Zbuduj Swój Kaczogród
Zbuduj Swój Kaczogród
Słuchajcie, poszukuję instrukcji do tej gry - ma ją może ktoś z Was lub wie jak ją zdobyć?
-
...
Eeee... Mi też by się przydała ta instrukcja. Bo nie grałem już w to baaaardzo długo i zapomniałem zasad, a KD już oddałem w 'spadku'...
Tak więc jeśli ktoś byłby łaskaw (nawet skrótowo - resztę sobie przypomnę), to byłbym wdzięczny (mojo wdzięczność będzie was ścigać do końca życia... Ha!).
Tak więc jeśli ktoś byłby łaskaw (nawet skrótowo - resztę sobie przypomnę), to byłbym wdzięczny (mojo wdzięczność będzie was ścigać do końca życia... Ha!).
Jestem pastafarianinem.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Nie wiem czy ten wątek to nie jakiś spisek i wyśmiewanie się z miłościwie nam panujących? Że IV RP to niby Kaczogród? Skandal
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
(mój mail do nelf'a)
Niestety nie znalazłem zasad. Jednak co nieco pamiętam, więc mogę Ci napisać:
Karty należy potasować i rozdać po 5 dla każdego gracza (i właściwie przez większość gry gracze mają po 5 kart w ręce). Reszta kart (rewersami do góry) tworzy stos, z którego dobiera się karty. Obok będzie się też znajdował stos kart odrzuconych.
Gracze po kolei wykonują po jednej z możliwych akcji:
a) dołożenie karty do swojego Kaczogrodu i wzięcie nowej karty ze stosu
b) zagranie karty działania (w kolorze białym) i wzięcie nowej karty ze stosu
c) wymiana wszystkich* kart z ręki
Jeśli gracz na początku gry nie ma Ratusza, to musi wymieniać karty tak długo, aż będzie miał (nie może zagrywać wydarzeń, ani budować innych dzielnic)
Gracz, który zaczyna rozpoczyna budowę swojego Kaczogrodu od dowolnej karty z grupy Ratusz (w kolorze fioletowym) - kładzie tę kartę przed sobą. Następne "dzielnice" (karty w kolorach nie-białych) dokłada się do miasta zgodnie z pewnymi zasadami:
1. Karty muszą do siebie przylegać bokami
2. Dwie karty tego samego koloru nie mogą leżeć obok siebie (ale mogą stykać się rogami)
3. Karty służb miejskich (grup Ratusz, Policja, Straż Pożarna, Służba Zdrowia) nie mogą leżeć obok siebie
4. Wszystkie karty muszą mieć połączenie (może być pośrednie) z conajmniej jedną kartą Ratusz (oczywiście poza samymi Ratuszami )
Jeśli karta/karty (w wyniku działań przeciwników) traci/tracą to połączenie, to są natychmiast usuwane z Kaczogrodu.
Koniec gry następuje z chwilą wyczerpania się stosu kart i następuje wtedy podliczenie punktów:
Z miasta usuwa się wszystkie służby miejskie (za nie nie ma punktów), a następnie wszystkie obiekty grupuje się według kolorów. Za każdy kolor, (niezależnie od ilości kart w tym kolorze) oprócz czerwonego, otrzymuje się jeden punkt.
Za każdy obiekt specjalny (kolor czerwony lub inny zmieniony przy pomocy białej karty) otrzymuje się jeden punkt (czyli tu ilość kart ma znaczenie).
Wygrywa osoba, która ma najwięcej punktów (a to niespodzianka)
Kilka kwestii:
Ta gra była tworzona z myślą, że każdy z graczy ma swoją własną talię. Ja mam tylko jedną i dlatego stos kart do dobierania jest u mnie jeden.
Obiekty specjalne utworzone przy pomocy karty działania (białej karty) mogą przylegać do kart w dowolnych kolorach.
Dobrze jest ustalić co zrobić jeśli gracz przez pomyłkę zbuduje dzielnicę w sposób niezgodny z zasadami (sprawa dotyczy też karty 140. Mgła). Ja gram tak, że gracz musi wtedy wybrać jedną z tych źle zbudowanych kart i odrzucić ją.
I co do niektórych kart:
122. Przebudowa miasta - zgodnie z instrukcją na karcie wynikałoby, że można przenieść przeciwnikowi jego Ratusze tak, aby żaden obiekt nie był z nimi połączony. Jednak granie w taki sposób powoduje niesmak zwłaszcza, jeśli przeciwnik się takiego zagrania nie spodziewa. Najlepiej przed rozgrywką ustalić, czy ratusze można przebudowywać czy nie.
140. Mgła - kładzenie kart rewersami do góry uniemożliwia przeciwnikom ich wybór podczas zagrywania kart wydarzeń. Wszystkie zasłonięte karty należy traktować jak obiekty, tzn. zasłonięta policja nie chroni przed atakiem terrorystycznym.
