Ghost Stories (Antoine Bauza)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Strike
Posty: 99
Rejestracja: 03 paź 2006, 10:36
Lokalizacja: Zebrzydowice
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Strike »

GS chodzi bardzo dobrze w 2 osoby. - polecam grę, powinna się reklamować lubisz wyzwania kup Ghost Stories:)
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

Strike pisze:GS chodzi bardzo dobrze w 2 osoby. - polecam tą grę, powinna się reklamować lubisz wyzwania kup Ghost Stories:)
Grałem raz w dwie osoby i grało się bardzo dobrze, choć było troszkę łatwiej niż w pełnym składzie. Ale trudno to oceniać, po jednej partii, bo w sumie dość szczęśliwie ułożyły nam się duchy (odpadło dużo trudniejszych przy odrzucaniu kart na początku). A w sumie nie widzę większego problemu, żeby zagrać w dwie osoby na zasadach dla czterech graczy. Każdy gracz kontroluje wtedy dwie postaci, co w tej grze nie powinno być uciążliwe.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Strike
Posty: 99
Rejestracja: 03 paź 2006, 10:36
Lokalizacja: Zebrzydowice
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Strike »

dokładnie Geko - jak graliśmy w 2 osoby to graliśmy na 4 taoistow i tak, te opcjonalne zasady dla mniejszej ilości osób są właściwie nie potrzebne.
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

Ja mam kilka pytań:

Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem :)

żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?

Sytuacja: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

wotd pisze:Ja mam kilka pytań:

Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem :)

żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.

Ad. 2. Wszystkie duchy danego koloru mają na dzień dobry -1 (mnisi modlą się żarliwie przeciwko tym duchom). Innych znaczników tu nie dokładasz, możesz tylko wymienić np. żółty na czarny (o ile fizycznie jest w banku) i od tej chwili czarne duchy mają -1. A duchy mające wytrzymałość 1 w takiej sytuacji normalnie wypędzasz, bez potrzeby rzucania kostkami (ale musisz zużyć na to akcję).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

Geko pisze:
wotd pisze:Ja mam kilka pytań:

Zdolność Ducha 4 od góry: "Gdy ten duch się pojawia, umieść figurkę ducha bezpośrednio na planszy. Reszta cyklu nawiedzania przebiega normalnie"
yyy... A co się robi z duchami które mają zdolność nawiedzania, ale nie mają tej zdolności? Nie bardzo to rozumiem :)

żeton wioski - Krąg modlitewny: Kładę znacznik tao na polu i wszsytkie duchy tego koloru mają -1... Mogę dołożyć kilka innych znaczników (inne kolory lub więcej znaczników tego samego koloru)? Co się dzieje z duchami które mają wytrzymałość 1 na dany kolor? Giną od razu?
Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.

Ad. 2. Wszystkie duchy danego koloru mają na dzień dobry -1 (mnisi modlą się żarliwie przeciwko tym duchom). Innych znaczników tu nie dokładasz, możesz tylko wymienić np. żółty na czarny (o ile fizycznie jest w banku) i od tej chwili czarne duchy mają -1. A duchy mające wytrzymałość 1 w takiej sytuacji normalnie wypędzasz, bez potrzeby rzucania kostkami (ale musisz zużyć na to akcję).
Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?

Dzięki za odpowiedzi :) Rozjaśniły nieco zasady :)
Toszt
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2008, 11:55
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: Toszt »

Ja z moją lepszą połówką również gramy na czterech Taoistów i nie ma żadnego problemu, na początku losujemy sobie tylko kto jest kim, ale w trakcie rozgrywki i tak panuje totalna kooperacja.


