1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Na początek kilja pytań :
Wersja solo.
1. Czy "zabite" karty wirtualnego przeciwnika AI idą na stos kart odrzuconych czy są usuwane z gry?
2. Jeśli zagrywam kartę AI na stół i wykorzystuje jego akcję to czy zostaje ona od razu odwrócona "zmęczona".
3. Jeśli wykorzystuje zasób z karty na planszy AI do wyłożenia innej karty to czy zostaje ona też odwrócona "zmęczona" i w następnym kroku nie dodaję już zasobów,czy też cały czas dopóki nie zakończy się runda jest aktywna i AI może korzystać z jej zasobów ?
4.Czy dowódca "Król" może swoją akcją poruszyć sam siebie ?
Z góry dzięki za pomoc
Wersja solo.
1. Czy "zabite" karty wirtualnego przeciwnika AI idą na stos kart odrzuconych czy są usuwane z gry?
2. Jeśli zagrywam kartę AI na stół i wykorzystuje jego akcję to czy zostaje ona od razu odwrócona "zmęczona".
3. Jeśli wykorzystuje zasób z karty na planszy AI do wyłożenia innej karty to czy zostaje ona też odwrócona "zmęczona" i w następnym kroku nie dodaję już zasobów,czy też cały czas dopóki nie zakończy się runda jest aktywna i AI może korzystać z jej zasobów ?
4.Czy dowódca "Król" może swoją akcją poruszyć sam siebie ?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 00:34 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
1. Lądują w odrzuconych.
2. Nie, karty AI nigdy nie są tapowane, chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w regułach gry solo.
3. Zasoby AI działają trochę w inny sposób niż zasoby żywego gracza, karty z zielonym symbolem nie są tapowane w celu generowania zasobów. Zamiast tego sumujesz punkty zasobów z tabeli i punkty ze wszystkich kart z zielonym symbolem - jeżeli dobrana właśnie karta AI ma koszt mniejszy bądź równy, można ją zagrać.
4. Tak, żywy gracz może w ten sposób przesunąć lidera do innego klina (oczywiście trzeba go wtedy tapnąć). Lider AI zasadniczo się nie przemieszcza, z wyjątkiem sytuacji opisanej na stronie 3 w osobnej sekcji (gdy zostanie zdobyty klin lidera IA).
2. Nie, karty AI nigdy nie są tapowane, chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w regułach gry solo.
3. Zasoby AI działają trochę w inny sposób niż zasoby żywego gracza, karty z zielonym symbolem nie są tapowane w celu generowania zasobów. Zamiast tego sumujesz punkty zasobów z tabeli i punkty ze wszystkich kart z zielonym symbolem - jeżeli dobrana właśnie karta AI ma koszt mniejszy bądź równy, można ją zagrać.
4. Tak, żywy gracz może w ten sposób przesunąć lidera do innego klina (oczywiście trzeba go wtedy tapnąć). Lider AI zasadniczo się nie przemieszcza, z wyjątkiem sytuacji opisanej na stronie 3 w osobnej sekcji (gdy zostanie zdobyty klin lidera IA).
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Dzieki za odpowiedź
Czyli AI tapuje karty tylko z "atakiem dystansowym"
jeśli taka karta znajduje się już na planszy AI i jej atak został wykonany,czy tak ?
I jeszcze jedno
Czy zdolność Response "Reakcja" jest opcją na kartach już wyłożonych czy muszę ją zastosować
jeśli odnosi się to do właśnie wykonanej aukcji czy wydarzenia.
Np:Karty z atrybutem Kleryk w przypadku reakcji na zniszczenie,zabicie innego Kleryka traci jeden "+" w aktualnej rundzie.
Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem,czy to taka utrata morale u Kleryków ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Od razu w momencie zagrana karty AI wykonywana jest jej zdolność, dotyczy to również łuczników: natychmiast wykonywany jest ich atak, a karta jest tapowana. Patrz poniższy link, punkt 4, plus dwa kolejne posty ("Ibbo" to Paul Ibbs, główny designer wersji solo):
https://boardgamegeek.com/article/30496982#30496982
W kolejnych rundach atak łucznikami wykonywany jest gdy przyjdzie ich kolej, wtedy karta również zostaje tapnięta.
Jedyny inny przypadek (który z głowy kojarzę, ale myślę, że więcej nie ma), gdy jakakolwiek karta AI zostaje tapnięta to użycie przez żywego gracza karty ze zdolnością "Cunning" (każda talia ma tylko po jednej takiej armii), parafrazując z pamięci: "W momencie zagrania, tapnij jednego wroga."
Response u kleru jest automatyczny, nie możesz zdecydować, czy grasz to, czy nie.maciejo pisze: ↑23 sty 2019, 00:25 Czy zdolność Response "Reakcja" jest opcją na kartach już wyłożonych czy muszę ją zastosować
jeśli odnosi się to do właśnie wykonanej aukcji czy wydarzenia.
