Ghost Stories (Antoine Bauza)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
Grałem raz w dwie osoby i grało się bardzo dobrze, choć było troszkę łatwiej niż w pełnym składzie. Ale trudno to oceniać, po jednej partii, bo w sumie dość szczęśliwie ułożyły nam się duchy (odpadło dużo trudniejszych przy odrzucaniu kart na początku). A w sumie nie widzę większego problemu, żeby zagrać w dwie osoby na zasadach dla czterech graczy. Każdy gracz kontroluje wtedy dwie postaci, co w tej grze nie powinno być uciążliwe.Strike pisze:GS chodzi bardzo dobrze w 2 osoby. - polecam tą grę, powinna się reklamować lubisz wyzwania kup Ghost Stories:)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Ghost Stories
Ja mam kilka pytań:
Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Sytuacja: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Sytuacja: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.wotd pisze:Ja mam kilka pytań:
Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem
żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Ad. 2. Wszystkie duchy danego koloru mają na dzień dobry -1 (mnisi modlą się żarliwie przeciwko tym duchom). Innych znaczników tu nie dokładasz, możesz tylko wymienić np. żółty na czarny (o ile fizycznie jest w banku) i od tej chwili czarne duchy mają -1. A duchy mające wytrzymałość 1 w takiej sytuacji normalnie wypędzasz, bez potrzeby rzucania kostkami (ale musisz zużyć na to akcję).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Ghost Stories
Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?Geko pisze:Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.wotd pisze:Ja mam kilka pytań:
Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem
żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Ad. 2. Wszystkie duchy danego koloru mają na dzień dobry -1 (mnisi modlą się żarliwie przeciwko tym duchom). Innych znaczników tu nie dokładasz, możesz tylko wymienić np. żółty na czarny (o ile fizycznie jest w banku) i od tej chwili czarne duchy mają -1. A duchy mające wytrzymałość 1 w takiej sytuacji normalnie wypędzasz, bez potrzeby rzucania kostkami (ale musisz zużyć na to akcję).
Dzięki za odpowiedzi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Ghost Stories
Ja z moją lepszą połówką również gramy na czterech Taoistów i nie ma żadnego problemu, na początku losujemy sobie tylko kto jest kim, ale w trakcie rozgrywki i tak panuje totalna kooperacja.
Przy okazji przypomniała mi się niedawna rozgrywka, gdzie nie do końca przeczytawszy zasady po pokonaniu Wu Fenga graliśmy do wykończenia reszty duchów, zwłaszcza, że wydawało się to kaszką z mleczkiem mimo nawiedzonych trzech wiosek (najłatwiejszy poziom), aż do ostatniego ducha w talii. Okazało się, że nasz rodzynek ostatni to ten, który automatycznie nawiedza wioskę... a już 'witaliśmy się z gąską'... niestety... od tego czasu zasady przeczytałem kilka razy, więcej takich błędów nie popełnię![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mimo duchowo/horrorowej tematyki, to bardzo sympatyczna i przyjemna gra. I trudna, ale to jej zaleta!
pozdrawiam
Tomek
Przy okazji przypomniała mi się niedawna rozgrywka, gdzie nie do końca przeczytawszy zasady po pokonaniu Wu Fenga graliśmy do wykończenia reszty duchów, zwłaszcza, że wydawało się to kaszką z mleczkiem mimo nawiedzonych trzech wiosek (najłatwiejszy poziom), aż do ostatniego ducha w talii. Okazało się, że nasz rodzynek ostatni to ten, który automatycznie nawiedza wioskę... a już 'witaliśmy się z gąską'... niestety... od tego czasu zasady przeczytałem kilka razy, więcej takich błędów nie popełnię
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mimo duchowo/horrorowej tematyki, to bardzo sympatyczna i przyjemna gra. I trudna, ale to jej zaleta!
pozdrawiam
Tomek
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
Tak. Takie to bestie gorliwe, że od razu biorą się do robotywotd pisze:Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?Geko pisze: Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Ghost Stories
Geko pisze:Tak. Takie to bestie gorliwe, że od razu biorą się do robotywotd pisze:Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?Geko pisze: Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.
haha
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
Neutralne plansze z zasady nie dociągają duchówwotd pisze:! A powiedz mi jeszcze: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Ghost Stories
O rany! To dlatego tak ciężko mi szłoGeko pisze:Neutralne plansze z zasady nie dociągają duchówwotd pisze:! A powiedz mi jeszcze: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?Zobacz na końcu instrukcji - bo mają krótszą fazę Yin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- to tylko ja
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Ghost Stories
Mam pytanko...
Gra 2 playerow vs duszki... Czy jeżeli na polu planszy neutralnej jest umieszczony duszek który powoduje że co chwila rzucamy kosteczką... to dla którego gracza, przynosi ona pecha? Dodanie ducha to logiczne, ale np. odrzucenie żetonow Czi albo znaczników Tao. Któryś gracz ponosi tego konsekwencje czy nie?
