Twilight Imperium 4 ed - zasady
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 gru 2018, 10:44
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 20 times
Twilight Imperium 4 ed - zasady
Czekam na TI już trochę i przy tak dużym wydatku, bardzo bałem się czy nie będzie zbyt wielu błędów, przez które nie będę w stanie grać poprawnie. Chciałbym zatem zapytać, by grać poprawnie:
1. O co chodzi z tym blokowaniem ruchu przez myśliwce?
2. Kiedy się rzuca kostkami za studnie grawitacyjną? Już czytając instrukcję, zastanawiałem się, gdyż nie było to w pełni doprecyzowane.
1. O co chodzi z tym blokowaniem ruchu przez myśliwce?
2. Kiedy się rzuca kostkami za studnie grawitacyjną? Już czytając instrukcję, zastanawiałem się, gdyż nie było to w pełni doprecyzowane.
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 45 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
W obecnej instrukcji wszystkie statki blokują ruch przeciwników (nie można przelatywać przez taki system). oryginalnie myśliwce takiego ruchu nie blokowały.
Rzuca się w trakcie ruchu, ale efekt (ew. zniszczenie statku) następuje dopiero w systemie docelowym. Ma to znaczenie dla ustalania ładowności oraz dla zdolności flagowca Yin.
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
W instrukcji udostępionej przez Galakte jest napisane, że "Statek nie może poruszyć się przez układ, w którym znajdują się statki innych graczy (z wyjątkiem myśliwców)." Więc nie blokują?
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 26 lis 2016, 14:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 45 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
I to jest właśnie wersja pierwotna, ale w poprawionej wersji angielskiej (v 1.1) tekst brzmi "The ship cannot move through a system that contains ships that are controlled by another player", co oznacza, że wyjątek dla myśliwców już nie obowiązuje. To jest bardzo ważna zmiana.
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Nie wiem czy taka ważna jak w polskiej instrukcji przy naczelnej zasadzie ładowności pisze coś takiego
"Liczba myśliwców i wojsk naziemnych, które gracz posiada
na obszarze przestrzeni kosmicznej układu, nie może
przekraczać łącznej ładowności statków tego gracza w tym
układzie"
Co od razu neguje samotne występowanie myśliwców na układach zawsze z nimi bedzie musiał być jakiś statek do transportu
"Liczba myśliwców i wojsk naziemnych, które gracz posiada
na obszarze przestrzeni kosmicznej układu, nie może
przekraczać łącznej ładowności statków tego gracza w tym
układzie"
Co od razu neguje samotne występowanie myśliwców na układach zawsze z nimi bedzie musiał być jakiś statek do transportu
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 76 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Dok albo zaawansowane myśliwce i nie potrzeba innych statkow
Z pustego i Saruman nie naleje
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Twilight Imperium -Świt Nowej Ery
Kupiłem ta grę , ale nigdy w nią nie grałem, a wydaje się o tyle fajna co skomplikowana.
Moje pytania na dziś:
1.Czy brakujące "zasoby" przy produkcji można zastąpić dowolna ilością "dóbr" czy tylko jednym?
2. Czy planety kontroluje się tylko przy pomocy piechoty czy też można je kontrolować flotą?
Moje pytania na dziś:
1.Czy brakujące "zasoby" przy produkcji można zastąpić dowolna ilością "dóbr" czy tylko jednym?
2. Czy planety kontroluje się tylko przy pomocy piechoty czy też można je kontrolować flotą?
-
- Posty: 580
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times
Re: Twilight Imperium -Świt Nowej Ery
AD.1Kajak pisze: ↑11 sty 2019, 16:16 Kupiłem ta grę , ale nigdy w nią nie grałem, a wydaje się o tyle fajna co skomplikowana.
Moje pytania na dziś:
1.Czy brakujące "zasoby" przy produkcji można zastąpić dowolna ilością "dóbr" czy tylko jednym?
2. Czy planety kontroluje się tylko przy pomocy piechoty czy też można je kontrolować flotą?
Wydaje mi się że tak ale może ktoś potwierdzi
AD.2
Planetę kontrolujemy tylko jeśli mamy na niej jednostki,jeśli opuszczamy planetę jednostkami zostawiamy tam żeton frakcji żeby zaznaczyć że jest nasza.
Hala Madrid
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium -Świt Nowej Ery
Ale flota znajduje się tylko w przestrzeni. Planety kontrolujesz tylko piechotą, system/przestrzeń kontrolujesz flotą. Jest drobny wyjątek z myśliwcami u jednej z ras, ale ogólna zasada mówi, że planety=piechota.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Re: Twilight Imperium -Świt Nowej Ery
1.Czy "0" na kostce to zero czy dziesięć?
2.Ile można wykonać tur związanych z pojedyncza akcją ? Czy można np powtórzyć turę wykonując drugi (i następny raz ) akcje taktyczną ?
2.Ile można wykonać tur związanych z pojedyncza akcją ? Czy można np powtórzyć turę wykonując drugi (i następny raz ) akcje taktyczną ?
Twilight Imperium 4 ed - karty technologi
Witam
Mam pytanie o początkowe karty technologi które przynależą do poszczególnych ras. Dostaje 2 takie karty na początku rozgrywki czy te technologie są od razu opracowane i mogę z nich korzystać czy muszę w dalszych turach je opracować?