Np:Karty z atrybutem Kleryk w przypadku reakcji na zniszczenie,zabicie innego Kleryka traci jeden "+" w aktualnej rundzie.
Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem,czy to taka utrata morale u Kleryków ?
I działa to nieco inaczej, nie jako "jeden kleryk reaguje utratą zapału na śmierć innego", tylko "cały klin traci 1 punkt zapału, gdy ginie w nim kleryk" (czyli właściwie sumarycznie tracisz 2: nie dość, że tracisz 1 punkt zapału zabitego kleryka, to jeszcze tracisz do końca rundy dodatkowo 1 punkt z Response").
Warto dodać, że AI ignoruje wszelkie zdolności typu Response na swoich kartach.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Tak tylko żeby się upewnić.
Czy w tej sytuacji łucznik może zadawać rany
Królowi ?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/539c2a48708e6c33 opisie tej karty jest napisane że zadaje rany "ogólnie" wrogowi.
Na średnim poziomie trudności wygranie tej partii zajęło mi dokładnie 9 rund - (9 strzałów z łuku w króla)
Czy dobrze grałem ?
Druga kwestia dotyczy zagrywania kart Taktyki AI.
Czy karta taktyki jest cały czas aktywna u AI
i tylko działaniem jakiejś mojej karty mogę ją deaktywowac lub zniszczyć ?
Czy w tej sytuacji łucznik może zadawać rany
Królowi ?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/539c2a48708e6c33 opisie tej karty jest napisane że zadaje rany "ogólnie" wrogowi.
Na średnim poziomie trudności wygranie tej partii zajęło mi dokładnie 9 rund - (9 strzałów z łuku w króla)
Czy dobrze grałem ?
Druga kwestia dotyczy zagrywania kart Taktyki AI.
Czy karta taktyki jest cały czas aktywna u AI
i tylko działaniem jakiejś mojej karty mogę ją deaktywowac lub zniszczyć ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Tak - karty klinów nie liczą się jako osobny rząd, zatem lider mieści się w "Zasięg 3" łucznika.maciejo pisze: ↑28 sty 2019, 21:01 Tak tylko żeby się upewnić.
Czy w tej sytuacji łucznik może zadawać rany
Królowi ?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/539c2a48708e6c33
"Wróg" to każda karta armii wroga znajdująca się na polu bitwy (patrz słowniczek terminów na stronie 10, przynajmniej w angielskiej instrukcji).
Tak - jeśli AI miał pecha i nie dostał żadnej karty typu "usuń wszystkie obrażenia z 1 postaci", to nie jest to jakiś niezwykły wynik.
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):
https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Dzięki
Z tą kartą Taktyki to rzeczywiście nie jest zbyt jasne chociaż w instrukcji wyraźnie stoi że tą kartę można odrzucić tylko "umiejętnością innej karty
Z tą kartą Taktyki to rzeczywiście nie jest zbyt jasne chociaż w instrukcji wyraźnie stoi że tą kartę można odrzucić tylko "umiejętnością innej karty
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
A jak uważasz co z kartą Taktyki AI która dodaje zasoby.Zostaje czy też na koniec rundy jest odrzucana ?Perf pisze: ↑30 sty 2019, 00:22]
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):
https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)
Sam już nie wiem Pewien problem z instrukcjami jest taki, że PDF-y nie są przygotowane w sposób, który pozwalałby na wyszukiwanie w nich tekstu przez Ctrl-F.maciejo pisze: ↑30 sty 2019, 21:15A jak uważasz co z kartą Taktyki AI która dodaje zasoby.Zostaje czy też na koniec rundy jest odrzucana ?Perf pisze: ↑30 sty 2019, 00:22]
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):
https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
Ale skłaniałbym się ku temu, że rzeczywiście są odrzucane po jednej rundzie. Z uwagi na to, że AI nie zużywa zasobów, a zagrywa w trakcie rundy każdą kartę, na którą go stać w ramach limitu, to nawet jedna runda z podwyższonymi zasobami może mu sporo dawać (lub zmusić gracza do szybkiego spasowania).
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
No nie wiem tu chyba jednak będzie inaczej.
W instrukcji solo jest napisane wyraźnie że nic się nie zmienia w stasunku do instrukcji głównej.
Każda armia ma jedną kartę za pomocą której można zniszczyć kartę taktyki, żadnego specjalnego akapitu do wersji solo.
Postaram się napisać pytanie na BGG.
Zobaczymy czy coś odpiszą.
I jeszcze jedno
Wedge Phase:
Step 1
Używam tylko "Toporków"ze wszystkich przygotowanych Units-Jednostek w rzędzie po mojej stronie.
