Czarna Bandera / Ruthless (Roland MacDonald)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Czarna Bandera / Ruthless (Roland MacDonald)
5 listopada polską premierą zaliczy pierwsza "prawie własna" gra Lucrum Games. Prawie, bo prawo pierwszego wydawcy dzielimy z wydawnictwem Alley Cat.
Co to jest i o co chodzi?
Czarna bandera to deck-building wykorzystujący zasady układów pokerowych do ustalania siły załóg.
Gra trwa 5-6 rund (w zależności od liczby graczy). W każdej musimy obowiązkowo zagrać kasę lub pirata, a następnie możemy rekrutować nowego członka załogi z dostępnej, uzupełnianej puli (mechanika taka jak w Star Realms, Ascension, czy Brzdęku). Pomiędzy turami graczy nie dobieramy kart - możliwe jest to tylko w wyniku działania zdolności specjalnych (oczywiście po zakończeniu rundy także dobieramy nową rękę).
Nowy rekrut w przeciwieństwie do większości deckbuildingów nie leci na discard, lecz trafia od razu na stół i natychmiast odpala swoją umiejętność specjalną. Nowych rekrutów w rundzie można mieć tylko trzech.
Istotna jest też akcja grabieży, która pozwala zaopatrzyć się w złoto. Grabiąc odkrywamy losową kartę z talii łupów, następnie decydujemy, czy pobieramy natychmiastową nagrodę odrzucając tę kartę poza grę, czy wrzucamy ją na swój discard dzięki czemu przyniesie ona więcej w przyszłości.
Na koniec rundy gracze zbierają nowych rekrutów oraz piratów zagranych z ręki i tworzą z nich układy oparte na tych znanych z pokera w ten sposób ustalając siłę załogi. Najpotężniejszy zgarnia oczywiście najwięcej punktów, kolejni odpowiednio mniej.
Oprócz punktów za siłę na końcu gry gracze punktują za realizację publicznych celów. Niektóre karty piratów również zapewniają parę punktów.
Czas gry
10-15 minut na gracza. Nie jest to filler, ale też nic szczególnie długiego.
Interakcja
Interakcja bezpośrednia jest stosunkowo nieduża - ot jedna akcja ataku. Pośrednia jest już jednak bardzo mocno zarysowana. Jako że głównym źródłem punktów jest porównywanie potęgi załóg konieczne jest obserwowanie, w co inwestuje przeciwnik, dostosowywanie do tego swoich decyzji i w miarę możliwości sabotowanie planów rywali, czy to przez czyszczenie puli rekrutów, czy korzystanie ze wspomnianego ataku.
Regrywalność
Jako zdeklarowany fan Dominiona mam problem z wieloma deck-buildingami, nawet tymi, które oferują fajną mechanikę: są dla mnie zbyt mało różnorodne. I choć w Czarnej banderze mamy stosunkowo niewiele kart, a ich większość (jeżeli nie wszystkie) przewinie się przez pulę rekrutów, to autorowi udało się fajnie tę różnorodność tu wprowadzić. Bardzo duże znaczenie ma otwarcie, pierwsza runda. w zależności od tego, co kupię, muszę rozpatrywać swoje późniejsze decyzje w oparciu o to, co już mam w talii, tak żeby zoptymalizować umiejętności piratów i ich wartość pod kątem tworzenia układów. Jeżeli dodać do tego różnorodność wynikającą z działań przeciwników oraz zmienne cele, za które można punktować, to z czystym sercem mogę powiedzieć, że jest nieźle
Cena
SCD 69,90 zł, czyli znając życie w sklepach znajdziecie za mniej niż 50. Jeżeli śledzicie Planszowe Newsy, to mogliście zauważyć, że podane tam zostało wyższe SCD - dosłownie dzisiaj dostaliśmy wykaz ostatnich kosztów i wychodzi, że gra będzie w takiej cenie, jaką tu przedstawiam.
Pytania?
No właśnie. Korzystając ze slangu youtuberów: dajcie znać w komentarzach.
Co to jest i o co chodzi?
Czarna bandera to deck-building wykorzystujący zasady układów pokerowych do ustalania siły załóg.
