundowania to jest ok. Lepiej żeby wydawcy dawali realne progi, które pozwolą na wydanie gry, niż je obniżali żeby szybciej się ufundowało i było więcej celów. Już GF pokazało, że to droga donikąd.
Ja kupując nie patrzę bardzo na cenę. Patrzę czy gra mi się podoba, jeżeli tak, to czy cena mi odpowiada. W tym przypadku obydwa wektory się spotkały i jestem na tak
- Marx
- Posty: 2433
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 20 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Grę mam na radarze, ale cena faktycznie zaskakująca...negatywnie. To pewne źródło>?
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 237 times
- Been thanked: 314 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Obejrzałem filmik rozgrywki Wookiego z "Brodaczem"... no i gra mnie nie zachwyciła. Sama rozgrywka jest bardzo podobna do Splendoru - chociaż tutaj oddawanie zasobów przeciwnikowi jest dodatkową przeciwnością. Karty jednak mi się nie bardzo podobają (niestety karty w Splendor też nie rzucają mnie na kolana) - czyli tutaj nie ma wielkiej różnicy.
Jednak różnica jest ogromna w żetonach których tutaj nie ma - są jakieś zwykłe kartoniki, które dodatkowo nie zachwycają grafiką (z drugiej strony ciekawe jaki może być koszt zakupu zestawu takich żetonów plastikowych/drewnianych dla wydawcy w ilościach hurtowych?). Nie wiem jak wy ja lubię te żetony ze Splendoru... "miętoląc je w łapach" czuję się jakbym trzymał żetony 1000$ w kasynie .
Cena - jak za nowy tytuł to 89 + wysyłka jest w tym przypadku trochę wygórowana (nie jest droga - ale trochę wg mnie za mało oferuje za tę cenę). No i niestety jest skazana na porównywanie ze Splendorem... a tutaj wychodzi blado - ja kupiłem Splendora za 70 zł już z wysyłką...
PS
Tak nawiasem mówiąc Korzenny Szlak też jest chyba lepszy od tej gry...
Jednak różnica jest ogromna w żetonach których tutaj nie ma - są jakieś zwykłe kartoniki, które dodatkowo nie zachwycają grafiką (z drugiej strony ciekawe jaki może być koszt zakupu zestawu takich żetonów plastikowych/drewnianych dla wydawcy w ilościach hurtowych?). Nie wiem jak wy ja lubię te żetony ze Splendoru... "miętoląc je w łapach" czuję się jakbym trzymał żetony 1000$ w kasynie .
Cena - jak za nowy tytuł to 89 + wysyłka jest w tym przypadku trochę wygórowana (nie jest droga - ale trochę wg mnie za mało oferuje za tę cenę). No i niestety jest skazana na porównywanie ze Splendorem... a tutaj wychodzi blado - ja kupiłem Splendora za 70 zł już z wysyłką...
PS
Tak nawiasem mówiąc Korzenny Szlak też jest chyba lepszy od tej gry...
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
I kampania wystartowała. Przecieki były prawdziwe. Na razie idzie jak burza, w tej chwili 42%.
Natomiast z ciekawostek - można sobie zamówić akrylowe znaczniki za jedyne 30 zł - to już mamy 89+30=119 zł. Po doliczeniu wysyłki (13.50 do Paczkomatu) Splendor już zostaje daleko w tyle. Do tego maty (47 zł za sztukę lub 170 za cztery) i medal-znacznik pierwszego gracza za 20. Ewentualnie jeszcze 55 zł za metalowe pudełko.
Ze stretch goali - lepsza jakość kart - płótnowane za 36 tys., dodatkowy projekt - rakieta AGH za 39 tys.i tryb solo za 42 tys. Ciekawe co będzie, jak tryb solo odblokuje się na KS a u nas nie lub odwrotnie.
Rozumiem, że Splendor ma inny nakład, ale przy tak prostej z punktu widzenia elementów grze trudno uzasadnić te koszty. Pozostaje jeszcze pytanie, gdzie ma być produkcja - w Polsce, w Chinach, w Rosji, w ...?
A na koniec - SCD 125 zł. Dzisiaj i jutro z wysyłką gra kosztuje minimum 102.50, od soboty 112.50. To teraz jeżeli policzę, że mój ulubiony sklep będzie ją sprzedawał za dokładnie SCD, mam stały rabat 7% do tego weekendowy przeważnie koło 8% to wychodzi niecałe 107 zł. Jak nazbieram kilka gier - przesyłka gratis. Bez ryzyka i zamrażania pieniędzy na 5 miesięcy. A pewnie w sklepie i tak będzie niższa cena.
Natomiast z ciekawostek - można sobie zamówić akrylowe znaczniki za jedyne 30 zł - to już mamy 89+30=119 zł. Po doliczeniu wysyłki (13.50 do Paczkomatu) Splendor już zostaje daleko w tyle. Do tego maty (47 zł za sztukę lub 170 za cztery) i medal-znacznik pierwszego gracza za 20. Ewentualnie jeszcze 55 zł za metalowe pudełko.
Ze stretch goali - lepsza jakość kart - płótnowane za 36 tys., dodatkowy projekt - rakieta AGH za 39 tys.i tryb solo za 42 tys. Ciekawe co będzie, jak tryb solo odblokuje się na KS a u nas nie lub odwrotnie.
