Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 42 times
Re: Mage Knight PL
Polecam! Filmy dużo uczą, są nieźle zrobione, a przede wszystkim pokazują jak z niby słabej ręki można wykombinować konkretny atak
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ja już jestem na etapie 5 i 8 poziom miast solo Arytheą 151 pkt
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Cin
- Posty: 822
- Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
- Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
Re: Mage Knight PL
No wiesz, to jednak spory kawałek instrukcji i do tego chyba trudno będzie to zrobić lepiej niż w instrukcji. Pytaj o konkretne rzeczy to spróbujemy pomóc.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 40 times
Re: Mage Knight PL
No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Re: Mage Knight PL
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok lodem 4. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. 4 podziel przez 2. Blokujesz 2.Kajak pisze: ↑22 cze 2019, 13:53 No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok zwykły 7 (osłabiony blok - podziel przez 2 zaokrąglając w dół). Zostaje 3. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. Czyli 3 blokuje 1.
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Mage Knight PL
Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Kombi się. Umiejętność odnosi się do aktualnie posiadanych odporności - jeśli np. byś zdjął odporność przed Resistance Break Tovaka to wtedy obniża o 1 mniej.Darkstorm pisze: ↑30 cze 2019, 23:38 Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Mage Knight PL
Czy można zabrać innemu graczowi miasto/wieze/baszty które ten sobie zdobył? Jak tak to kto wtedy broni? Losuje się obrońców jeszcze raz? Po udanym szturmie podmienia się tarcze?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
Re: Mage Knight PL
mam prośbę o wytłumaczenie mi jak działa czarna kość many, kiedy mogę jak używać, to w sumie wiem(tylko w nocy) ale nie jestem w stanie rozumieć jak działa. Czy tak jak zlota kosc za dnia zastepuje dowolny kolor podstawowy, ktorym moge wzmacniac karte a moze, jka jest noc, musze miec mana podstawowa i zeby zadzialala musze dodatkowo miec czarna ?. nie mam pojecia
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Czarna działa tylko w nocy albo w miejscach gdzie obowiązują reguły nocy (lochy, grobowce) do wzmacniania efektów czarów. Nigdy nie zastępuje dowolnej many (chyba, że efekt wprost o tym mówi). W dzień jest bezużyteczna tak samo jak złota w nocy.
Re: Mage Knight PL
Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Mage Knight PL
Po zwerbowaniu ruszyć się możesz w następnej turze.jnowaczy pisze: ↑21 sie 2019, 10:33 Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Re: Mage Knight PL
Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.grzeslaw90 pisze: ↑28 lip 2019, 10:00Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie zgadzam się. Wszystko zależy od scenariusza.pinata pisze: ↑03 wrz 2019, 23:57Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.grzeslaw90 pisze: ↑28 lip 2019, 10:00Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
EDIT: Aaaaaaale w domyślnym nienadpisanym zasadami scenariusza przypadku masz rację
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Mage Knight PL
Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie ma. Zawsze są 3StanleyStone pisze: ↑17 paź 2019, 01:26 Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie ma, ale niezły pomysł do fanowskiego dodatku.StanleyStone pisze: ↑17 paź 2019, 01:26czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Mage Knight PL
Mam pytanie, jak interpretować działanie zaawansowane czaru OFIARA? Chodzi mi dokładnie o część "Następnie zamień te pary kryształów na Manę." Czym jest pojęcie mana w MK ? Wydawało mi się, że to jest najszersze pojęcie w którym mieszczą się kryształy, znaczniki i kości, ale przy tej treści to nie ma sensu.
![Obrazek](https://i.postimg.cc/D0G6XwX1/IMG-3905.jpg)
![Obrazek](https://i.postimg.cc/D0G6XwX1/IMG-3905.jpg)
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight PL
Mana od kryształu różni się tym, że nie możesz jej zachować na kolejną turę. Przepada wraz zakończeniem tury i oddajesz ja do zasobów (jeśli jest znacznikiem) lub do puli kości many (jeśli jest kością).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Gromb
- Posty: 2834
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 364 times
Re: Mage Knight PL
Cześć chłopaki, kupiłem jakiś czas temu grę i jest świetna ale zasady czasami potrafią na prawdę namącić w głowie więc postanowiłem zapytać was o radę w kilku kwestiach i będę rad jeżeli mi pomożecie ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na te pytania (byćmoże przeoczyłem, jeśli tak to przepraszam, że powielam i z przyjemnością skorzystam z linku nakierowującego)
1. Czy wszystkie ataki dystansowe fizyczne (oblężnicze i zwykłe) podczas walki pvp są blokowane tylko i wyłącznie przez podwójne punkty bloku czy podwójny blok dotyczy tylko ataków dystansowych uzyskiwanych z kart "zwinność"?
2. Wczoraj miałem sytuację typu zaatakowałem gracza czarem dającym oblężniczy atak lodowy 5, który on zablokował ognistym blokiem 4 więc został mi jeden punkt, który przepadł, więc teoretycznie bardziej opłacało by się zaatakować fizycznie bo wtedy nawet gdy on blokuje żywiołem musiałby blokować podwójnie i ataki z dystansu żywiołami są generalnie mniej opłacalne bo w zasadzie nic nie zmieniają a jedynie dają szansę na możliwość blokowania w przeliczniku 1:1. Czy gdybym do tego mojego ataku oblężniczego 5 dorzucił jeszcze kartę zwinności dającą 3 obrażeń fizycznych czy działało by to tak, że cały atak zamienił by się w fizyczny 8 (5 lodowych oblężniczych z czaru + 3 fizyczne ze zwinności =8) zmuszając przeciwnika do konieczności podwójnego blokowania całego ataku czy wszystkie punkty musiały by być liczone oddzielnie ?
3, Czy gracza można "zepchnąć" i zmusić do uciekczki na hex obok już w fazie ataku dystansowego czy dopiero w fazie ataku w zwarciu ?
1. Czy wszystkie ataki dystansowe fizyczne (oblężnicze i zwykłe) podczas walki pvp są blokowane tylko i wyłącznie przez podwójne punkty bloku czy podwójny blok dotyczy tylko ataków dystansowych uzyskiwanych z kart "zwinność"?
2. Wczoraj miałem sytuację typu zaatakowałem gracza czarem dającym oblężniczy atak lodowy 5, który on zablokował ognistym blokiem 4 więc został mi jeden punkt, który przepadł, więc teoretycznie bardziej opłacało by się zaatakować fizycznie bo wtedy nawet gdy on blokuje żywiołem musiałby blokować podwójnie i ataki z dystansu żywiołami są generalnie mniej opłacalne bo w zasadzie nic nie zmieniają a jedynie dają szansę na możliwość blokowania w przeliczniku 1:1. Czy gdybym do tego mojego ataku oblężniczego 5 dorzucił jeszcze kartę zwinności dającą 3 obrażeń fizycznych czy działało by to tak, że cały atak zamienił by się w fizyczny 8 (5 lodowych oblężniczych z czaru + 3 fizyczne ze zwinności =8) zmuszając przeciwnika do konieczności podwójnego blokowania całego ataku czy wszystkie punkty musiały by być liczone oddzielnie ?
3, Czy gracza można "zepchnąć" i zmusić do uciekczki na hex obok już w fazie ataku dystansowego czy dopiero w fazie ataku w zwarciu ?