Gra trwa 5-6 rund (w zależności od liczby graczy). W każdej musimy obowiązkowo zagrać kasę lub pirata, a następnie możemy rekrutować nowego członka załogi z dostępnej, uzupełnianej puli (mechanika taka jak w Star Realms, Ascension, czy Brzdęku). Pomiędzy turami graczy nie dobieramy kart - możliwe jest to tylko w wyniku działania zdolności specjalnych (oczywiście po zakończeniu rundy także dobieramy nową rękę).
Nowy rekrut w przeciwieństwie do większości deckbuildingów nie leci na discard, lecz trafia od razu na stół i natychmiast odpala swoją umiejętność specjalną. Nowych rekrutów w rundzie można mieć tylko trzech.
Istotna jest też akcja grabieży, która pozwala zaopatrzyć się w złoto. Grabiąc odkrywamy losową kartę z talii łupów, następnie decydujemy, czy pobieramy natychmiastową nagrodę odrzucając tę kartę poza grę, czy wrzucamy ją na swój discard dzięki czemu przyniesie ona więcej w przyszłości.
Na koniec rundy gracze zbierają nowych rekrutów oraz piratów zagranych z ręki i tworzą z nich układy oparte na tych znanych z pokera w ten sposób ustalając siłę załogi. Najpotężniejszy zgarnia oczywiście najwięcej punktów, kolejni odpowiednio mniej.
Oprócz punktów za siłę na końcu gry gracze punktują za realizację publicznych celów. Niektóre karty piratów również zapewniają parę punktów.
Czas gry
10-15 minut na gracza. Nie jest to filler, ale też nic szczególnie długiego.
Interakcja
Interakcja bezpośrednia jest stosunkowo nieduża - ot jedna akcja ataku. Pośrednia jest już jednak bardzo mocno zarysowana. Jako że głównym źródłem punktów jest porównywanie potęgi załóg konieczne jest obserwowanie, w co inwestuje przeciwnik, dostosowywanie do tego swoich decyzji i w miarę możliwości sabotowanie planów rywali, czy to przez czyszczenie puli rekrutów, czy korzystanie ze wspomnianego ataku.
Regrywalność
Jako zdeklarowany fan Dominiona mam problem z wieloma deck-buildingami, nawet tymi, które oferują fajną mechanikę: są dla mnie zbyt mało różnorodne. I choć w Czarnej banderze mamy stosunkowo niewiele kart, a ich większość (jeżeli nie wszystkie) przewinie się przez pulę rekrutów, to autorowi udało się fajnie tę różnorodność tu wprowadzić. Bardzo duże znaczenie ma otwarcie, pierwsza runda. w zależności od tego, co kupię, muszę rozpatrywać swoje późniejsze decyzje w oparciu o to, co już mam w talii, tak żeby zoptymalizować umiejętności piratów i ich wartość pod kątem tworzenia układów. Jeżeli dodać do tego różnorodność wynikającą z działań przeciwników oraz zmienne cele, za które można punktować, to z czystym sercem mogę powiedzieć, że jest nieźle
Cena
SCD 69,90 zł, czyli znając życie w sklepach znajdziecie za mniej niż 50. Jeżeli śledzicie Planszowe Newsy, to mogliście zauważyć, że podane tam zostało wyższe SCD - dosłownie dzisiaj dostaliśmy wykaz ostatnich kosztów i wychodzi, że gra będzie w takiej cenie, jaką tu przedstawiam.
Pytania?
No właśnie. Korzystając ze slangu youtuberów: dajcie znać w komentarzach.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Deem
- Posty: 1216
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 264 times
Re: Czarna Bandera (Ruthless)
Pirackie klimaty i deckbuilding, więc z automatu wpada na radar.
Na ilu graczy działa, czy przy większej ilości robi się bardziej chaotycznie oraz jaki będzie styl graficzny?
Na ilu graczy działa, czy przy większej ilości robi się bardziej chaotycznie oraz jaki będzie styl graficzny?