Nie liczę "Toporków" od Charakterów i Króla
Step 2
Używam "Krzyżyków" ze wszystkich przygotowanych kart w rzędzie po mojej stronie.
Step 4 Objective Phase:
Używam zależnie od sytuacji "Krzyżyków" lub " "Toporków" że wszystkich przygotowanych kart na całym polu bitwy po mojej stronie.
(Przygotowane karty - mam na myśli te nie ztapowane)
Dobrze myślę?
Niestety w niemieckim tłumaczeniu jest poważny błąd bo we wszystkich trzech przypadkach jest napisane że liczymy wartości tylko z Units
W instrukcji solo jest napisane wyraźnie że nic się nie zmienia w stasunku do instrukcji głównej.
Każda armia ma jedną kartę za pomocą której można zniszczyć kartę taktyki, żadnego specjalnego akapitu do wersji solo.
Postaram się napisać pytanie na BGG.
Zobaczymy czy coś odpiszą.
I jeszcze jedno
Wedge Phase:
Step 1
Używam tylko "Toporków"ze wszystkich przygotowanych Units-Jednostek w rzędzie po mojej stronie.
Nie liczę "Toporków" od Charakterów i Króla
Step 2
Używam "Krzyżyków" ze wszystkich przygotowanych kart w rzędzie po mojej stronie.
Step 4 Objective Phase:
Używam zależnie od sytuacji "Krzyżyków" lub " "Toporków" że wszystkich przygotowanych kart na całym polu bitwy po mojej stronie.
(Przygotowane karty - mam na myśli te nie ztapowane)
Dobrze myślę?
Niestety w niemieckim tłumaczeniu jest poważny błąd bo we wszystkich trzech przypadkach jest napisane że liczymy wartości tylko z Units
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Hmm, w anglojęzycznej instrukcji mamy tak (wyróżnienia moje):
3. Wedge Phase
Step 1: Might Combat
Obstawiam, że w sekcji Might Combat mamy błąd - powinno być "cards", zamiast "units" (zwłaszcza że nie jest od dużej litery), w przeciwnym razie siła (might) postaci (nie jednostek) miałaby znikome znaczenie.
3. Wedge Phase
Step 1: Might Combat
Step 2: Zeal Combateach player sums up their Might Total Battle Value (TBV) of all Ready units they control at that Wedge
4. Objective Phaseeach player sums up their Total Battle Value (TBV) in Zeal of all Ready cards they control at that Wedge
player sums up the Total Battle Value in that attribute (either Might or Zeal) of all Ready cards they control in the battlefield
Obstawiam, że w sekcji Might Combat mamy błąd - powinno być "cards", zamiast "units" (zwłaszcza że nie jest od dużej litery), w przeciwnym razie siła (might) postaci (nie jednostek) miałaby znikome znaczenie.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Też wydaje mi się logiczne że tak powinno być ale cholera wie może autor miał co innego na myśli.
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.
Dzięki za odpowiedź
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.
Dzięki za odpowiedź
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 19:29 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Też wydaje mi się logiczne że tak powinno być ale cholera wie może autor miał co innego na myśli.
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.
Dzięki za odpowiedź
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.
Dzięki za odpowiedź
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Napisałem bezpośrednio do Autora,zobaczymy czy odpowie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Perf
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Spokojnie, śledzi forum i odpowiada na wszystko - ale wolne weekendy istnieją nie tylko w Polsce...
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
W tym filmiku moim zdaniem widać że jednak to chyba rzeczywiście pomyłka,liczy wyraźnie Toporki ze wszystkich kart.
To tak jak pewien prezydent,Tristan też powiela nieświadomie ten sam błąd
To tak jak pewien prezydent,Tristan też powiela nieświadomie ten sam błąd
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 131 times
Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry
Po kilkudziesięciu grach mam jednak jeszcze jedną wątpliwości bo nawet w wersji hardcore jest za łatwo.
Reguła z instrukcji:
Po zapełnieniu wszystkich pól po stronie AI jeśli pociągnę kartę o wyższej randze muszę nią zastąpić inną kartę już wyłożoną o niższej randze.
Przykład:
Jeśli pociągnę kartę o randze 4 to czy muszę odrzucić kartę posiadającą najniższą możliwą rangę wyłożoną na stole czy mogę odrzucić po prostu kartę z tylko niższą rangą np: 3 ?
Reguła z instrukcji:
Po zapełnieniu wszystkich pól po stronie AI jeśli pociągnę kartę o wyższej randze muszę nią zastąpić inną kartę już wyłożoną o niższej randze.
Przykład:
Jeśli pociągnę kartę o randze 4 to czy muszę odrzucić kartę posiadającą najniższą możliwą rangę wyłożoną na stole czy mogę odrzucić po prostu kartę z tylko niższą rangą np: 3 ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!