Przy okazji przypomniała mi się niedawna rozgrywka, gdzie nie do końca przeczytawszy zasady po pokonaniu Wu Fenga graliśmy do wykończenia reszty duchów, zwłaszcza, że wydawało się to kaszką z mleczkiem mimo nawiedzonych trzech wiosek (najłatwiejszy poziom), aż do ostatniego ducha w talii. Okazało się, że nasz rodzynek ostatni to ten, który automatycznie nawiedza wioskę... a już 'witaliśmy się z gąską'... niestety... od tego czasu zasady przeczytałem kilka razy, więcej takich błędów nie popełnię ;)

Mimo duchowo/horrorowej tematyki, to bardzo sympatyczna i przyjemna gra. I trudna, ale to jej zaleta!

pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

wotd pisze:
Geko pisze: Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.
Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?
Tak. Takie to bestie gorliwe, że od razu biorą się do roboty :P
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

Geko pisze:
wotd pisze:
Geko pisze: Ad. 1. Gdy pojawia się normalny duch nawiedzający kładziesz figurkę na karcie. W kolejnej rundzie w fazie Yin, ten duch rusza się z karty na pierwsze pole na planszy. W następnej rundzie idzie na drugie pole, nawiedza pierwsze wolne miejsce w wiosce (odwracasz żeton) i wraca na kartę. I tak w kółko.
Ad 1. Czyli duchy z tą zdolnością automatycznie lądują na 1 polu?
Tak. Takie to bestie gorliwe, że od razu biorą się do roboty :P


haha :) To dranie! A powiedz mi jeszcze: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

wotd pisze:! A powiedz mi jeszcze: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
Neutralne plansze z zasady nie dociągają duchów :!: Zobacz na końcu instrukcji - bo mają krótszą fazę Yin.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

Geko pisze:
wotd pisze:! A powiedz mi jeszcze: Gram samemu, zielonym Taoistą. Zapełnione mam wszystkie 3 miejsca na duchy. Co się stanie, gdy następny "gracz" (np. czerwona plansza neutralna) wyciągnie zielonego ducha? Kto traci Qi? Ja czy czerwona plansza neutralna?
Neutralne plansze z zasady nie dociągają duchów :!: Zobacz na końcu instrukcji - bo mają krótszą fazę Yin.
O rany! To dlatego tak ciężko mi szło :) Dzięki, już się chyba z tym wszystkim oswoiłem :)
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Ghost Stories

Post autor: to tylko ja »

Mam pytanko...

Gra 2 playerow vs duszki... Czy jeżeli na polu planszy neutralnej jest umieszczony duszek który powoduje że co chwila rzucamy kosteczką... to dla którego gracza, przynosi ona pecha? Dodanie ducha to logiczne, ale np. odrzucenie żetonow Czi albo znaczników Tao. Któryś gracz ponosi tego konsekwencje czy nie?
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

to tylko ja pisze:Mam pytanko...

Gra 2 playerow vs duszki... Czy jeżeli na polu planszy neutralnej jest umieszczony duszek który powoduje że co chwila rzucamy kosteczką... to dla którego gracza, przynosi ona pecha? Dodanie ducha to logiczne, ale np. odrzucenie żetonow Czi albo znaczników Tao. Któryś gracz ponosi tego konsekwencje czy nie?
Ja rozumiem że toza instrukcją: "utrata znaczników Tao nie ma wpływu na neutralną planszę" :) Czyli nic złego się nie dzieje :)
Awatar użytkownika
to tylko ja
Posty: 179
Rejestracja: 07 gru 2008, 19:51
Lokalizacja: Suwałki

Re: Ghost Stories

Post autor: to tylko ja »

wotd pisze: Ja rozumiem że toza instrukcją: "utrata znaczników Tao nie ma wpływu na neutralną planszę" :) Czyli nic złego się nie dzieje :)
Fakt jest w instrukcji, umknęło mi :) kolejne pytanko... jak duch ma zdolność nawiedzenia pierwszego aktywnego żetonu wioski to wciąż po wystawieniu stoi on na karcie? Czy podsuwamy go pod brzeg planszy? I wynikające z tego drugie zapytanie? Czy po przekręceniu żetonu wioski na stronę drugą (ta nawiedzoną) figurka ducha wraca na kartę i zaczyna cykl od początku (trochę niejasno jest to w instrukcji napisane)?
wotd
Posty: 26
Rejestracja: 30 lip 2008, 15:25

Re: Ghost Stories

Post autor: wotd »

Jeśli duch ma zdolność nawiedzenie, to zaczyna na karcie, mimo że należy nawiedzić żeton wioski - to moje zdanie :)
Są też takie duchy które każą odwrócić żeton wioski ale nie nawiedzają nic same w sobie, więc żadnej figurki nie ustawiamy. (nie wiem czy to jasno napisałem?)