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera (Ruthless)
Grafiki w stylu komiksowym
https://boardgamegeek.com/image/3742087/ruthless
Gra jest na 2-4 graczy. Moim zdaniem działa dobrze w każdym wariancie. Zawsze mi głupio tak mówić jako pracownikowi wydawcy, bo nie brzmi to wiarygodnie, no ale nie jestem w stanie wymyślić na siłę jakiegoś "ale"
Trochę ludzi już grało w prototyp, mam nadzieję, że się znajdą i napiszą dwa słowa.
https://boardgamegeek.com/image/3742087/ruthless
Gra jest na 2-4 graczy. Moim zdaniem działa dobrze w każdym wariancie. Zawsze mi głupio tak mówić jako pracownikowi wydawcy, bo nie brzmi to wiarygodnie, no ale nie jestem w stanie wymyślić na siłę jakiegoś "ale"
Trochę ludzi już grało w prototyp, mam nadzieję, że się znajdą i napiszą dwa słowa.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera (Ruthless)
Sporo żetonów - kasy, bitew, PZ itp.
Metalowe monety to może kiedyś w jakimś wariancie mega deluxe - fajny bajer, ale niestety droooogi.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 05 lut 2015, 23:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
Re: Czarna Bandera (Ruthless)
Dlaczego nie piszecie, że w sieci są już pierwsze filmiki z rozgrywki ?
Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=j9JGiMjc_9s
Recenzja:
https://www.youtube.com/watch?v=UNahV4wCjSo
Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=j9JGiMjc_9s
Recenzja:
https://www.youtube.com/watch?v=UNahV4wCjSo
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Po pierwszych filmikach gra prezentuje się znakomicie i nie mogę się doczekać.
Bardzo oryginalny deck-builder, z odrobiną pirackiej negatywnej interakcji.
Bardzo oryginalny deck-builder, z odrobiną pirackiej negatywnej interakcji.
- kaimada
- Posty: 1133
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 127 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Dla mnie świetny tytuł. Ma pewne wady, ale warto w niego zainwestować czas i pieniądze. Recenzja już się pisze, ale chciałem zasygnalizować że warto się temu przyjrzeć.
Ps. Rahdo też poleca
Ps. Rahdo też poleca
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Również mam na radarze . Będą też dostępne karty promo? Sprowadzicie te fajne maty?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Promosków autor nie wymyślił, za to mat trochę zamówiliśmy.playerator pisze: ↑14 paź 2018, 00:48 Również mam na radarze . Będą też dostępne karty promo? Sprowadzicie te fajne maty?
Wspomniany już Rahdo rzeczywiście bardzo ciepło wypowiedział się o grze.
Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=24yXE0q1wy8
Recenzja:
https://www.youtube.com/watch?v=8u61pgMkHC0
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
No to teraz się skompromitowałem Zaraz zadzwonię do bardziej kumatych osób w firmie i ustalę, co z tymi promosami.playerator pisze: ↑15 paź 2018, 17:06Właściwie pytałem o te dwie
Na fotkach widać dwie różne maty, ile ich porzeba właściwie?
EDIT: Oczywiście obydwa promosy będą! O matach napiszę jutro.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Będą w każdej kopii, dostępne na waszej stronie czy dostępne w każdym sklepie?Leser pisze: ↑15 paź 2018, 17:10No to teraz się skompromitowałem Zaraz zadzwonię do bardziej kumatych osób w firmie i ustalę, co z tymi promosami.playerator pisze: ↑15 paź 2018, 17:06Właściwie pytałem o te dwie
Na fotkach widać dwie różne maty, ile ich porzeba właściwie?
EDIT: Oczywiście obydwa promosy będą! O matach napiszę jutro.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Jeszcze nie ustaliliśmy tego na 100%, ale z dużym prawdopodobieństwem obie będą dorzucane do zakupów w przedsprzedaży (w dowolnym sklepie), zaś później tylko u nas na konwentach.crsunik pisze: ↑16 paź 2018, 13:47Będą w każdej kopii, dostępne na waszej stronie czy dostępne w każdym sklepie?Leser pisze: ↑15 paź 2018, 17:10No to teraz się skompromitowałem Zaraz zadzwonię do bardziej kumatych osób w firmie i ustalę, co z tymi promosami.playerator pisze: ↑15 paź 2018, 17:06
Właściwie pytałem o te dwie
Na fotkach widać dwie różne maty, ile ich porzeba właściwie?
