Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Dzięki. Macie rację, jednak uwagi sugerujące niezapoznanie się z zasadami mogliście sobie darować. Przy takiej ilości zasad normalnym jest, że można coś pominąć lub zapomnieć.
A jak wiadomo zazwyczaj jest tak, że gdy karta stoi w sprzeczności z ogólnymi zasadami to tekst na karcie jest ważniejszy.
Uważam, główny wydawca mógł zostawić ten zapis o końcu tury.
A jak wiadomo zazwyczaj jest tak, że gdy karta stoi w sprzeczności z ogólnymi zasadami to tekst na karcie jest ważniejszy.
Uważam, główny wydawca mógł zostawić ten zapis o końcu tury.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Po prostu do zasad MK trzeba podejść trochę inaczej niż do większości gier. Zasady tu są bardzo precyzyjne i dodatkowo były zmieniane w dodatku, aczkolwiek w sposób dość subtelny i w niektórych przypadkach nie robiący wielkiej różnicy poza kilkoma sytuacjami.
Dlatego dla ludzi, którzy chcą zacząć przygodę z tą grą, polecam gorąco po pierwsze - rozegrać „First Reconnaissance” wg książeczki Walkthrough, po drugie - nie spieszyć się z dodatkiem, tylko łupać w podstawkę (jak gra podejdzie to podstawka absolutnie nie znudzi, jest fantastyczną, kompletną grą). Można oczywiście tego nie robić, ale mam wrażenie, że trzymanie się tej reguły bardzo pomoże w zrozumieniu zasad, że się tak wyrażę, w sposób kompletny i świadomy - tu znów w nawiązaniu do zmian wprowadzonych w Lost Legion. O Tezli nie wspominam, bo tam żadnych przełomowych zmian nie ma.
Dlatego dla ludzi, którzy chcą zacząć przygodę z tą grą, polecam gorąco po pierwsze - rozegrać „First Reconnaissance” wg książeczki Walkthrough, po drugie - nie spieszyć się z dodatkiem, tylko łupać w podstawkę (jak gra podejdzie to podstawka absolutnie nie znudzi, jest fantastyczną, kompletną grą). Można oczywiście tego nie robić, ale mam wrażenie, że trzymanie się tej reguły bardzo pomoże w zrozumieniu zasad, że się tak wyrażę, w sposób kompletny i świadomy - tu znów w nawiązaniu do zmian wprowadzonych w Lost Legion. O Tezli nie wspominam, bo tam żadnych przełomowych zmian nie ma.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Zgaduję że "dodatek" to edycja Ultimate, i że teraz wszystkie zmiany reputacji są na koniec tury przez co zapis na karcie Intimidate stał się zbędny.
Jeśli o coś takiego chodzi, to poczuwam się do winy - nic nie słyszałem o tym że Ultimate zmienia jakiekolwiek zasady więc nie widziałem sensu wertować jeszcze raz tej samej instrukcji.
Dodam do listy lektur.
Byłoby genialnie gdyby gdzieś było podsumowanie zmian, ale na razie nie znalazłem.
- raj
- Administrator
- Posty: 5226
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 901 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
https://boardgamegeek.com/article/29740960#29740960
Manual: We went over this and not only fixed spelling and grammatical issues, we scoured the forums and player knowledge and fixed what we thought needed fixing. Did we get everything? I do not know. We did put Lost Legion rules that affected base game rules into the base game. Any duplicated replaced cards are where they should be: so there isn't a Lost Legion version of a fixed card form the base game that replaces that base game card - the cards should all be correct and where they belong.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Wczoraj rozegrałem "Pierwszy rekonesans". To moja pierwsza rozgrywka...i ostatnia... Do sprzedania...
Żarty na bok.
