Poszukuję czegoś zbliżonego mechaniką do TM ale w klimatach fantasy? Co byście polecili.
Generalnie może być nawet 1:1 TM tylko w klimacie fantasy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z góry dzięki!
A czy Terra Mystica jest zbliżona mechanicznie do Terraformacji Marsa? Pytanie retoryczne. Autor pytania chciał coś zbliżonego mechanicznie czyli jak sądzę zależy mu na kupowaniu kart, budowaniu stołu z kart, zarządzanie kartami, rozwój "silniczka".
Ano takim, ze apokalipsa sie nie wydarzyla jeszcze wiec wszystkie gry w tym temacie to fantastyka gdyz fantazjuja jakby to bylo po apokalipsie. Nie mylic ze smokami i sredniowiecznym fantazy
Dobre wyolbrzymienie zawsze na propsie ;P Mechaniki zbyt od siebie różne i na hexach to może mają Terraformacja i np Tide of Iron albo Runewars albo Neuroshima, ale z Terra Mystica jest mnóstwo punktów stycznych jeśli chodzi o czynności graczy. W wielu wypadkach ich rozpatrywanie różni się kosmetycznie jeśli chodzi o to jak jest implementowane, ale czynności (i w zw. z tym dla mnie feeling gry) są te same.
Pytanie, którą TM opisałem powyżej?-Gracze wygrywają przez zdobywanie punktów zwycięstwa za umieszczanie swoich struktur na heksagonalnej planszy, ale mogą też skupić się na innych źródłach pozyskiwania tych punktów.
-Gracze reprezentują różne frakcje, których specjalne umiejętności mogą ich kierunkować w specyficzne strategie.
-Na początku każdej tury gracze wybierają z oferowanej im puli bonusy, z których będą korzystać. Czasem dają one zasoby, czasem punkty zwycięstwa, czasem specjalną umiejętność do wykorzystania.
-Gracze pozycjonują swoje struktury na planszy nie tylko w korzystnych dla siebie miejscach (określone układy zajętych przez gracza pól mogą być warte więcej niż inne) ale też by przyblokować przeciwnika.
-Struktury pozostaną na planszy już do końca i nie da się ich zniszczyć, więc lepiej uważać, gdzie się je stawia.
-Postawienie struktury na planszy nie tylko potrafi w odpowiednich miejscach zapewnić natychmiastowy zysk w postaci zasobów, ale też zwiększa produkcję zasobów samego gracza w kolejnych turach co napędza jego gospodarkę.
-Prócz swoich własnych akcji, gracze mogą też wykorzystywać uniwersalne akcje widoczne na głównej planszy.
-Gracze przesuwają znaczniki na kilku torach postępu, starając się by to oni przekroczyli konkretne progi, zaznaczone na tych torach, bo wiąże się to z bonusem.