Jest to dość trudna misja. Trzeba odnaleźć zdrajcę (i tu chyba się go całkiem usuwa z gry) , porozwalać zombiaki , na koniec (przed ostatnim dodawaniem zombie) wrócić wszystkimi do kolonii by nie przyciągnęli zombiaków na lokacje zewnętrzne. Zdanie z barykadami trzeba by było sprawdzić w wersji angielskiej , ale myślę że trzeba postawić ich po jednej na każdej z lokacji z numerami. Z modułami bandyci i Raxxon misja może być prawie niewykonalna.
Martwa zima - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Martwa zima
Re: Martwa zima
W grze dwuosobowej nie ma zdrajcy, gra się w kooperacji. Jednak jest początkowo bardzo dużo zombiaków na planszy i w kolonii, tylko 5 tur i tak naprawdę za mało kostek żeby to zrobić. Więcej postaci = więcej kostek ale i więcej dochodzących zombiaków, gęb do wyżywienia, podwyższone ryzyko reakcji łańcuchowej przy ugryzieniu itd. Mniej ludzi to znowu bardzo mało kostek. Jest na początku po 3 zombie w każdej z 6 lokacji i jeszcze 12 w kolonii. Załóżmy, że rozdroża nie bądą jakoś specjalnie bruździć, rzuty też w miarę będą wychodzić i te zombiaki które będą dochodzić za postacie bedzie się udawało ogarnąć kostkami dla danych postaci. Mamy 1 dodatkową kosteczkę w każdej turze żeby wykonać nasze cudne zadanie czyli w 5 turach będzie to dla dwóch graczy 10 kostek. Trochę mało żeby wybić 17 zombie (bo 1 przeciez może zostać, no wielkie dzięki za to ułatwienie) i postawienie jeszcze do tego 6 barykad. Mi się to wydaje nierealne, ale tak jak mówię może coś źle rozumiem, albo zwyczajnie miałam pecha. Dodatku nie mam, to się nie wypowiem, na większą liczbę graczy tej misji też nie rozgrywałam.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Martwa zima
Wydaje mi się, że wystarczy jednak jedna barykada na dowolnej lokacji. Wniosek taki wyciągam na podstawie dwóch obserwacji:
1) Grając z dodatkiem i nowymi lokacjami, zadanie zostaje dodatkowo utrudnione.
2) Porównując z innymi kartami celu wychodzi, że albo dotyczy to jednej barykady, albo tekst na karcie został wyjątkowo niefortunnie sformułowany. Wszędzie, gdzie chodzi o to, by mieć czegoś określoną ilość na każdej lokacji, za każdego gracza itd. jest użyte słowo "po". Przykłady:
- Specjalny cel B2 - "każdy z graczy posiada po 1 ocalałym [...],
- Składowisko - "[...] po 3 znaczniki żywności za każdego niewygnanego [...],
- Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej - W kolonii znajduje się co najmniej 14 barykad i po 1 barykadzie na każdej z pozostałych lokacji
A zatem, moim zdaniem, gdyby na karcie "Wykończcie ich" chodziło o sześć (lub więcej w przypadku dodatków) barykad tekst powinien brzmieć "Na wszystkich lokacjach poza kolonią jest w sumie 1 lub mnie zombie. We wszystkich lokacjach poza kolonią jest przynajmniej po 1 barykadzie (lub jeszcze lepiej: W każdej lokacji poza kolonią jest przynajmniej jedna barykada)".
1) Grając z dodatkiem i nowymi lokacjami, zadanie zostaje dodatkowo utrudnione.
2) Porównując z innymi kartami celu wychodzi, że albo dotyczy to jednej barykady, albo tekst na karcie został wyjątkowo niefortunnie sformułowany. Wszędzie, gdzie chodzi o to, by mieć czegoś określoną ilość na każdej lokacji, za każdego gracza itd. jest użyte słowo "po". Przykłady:
- Specjalny cel B2 - "każdy z graczy posiada po 1 ocalałym [...],
- Składowisko - "[...] po 3 znaczniki żywności za każdego niewygnanego [...],
- Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej - W kolonii znajduje się co najmniej 14 barykad i po 1 barykadzie na każdej z pozostałych lokacji
A zatem, moim zdaniem, gdyby na karcie "Wykończcie ich" chodziło o sześć (lub więcej w przypadku dodatków) barykad tekst powinien brzmieć "Na wszystkich lokacjach poza kolonią jest w sumie 1 lub mnie zombie. We wszystkich lokacjach poza kolonią jest przynajmniej po 1 barykadzie (lub jeszcze lepiej: W każdej lokacji poza kolonią jest przynajmniej jedna barykada)".