Cykl od wystawienia ducha do odwrócenia wioski trwa chyba 3 kolejki:
1. wystawiamy ducha (figurka na karcie)
2. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
3. Duch przesuwa się na 2 kamień -> Odwracamy żeton wioski, duch wraca na kartę
4. Duch przesuwa się na pierwszy kamień
itd...
Awatar użytkownika
Gourry19
Posty: 49
Rejestracja: 25 lis 2008, 14:51
Lokalizacja: Konin

Re: Ghost Stories

Post autor: Gourry19 »

HaHa ja sie już nie mogę doczekać aż mikołaj przyniesie mi mojego Ghost Stories:D:D:D kurde jeszcze 2 tyg;/
And the song will rise to their graves ...
---------------------------------------
Moja Kolekcja
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2806
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 361 times
Been thanked: 639 times

Re: Ghost Stories

Post autor: bogas »

Gourry19 pisze:HaHa ja sie już nie mogę doczekać aż mikołaj przyniesie mi mojego Ghost Stories:D:D:D kurde jeszcze 2 tyg;/
Proponuję przeprowadzić się na Śląsk. U nas Mikołaj przynosi prezenty 6 grudnia :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gourry19
Posty: 49
Rejestracja: 25 lis 2008, 14:51
Lokalizacja: Konin

Re: Ghost Stories

Post autor: Gourry19 »

Ale jak to przecież 6 grudnia to Mikołaj ma swoje święto:D:P i to Jemu się powinno prezenty słać:D a 24 grudnia prezenty on daje reszcie świata:D:D:D A co do 6:D to już dostałem też ale Memoir 44"D
And the song will rise to their graves ...
---------------------------------------
Moja Kolekcja
Awatar użytkownika
Gourry19
Posty: 49
Rejestracja: 25 lis 2008, 14:51
Lokalizacja: Konin

Re: Ghost Stories

Post autor: Gourry19 »

Witam mam takie pytanie ( chciałem napisać nowy post żeby odświeżyć temat więc sorki za dublowanie) tutaj jest zdjęcie karty

I co oznacza ta moc z tą narysowaną planszą i X

Zamieniłem obrazek na załącznik. /geko
And the song will rise to their graves ...
---------------------------------------
Moja Kolekcja
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

BGG mówi tak: te symbole to oznaczenia paniki. Tj. kładziesz danego ducha na danym miejscu i na jednym (bądź trzech) żetonach lokacji przed duchem kładziesz znaczniki nawiedzenia (chyba chodzi o te czarne figurki duchów) - to właśnie te X. Lokacje z takimi znacznikami nie działają, czyli ich moce nie mają znaczenia (mieszkańcy panikują). Ale też nie odwracasz ich na drugą stronę, bo nie są nawiedzone. Panika trwa dopóki nie przegonisz ducha, który ją powoduje.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Ghost Stories

Post autor: Vilk »

Kilka razy doświadczyłem już niezgodności oficjalnej, obcojęzycznej instrukcji z polskim tłumaczeniem. Zwykle postanowienia oryginalnej instrukcji są wiążące, ale zdarzają się wątpliwości lingwistyczne.
W moim angielskim i niemieckim trudno dopatrzeć się wyszukania, ale czy np. zdanie: "A ghost under the effect of the enfeeblement mantra has its resistance during an exorcism reduced to 1 (...)" nie oznacza, że odporność poddanego osłabiającej mantrze ducha w czasie egzorcyzmu jest obniżana do 1 (a nie o 1)?
Podobnie brzmi to w opisie Kręgu Modlitewnego.
Grę dopiero kupiłem i jeszcze nie grałem, więc nie mogłem sprawdzić obu wariantów. Byłoby chyba jednak zbyt łatwo (wszak mantra czy Krąg Modlitewny działa też na inkarnacje Wu Fenga)
Proszę bardziej biegłych językowo o wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Geko »