Dziękuje z góry za odpowiedz
Mam pytanie o początkowe karty technologi które przynależą do poszczególnych ras. Dostaje 2 takie karty na początku rozgrywki czy te technologie są od razu opracowane i mogę z nich korzystać czy muszę w dalszych turach je opracować?
Dziękuje z góry za odpowiedz
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium -Świt Nowej Ery
1. 10
2. Pytanie jest niezbyt jasno zadane - chodzi o żetony taktyki/strategii, czy karty strategii? Karty strategii używasz raz na całą rundę, podobnie jak każdego żetonu taktyki/strategii. Każdy żeton służy do wykonania dowolnej liczby akcji w aktywowanym systemie (np. można się w nim pobudować i do niego polecieć). Zużyte żetony nie są wykorzystywane w następnych turach, nie licząc tego, że zaznaczają wykonane akcje i aktywowane już systemy (do ruchu, produkcji itp.)
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium 4 ed - karty technologi
To są technologie, które możesz wynaleźć. Technologie początkowe są wymienione wraz z jednostkami na planszetce danej rasy.rexmundus pisze: ↑13 sty 2019, 13:05 Witam
Mam pytanie o początkowe karty technologi które przynależą do poszczególnych ras. Dostaje 2 takie karty na początku rozgrywki czy te technologie są od razu opracowane i mogę z nich korzystać czy muszę w dalszych turach je opracować?
Dziękuje z góry za odpowiedz
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Tura kończy się jak wszyscy wykonają akcje i wtedy ma miejsce następna tura, czy można kilka razy wykonywać np aktywacje układy czy tylko raz , może tak będzie bardziej przejrzyściej.
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Dany układ może zostać aktywowany tylko raz przez danego gracza.
Tura kończy się, jak wszyscy spasują.
-
- Posty: 2344
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1655 times
- Been thanked: 991 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Ogólnie gra przebiega tak, że w trakcie fazy akcji każdy z graczy wykonuje 1 akcję na turę, potem gra wraca do 1 gracza i tak w kółko, dopóki wszyscy nie spasują. Czyli, powiedzmy na 5 graczy:
Tura 1:
Gracz 1. Aktywacja systemu A (wydany żeton taktyki), pozostali gracze
Tura 2:
Gracz 1. Aktywacja systemu B (wydany żeton taktyki), pozostali gracze
Tura 3:
Gracz 1. Aktywacja karty strategii, pozostali gracze
Tura 4:
Gracz 1. Pas, pozostali gracze
Tura 5:
Gracz 1 już nie gra. Pozostali gracze, którzy jeszcze nie spasowali.
Po tym, jak wszyscy spasowali, zaczyna się faza statusu, faza agendy (jeśli został zdobyty Mecatol) i kończy się runda.
Mam nadzieję, że to wyjaśnia.
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Podobno na karcie gdzie jest niszczyciel jest błąd? Powinien na trzecim miejscu być ruch, a nie ładowność. Porównując z wersją angielską.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 66 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
To prawda, na wszystkich kartach ras zamiast ruchu jest ładowność, sprawa dotyczy niszczycieli i myśliwców.
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Niech ktoś mi wytłumaczy jak można wydawać dobra.
1. Na produkcję można wydać tylko jeden żeton dóbr?
2. Co to znaczy, że można wydać żeton dóbr zamiast wpływów, ale nie na głosowanie w fazie polityki? To na co?
1. Na produkcję można wydać tylko jeden żeton dóbr?
2. Co to znaczy, że można wydać żeton dóbr zamiast wpływów, ale nie na głosowanie w fazie polityki? To na co?
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Można wydać dowolną ich ilość.
Na wszystko co wymaga wydania wpływów. Najczęściej na kupowanie żetonów dowodzenia z karty strategii "Przywództwo" oraz na realizację celów wymagających wydania wpływów. W grze jest jeszcze kilka drobniejszych okazji na wydanie wpływów (np.: zdolność Indoktrynacja Bractwa Yin) - wszędzie tam możesz posłużyć się żetonami dóbr.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
Zawsze kiedy wydajemy resource albo influence (dwa zasoby z planet, nie wiem jak się przetłumaczyły na polski) możemy zamiast nich (w części lub w całości) wydawać dobra (Trade Goods), np. na zakup jednostek (tutaj trade goods zastepują resource) czy, jak pisał poprzednik, do zakupu żetonów dowodzenia z karty strategii (tu trade goods zastepują influence). W fazie agend nie wydaje się influence w celu oddania głosu (tylko po prostu się nimi głosuje czy też raczej siła twojego głosu jest równa sumie influence wykorzystanych do głosowania planet, ale wg zasad nie jest to wydawanie), stąd zapis przypominający, że nie można głosować trade goodami.
Re: Twilight Imperium 4 ed (Dane Beltrami, Corey Konieczka, Christian T. Petersen)
mam jedno pytanie, które pojawiło się po ostatniej grze. Jeżeli jednostka ma zdolność "działo kosmiczne" (Okręt flagowy królestwa xxcha) i na jej pole wleci obca flota, to można użyć tej zdolności? I ewentualne trafienia przyznaje się jeszcze przed rozpoczęciem bitwy i co za tym idzie, zniszczone jednostki ściąga się? Dzięki za odpowiedź