Re: Martwa zima
A co do zombiaków to jak to rozumiesz? Może być w sumie jeden poza kolonią, czy może być ich 6 w sumie poza kolonią? W sumie analogicznie do tego co napisałeś to przy takim rozumieniu zadania z barykadami, należałoby rozumiec że może być tylko 1 zombie. Następnym razem spróbuję to rozegrać w taki sposób.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Martwa zima
Oczywiście jeden, wyrażenie "w sumie" wyraźnie na to wskazuje. Ale to powinno sprawić mniej problemów, w ostatniej kolejce trzeba tylko wyczyścić lokacje i wiać wszystkimi do kolonii (i mieć szczęście na diabelnej czerwonej kości, albo spory zapas paliwa ).
Re: Martwa zima
hej ja mam takie pytanie
poruszajac się do nowej lokacji rzucam czerwona kościa ryzyka to jest jasne. Czy tej kości uzywam jeszcze w jakimś innym momencie gry poza oczywiscie atakiem na zombi i poruszaniu ludzi ? np czy uzywam jej wtedy gdy osoba ginie podczas dodawania znacznika hałasu bo wchodzi nowy zombi - czyli ginie jedna osoba zarazenie sie wtedy rozchodzi i kolejna osoba o najnizszej liczbie decyduje czy zabija swoja postac czy rzuca czerwona koscia ?
dzieki za odpowiedz
poruszajac się do nowej lokacji rzucam czerwona kościa ryzyka to jest jasne. Czy tej kości uzywam jeszcze w jakimś innym momencie gry poza oczywiscie atakiem na zombi i poruszaniu ludzi ? np czy uzywam jej wtedy gdy osoba ginie podczas dodawania znacznika hałasu bo wchodzi nowy zombi - czyli ginie jedna osoba zarazenie sie wtedy rozchodzi i kolejna osoba o najnizszej liczbie decyduje czy zabija swoja postac czy rzuca czerwona koscia ?
dzieki za odpowiedz
Re: Martwa zima
Jeśli gdzieś miałby zostać dodany zombie, ale nie ma na niego miejsca, zombie który miałby być dostawiony spada i spada też postać gracza w tej lokacji z najniższą wartością wpływów. Nie ma tu rzutu kością ryzyka. Ugryzienie nie rozchodzi się w ten sposób.
Kością ryzyka rzucasz tak jak powiedziałeś kiedy wykonujesz ruch, kiedy atakujesz zombie, czasem w wyniku kart rozdroży no i opcjonalnie przy rozprzestrzenianiu się ugryzienia, jeśli decydujesz się zaryzykować.
Kością ryzyka rzucasz tak jak powiedziałeś kiedy wykonujesz ruch, kiedy atakujesz zombie, czasem w wyniku kart rozdroży no i opcjonalnie przy rozprzestrzenianiu się ugryzienia, jeśli decydujesz się zaryzykować.
Re: Martwa zima
Witam. Mój problem dotyczy dodatku „Długa noc”
W instrukcji jest napisane: „Specjalne zombie może być zabite tylko w wyniku normalnego ataku” . Normalny atak to taki kiedy używam kości o wartości równej lub wyższej atakowi z karty postaci, potem kość ryzyka itd., czy istnieje jakiś inny normalny atak?
Potem jest napisane: „Inne efekty w grze, takie jak, przedmioty, czy zdolności postaci, które nie wymagają ataku lub wybuchającej pułapki, które normalnie zabiłyby zombie nie działają na specjalne zombie”. Czy ktoś łopatologicznie mógłby mi to wytłumaczyć ?
Zdolność postaci to min. Strzał z pistoletu który jest atakiem.
Wybuchająca pułapka na spec. Zombie nie działa, tzn. nie wybucha, czy wybucha ale nic mu nie robi? to może chociaż działa na sąsiedniego zombie. A zwykła barykada już tak?
Jakie są możliwości zabicia takiego spec. Zombie, może jakieś przykłady, bo pogubiłem się. Dzięki z góry za pomoc.
W instrukcji jest napisane: „Specjalne zombie może być zabite tylko w wyniku normalnego ataku” . Normalny atak to taki kiedy używam kości o wartości równej lub wyższej atakowi z karty postaci, potem kość ryzyka itd., czy istnieje jakiś inny normalny atak?
Potem jest napisane: „Inne efekty w grze, takie jak, przedmioty, czy zdolności postaci, które nie wymagają ataku lub wybuchającej pułapki, które normalnie zabiłyby zombie nie działają na specjalne zombie”. Czy ktoś łopatologicznie mógłby mi to wytłumaczyć ?
Zdolność postaci to min. Strzał z pistoletu który jest atakiem.