Gra 2 playerow vs duszki... Czy jeżeli na polu planszy neutralnej jest umieszczony duszek który powoduje że co chwila rzucamy kosteczką... to dla którego gracza, przynosi ona pecha? Dodanie ducha to logiczne, ale np. odrzucenie żetonow Czi albo znaczników Tao. Któryś gracz ponosi tego konsekwencje czy nie?
Re: Ghost Stories
Ja rozumiem że toza instrukcją: "utrata znaczników Tao nie ma wpływu na neutralną planszę"to tylko ja pisze:Mam pytanko...
Gra 2 playerow vs duszki... Czy jeżeli na polu planszy neutralnej jest umieszczony duszek który powoduje że co chwila rzucamy kosteczką... to dla którego gracza, przynosi ona pecha? Dodanie ducha to logiczne, ale np. odrzucenie żetonow Czi albo znaczników Tao. Któryś gracz ponosi tego konsekwencje czy nie?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- to tylko ja
- Posty: 179
- Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
- Lokalizacja: Suwałki
Re: Ghost Stories
Fakt jest w instrukcji, umknęło miwotd pisze: Ja rozumiem że toza instrukcją: "utrata znaczników Tao nie ma wpływu na neutralną planszę"Czyli nic złego się nie dzieje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Ghost Stories
Jeśli duch ma zdolność nawiedzenie, to zaczyna na karcie, mimo że należy nawiedzić żeton wioski - to moje zdanie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Są też takie duchy które każą odwrócić żeton wioski ale nie nawiedzają nic same w sobie, więc żadnej figurki nie ustawiamy. (nie wiem czy to jasno napisałem?)
Cykl od wystawienia ducha do odwrócenia wioski trwa chyba 3 kolejki:
1. wystawiamy ducha (figurka na karcie)
2. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
3. Duch przesuwa się na 2 kamień -> Odwracamy żeton wioski, duch wraca na kartę
4. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
itd...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Są też takie duchy które każą odwrócić żeton wioski ale nie nawiedzają nic same w sobie, więc żadnej figurki nie ustawiamy. (nie wiem czy to jasno napisałem?)
Cykl od wystawienia ducha do odwrócenia wioski trwa chyba 3 kolejki:
1. wystawiamy ducha (figurka na karcie)
2. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
3. Duch przesuwa się na 2 kamień -> Odwracamy żeton wioski, duch wraca na kartę
4. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
itd...
Re: Ghost Stories
HaHa ja sie już nie mogę doczekać aż mikołaj przyniesie mi mojego Ghost Stories:D:D:D kurde jeszcze 2 tyg;/
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Ghost Stories
Proponuję przeprowadzić się na Śląsk. U nas Mikołaj przynosi prezenty 6 grudniaGourry19 pisze:HaHa ja sie już nie mogę doczekać aż mikołaj przyniesie mi mojego Ghost Stories:D:D:D kurde jeszcze 2 tyg;/
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Ghost Stories
Ale jak to przecież 6 grudnia to Mikołaj ma swoje święto:D:P i to Jemu się powinno prezenty słać:D a 24 grudnia prezenty on daje reszcie świata:D:D:D A co do 6:D to już dostałem też ale Memoir 44"D
Re: Ghost Stories
Witam mam takie pytanie ( chciałem napisać nowy post żeby odświeżyć temat więc sorki za dublowanie) tutaj jest zdjęcie karty
I co oznacza ta moc z tą narysowaną planszą i X
Zamieniłem obrazek na załącznik. /geko
I co oznacza ta moc z tą narysowaną planszą i X
Zamieniłem obrazek na załącznik. /geko
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
BGG mówi tak: te symbole to oznaczenia paniki. Tj. kładziesz danego ducha na danym miejscu i na jednym (bądź trzech) żetonach lokacji przed duchem kładziesz znaczniki nawiedzenia (chyba chodzi o te czarne figurki duchów) - to właśnie te X. Lokacje z takimi znacznikami nie działają, czyli ich moce nie mają znaczenia (mieszkańcy panikują). Ale też nie odwracasz ich na drugą stronę, bo nie są nawiedzone. Panika trwa dopóki nie przegonisz ducha, który ją powoduje.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Ghost Stories
Kilka razy doświadczyłem już niezgodności oficjalnej, obcojęzycznej instrukcji z polskim tłumaczeniem. Zwykle postanowienia oryginalnej instrukcji są wiążące, ale zdarzają się wątpliwości lingwistyczne.
W moim angielskim i niemieckim trudno dopatrzeć się wyszukania, ale czy np. zdanie: "A ghost under the effect of the enfeeblement mantra has its resistance during an exorcism reduced to 1 (...)" nie oznacza, że odporność poddanego osłabiającej mantrze ducha w czasie egzorcyzmu jest obniżana do 1 (a nie o 1)?
Podobnie brzmi to w opisie Kręgu Modlitewnego.
Grę dopiero kupiłem i jeszcze nie grałem, więc nie mogłem sprawdzić obu wariantów. Byłoby chyba jednak zbyt łatwo (wszak mantra czy Krąg Modlitewny działa też na inkarnacje Wu Fenga)
Proszę bardziej biegłych językowo o wyjaśnienie.
