Jareks1985 pisze: ↑13 maja 2019, 05:55
mauserem pisze: ↑12 maja 2019, 10:55
obawiam się, że znowu zaliczy "minimalkę" ledwo powyżej progu.
Ciekawe co wtedy, też anulują?
Dlaczego tak uważasz?
autorzy skupili się na plastiku w pierwotnej kampanii plastiku było sporo , ale całość była ustawiona za wysoko i nie przebili 500 egz. + 300 dodatków - czyli jechali na minimalce.
W reboocie - zastosowali optymalizację - mniej plastiku i mniejsza skala - reszta pozostaje bez zmian.
próg ufundowania obniżony - widać że autorzy nadal nastawiają się na 250% (tak jak w pierwszej kampanii) a oznacza to 1000 wsparć i zwrotkę na poziomie 60% (nadal plastik jest największym kosztem kampanii - ok 70% zawartości pudła - z moich kalkulacji jakieś 30EUR kosztu to plastik o ile nie podwoją nakładu, na co liczą)
Bez tego chłopaki wychodzą z tak niewielką górką, że wystarczy jakiś dziwny ruch w kursach walut i wypadają pod kreską.
No i są minusy:
Pladge pt "season one" - oznacza, że wspierający mogą się spodziewać dalszego dojenia - wierz mi, nikt tego nie lubi.
Tutaj oznacza to tyle że to co nie weszło do aktualnego pledga na skutek optymalizacji chcą wypchnąć później.
Nie udało się przyciągnąć znacznego zainteresowania - z takim zagraniem jak powyżej - narażają się tym 300 backerom którzy poprzednio wzięli all in.
Swoje wyliczenie oparłem na założeniu że koszt produkcji resinów w minimalnym nakładzie to 2 EUR za bohatera i 1EUR za miniona - extra duzy figs to 3EUR - w takich figurkach spory koszt to kosmetyka po odlaniu - czyli robocizna. Podwojenie nakładu pozwoliłoby im wejść na inna technologię, albo przejść z produkcją do większego podwykonawcy (np Panda), który nad takim zleceniem już się może pochylić. Reszta komponentów to koszty drukarsko-kartonowe - podojenie nakładu progresywnie obniża koszt. Minimalka to nadal jakieś 10-13EUR za egzemplarz.
No cóż wypada życzyć powodzenia, ja obstawiam uzbieranie podobnej kwoty, może lekkie przebicie czyli jakieś 60K-70K dolarów (autorzy liczą raczej na podobna kwotę w EUR)