Wybuchająca pułapka na spec. Zombie nie działa, tzn. nie wybucha, czy wybucha ale nic mu nie robi? to może chociaż działa na sąsiedniego zombie. A zwykła barykada już tak?
Jakie są możliwości zabicia takiego spec. Zombie, może jakieś przykłady, bo pogubiłem się. Dzięki z góry za pomoc.
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Martwa zima
Normalny atak to po prostu akcja ataku, czyli albo taka, w której poświęcamy kość akcji by móc zaatakować (tak jak napisałeś), albo wykorzystując odpowiednią zdolność/przedmiot. Jednakże w tym drugim przypadku na karcie musi być wyraźnie wspomniany atak. Po prawdzie nie pamiętam czy na pewno są karty tego rodzaju, a na szybko nie mogę żadnej znaleźć, ale generalnie tekst musiałby brzmieć mniej więcej w stylu "Odrzuć tę kartę aby zaatakować" lub "Raz na rundę możesz zaatakować" czy coś w tym stylu. "Nienormalny" atak to tak naprawdę w ogóle nie jest atak. Istnieje całkiem spora liczba kart, które umożliwiają zabicie zombie bez atakowania (Granatnik, Strzelba Tikka T3, Paliwo albo ogień, Kevin Jackson, Daniel Smith) i takim czymś nie można zabić specjalnego zombie.
Tak jak napisałem wyżej. Jeśli na karcie masz tekst w stylu "Raz na rundę zabij zombie" to nie jest atak, bo wyraz "atak" nie występuje w tekście karty. Czymś takim nie można zabić specjalnego zombie.andrzej pisze: ↑31 gru 2019, 12:14Potem jest napisane: „Inne efekty w grze, takie jak, przedmioty, czy zdolności postaci, które nie wymagają ataku lub wybuchającej pułapki, które normalnie zabiłyby zombie nie działają na specjalne zombie”. Czy ktoś łopatologicznie mógłby mi to wytłumaczyć ?
Zdolność postaci to min. Strzał z pistoletu który jest atakiem.
Wybuchająca pułapka jak najbardziej działa na specjalne zombie, podobnie barykada. Spójrz jeszcze raz na tekst z instrukcji, który zacytowałeś, ale wytnijmy z niego fragmenty odwracające naszą uwagę od zagadnienia pułapek: "Inne efekty w grze [...], które nie wymagają [...] wybuchającej pułapki [...] nie działają na specjalne zombie". Nie ma tu ani słowa o tym, że wybuchające pułapki nie działają na specjalne zombie. Jest to po prostu stwierdzenie, że wszelkie zdolności i przedmioty, które nie wymagają ataku lub pułapki nie działają na specjalne zombie. A ponieważ wybuchająca pułapka wymaga wybuchającej pułapki to działa
Myślę, że odpowiedziałem na to pytanie już wyżej, ale może tak w ramach podsumowania:
- akcją ataku (za pomocą kości lub karty, jeśli odpowiednie karty istnieją)
- przedmiotem lub zdolnością użytą podczas akcji ataku
- wybuchającą pułapką/barykadą
I chyba tyle
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 paź 2021, 11:15
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)
Mam jedno pytanie dotyczące ocalałych.
Czy posiadają limit wyposażenia/ekwipunku (jednego rodzaju) czy dowolną ilość?
Czy posiadają limit wyposażenia/ekwipunku (jednego rodzaju) czy dowolną ilość?
Re: Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)
Nie posiadają. Dowolna ilośćLordofDecay pisze: ↑29 kwie 2023, 16:27 Mam jedno pytanie dotyczące ocalałych.
Czy posiadają limit wyposażenia/ekwipunku (jednego rodzaju) czy dowolną ilość?
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 paź 2021, 11:15
Re: Martwa zima - pytania i wątpliwości
Ok. Bo fanowskich dodatkach jest wspomniany limit, dlatego wolałem się zapytać
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 lut 2024, 20:57
Re: Martwa zima - pytania i wątpliwości
Orientuje się ktoś czy można zakupić gdzieś na sztuki karty ocalałych i figurki? Zakupiłem grę używana jako kompletną a brakuje kilku kluczowych elementów. Pozdrawiam
- Jiloo
- Posty: 2453
- Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 539 times
- Been thanked: 463 times
- Kontakt:
Re: Martwa zima - pytania i wątpliwości
To raczej pytanie do wątku głównego gry niż tego poświęconego zasadom.OpenYourMind pisze: ↑21 lut 2024, 21:00 Orientuje się ktoś czy można zakupić gdzieś na sztuki karty ocalałych i figurki? Zakupiłem grę używana jako kompletną a brakuje kilku kluczowych elementów. Pozdrawiam
Raczej nie kupisz osobnych komponentów. Pisz do wydawcy, może będą Cię w stanie poratować.