EDIT: Oczywiście obydwa promosy będą! O matach napiszę jutro.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- crsunik
- Posty: 2870
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Maty jak rozumiem także?Leser pisze: ↑16 paź 2018, 15:02Jeszcze nie ustaliliśmy tego na 100%, ale z dużym prawdopodobieństwem obie będą dorzucane do zakupów w przedsprzedaży (w dowolnym sklepie), zaś później tylko u nas na konwentach.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Człowiek, który ogarnia temat mat dziś musiał wziąć wolne, więc w tym temacie jeszcze się nie wypowiem.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
To już za chwilę, a nigdzie nie widzę przedsprzedaży. Ani z matami, ani bez
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Przez całą niezbyt przyjemną historię z Brzdękiem jesteśmy opóźnieni też na innych frontach. Kiepsko organizować kolejną przedsprzedaż, zachęcać ludzi do zakupów, kiedy nie wywiązało się z poprzedniego zobowiązania.playerator pisze: ↑25 paź 2018, 14:58To już za chwilę, a nigdzie nie widzę przedsprzedaży. Ani z matami, ani bez
Brzdęk wysyłamy na początku przyszłego tygodnia. Zaraz po tym ruszymy z promocją Bandery. Promosy będą dostępne w przedsprzedaży na pewno. Maty - na razie nie. Jeżeli gra zdobędzie popularność, to wprowadzimy je do dystrybucji.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- kaimada
- Posty: 1133
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 127 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Jeśli ktoś jest zainteresowany Czarną Banderą to na blogu wylądowała recenzja pierwszej gry Lucrum's Original.
Bardzo ciekawy i innowacyjny tytuł, który jednak przez swoją innowacyjność nie każdemu musi podpasować.
Bardzo ciekawy i innowacyjny tytuł, który jednak przez swoją innowacyjność nie każdemu musi podpasować.
- sydonia
- Posty: 353
- Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 389 times
- Kontakt:
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Dorzucę swoje 3 grosze, aczkolwiek ogólnie mogę śmiało podpisać się pod ocenę Kaimady.
Za mną 3 partie w Banderę: 1 partia na 3 osoby i 2 partie 2-osobowe. We dwie osoby grało mi się zdecydowanie przyjemniej, może dlatego, że jest ta jedna runda więcej.
Czasowo partia 2-osobowa to ok 30 minut. Niektóre ikony nie są od razu oczywiste, ale ściąga je dobrze wyjaśnia i przy którymś już zagraniu karty zaczyna się je płynnie odczytywać.
Po pierwszej partii byłam oczarowana. W deckbuilderach szukam twistu i tu on jest w postaci tych pokerowych układów. Miodzio. Połączenie tych dwóch rzeczy wyszło świetnie, ale...W kolejnych dwóch partiach pojawił się zgrzyt. Generalnie w każdej rundzie walczymy o żetony z punktami, kto wyłoży wyższy układ, zgarnia większe punkty. I tak 5-6 razy w grze. Oczywiście są też karty celów, więc jest kilka sposobów na punkty. Przez całą grę nie kupimy zbyt dużej ilości kart piratów z rynku, więc każdy zakup powinien być raczej przemyślany i pasujący do wcześniejszych zakupów. Przez to, jak bardzo mały jest przemiał kart na ręce, zdarzały mi się w zasadzie zmarnowane rundy, w których nie byłam w stanie ułożyć sensownego układu (bo albo na ręce nie dociągnęłam żadnego wcześniej kupionego pirata, albo na rynku nie było nic pasującego pod układ). Komuś innemu karty bardziej podeszły, wyłożył np parę i zgarniał 6 punktów. Przy pierwszej partii ten aspekt, aż tak mnie nie drażnił, w kolejnych jednak wysunął się na pierwszy plan. Karty ze zdolnością dobierania kolejnej karty z talii wydają mi się must buy z rynku, żeby jakkolwiek zarządzać tą ręką. Natomiast mało sensowne wydało mi się branie kart z grabieży na rękę, lepiej jednorazowo zgarnąć kasę niż powiększać sobie nimi talię i zmniejszać tym samym prawdopodobieństwo wyciągnięcia pirata.
