To prawda, niektóre są przegięte i to mocno. Z większości takich kart zrezygnowałem. I bez nich gra jest trudna
Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Witam.
Gra jest świetna. Dwa dodatki już zamówione w przedsprzedaży. Ktoś wie czy premiera planowana jest na początek kwietnia czy na końcówkę?
Oraz drugie pytanie, jaką jest szansa że pozostałe dodatki wyjdą również po polsku? Mówię tutaj o war eternal, void, outer World, burried secrets, legacy, new Age, coś pominąłem? Wiem że to biznes i 'jak będzie popyt, to będzie i podaz' ale jestem nowy w grach tego typu i nie wiem na ile pewne są takie produkcję. Czy nie lepiej kupić wszystko od razu po ang.?
Pozdrawiam
Gra jest świetna. Dwa dodatki już zamówione w przedsprzedaży. Ktoś wie czy premiera planowana jest na początek kwietnia czy na końcówkę?
Oraz drugie pytanie, jaką jest szansa że pozostałe dodatki wyjdą również po polsku? Mówię tutaj o war eternal, void, outer World, burried secrets, legacy, new Age, coś pominąłem? Wiem że to biznes i 'jak będzie popyt, to będzie i podaz' ale jestem nowy w grach tego typu i nie wiem na ile pewne są takie produkcję. Czy nie lepiej kupić wszystko od razu po ang.?
Pozdrawiam
- KurikDeVolay
- Posty: 1002
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1009 times
- Been thanked: 451 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dodatki do gry mają planowaną premierę na 11 kwietnia. Wydawnictwo gdzieś informowało żeby się nie martwić, póki będzie hype będą wydawać. Ale nie wszystko naraz, powolutku.
-
- Posty: 761
- Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 22 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Czołem. Czy w grze solo kierujemy jednym bohaterem? Jak oceniacie rozgrywkę dla tego wariantu? Czy wersja polska portalu ma jakieś braki źle przetłumaczone karty?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jeżeli chodzi o kontynuację po Polsku, to kontaktowałem się bezpośrednio i zostałem zapewniony, że nie ma czym martwić, a reszta dodatków zostanie wydana.
Jeżeli chodzi o tłumaczenie to chyba na chwilę obecną zostało poprawione co miało zostać poprawione. Jedynie do księcia pożeraczy na stronie internetowej została zamieszczona errata, iż na normalnym wariancie "zjada" on na początku tylko i wyłącznie po jednej karcie ze stosów klejnotów (a nie każdego).
Co do gry solo, ja osobiście gram na dwóch magów. Próbowałem grać już tak i tak i jednak na pojedynczego maga traci się dużo synergii, która moim zdaniem odgrywa znaczącą rolę w tej grze. Warto pamiętać o tym, że w grze na jednego maga, bodajże w war eternal zmieniły się zasady i w momencie kiedy umrze nam mag, rozpatrujemy wszystkie efekty (zniszczenia bramy, odrzucenie ładunków, podwójne wyzwolenie) i gramy dalej, ale wszystkie obrażenie w postać zadawane są graveholdowi X2. Przegrywamy dopiero jak padnie miasto .
Jeżeli chodzi o tłumaczenie to chyba na chwilę obecną zostało poprawione co miało zostać poprawione. Jedynie do księcia pożeraczy na stronie internetowej została zamieszczona errata, iż na normalnym wariancie "zjada" on na początku tylko i wyłącznie po jednej karcie ze stosów klejnotów (a nie każdego).
Co do gry solo, ja osobiście gram na dwóch magów. Próbowałem grać już tak i tak i jednak na pojedynczego maga traci się dużo synergii, która moim zdaniem odgrywa znaczącą rolę w tej grze. Warto pamiętać o tym, że w grze na jednego maga, bodajże w war eternal zmieniły się zasady i w momencie kiedy umrze nam mag, rozpatrujemy wszystkie efekty (zniszczenia bramy, odrzucenie ładunków, podwójne wyzwolenie) i gramy dalej, ale wszystkie obrażenie w postać zadawane są graveholdowi X2. Przegrywamy dopiero jak padnie miasto .