Rozumiem, że Splendor ma inny nakład, ale przy tak prostej z punktu widzenia elementów grze trudno uzasadnić te koszty. Pozostaje jeszcze pytanie, gdzie ma być produkcja - w Polsce, w Chinach, w Rosji, w ...?
A na koniec - SCD 125 zł. Dzisiaj i jutro z wysyłką gra kosztuje minimum 102.50, od soboty 112.50. To teraz jeżeli policzę, że mój ulubiony sklep będzie ją sprzedawał za dokładnie SCD, mam stały rabat 7% do tego weekendowy przeważnie koło 8% to wychodzi niecałe 107 zł. Jak nazbieram kilka gier - przesyłka gratis. Bez ryzyka i zamrażania pieniędzy na 5 miesięcy. A pewnie w sklepie i tak będzie niższa cena.
-
- Posty: 1996
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 237 times
- Been thanked: 314 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Ceny tych dodatków płatnych są niczym nie uzasadnione...
Za to fajny pomysł na solo tryb - tylko czy będzie grywalny?
Za to fajny pomysł na solo tryb - tylko czy będzie grywalny?
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
2:30 godziny od startu kampanii i jest 58%.
Bardziej do mnie przemawia temat kosmosu niż Splendoru dlatego wsparłem grę.
Co do płatnych dodatków to - ode mnie.
Myślałem, że żeton 1 gracza w wersji medalowej trafi normalnie do pudełka, a nie będzie dodatkowo płatny.
Cena mat dla graczy wydaje mi się bardzo wysoka...
Bardziej do mnie przemawia temat kosmosu niż Splendoru dlatego wsparłem grę.
Co do płatnych dodatków to - ode mnie.
Myślałem, że żeton 1 gracza w wersji medalowej trafi normalnie do pudełka, a nie będzie dodatkowo płatny.
Cena mat dla graczy wydaje mi się bardzo wysoka...
- ShapooBah
- Posty: 1322
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 223 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Prawdopodobnie koszt produkcji gry jest zaniżony na KS, żeby ładnie procenty wyglądały, a realny koszt przeniesiony został na towary dodatkowe których marża pewnie służy zapełnieniu dziury budżetowej.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Przecież Valhalla to było wydawnictwo wookiego.hipcio_stg pisze: ↑03 paź 2018, 13:45 Ja niestety po złej jakościowa Valhalli odpadam. Może jak trafi do sklepów i wszystko będzie ok to rozważę.
A Zdobywcy to wydawnictwo pogramy. Które wydaje się porządniejsze we wszystkim. Nawet w robieniu filmów.
- hipcio_stg
- Posty: 1806
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 340 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Po ostatnim "lajwie" nie wiem czy oni są do końca poważni. Zaczyna mnie męczyć ich styl.thigrand pisze: ↑05 paź 2018, 13:43Przecież Valhalla to było wydawnictwo wookiego.hipcio_stg pisze: ↑03 paź 2018, 13:45 Ja niestety po złej jakościowa Valhalli odpadam. Może jak trafi do sklepów i wszystko będzie ok to rozważę.
A Zdobywcy to wydawnictwo pogramy. Które wydaje się porządniejsze we wszystkim. Nawet w robieniu filmów.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Ich format z założenia zawiera elementy satyryczne. Ale porządność to nie to samo co powaga.hipcio_stg pisze: ↑05 paź 2018, 17:56Po ostatnim "lajwie" nie wiem czy oni są do końca poważni. Zaczyna mnie męczyć ich styl.thigrand pisze: ↑05 paź 2018, 13:43Przecież Valhalla to było wydawnictwo wookiego.hipcio_stg pisze: ↑03 paź 2018, 13:45 Ja niestety po złej jakościowa Valhalli odpadam. Może jak trafi do sklepów i wszystko będzie ok to rozważę.
A Zdobywcy to wydawnictwo pogramy. Które wydaje się porządniejsze we wszystkim. Nawet w robieniu filmów.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 446 times
- Been thanked: 318 times
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
Jak dadzą w standardzie planszetki gracza, takie chociażby jak w Valhalli, to biorę, bo te rameczki to słabizna.
Miałem Splendor i sprzedałem, więc jak miałbym się skusić na klona to póki co nie ma na to szans, cele w postaci dodatkowych kart to żaden cel w porównaniu z plastikowymi żetonami.
Wspieranie na zasadzie wesprę może dodadzą jakieś sensowne cele jak planszetki gracza jest bez sensu, tym bardziej że teraz trzeba wysupłać 99 zeta a w perspektywie są takie gry jak Monolith Arena, Bolidy, Brzdęk!, Sagrada. Czyli jak dla mnie pass.
Miałem Splendor i sprzedałem, więc jak miałbym się skusić na klona to póki co nie ma na to szans, cele w postaci dodatkowych kart to żaden cel w porównaniu z plastikowymi żetonami.
Wspieranie na zasadzie wesprę może dodadzą jakieś sensowne cele jak planszetki gracza jest bez sensu, tym bardziej że teraz trzeba wysupłać 99 zeta a w perspektywie są takie gry jak Monolith Arena, Bolidy, Brzdęk!, Sagrada. Czyli jak dla mnie pass.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Watermelon Publishing - plany wydawnicze
No tak. Wspiera się, bo gra pasuje twoim gustom albo chcesz wesprzeć ludzi którzy robią kampanię. Wspieranie, bo może coś będzie innego to jakiś idiotyczny pomysł.
- Marx
- Posty: 2433
- Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 20 times