145. Gwiazdka - zgodnie z instrukcją karta dotyczy jedynie wydarzeń działających przez kilka kolejek, jednak grając traktuję tę kartę jak jokera, którego mogę użyć w dowolnym momencie. A co, w końcu święta...
Innych kart, które sprawiałyby mi trudności nie mam w swojej talii, więc siłą rzeczy ich nie opiszę.
*tego czy wszystkie nie jestem pewien. Przed graniem ustalam zazwyczaj tę kwestię z pozostałymi graczami. Inne rozwiązania to: wymiana dowolnej ilości (sprawdza się nieźle); i wymienianie po jednej (mało skuteczne w przypadku szukania ratusza).
Takie zasady do gry przy mojej skromnej talii wystarczają. Jeśli ktoś jednak znajdzie (lub wymyśli) lepsze, to chętnie przeczytam
Pozdrawiam
Niestety nie znalazłem zasad. Jednak co nieco pamiętam, więc mogę Ci napisać:
Karty należy potasować i rozdać po 5 dla każdego gracza (i właściwie przez większość gry gracze mają po 5 kart w ręce). Reszta kart (rewersami do góry) tworzy stos, z którego dobiera się karty. Obok będzie się też znajdował stos kart odrzuconych.
Gracze po kolei wykonują po jednej z możliwych akcji:
a) dołożenie karty do swojego Kaczogrodu i wzięcie nowej karty ze stosu
b) zagranie karty działania (w kolorze białym) i wzięcie nowej karty ze stosu
c) wymiana wszystkich* kart z ręki
Jeśli gracz na początku gry nie ma Ratusza, to musi wymieniać karty tak długo, aż będzie miał (nie może zagrywać wydarzeń, ani budować innych dzielnic)
Gracz, który zaczyna rozpoczyna budowę swojego Kaczogrodu od dowolnej karty z grupy Ratusz (w kolorze fioletowym) - kładzie tę kartę przed sobą. Następne "dzielnice" (karty w kolorach nie-białych) dokłada się do miasta zgodnie z pewnymi zasadami:
1. Karty muszą do siebie przylegać bokami
2. Dwie karty tego samego koloru nie mogą leżeć obok siebie (ale mogą stykać się rogami)
3. Karty służb miejskich (grup Ratusz, Policja, Straż Pożarna, Służba Zdrowia) nie mogą leżeć obok siebie
4. Wszystkie karty muszą mieć połączenie (może być pośrednie) z conajmniej jedną kartą Ratusz (oczywiście poza samymi Ratuszami )
Jeśli karta/karty (w wyniku działań przeciwników) traci/tracą to połączenie, to są natychmiast usuwane z Kaczogrodu.
Koniec gry następuje z chwilą wyczerpania się stosu kart i następuje wtedy podliczenie punktów:
Z miasta usuwa się wszystkie służby miejskie (za nie nie ma punktów), a następnie wszystkie obiekty grupuje się według kolorów. Za każdy kolor, (niezależnie od ilości kart w tym kolorze) oprócz czerwonego, otrzymuje się jeden punkt.
Za każdy obiekt specjalny (kolor czerwony lub inny zmieniony przy pomocy białej karty) otrzymuje się jeden punkt (czyli tu ilość kart ma znaczenie).
Wygrywa osoba, która ma najwięcej punktów (a to niespodzianka)
Kilka kwestii:
Ta gra była tworzona z myślą, że każdy z graczy ma swoją własną talię. Ja mam tylko jedną i dlatego stos kart do dobierania jest u mnie jeden.
Obiekty specjalne utworzone przy pomocy karty działania (białej karty) mogą przylegać do kart w dowolnych kolorach.
Dobrze jest ustalić co zrobić jeśli gracz przez pomyłkę zbuduje dzielnicę w sposób niezgodny z zasadami (sprawa dotyczy też karty 140. Mgła). Ja gram tak, że gracz musi wtedy wybrać jedną z tych źle zbudowanych kart i odrzucić ją.
I co do niektórych kart:
122. Przebudowa miasta - zgodnie z instrukcją na karcie wynikałoby, że można przenieść przeciwnikowi jego Ratusze tak, aby żaden obiekt nie był z nimi połączony. Jednak granie w taki sposób powoduje niesmak zwłaszcza, jeśli przeciwnik się takiego zagrania nie spodziewa. Najlepiej przed rozgrywką ustalić, czy ratusze można przebudowywać czy nie.
140. Mgła - kładzenie kart rewersami do góry uniemożliwia przeciwnikom ich wybór podczas zagrywania kart wydarzeń. Wszystkie zasłonięte karty należy traktować jak obiekty, tzn. zasłonięta policja nie chroni przed atakiem terrorystycznym.