Partia solo bez Wirtualnego Gracza + rozłożenie i złożenie zajęło mi 3 godzinki. Mimo dwukrotnego przeczytania zasad+Reguł było trochę wertowania w celu weryfikacji czy się nie pomyliłem co przeciągnęło w czasie rozgrywkę. Natomiast nie rozpatrzyłem wszystkich pojawiających się zdarzeń na mapie gdyż nie wypełniłbym celu scenariusza.
Gra jest duża i nie banalna. Wiele decyzji, zarządzanie ręką, różnorodna taktyka na wrogów, sporo scenariuszy w podstawce sprawiają że ta gra szybko się nie znudzi. Zagram drugi raz w ten sam scenariusz znając lepiej zasady panujące w "Pierwszym rekonensansie".
Zanim zagrałem na wish liście miałem Gloomhaven pl ale teraz zaczynam się wahać nad zakupem gdyż obie gry są spore a do przejścis GH potrzeba wiele czasu.
Żarty na bok.
Partia solo bez Wirtualnego Gracza + rozłożenie i złożenie zajęło mi 3 godzinki. Mimo dwukrotnego przeczytania zasad+Reguł było trochę wertowania w celu weryfikacji czy się nie pomyliłem co przeciągnęło w czasie rozgrywkę. Natomiast nie rozpatrzyłem wszystkich pojawiających się zdarzeń na mapie gdyż nie wypełniłbym celu scenariusza.
Gra jest duża i nie banalna. Wiele decyzji, zarządzanie ręką, różnorodna taktyka na wrogów, sporo scenariuszy w podstawce sprawiają że ta gra szybko się nie znudzi. Zagram drugi raz w ten sam scenariusz znając lepiej zasady panujące w "Pierwszym rekonensansie".
Zanim zagrałem na wish liście miałem Gloomhaven pl ale teraz zaczynam się wahać nad zakupem gdyż obie gry są spore a do przejścis GH potrzeba wiele czasu.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Proponuje dac druga szanse poprzedniemu postowiSuper pisze: ↑23 maja 2019, 10:52 Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Całkiem szybko się uwinąłeś. Mi to chyba zabrało trochę więcej czasu, ale dokładnie nie pamiętam. Z każdą partią setup będzie szybszy, ale przede wszystkim sama rozgrywka zyska na dynamice. Inna sprawa, jeśli jesteś typem optymalizatora, to moje założenie może się nie sprawdzić
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.
W angielskiej instrukcji jest to dobrze opisane.
Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
W angielskiej instrukcji jest to dobrze opisane.
Instrukcja EN s. 8 pisze:When using a red card, or a Unit ability that costs red mana to activate, any effect, other than Attack or Block effects, have no effect when targeting enemies with Fire resistance.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.GrzeL pisze: ↑23 maja 2019, 11:25 Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
W angielskiej instrukcji jest to dobrze opisane.Instrukcja EN s. 8 pisze:When using a red card, or a Unit ability that costs red mana to activate, any effect, other than Attack or Block effects, have no effect when targeting enemies with Fire resistance.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
MK podeszło. Jak napisałem jest niebanalny. Skoro pierwsza rozgrywka przyniosła mi radochę z rozkminiania zasad i optymalizacji tego co mam na ręce oraz klimat, to wyobraź sobie co będzie po opanowaniu reguł i poznawaniu scenariuszy. Skoro MK ma do zaoferowania aż tyle i jest to gra na bardzo długi czas to zacząłem zastanawiać się nad sensem kupowania GH. Ale znając życie kupię nawet gdybym miał ograć w dalszej przyszłości.Super pisze: ↑23 maja 2019, 10:52 Gloomhaven to zupełnie inna gra, nie warto jej skreślać tylko dlatego, że MK nie podszedł. Zresztą MK też nie warto skreślać za szybko, tylko dać mu drugą szansę - zyskuje bardzo dużo, kiedy znasz go już na tyle dobrze, że pamiętasz wszystkie karty w talii. Gra się wówczas zupełnie inaczej niż te pierwsze rozgrywki na intuicję
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Byłem blisko.