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
W podstawowej wersji też tak jest.Freshus pisze: ↑21 mar 2019, 08:32 Warto pamiętać o tym, że w grze na jednego maga, bodajże w war eternal zmieniły się zasady i w momencie kiedy umrze nam mag, rozpatrujemy wszystkie efekty (zniszczenia bramy, odrzucenie ładunków, podwójne wyzwolenie) i gramy dalej, ale wszystkie obrażenie w postać zadawane są graveholdowi X2. Przegrywamy dopiero jak padnie miasto .
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Aktualnie chyba tylko Książę Pożeraczy ma błąd na rewersie wpływający na gameplay ale nie przeszkadza to podczas grania (trzeba tylko pamiętać o tym podczas przygotowywania gry).
Z mniejszych rzeczy to przetłumaczono angielski "swarm" jako rozmnażanie się co jest kompletnie z czapy i dodatkowo może mylić jak się gra pierwszy raz na królową roju (królowa rozmnaża się przecież podczas wyzwolenia a nie podczas "swarmu").
Planszetki graczy i nemezis są gorszej jakości niż w wersji eng (odpada farba na krawędziach) a nie da się ich zalaminować więc trzeba koniecznie koszulkować.
- vikingowa
- Posty: 578
- Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
- Has thanked: 459 times
- Been thanked: 310 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja gram tylko solo i zawsze dwoma magami. Nie ma z tym żadnego problemu, nic się nie miesza a zabawa zdecydowanie ciekawsza.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dzięki za odpowiedz. Jak kolejne dodatki będą raz na pół roku to nie wiem czy wytrzymam.KurikDeVolay pisze: ↑21 mar 2019, 08:09 Dodatki do gry mają planowaną premierę na 11 kwietnia. Wydawnictwo gdzieś informowało żeby się nie martwić, póki będzie hype będą wydawać. Ale nie wszystko naraz, powolutku.
W teorii jak sprawy licencji są załatwione, to tłumaczenie parudziesieciu kart to kwestia tygodnia,.szczególnie że większość kart to 'wyzwolenie, zadaj 2 obrażenia '.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tylko de facto do "podstawki" nie ma już więcej dodatków niż te dwa zaplanowane. Kolejne w kolejce byłoby War Eternal + (znowu) dwa małe dodatki, tylko WE to bardziej nowa samodzielna gra niż dodatek.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Spoiler:
War eternal nazywany jest standalone expansion, więc jednak nadal dodatek no ale nieważne o nomenklature. Chodziło mi o to, że dostałem informację, że War Eternal jest w planach .
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 7 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ciekawe czy jakosc plansz magow zostanie poprawiona w dodatkach.
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Proponuję napisać do wydawnictwa. Jak kilka osób da im znać, że jest problem to może się zreflektują.kremitto123 pisze: ↑21 mar 2019, 12:28 Ciekawe czy jakosc plansz magow zostanie poprawiona w dodatkach.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Może nie tyle gorsza, co istnieje dużo kart, które oddziałują na sojuszników, czy to czarów, mocy specjalnych czy też kilka kart nemesis oddziałujących na więcej niż jednego maga. W wypadku gry solo sam sobie jesteś sojusznikiem, więc wszystkie takie efekty działają na Ciebie. Moim zdaniem przez to traci się trochę "mechaniki", ale też nie wpływa to w dużym stopniu na rozgrywkę.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Uważam, że nie jest mocno gorsza ale jest po prostu inna. Siłą w tej grze są karty, które oddziałują na innych graczy i grając na jednego maga, zawsze wybierasz siebie. Na jednego maga jest trudniej. Na BGG TUTAJ jest solo maraton gdzie są predefiniowane układy pod konkretnych Nemesis ale wymagają dwóch małych dodatków. Grałem kilka partii maratonu dla wersji War Eternal i grało się przyjemnie. Na jednego maga gra się szybciej i krócej.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Solo zagrałem raptem raz, jednym magiem, dla odwagi startując z 12 życiami. Oczywiście przegrałem, ale tak mi się łatwiej wczuć niż gdybym grał dwoma magami. No i pomimo porażki podobała mi się szybkość i płynność rozgrywki i na pewno do tego wrócę. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami co do synergii i większą możliwością zagrań i kombinacji przy solo na dwóch, ale nie skreślałbym wariantu "true solo", nawet jeśli gra staje się wtedy trudniejsza. Myślę że trzeba spróbować obu wariantów.