145. Gwiazdka - zgodnie z instrukcją karta dotyczy jedynie wydarzeń działających przez kilka kolejek, jednak grając traktuję tę kartę jak jokera, którego mogę użyć w dowolnym momencie. A co, w końcu święta...
Innych kart, które sprawiałyby mi trudności nie mam w swojej talii, więc siłą rzeczy ich nie opiszę.
*tego czy wszystkie nie jestem pewien. Przed graniem ustalam zazwyczaj tę kwestię z pozostałymi graczami. Inne rozwiązania to: wymiana dowolnej ilości (sprawdza się nieźle); i wymienianie po jednej (mało skuteczne w przypadku szukania ratusza).
Takie zasady do gry przy mojej skromnej talii wystarczają. Jeśli ktoś jednak znajdzie (lub wymyśli) lepsze, to chętnie przeczytam
Pozdrawiam
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Zapytam jutro Tomka Kołodziejczaka - szefa "Kaczogrodu" - czy ma w swoich zbiorach instrukcję do tej gry. Dam znać.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Toż to była najlepsza z gier z Kaczora Donalda... Mam jeszcze swoją (niepełną niestety) talię gdzieś - o zasady bym bardzo prosił (choć to co opisał już nojklop z pewnością wystarczy), a tym bardziej o skany kart. Już nie mogę się doczekać
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
W piątek prawdopodobnie będę miał archiwalny numer Kaczora Donalda zawierający tę grę. Wrzucę więc instrukcję.
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Super gra.
Jarek - byloby wspaniale, dzieki za inicjatywe...
Niestety znajac zycie bede w to musial grac sam, bo nie znajde chetnych ...
Ale jak wiadomo - nie ma to jak interligentny partner do gry... ;D
Jarek - byloby wspaniale, dzieki za inicjatywe...
Niestety znajac zycie bede w to musial grac sam, bo nie znajde chetnych ...
Ale jak wiadomo - nie ma to jak interligentny partner do gry... ;D
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Trochę odświeżę temat ale ostatnio mnie naszło na tą gierkę . Posiada ktoś może skany albo chce odstąpić za jakąś opłatą karty do gry ? .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Moim zdaniem, gdyby wszyscy tutaj obecnie połączyli siły i przesłali skany swoich kart, może by je było lekko "zremasterować" i przygotować komplety do wydruku dla wszystkich graczy. Ale jak widać fani kaczek aż takiego poczucia jedności nie mają ^^ Ciekawe co z tą instrukcją... Podzieli się ktoś w końcu tymi skanami czy nie?
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Tak, na tym forum fani kaczek (jadalnych, niejadalnych a także w formie postaci bohaterów gier planszowych) są licznie reprezentowani. Faktycznie dziwne, ze ze jeszcze nikt dotad tutaj nie 'zjednoczyl sil' w poczuciu kaczogrodzkiego obowiazku i z poswieceniem nie opublikowal chocby kilku skanow kart i instrukcji. Taaaa... bardzo dziwneAlex pisze: Ale jak widać fani kaczek aż takiego poczucia jedności nie mają ^^
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Myślę, że można wypisać kto ma jakie nr kart - sam bym zaczął ale nie wiem gdzie je wsadziłem, w weekend powinienem mieć więcej czasu to poszukam.
Poza tym nie mam instrukcji :/
Pozdrawiam.
Poza tym nie mam instrukcji :/
Pozdrawiam.
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Mam masę kaczorów więc instrukcję mam gdzieś na 100%, więc też jakoś poszukam .
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Witam, a ja posiadam całą talię kart "Zbuduj swój Kaczogród" w stanie mint/b. dobry (oprócz karty "Awaria elektrowni" - ta jest w stanie dostateczny+) oraz wszystkie numery "Kaczora Donalda" z instrukcją stany mint (= idealny). W dzieciństwie byłem strasznym pedantem...
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Ja chyba mam komplet kart, nie pamiętam w jakim stanie; skaner niestety marnej jakości.
A zamieści ktoś w końcu instrukcję?
A zamieści ktoś w końcu instrukcję?
-
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Wie, że odświeżam temat ale naprawdę potrzebna mi ta instrukcja. Lub najlepiej to plus skany kart. Choć sama instrukcja też starczy. Z góry thx.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:07
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
ja poszukam i dam znać... gdzieś mam karty, gorzej z instrukcją, ale coś wymyślimy...
- Bialogwardzista
- Posty: 123
- Rejestracja: 22 paź 2008, 09:14
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
Ehhh.. ponawiam pytanie: czy ma ktoś instrukcję do udostępnienia ?
Kart mi już nie trzeba, bo zdobyłem całą talię (150 kart)....
Kart mi już nie trzeba, bo zdobyłem całą talię (150 kart)....
- Wehr
- Posty: 333
- Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
- Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 15 times
Re: Zbuduj Swój Kaczogród - poszukuję instrukcji
@Arathi, w takim razie wypadałoby wydrukować je, czekamy.