Porównałem sobie odpowiedni zapis ze starej i nowej instrukcji. Jeśli ktoś jeszcze jest ciekaw to poniżej zestawienie:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Pardon. Moja interpretacja była taka, że MK co prawda zrobił dobre wrażenie, ale ponieważ jest długi i skomplikowany to masz wątpliwości, więc tym bardziej lepiej sobie odpuścić GH, skoro jest podobne, a przy tym jeszcze większe i dłuższe.lazarro pisze: ↑23 maja 2019, 11:43 MK podeszło. Jak napisałem jest niebanalny. Skoro pierwsza rozgrywka przyniosła mi radochę z rozkminiania zasad i optymalizacji tego co mam na ręce oraz klimat, to wyobraź sobie co będzie po opanowaniu reguł i poznawaniu scenariuszy. Skoro MK ma do zaoferowania aż tyle i jest to gra na bardzo długi czas to zacząłem zastanawiać się nad sensem kupowania GH. Ale znając życie kupię nawet gdybym miał ograć w dalszej przyszłości.
Mimo wszystko (a może właśnie tym bardziej) nawołuję, żeby nie skreślać GH
- GrzeL
- Administrator
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
- Lokalizacja: okolica Warszawy
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 57 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Przecież można zakatować ogniem albo zimnym ogniem Wroga odpornego na ogień.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Ale przecież ten zapis dotyczy wszystkich ataków, nie tylko zwykłych. W tej składni odporność na ogień staje się niewrażliwoscią na ogień.Gambit pisze: ↑23 maja 2019, 11:32Czepianie się dla sztuki trochę. Żadna jednostka nie ma zwykłego ataku/bloku aktywowanego czerwoną maną.GrzeL pisze: ↑23 maja 2019, 11:25Jak już chcecie błąd, to jest w instrukcji na stronie 8, w opisie walki z Wrogami i ich odporności. Zacytowałem fragment dotyczący ognia, ale analogicznie jest w przypadku lodu.Treść nawiasu powinna być na końcu zdania, bo dotyczy ona również zdolności kart Jednostek, a nie tylko kart Czynów.(...)Instrukcja s. 8 pisze:Wrogowie z odpornością ogień są odporni na wszystkie działania pochodzące z czerwonych kart (poza Atakiem lub Blokiem) oraz na zdolności Jednostek wymagających do aktywacji czerwonej Many.
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Mam takie pytanie: czy ta gra jest bardziej przygodowa czy bardziej strategiczna?
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 113 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Strategiczna. Tło fabularne jest dosyć płytkie, zero tekstu na kartach, ale nie znaczy, że nie działa na wyobraźnię. Fajnie jest być Mage Knight'em.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Jeśli zależy Ci na zwycięstwie w scenariuszu to zdecydowanie strategiczna.
Ale jeśli przegrana Cię nie martwi i nie będziesz optymalizował każdego swojego ruchu to staje się przygodowa. O ile podobnie rozumiemy określenie "przygodowa".
Ogółem, raczej strategiczna.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Mam pytanie do osób, które zmawiały MK w przedsprzedaży w Portalu. Jak z jakością i ogólną przydatnością tych mat w trakcie rozgrywki ?:) Na ostatnim live prezes mówił, że bedą do dokupienia oddzielnie, a z tego co patrzę po sklepach w PL to nie widzę podobnych.
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Klimatu jest mniej niz w grach przygodowych np.Magia i Miecz. Ciezko tez fabularnie wytlumaczyc tak abstrakcyjny wzrost potegi postaci. Myslenia jest z 4razy wiecej jak w przygodowkach zwłaszcza, ze Twoj bohater ma mocno ograniczona mobilnosc. To bardziej optymalizacja gdzie co sie oplaci niz strategia. Zwlaszcza musisz myslec i liczyc gdzie pojsc.
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Mage Knight (Vlaada Chvátil)
Hmm, chowańce mają blok wzmacniany maną.
Czy można to zaliczyć jako zagięcie Gambita? Można? można? można?