To już klasyczna niejasność w tej grze, o czym świadczy dużo pytań na ten temat na BGG. Odpowiedź jest taka, że "mantra osłabienia" i "krąg modlitewny" obniżają odporność duchów "o 1", a nie "do 1". Czyli z 5 na 4, z 1 na 0, itd. Obniżanie "do 1" byłoby mocno przegięte i psułoby balans gry - mocne duchy były by bardzo słabe (spadek odporności np. z 4 do 1) a słabe duchy (z odpornością 1) dalej miałyby taką samą odporność na egzorcyzmy.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Ghost Stories

Post autor: grucha »

Geko pisze:
bogas pisze:
Królik pisze:Mam pytanie odnośnie warunków przegranej z powodu nawiedzenia wioski. Czy przegrywam zawsze gdy są nawiedzone odpowiednio 4 lub 3 lokacje w wiosce czy tylko gdy są nawiedzone w jednym rzędzie? Instrukcja - a przynajmniej tłumaczenie, a oryginał będę miał dopiero wieczorkiem:) - wydaje mi się sprzeczna w tym zakresie...
3 w rzędzie lub 4 w ogóle
Ja rozumiem tak:
- poziom wstępny - przegrywamy gdy duch nawiedza czwartą lokację wogóle, lub czwartą (hipotetyczną, bo w rzeczywistości są trzy) w rzędzie,
- dalsze poziomy - to samo, tylko przegrywamy przy trzeciej lokacji.
Juz poruszaliscie ta kwestie ale ja wciaz nie mam pewnosci, ktora wersja jest sluszna:
3 lokacje w rzedzie czy 3 wogole. u mnie grajac na poziomie podstawowym (4 lokacje, 3 graczy) nie mozemy wygrac grajac na zasadach z lokacjami w jednym rzedzie a co dopiero gdyby chodzilo o 4 wogole.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
JAskier
Posty: 728
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: JAskier »

Póki co pare godzin z instrukcją i bardzo blade pojęcie "o co kaman". Albo ta gra jest taka skomplikowana (a nie wydaje mi się), albo instrukcja jest skopana i ble. Ech... Męczy strasznie.

No to lecimy z listą pytań :):
1. Czy można egzorcyzmować ducha znajdującego się na karcie?
2. O co chodzi z czarnymi duchami, skoro w instrukcji jest mowa tylko o czterech kolorach? Na jaką planszę te czarne duchy mają być wystawiane?
3. O co chodzi z poleceniem "Dobierz ducha"? Wystawiając ducha z tą ikoną trzeba dobrać kolejnego czy po prostu tego wystawić?
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Ghost Stories

Post autor: Vilk »

JAskier pisze:Póki co pare godzin z instrukcją i bardzo blade pojęcie "o co kaman". Albo ta gra jest taka skomplikowana (a nie wydaje mi się), albo instrukcja jest skopana i ble. Ech... Męczy strasznie.

No to lecimy z listą pytań :):
1. Czy można egzorcyzmować ducha znajdującego się na karcie?
2. O co chodzi z czarnymi duchami, skoro w instrukcji jest mowa tylko o czterech kolorach? Na jaką planszę te czarne duchy mają być wystawiane?
3. O co chodzi z poleceniem "Dobierz ducha"? Wystawiając ducha z tą ikoną trzeba dobrać kolejnego czy po prostu tego wystawić?
1. Nawet trzeba. A poważniej, chyba masz na myśli figurkę na początku cyklu nawiedzania, kiedy stoi jeszcze na karcie. Tak, można.
2. Gracz wyciągający czarnego ducha kładzie go na wolnym miejscu swojej planszy (brak tego zdania w polskiej wersji instrukcji). Jeżeli wszystkie trzy pola jego planszy są zajęte, gracz wybiera inną dostępną lokację z planszy któregoś z graczy. Jeżeli i te są zajęte, traci 1 Qi.
3. Trzeba dobrać kolejnego.
ODPOWIEDZ