W moim angielskim i niemieckim trudno dopatrzeć się wyszukania, ale czy np. zdanie: "A ghost under the effect of the enfeeblement mantra has its resistance during an exorcism reduced to 1 (...)" nie oznacza, że odporność poddanego osłabiającej mantrze ducha w czasie egzorcyzmu jest obniżana do 1 (a nie o 1)?
Podobnie brzmi to w opisie Kręgu Modlitewnego.
Grę dopiero kupiłem i jeszcze nie grałem, więc nie mogłem sprawdzić obu wariantów. Byłoby chyba jednak zbyt łatwo (wszak mantra czy Krąg Modlitewny działa też na inkarnacje Wu Fenga)
Proszę bardziej biegłych językowo o wyjaśnienie.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Ghost Stories
To już klasyczna niejasność w tej grze, o czym świadczy dużo pytań na ten temat na BGG. Odpowiedź jest taka, że "mantra osłabienia" i "krąg modlitewny" obniżają odporność duchów "o 1", a nie "do 1". Czyli z 5 na 4, z 1 na 0, itd. Obniżanie "do 1" byłoby mocno przegięte i psułoby balans gry - mocne duchy były by bardzo słabe (spadek odporności np. z 4 do 1) a słabe duchy (z odpornością 1) dalej miałyby taką samą odporność na egzorcyzmy.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ghost Stories
Juz poruszaliscie ta kwestie ale ja wciaz nie mam pewnosci, ktora wersja jest sluszna:Geko pisze:Ja rozumiem tak:bogas pisze:3 w rzędzie lub 4 w ogóleKrólik pisze:Mam pytanie odnośnie warunków przegranej z powodu nawiedzenia wioski. Czy przegrywam zawsze gdy są nawiedzone odpowiednio 4 lub 3 lokacje w wiosce czy tylko gdy są nawiedzone w jednym rzędzie? Instrukcja - a przynajmniej tłumaczenie, a oryginał będę miał dopiero wieczorkiem:) - wydaje mi się sprzeczna w tym zakresie...
- poziom wstępny - przegrywamy gdy duch nawiedza czwartą lokację wogóle, lub czwartą (hipotetyczną, bo w rzeczywistości są trzy) w rzędzie,
- dalsze poziomy - to samo, tylko przegrywamy przy trzeciej lokacji.
3 lokacje w rzedzie czy 3 wogole. u mnie grajac na poziomie podstawowym (4 lokacje, 3 graczy) nie mozemy wygrac grajac na zasadach z lokacjami w jednym rzedzie a co dopiero gdyby chodzilo o 4 wogole.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
- JAskier
- Posty: 728
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
- Lokalizacja: Toruń
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Póki co pare godzin z instrukcją i bardzo blade pojęcie "o co kaman". Albo ta gra jest taka skomplikowana (a nie wydaje mi się), albo instrukcja jest skopana i ble. Ech... Męczy strasznie.
No to lecimy z listą pytań
:
1. Czy można egzorcyzmować ducha znajdującego się na karcie?
2. O co chodzi z czarnymi duchami, skoro w instrukcji jest mowa tylko o czterech kolorach? Na jaką planszę te czarne duchy mają być wystawiane?
3. O co chodzi z poleceniem "Dobierz ducha"? Wystawiając ducha z tą ikoną trzeba dobrać kolejnego czy po prostu tego wystawić?
No to lecimy z listą pytań
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Czy można egzorcyzmować ducha znajdującego się na karcie?
2. O co chodzi z czarnymi duchami, skoro w instrukcji jest mowa tylko o czterech kolorach? Na jaką planszę te czarne duchy mają być wystawiane?
3. O co chodzi z poleceniem "Dobierz ducha"? Wystawiając ducha z tą ikoną trzeba dobrać kolejnego czy po prostu tego wystawić?
Re: Ghost Stories
1. Nawet trzeba. A poważniej, chyba masz na myśli figurkę na początku cyklu nawiedzania, kiedy stoi jeszcze na karcie. Tak, można.JAskier pisze:Póki co pare godzin z instrukcją i bardzo blade pojęcie "o co kaman". Albo ta gra jest taka skomplikowana (a nie wydaje mi się), albo instrukcja jest skopana i ble. Ech... Męczy strasznie.
No to lecimy z listą pytań:
1. Czy można egzorcyzmować ducha znajdującego się na karcie?
2. O co chodzi z czarnymi duchami, skoro w instrukcji jest mowa tylko o czterech kolorach? Na jaką planszę te czarne duchy mają być wystawiane?
3. O co chodzi z poleceniem "Dobierz ducha"? Wystawiając ducha z tą ikoną trzeba dobrać kolejnego czy po prostu tego wystawić?
2. Gracz wyciągający czarnego ducha kładzie go na wolnym miejscu swojej planszy (brak tego zdania w polskiej wersji instrukcji). Jeżeli wszystkie trzy pola jego planszy są zajęte, gracz wybiera inną dostępną lokację z planszy któregoś z graczy. Jeżeli i te są zajęte, traci 1 Qi.
3. Trzeba dobrać kolejnego.