Na razie jestem w zawieszeniu ze swoją ostateczną oceną. Podoba mi się twist, podoba mi się dynamika rozgrywki, ale ta ciasnota w zarządzaniu ręką boli.
Za mną 3 partie w Banderę: 1 partia na 3 osoby i 2 partie 2-osobowe. We dwie osoby grało mi się zdecydowanie przyjemniej, może dlatego, że jest ta jedna runda więcej.
Czasowo partia 2-osobowa to ok 30 minut. Niektóre ikony nie są od razu oczywiste, ale ściąga je dobrze wyjaśnia i przy którymś już zagraniu karty zaczyna się je płynnie odczytywać.
Po pierwszej partii byłam oczarowana. W deckbuilderach szukam twistu i tu on jest w postaci tych pokerowych układów. Miodzio. Połączenie tych dwóch rzeczy wyszło świetnie, ale...W kolejnych dwóch partiach pojawił się zgrzyt. Generalnie w każdej rundzie walczymy o żetony z punktami, kto wyłoży wyższy układ, zgarnia większe punkty. I tak 5-6 razy w grze. Oczywiście są też karty celów, więc jest kilka sposobów na punkty. Przez całą grę nie kupimy zbyt dużej ilości kart piratów z rynku, więc każdy zakup powinien być raczej przemyślany i pasujący do wcześniejszych zakupów. Przez to, jak bardzo mały jest przemiał kart na ręce, zdarzały mi się w zasadzie zmarnowane rundy, w których nie byłam w stanie ułożyć sensownego układu (bo albo na ręce nie dociągnęłam żadnego wcześniej kupionego pirata, albo na rynku nie było nic pasującego pod układ). Komuś innemu karty bardziej podeszły, wyłożył np parę i zgarniał 6 punktów. Przy pierwszej partii ten aspekt, aż tak mnie nie drażnił, w kolejnych jednak wysunął się na pierwszy plan. Karty ze zdolnością dobierania kolejnej karty z talii wydają mi się must buy z rynku, żeby jakkolwiek zarządzać tą ręką. Natomiast mało sensowne wydało mi się branie kart z grabieży na rękę, lepiej jednorazowo zgarnąć kasę niż powiększać sobie nimi talię i zmniejszać tym samym prawdopodobieństwo wyciągnięcia pirata.
Na razie jestem w zawieszeniu ze swoją ostateczną oceną. Podoba mi się twist, podoba mi się dynamika rozgrywki, ale ta ciasnota w zarządzaniu ręką boli.
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless
Dorzucę także od siebie kilka słów na temat Czarnej Bandery, spisanych w mojej recenzji na blogu Custodian of Mecatol Rex na platformie ZnadPlanszy.pl
Ogółem Czarna Bandera bardzo mi się spodobała i podbiła również serca mojej grupy, kto wie czy nie jest to najlepszy tytuł z całego katalogu wydawniczego Lucrum na ten kwartał (ex equo z Clankiem). Więcej przemyśleń w powyższej recenzji
- K.
Ogółem Czarna Bandera bardzo mi się spodobała i podbiła również serca mojej grupy, kto wie czy nie jest to najlepszy tytuł z całego katalogu wydawniczego Lucrum na ten kwartał (ex equo z Clankiem). Więcej przemyśleń w powyższej recenzji
- K.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless (Roland MacDonald)
Czarna Bandera dopłynęła już do niektórych sklepów.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 94 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless (Roland MacDonald)
Grałem, bardzo dobra gra. Tylko akcja "Pogrzebanie" w połączeniu z Majtkami czasem wywołuje dziwne spojrzenia graczy z innego stolika, gdy mówię na głos jakie działanie wywołuję.
- Leser
- Posty: 1745
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 572 times
- Been thanked: 1425 times
Re: Czarna Bandera / Ruthless (Roland MacDonald)
Dlatego ja o tych majtkach wspominam tylko na etapie tłumaczenia, a potem nazywam ich pachołami, albo jakoś podobnie
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.