- BartoszK
- Posty: 221
- Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
- Lokalizacja: Tychy
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
A jak się w takim settingu rozkładają karty tur? 2 karty gracza + 1 Nemesis?bartekb8 pisze: ↑21 mar 2019, 20:28 Solo zagrałem raptem raz, jednym magiem, dla odwagi startując z 12 życiami. Oczywiście przegrałem, ale tak mi się łatwiej wczuć niż gdybym grał dwoma magami. No i pomimo porażki podobała mi się szybkość i płynność rozgrywki i na pewno do tego wrócę. Oczywiście zgadzam się z przedmówcami co do synergii i większą możliwością zagrań i kombinacji przy solo na dwóch, ale nie skreślałbym wariantu "true solo", nawet jeśli gra staje się wtedy trudniejsza. Myślę że trzeba spróbować obu wariantów.
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Spoiler:
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ok. Więc tak: z mojej perspektywy. Gram większość gier w Aeon's End solo. Przede wszystkim zacząłem z instrukcyjnym ułatwieniem, tzn. 4 tury gracza na 2 Nemesis. Udało się pokonać wszystkich (nie od razu) czterech Adelheim'em. Teraz postanowiłem spróbować na 3 tury/2. 3 razy pod rząd porażka z Gnieworodnym, i to dość solidne wtopy, w najlepszej partii miał 30 hp... Oczywiście solo market (standardowy), 10 hp maga. Dzisiaj stwierdziłem... ok, 3 porażki to zrobię coś innego: teraz będę próbował wszystkimi po kolei magami przejść każdego Nemesis'a. Pierwsze podejście Xaxos'em i wygrana.
Uważam, że różnica w ilości kart tur jest zasadnicza, chyba większa niż ilość magów - spróbujcie 2 magami na 3 tury. W standarcie, od 2 do 4 graczy gramy na 4 tury i nie rozumiem skąd pomysł (w instrukcji) na solo 3/2.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Moim zdaniem wynika to z tego, że przy 4 turach dla jednego maga bardzo łatwo i szybko zbudować talię i ją odchudzić. Co za tym idzie jesteśmy w stanie wciskać masakryczne ilości obrażeń w nemesis co kolejkę. 3/2 ma zachować balans pomiędzy ilością tur, tak żebyśmy nie mieli co kolejkę tej "gratisowej" tury będącej chwilą wytchnienia, tylko grali pod ciągłą presją ataków.
EDIT: co nie zmienia faktu, że też uważam, iż true solo na 3/2 tury gracza jest jednym z trudniejszych wariantów w tej grze .
EDIT: co nie zmienia faktu, że też uważam, iż true solo na 3/2 tury gracza jest jednym z trudniejszych wariantów w tej grze .
- siekan
- Posty: 425
- Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wczoraj gralismy w 2 osoby. Przy 50 HP bossa kumpel luz był wyczerpany a na stole stały miniony po 12HP. Rzuciliśmy wszystko na jedną kartę i po prostu full burst w bossa, olewając miniony. Niestety, przy 4 HP Gravehold padł. Emocje były do samego końca