Mechanika walki
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Mechanika walki
proponuję Ci małą zabawę myślową:
Przeczytaj swój post, ale tak jakbyś właśnie zobaczył go pierwszy raz, zadany przez jakiegoś przypadkowego typa (tak, chodzi o Ciebie):
A teraz zapytaj się, czytającego na zimno powyższy tekst - czy widzisz choćby ślad wizji u tego gościa? Czy wyczuwasz, co on chce właściwie stworzyć?
I na koniec, powtórz głośno: "po co komuś mechanika, skoro nie wie, co chce zrobić i nie potrafi tego przekazać"
a teraz wróćmy do zajęć w podgrupach...
Przeczytaj swój post, ale tak jakbyś właśnie zobaczył go pierwszy raz, zadany przez jakiegoś przypadkowego typa (tak, chodzi o Ciebie):
Przeczytałeś?Witam, potrzebuje pomocy a może raczej podpowiedzi jaką mechanikę walki pomiędzy graczem a potworem/graczem polecilibyście? Gra jest w trakcie zbierania ideii, pomysłów na zadania, umiejętności które będą posiadały postacie itp. Gracze będą poruszać się po planszy rozmiarów A3, aktualnie rozłożyłem na niej około 60 pól do ruszania i póki co 10 miejsc specjalnych skąd będą pobierać karty z zadaniami, kupować przedmioty itp. Myślałem nad czymś w stylu, że gracze podczas walki dociągają po 3 karty z własnej złożonej talii z określoną siłą ataku na niej który jest wycelowany w punkty obrony wybranej postaci ale zastanawiam się czy nie ma jakiejś lepszej mechaniki, może mniej losowej, bardziej strategicznej.
A teraz zapytaj się, czytającego na zimno powyższy tekst - czy widzisz choćby ślad wizji u tego gościa? Czy wyczuwasz, co on chce właściwie stworzyć?
I na koniec, powtórz głośno: "po co komuś mechanika, skoro nie wie, co chce zrobić i nie potrafi tego przekazać"
a teraz wróćmy do zajęć w podgrupach...
Re: Mechanika walki
@mauserem
Miałem bardziej na myśli to jaką mechanikę walki można zmodyfikować pod swoją grę i która jest według Was najlepszą, najmniej losową, gdzie gracz może poczuć, że to od niego zależy czy wygra czy przegra. Np. taką neuroshime można zmodyfikować dodając swoje postacie ale tak naprawdę wyszła by z tego po prostu nowa armia.
Miałem bardziej na myśli to jaką mechanikę walki można zmodyfikować pod swoją grę i która jest według Was najlepszą, najmniej losową, gdzie gracz może poczuć, że to od niego zależy czy wygra czy przegra. Np. taką neuroshime można zmodyfikować dodając swoje postacie ale tak naprawdę wyszła by z tego po prostu nowa armia.
-
- Posty: 693
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mechanika walki
Ale to Ty tworzysz grę i to Ty decydujesz jaka mechanika walki będzie lepsza czy gorsza do twojej gry. Nikt za Ciebie nie zdecyduje. Poszperaj jak wygląda walka w innych grach(instrukcja, jakiś gameplay na YT itd.) i sam zdecyduj co Ci pasuje.Miałem bardziej na myśli to jaką mechanikę walki można zmodyfikować pod swoją grę i która jest według Was najlepszą, najmniej losową, gdzie gracz może poczuć, że to od niego zależy czy wygra czy przegra. Np. taką neuroshime można zmodyfikować dodając swoje postacie ale tak naprawdę wyszła by z tego po prostu nowa armia.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Brylantino
- Posty: 1385
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 192 times
Re: Mechanika walki
Trochę źle do tego podchodzisz. Jak chcesz rady, to powinieneś przestawić jaki jest obecnie system walki i w jakiej grze, oraz co w nim nie pasuje i co byś chciał zmienić. Wtedy możemy coś zaproponować, bo dostajemy wytyczne, których można się trzymać. Teraz to brzmi na zasadzie: chcę zrobić grę, ale wy wybierzcie mechanikę za mnie bo ja się nie znam.